YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania przy hamowaniu
Autor Wiadomość
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1996
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2013-01-31, 18:38   Drgania przy hamowaniu

koledzy czy ktoś miał przypadek, że w czasie hamowania przodem drgało koło w DS 1100.
Ja podejrzewam delikatnie skrzywioną tarczę ale może jest inna przyczyna ?
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-31, 19:32   

Miron napisał/a:
Ja podejrzewam delikatnie skrzywioną tarczę
to sprawdź, czy jest prosta. jak jest to będziemy się wtedy zastanawiać .
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-31, 20:20   Re: Drgania przy hamowaniu

Miron napisał/a:
.... ale może jest inna przyczyna ?


Łożyska koła, łożyska główki, zacisk stoi, niesprawna amortyzacja przedniego koła, opona która tylko pozornie dobrze wygląda.
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 10:24   

Sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu hamulcowego. Też sprawdzałem gumy, tarcze, felgę i sprawa okazała się banalna :) jeżeli dobrze odczytuję Twoją definicję drgań :)
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-02-01, 14:29   

ja też mam taki problem ale z 650-ką też w czasie hamowania czuję drgania i z tego co mi doradzali to wymienić płyn hamulcowy i klocki.Ale nie mam czasu się za to zabrać
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 14:33   

stano, zanim wymienisz płyn i klocki może wystarczy odpowietrzyć.
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-02-01, 15:18   

może by wystarczyło ale ten co od niego kupiłem mówił że dawno nie wymieniał płynu i lepiej jak bym wymienił bo z 3 lata ma ale tak naprawde ja nie wiem co jaki czas trzeba wymienić płyn w motorach i takie pytanko przy okazji powinien być DOT-4 ??
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 15:29   

DOT4 chyba, że masz inaczej na zbiorniku płynu h. napisane, ale raczej ten. Hamulcowy wymiana co 2 lata, gdzieś czytałem.
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-02-01, 15:33   

no to na pewno już czas, zobaczę czy będzie zmiana po wymianie a puki co dzięki
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-01, 16:46   

Mnich, dokładnie, producenci płynu hamulcowego rekomendują jego wymianę co 2 lata lub 100.000 km ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 17:33   

Na zimowe wieczory pÓki co polecam słownik :)
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-02-05, 09:37   

U mnie były klocki. Próbowałem wszystkiego czyszcenia cylindrów w zacisku zmianę płynu odpowietrzanie itp. Wymieniłem klocki od ręki znikneło. A pulsowało jak stary ABS. ;)
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
helmii 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-09, 11:52   

ja mialem takie same objawy w 650tce i 1100. W obu przypadkach łożysko główki ramy ma luzy, w 650 dokręciłem - wszystko ustało
w 1100 wymieniłem przy okazji uszczelniania przednich lag i wymiany sprezyn na progresywne

podnies moto, kolo przednie w gorze, i sprwdz czy masz luz, pociagajac kolo do siebie, ja zakladam ze to to....
_________________
... dyskutuję tylko na argumenty....
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-04-18, 21:18   

ja znowu w ten temat ale dopiero teraz miałem okazję sprawdzić czy pomogło ,czyli wymiana klocków i płynu i NIE :beczy: pomogło
:nie_wiem:
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-18, 21:33   

Czytałem z rozbawieniem, że przyczyną drgań może być np płyn itp.
Powód drgań to najczęściej zwichrowane lub uszkodzone tarcze, zwichrowane koło (luźne szprychy), luzy łożysk w główce ramy.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-04-18, 21:49   

też właśnie tak sobie myślę bo najbardziej czuć jak jadę powoli i nie hamuję zbyt mocno i wtedy drga w jednym miejscu i myślę ze to może być tarcza ale zobaczę jutro
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-18, 23:26   

tarcze na bank
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
PrzemekN 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2071
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-18, 23:34   

A sprawdzałeś wyważenie koła?
_________________
Psy szczekają, karawana idzie dalej

Garaż:

MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-19, 09:56   

PrzemekN napisał/a:
A sprawdzałeś wyważenie koła?

Wtedy miałby drgania raczej przy szybszej jeździe i bez hamowania, ale koła wyważać należy, dla bezpieczeństwa, komfortu i ochrony przed przedwczesnym zużyciem opon i łożysk 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
stano 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 61
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-04-19, 14:37   

koła raczej OK bo w czasie jazdy bez hamowania nic się nie dzieje
ale pod wieczór może będę już znał przyczynę

[ Dodano: 2013-04-19, 17:59 ]
I już wiem tarca krzywa jak kręciłem kołem to aż cały zacisk odchodził na bok

[ Dodano: 2013-04-19, 18:01 ]
może ktoś ma tarczę albo jakiś namiar na nie drogie
_________________
Life to Ride, Ride to Life
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group