YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
kłopot z odpaleniem - POMOCY!!
Autor Wiadomość
kriwas 



Rocznik: 1998
Wiek: 46
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-04-13, 15:17   kłopot z odpaleniem - POMOCY!!

Witam,
mam Draga 650, mam problemy z odpaleniem.
Od jakiegoś czasu już się męczył, ale jeszcze dawał radę. Jak już przestał myślałem, że akumulator, więc kupiłem nowy - in nic, wymieniłem świece i nadal nic.
Generalnie objawy są takie: kręci ale nie może zaskoczyć, sprawdzałem iskrę i nie widać tyle, że nie wiem czy dobrze to zrobiłem.

proszę o wsparcie :-(, bo dzisiaj już byłem prawie ubrany i dupa.

dzięki
_________________
"KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-13, 16:06   

Sprecyzuj co to znaczy,ze sie meczyl ale dawal rade.To moze byc kluczowa wskazowka do szukania usterki.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-13, 16:35   

Może to tylko brudny filtr powietrza, ale nawet bardzo brudny filtr pozwoli odpalić, potem tylko nie pozwala wkręcać się wysokim obrotom. Pozostaje czyszczenie gaźnika (niekoniecznie regulacja), może wymiana membran, szukanie "lewego" powietrza.
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2013-04-13, 16:43   

Panowie, najpierw należy zadać jedno ważne, ale to bardzo ważne pytanie: jest iskra czy jej nie ma...? A dopiero potem dawać rady na temat gaźników, membran i lewego powietrza.
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-13, 17:39   

Arcon napisał/a:
Panowie, najpierw należy zadać jedno ważne, ale to bardzo ważne pytanie: jest iskra czy jej nie ma...? A dopiero potem dawać rady na temat gaźników, membran i lewego powietrza.


To tylko uwaga do mnie, zatem wystarczy liczba pojedyncza - panie Jerzy...
Masz rację Panie Arcon, uznałem, że wymiana świec jest jednoznaczna z ich prawidłową pracą, ale za to odpowiada przecież - i również - cała elektronika. To było - z mojej strony - schematyczne spojrzenie na problem, oparte na własnym doświadczeniu. Tak nie wolno...
 
 
Lucky Luke 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 42
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-13, 20:44   

kriwas,

to może głupie o co zapytam, ale czy włączyłeś ssanie? W DS jest ręczne, jeżeli wcześniej jeździłeś bardziej zaawansowaną technologicznie maszyną, to czasami się o tym zapomina:))
Zimowy post również wywołuję amnezję :)
Czasami szukamy daleko rozwiązań, a wystarczy zacząć od początku:) ;D
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-04-13, 20:50   

Zadam jeszcze głupsze pytania
- sprawdziłeś czy masz paliwo, ja masz to ile ?
- sprawdziłeś położenie kranika ?
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Lucky Luke 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 42
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-13, 21:58   

zadam jeszcze głupsze pytanie :) ))
czy jesteś pewien, że nie pomyliłeś maszyny z rowerem :) on na pewno nie odpali...po prostu trzeba wsiąść i pedałować :rowerek2: :rowerek2:
 
 
kriwas 



Rocznik: 1998
Wiek: 46
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-04-14, 10:31   

Witam,
dzięki za odpowiedzi i odpowiadam na wszystkie pytania:
tak-mam paliwo
tak -załączyłem ssanie - ręczne
tak- to nie jest rower

i najważniejsze sprawdzałem wczoraj, że nie ma iskry. tylko co dalej??
_________________
"KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-14, 11:12   

Co z tym "męczeniem" o którym pisałeś ? Możesz to dokładniej opisać ? To mogły być symptomy pojawiającego się problemu.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
kriwas 



Rocznik: 1998
Wiek: 46
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-04-14, 13:22   

F.I.P. Berek napisał/a:
Co z tym "męczeniem" o którym pisałeś ? Możesz to dokładniej opisać ? To mogły być symptomy pojawiającego się problemu.


Kręci, kręci, ale nie może załapać. Tak po kilku razach już dostaje bateria i nie ma siły nawet kręcić

[ Dodano: 2013-04-14, 13:27 ]
F.I.P. Berek napisał/a:
Co z tym "męczeniem" o którym pisałeś ? Możesz to dokładniej opisać ? To mogły być symptomy pojawiającego się problemu.


Wcześniej też tak się zdarzało, ale za którymś razem chwytał.
Teraz już niestety nie. Dodatkowo sprawdziłem iskrę i jest brak na jednej i drugiej fajce.
nie wiem czy dobrze sprawdzałem - w cylindrze zostawiłem świece, a do fajki włożyłem nową i dołożyłem do gara na zew i przekręciłem starter i niestety cimno.
_________________
"KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-14, 13:32   

Na zimnym, czy na cieplym ? Czy bez roznicy ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
kriwas 



Rocznik: 1998
Wiek: 46
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-04-14, 16:46   

F.I.P. Berek napisał/a:
Na zimnym, czy na cieplym ? Czy bez roznicy ?


Na zimnym, ale stał w ogrzewanym garażu
_________________
"KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-14, 17:07   

Kolego opisz dokładnie problem, swoje próby i obserwacje, trzeba Cię ciągnąć za język.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
kriwas 



Rocznik: 1998
Wiek: 46
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-04-14, 17:21   

Przepraszam, Ale pisze na telefonie. Wieczorem usiądę przed kompie i szczegółowo opiszę sytuację.
Wiem, Że nie mam iskry na świecach
_________________
"KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-04-14, 17:26   

Przy prawej manetce jest czerwony wyłącznik - sprawdź czy jest w pozycji włączone.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-14, 17:48   

jakby był wyłączony, to chyba rozrusznik by nie kręcił.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-14, 17:50   

He,he - czy garaz byl ogrzewany to nie ma nic do rzeczy.
Jeszcze uscisle pytanie: czy byl problem z uruchomieniem na zimnym silniku ( wtedy kiedy piszesz, ze dawal rade) ale udawalo sie odpalic i potem (jak juz silnik sie rozgrzal) to wszystko przebiegalo normalnie (tzn. mogles wylaczyc zaplon, a potem odpalal bez problemu) ? I jeszcze pytanie pomocnicze: jaki masz przebieg ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
kriwas 



Rocznik: 1998
Wiek: 46
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-04-14, 20:04   

OK, teraz piszę wszystko co wiem:
* problemy były tylko na zimnym silniku, czyli przy pierwszym uruchomieniu, później odpalał na dotyk,
* przebieg (wg licznika) 27500; rocznik 98
* co zrobiłem ostatnio: - wymieniłem ako, wymieniłem świece
przed wymianą świecy jak próbowałem odpalać i sprawdzałem to lewą mi zalewało.

* odpalałem na wszystkie sposoby:
- z gazem, bez gazu na szprzegle, na pełnym ssaniu, na pół ssania.

* dzisiaj dodatkowo sprawdzałem iskrę i jest brak

nie wiem co jeszcze mam napisać, jak co to pytajcie.

i dzięki za pomoc
_________________
"KIEDY SIADAM NA MASZYNĘ TOTALNY CZUJĘ LUZ..."
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-14, 21:23   

Trudno byc wyrocznia na odleglosc, ale to, ze na zimnym mial klopoty, a potem palil na dotyk to objaw konczacego zywot impulsatora. W koncu padl i iskry nie ma. Pytalem o przebieg, bo usterki mozna sie spodziewac przy nieco wiekszej ilosci km-ow (ale to nie musi byc regula) - o ile Twoj nie ma kreconego licznika (od 98 roku troche malo tych kilosow).
Temat impulsatora przerabialem w ubieglym roku przy przebiegu ponad 50 tys.km. Zakupilem na allegro za sto pare zlotych (uzywany) - tak wiec jesli to impulsator to przynajmniej finansowo nie zabija.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group