YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagła utrata mocy
Autor Wiadomość
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-05-13, 23:41   Nagła utrata mocy

Może komuś przydarzyło się coś podobnego?... Postaram się opisać całą przypadłość, jak to wyglądało (taka rekonstrukcja zdarzeń z 997)
Wybrałem się dzisiaj wieczorkiem na przejażdżkę za miasto, prędkość przelotowa 90 km/h. Po porzejechaniu ok 70 km nagle stwierdziłem, że mój Drag w ciągu chwili traci moc - jakby się spadochron w samolocie otworzył. Droga była mocno uczęszczana, więc z tego wszystkiego nie słyszałem silnika. Początkowo myślałem, że kończy mi się paliwo i przerzuciłem kranik na rezerwę. Nic to nie dało, bo nadal przy max. odkręconym gazie motocykl szedł 80 km/h, nie więcej. Szybka decyzja o zjeździe w jakąś boczną drogę, gdzie ciszej, żeby posłuchać silnika i... tadaaaam! jeden gar nie chodzi... Najpierw ściągnąłem jedną fajkę ze świecy (następnie założyłem z powrotem), potem drugą i przy tej drugiej moto gaśnie, więc 100% wysiadł jeden gar. Chyba...
Doturlałem się tak do domu (nie ma nic przyjemniejszego, niż wyprzedzające cię skutery...) i zaczęła się pierwsza diagnostyka - świece. Świece wymieniałem jakieś 1000 km temu, więc są w miarę świeże. Niemniej zawsze się jakaś trefna świeca może zdarzyć. Ale nie, świece są ok, bo pod domem zamieniłem jedną z drugą i nie chodzi ten sam gar.
Pozostaje więc opcja albo cewka, albo kabel, no chyba, że coś jeszcze, co mi nie przychodzi do głowy.
Może macie jakąś wiedzę, jak sprawdzić, czy to cewka, czy kabel? W przypadku kabli przychodzi mi najprostsze rozwiązanie, czyli... zamiana kabli. Z tego, co się już zorientowałem, będę musiał ściągnąć bak (mam nadzieję, ze nie jest to jakoś skomplikowane). Tylko, że jak ściągnę bak, to skąd moto będzie pobierało paliwo do testów?...
No i jeszcze jedno pytanie, które spędza mi sen z oczu - czy nie wiecie, ile może kosztować cewka do Draga?
Jeżeli przychodzą Wam jeszcze jakieś inne pomysły, co do awarii, to będę wdzięczny za poradę. Myślałem jeszcze o zapchanych dyszach, ale nie wiem, gdzie się je sprawdza...
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
TomHal 



Model: WS1600
Rocznik: 1999
Wiek: 56
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Małe Rudy/BDG
Wysłany: 2009-05-14, 07:33   

Cześć Moondek, przypadłość jaka Cię dotknęła należy do awarii które mogą posiadać wiele źródeł. 1. Pierścienie szlag trafił brak kompresji i co za tym idzie brak pracy (oby NIE)- niestety w takim przypadku naprawa nie bedzie nalezała do tanich i przyjemnych :beczy: . Dogrzebanie się do tłoczysk i to do dwóch. Nowe pierscienie i szlif na obydwa cylindry niestety. 2.Jak już wspomniałeś kabel. Tutaj jest to raczej mało prawdopodobne ponieważ kabel to nie żarówka która się przepala i traci swoje przeznaczenie ale - dla upewnienia się wymiana kabla z jedej wiazki na drugą. 3. Najbardziej prawdopodobne zdarzenie to cewka. Najszybciej sprawdzisz jak wykręcisz swiece pozostanie ona w kolanku i przykładając końcówkę do radiatorów cylindra załącz rozrusznik. Nie pojawienie się iskry na platynkach oznaczać może albo defekt swiecy (ale go już wyeliminowałeś zamieniajac je) albo przepalenie się cewki. Jeżeli pojawi się iskra sprawdź jej siłę za pomocą miernika elektrycznego. Czasami (bardzo rzadko) bywa utrata mocy napiecia na wiazkach elktrycznych np. zwara na wiązce oświetleniowej czy nawet luźna klema na akku idea .
Powodzonka w szukaniu i mam nadzieję ze chociaż trochę pomogłem. :)
_________________
Lewa w górę !

TomHal
www.wrs-og.eu
www.yamaha-roadstar.pl
www.yamaha-star.pl
www.wildstartreffen2014.pl
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-05-14, 08:33   

kabli od cewki nie zamienisz musisz zamienić całą cewke i wtedy sprawdzisz czy jest tak samo
jeśli nie chodzi znowu ten sam cylinder to a zbiornik to 2 śrubki a na chwilke i bez zapali
jak jest bez zmian zacznij od pomiaru kompresji na cylindrach to dużo wyjaśni
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-05-14, 09:24   

Panowie, a nie jest tak, że jakby szlag trafił pierścienie, to świeca byłaby pokryta syfem? Jak ją odkręciłem była czysta...
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Robo 



Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2009-05-14, 09:42   

Dane do sprawdzenia cewki zaczerpnięte z serwis knigi:
Primay winding resistance: 3,8 - 4,6 OM at 20 oC
Secondary winding resistance: 10,1 - 15,1 kOM at 20 oC
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-05-14, 09:45   

Robo napisał/a:
Dane do sprawdzenia cewki zaczerpnięte z serwis knigi:
Primay winding resistance: 3,8 - 4,6 OM at 20 oC
Secondary winding resistance: 10,1 - 15,1 kOM at 20 oC


Rozumiem, że mam to sprawdzić miernikiem elektrycznym?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-14, 10:26   

Na zdjęty zbiornik jest bardzo prosty sposób. Zaopatrz się w aptece /albo poprzez zaprzyjaźnioną pielęgniarkę/ w zestaw do podawania kroplówki. Po zdjęciu zbiornika spokojnie można taki zestaw podłączyc do kranika i odpalac silnik /oczywiście zamiast osocza wlej tam benzynę/ ;D . Wachy w nim wystarczy na cały dzień roboty.
Na pocieszenie dodam, że najbardziej prawdopodone jest walnięcie cewki. Wydaje mi się, że zacierające się pierścienie nie powinny miec wpływu na brak iskry na cylindrze. Chyba że się mylę..?
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Robo 



Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2009-05-14, 10:36   

moondek napisał/a:
Rozumiem, że mam to sprawdzić miernikiem elektrycznym?


Tak jest. Zmierz wartości oporności na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym. Jeżeli wartości mierzone zgadzają się z podanymi w serwis książce to cewka jest OK.
Myślę że to na 90% wina elektryki. Ale ludzką rzeczą jest się mylić ;/ .
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-05-14, 10:49   

Dobra, to oświeć mnie jeszcze jak możesz, co to jest ozwojenie pierwotne i wtórne i jak mam je sprawdzić?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-14, 11:35   

Witam,

Mondek, najprościej to zrobisz (bez pomiarów) zamieniając cewki zapłonowe. Jeśli problem się przeniesie na drugi gar, masz jasność, że to trafiona cewka.

Możesz oczywiście mierzyć uzwojenia, choć z wtórnym bedzie nieco trudniej ;)

Jeśli po zmianie cewek nadal nie będzie palił ten sam garnek, szukaj przyczyny w sterowaniu cewki z modułu zapłonowego. Czasem pomaga przejrzenie kostek elektrycznych, zasniedziałe styki potrafią zrobić psikusa.

I nie pękaj, na 99,9% to nie pierścienie :) W takim przypadku gar by gadał, za to spalał by olej i dymił na niebiesko.

A dla Kolegi TomHala - świeca nie siedzi w kolanku, tylko w "fajce", natomiast platynki są w mechanicznym przerywaczu zapłonu, w świecy mamy z reguły elektrody :)

pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-14, 11:40   

A może TamHal ma platynowe świece? Są irydowe i są też platynowe
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-05-14, 12:06   

Nobody napisał/a:
Witam,
Mondek, najprościej to zrobisz (bez pomiarów) zamieniając cewki zapłonowe. Jeśli problem się przeniesie na drugi gar, masz jasność, że to trafiona cewka.

Możesz oczywiście mierzyć uzwojenia, choć z wtórnym bedzie nieco trudniej ;)

Jeśli po zmianie cewek nadal nie będzie palił ten sam garnek, szukaj przyczyny w sterowaniu cewki z modułu zapłonowego. Czasem pomaga przejrzenie kostek elektrycznych, zasniedziałe styki potrafią zrobić psikusa.

I nie pękaj, na 99,9% to nie pierścienie :) W takim przypadku gar by gadał, za to spalał by olej i dymił na niebiesko.

pozdrawiam!
N.


Dzięki Nobody, cenne uwagi :) Też mam takiego czuja, że to jednak cewka (chociaż rzeczywiście, jak się okaże, że cewki są ok, poszukam problemu w sterowaniu cewek...)
Zrobiłem już mały rekonesans cenowy cewek... Cewka do tylnego garnka kosztuje ok. 400 zł, a do przedniego 550 zł. Zgadnijcie, który garnek mi nie gada?... :ryczy:
Jest jeszcze jedno "ale". Cewki dostarczane są w komplecie z kablem wysokiego napięcia, ale nie zakończonym "fajką"... Czy duży jest problem z ewentualnym przełożeniem fajki z jednego na drugi kabel?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-14, 12:13   

Mondek,

Fajkę po prostu nakręcasz na przewód WN, proponuję prawoskrętnie...
Analogicznie ze zdjęciem jej ze starego przewodu, tylko kręć w drugą stronę :)

Jeśli to cewka (choć z reguły one nie padają same z siebie, chyba że ktoś kreci silnikiem bez założonych świec) to poszukaj używanych cewek z rozbitków, na pewno będzie taniej.
pozdrawiam
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-05-14, 12:13   

Ja proponuje sprawdzic czy na cewke idzie napiecie, podlacz do kabli od cewki zarowke 21 W lub miernik i zakrec walem jesli wszystko jest ok to zarowka bedzie sie zapalac i gasnac.
Jesli bedzie napiecie to wtedy zamien cewki a jesli nie to szukaj problemu w aparacie zaplonowym i dalej w wiazkach.
 
 
Robo 



Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2009-05-14, 13:29   

moondek napisał/a:
Dobra, to oświeć mnie jeszcze jak możesz, co to jest ozwojenie pierwotne i wtórne i jak mam je sprawdzić?


Uzwojenie pierwotne - mierzysz miernikiem oporność pomiędzy zaciskami na które zatknięte są konektory 3,8 - 4,6 OM.
Uzwojenie wtórne - oporność pomiędzy kablem wysokiego napięcia a masą cewki 10,1 - 15,1 kOM.
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-05-14, 15:32   

Znalazłem coś takiego na allegro:
http://www.allegro.pl/ite...tar_czesci.html
Nie orientuje się ktoś, czy cewka z 1100 może pasowaćdo 650?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
TomHal 



Model: WS1600
Rocznik: 1999
Wiek: 56
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Małe Rudy/BDG
Wysłany: 2009-05-18, 12:43   

Boże chłopaki, ktos z Was napisał że rzeczą ludzka jest sie mylić. Fajka - kolanko wiemy o co chodzi. Zaś z tą platykną to się przejęzyczyłem sorrki chodziło mi naturalnie o elektrodę czy też elektrody (zależy od świecy) ale też kazdy skojarzył o co mi chodziło. lol Tak na boku i tak wszyscy zmierzaliście tą alejką z postu na górze więc nie rozumiem w czym problem.
_________________
Lewa w górę !

TomHal
www.wrs-og.eu
www.yamaha-roadstar.pl
www.yamaha-star.pl
www.wildstartreffen2014.pl
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-18, 13:30   

TomHal, to forum tak ma i trzeba się przywyczaic lol
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
adun2 



Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 541
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-18, 13:52   

Poza tym wszystkim co wyżej piszecie ja sprawdziłbym jeszcze czy nie przypchała sie jakaś dysza gaźnikowa. Miałem taki przypadek. Poprzedni właściciel mojej gwiazdki przy naprawie pompy paliwowej uszczelniał ją jakimś badziewiastym silikonem. Po jakimś czasie silokon zaczął sie kruszyć i przedostawał sie do gaźnika. Efekt był taki, że można było jechać 30-40 km/h, ale szybciej nie dało rady. Silnik odpalał bez problemu ale nie miał mocy. Okazało się, że drobinki silikonu zapychały główne dysze i silnik chodził tylko na dyszach biegu jałowego. Co ja sie nawkurwiałem zanim do tego doszedłem to moje nie mówiąc o kosztach. Wymieniłem pompę paliwową, świece, filtr paliwa. Dopiero czyszczenie gaźnika pomogło.
Moondek: sprawdź dysze. Może ta, która daje na ten cylinder co przerywa jest po prostu zapchana. Niestety wymaga to demontażu siedzeń, baku, filtra powietrza i gaźnika.
_________________

 
 
TomHal 



Model: WS1600
Rocznik: 1999
Wiek: 56
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Małe Rudy/BDG
Wysłany: 2009-05-18, 20:24   

Moondziu pisał że mu gaklękł a nie że mu dechu zabrakło ;D . Shipp chyba się przyzwyczaję ;D .... już się przyzwyczaiłem lol
_________________
Lewa w górę !

TomHal
www.wrs-og.eu
www.yamaha-roadstar.pl
www.yamaha-star.pl
www.wildstartreffen2014.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group