PRZEBARWIONE RURY KOLANEK |
Autor |
Wiadomość |
PIOTR
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 56 Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 133 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 2010-11-10, 18:08
|
|
|
Ziółek napisał/a: | PIOTR, Ten tłumik który grzechu pokazał to mi na oryginał wygląda. To ciekawostka jest teraz. |
orginał??????????????????jakoś w to nie wierze ,nigdy tak przebarwionych rur oryginalnych nie widziałem-tak a propos jaka firma by sobie na taki bubel pozwoliła??????????????????????? |
_________________ www.piotrhein.pl
PAMIĘTAJ ABY NIE JEŹDZIĆ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ POTRAFI LATAĆ |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2010-11-10, 18:21
|
|
|
PIOTR napisał/a: | Ziółek napisał/a: | PIOTR, Ten tłumik który grzechu pokazał to mi na oryginał wygląda. To ciekawostka jest teraz. |
orginał??????????????????jakoś w to nie wierze ,nigdy tak przebarwionych rur oryginalnych nie widziałem-tak a propos jaka firma by sobie na taki bubel pozwoliła??????????????????????? |
A tak to własnie wygląda. Kształt tego tłumika jest identyczny z oryginałem, więc tłumikiem akcesoryjnym być nie może bo niby kto by produkował akcesoryjny tłumik identyczny z oryginałem.
Dlatego napisałem że to ciekawostka bo tak przebarwić tłumik to trzeba zrobić coś nie standardowego. Być może ktoś w nim dłubał w środku ?
Sokoro jesteś fachowcem od metali to pytam co o tym sądzisz ? Dlaczego tak mogło się stać ? |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
PIOTR
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 56 Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 133 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: 2010-11-10, 21:51
|
|
|
dlatego że spaliny bezpośrednio podgrzewają tłumik i nie ma tam żadnej przesłony inaczej mówiąc jest to pusta rura a powinno być włożona druga do sirotka która działała by jak izolacja która nie pozwalała by spalinom bezpośrednio podgrzewać zewnętrzny tłumik odległość między nimi wystarczy 0.o5 mm aby uchronić tłumik zewnętrzny i tyle |
_________________ www.piotrhein.pl
PAMIĘTAJ ABY NIE JEŹDZIĆ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ POTRAFI LATAĆ |
|
|
|
|
maniek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 556 Skąd: Kotla
|
Wysłany: 2010-11-10, 23:26
|
|
|
Amerykanie lubią kombinować żeby ładnie strzelały z rury w mojej tak było przy każdym ujęciu gazu pięknie napierdalała i rury były niebieskie po wymianie dysz w gaźniku i regulacjach jest ok |
_________________ Do szczęścia człowiekowi niezbędny jest motocykl ;-]
|
|
|
|
|
Colmann
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 42 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 40 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-03-24, 19:07
|
|
|
Kolorowe kolanka to normalka bo większośc użytkowników DS lub poprzedników to laicy i nie mają pojęcia jak działa ssanie na nasze gwiazdy zresztą nawet mi się na starych świecach zdarzało zapomnieć ssanie wyłączyć jak się gdzieś śpieszyłem...
Jednocześnie Naprawdę gorąco POLECAM zakupić świece irydowe NGK bądź denso one są rewelacyjne pomijając fakt ,że moto odpala szybciej niż wyda z siebie głos rozrusznik to ssanie wyłączam już po 10 sekundach i moto chodzi jak nigdy.
Do tego znaczna poprawa kultury pracy silnika i reakcji ruch gazu szczególnie przez znikome wypadanie cyklów pracy jak to ma miejsce na zwykłej świecy.
teraz nawet na wysokich biegach przy niskich prędkościach nie ma tej dziury czy dławienia się tylko idzie równo w górę ,taki mały szatan się zrobił:evil:
Więc jeszcze raz polecam mimo wysokiej ceny jak na świece ,ale warto spalanie może znikomo się zmniejszyło jednak elastyczność i kultura pracy to zaraz czuć...
No i nie zapomnisz o ssaniu nigdy więcej a chyba to jest najważniejsze!!! |
_________________ ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-25, 02:21
|
|
|
Colmann, co maja świece do przebarwionych kolanek ? Temat o świecach jest tutaj
a ty widze, że lubisz pisać crossposty gdzie popadnie
http://www.yamaha-dragsta...ghlight=#192352
i to na dodatek prawie wierną kopię Colmann napisał/a: | Odpala szybciej niż rozrusznik wyda dźwięk sannie już po 10 sekundach wyłączasz i dodają wigoru nie muli na wyższych biegach nie ma dziur tylko równo ciągnie i bardzo fajnie silniczek zaczął gadać tak równiej i lepiej pracuje to czuć zaraz po założeniu. |
jeszcze w temacie wymiana oleju, przekładni i lagach napisz epistołę na temat niewiarygodnych wręcz właściwościach świec irydowych i będzie komplet. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-03-25, 08:20
|
|
|
właśnie mi się wydawało, że czytałęm to samo o świecach gdzie indziej ale robiłem to w środku nocy. jakieś takie złudzenie czy co ? a jednak nie jak potwierdza Witek |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
gang69
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 135 Skąd: Pszczyna
|
|
|
|
|
Peters
Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 2861 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-04-23, 23:03
|
|
|
gang69, To co jest na tej aukcji można kupić w obi ale przebarwień raczej tym nie zdejmiesz ,ale jeśli chodzi o naloty czy ślady rdzy na chromach to polecam ,trzeba tylko zwrócić uwagę na granulację bo są różne ,no i w obi jest chyba taniej za paczkę ( pięć szt ,wałki ) zapłaciłem coś koło 10 zł i jeden wałek wystarczył na cały motocykl . Dodam że faktycznie nie zostawia rys na chromie a na lakierze owszem. Jak by ktoś był zainteresowany to sprawdzę dokładną nazwę i granulację . |
_________________ BMW K 1200 LT
REGULAMIN
|
|
|
|
|
Dariow
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-04-23, 23:19
|
|
|
Peters sprawdź prosze nazwe i granulacje, a tak z ciekawości co dokładnie tym wyczyściłes i jakie były efekty, czy później poprawiałeś jeszcze czymś czy tylko tym "druciakiem" |
|
|
|
|
mivhal
Rocznik: 2008
Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 15 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2011-04-23, 23:25
|
|
|
koledzy papier wodny można też użyć, później pasta polerska filc i ten sam efekt |
_________________ "Boga nie ma jest MOTÓR" |
|
|
|
|
Peters
Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 2861 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-04-23, 23:29
|
|
|
Dariow napisał/a: | "druciakiem" |
Dokładnie to ma konsystencję wełny mineralnej .Można tym czyścić wszystko od kierownicy przez felgi , szprychy po wydech , czyściłem tylko tym ,później przetarłem sonaxem ale tylko po to żeby zabezpieczyć i nadać lepszego połysku . Sprawdzę jutro i wieczorem napiszę .
[ Dodano: 2011-04-23, 23:49 ]
Tak to wygląda , pomyliłem się w opakowaniu jest 8 szt a nie 5 ,gramatura podana jest w prawym górnym rogu ja kupiłem O ( zero) i nie pozostawia rys zbiera tylko naloty. |
_________________ BMW K 1200 LT
REGULAMIN
|
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2011-04-24, 06:38
|
|
|
Ja przebarwione rurki robiłem autosolem aluminium i zeszło tylko trzeba się uzbroić w cierpliwość i wytrwałość.
|
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-04-24, 06:50
|
|
|
Na przebarwione kolanka sposób podałem tutaj: http://yamaha-dragstar.pl...p=132809#132809
Co do tego staliwa do szorowania to OSTROŻNIE bo można zmatowić chromy i będzie DUPA a nie połysk. Sam sprawdziłem jak mi gość z Polkomu dał zwitek zachwalając że działa super. Nie znam granulacji tego co mi dał ale na szczęście sprawdziłem na niewidocznym miejscu i chrom się porysował i zmatowił . |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
Peters
Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 2861 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-04-24, 08:25
|
|
|
Cytat: | Co do tego staliwa do szorowania to OSTROŻNIE |
To święta racja ,najpierw należy spróbować w niewidocznym miejscu, i sprawdzić czy przypadkiem chrom nie jest pokryty lakierem . Ta gramatura którą podałem na pewno chromu nie rysuje . Z tego co pamiętam na półce były granulacje od 0 do 5 czy jakoś tak , ja czyściłem tym nawet naloty na plastikowych osłonach cylindrów. |
_________________ BMW K 1200 LT
REGULAMIN
|
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-04-24, 10:34
|
|
|
Używałem tego ale do czyszczenia silnika z komara i WFM efekt w miarę spoko ale jeżeli chcesz lustro to i tak trzeba polerowac pastą , do chromów raczej nie polecam bo można zrobic tylko gorzej |
|
|
|
|
Colmann
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 42 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 40 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-05-07, 17:13
|
|
|
Wituś1965 przeczytaj co napisałem jeszcze raz za dnia to ci się rozjaśni...
Wspomniałem o świecach po to że nie trzeba uzywać ssania bo po 10 sekundach je wyłączysz więc chłopak nie zapomni więcej o ssaniu i nie będzie miał problemów z przebarwieniami.
Chyba już wcześniej dostyał sporą dawke wiedzy o usunięciu przebarwień
A ja się powtórzyłem o świecach tylko w tym celu jak wyżej.
Mniej czytania po nocach i nie będą Ci się śniły świece
Swoją drogą ciekawe ile razy uda się spolerować przebarwienie zanim dojdziesz do blaszki pod chromem bo kolega załatwił tak sobie kolanko po 4 polerce.
Tak więc UWAGA na te cuda do polerek. |
_________________ ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA
|
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-07-04, 15:00
|
|
|
Ja w wolnej chwili dopiszę sobie do temtu wnioski z lektury amerykańskich artykułów n.t.
Przebarwianie się kolektorów - czyli z angielska exhaust blueing - jest zjawiskiem, które wystąpić może na każdym wydechu, nie zależnie od renomy producenta czy jakości rury.
Przebarwienia nie są oczywiście widoczne w wydechach posiadjących pełny płaszcz ochronny na kolktorach - "kolanka" widziane z wierzchu pozostaną dziewicze, a zmiany mogą zachodzić na właściwej rurze, pod zewnętrzną, chromowaną powłoką.
Pojawiający się złoty kolorek, to nie jest inny proces, powodowany innymi czynnikami, tylko pierwszy etap powstawania przebarwień - następny krok to już błękitne do granatowych plamy
Powód jest jeden jedyny i uniwersalny - NADMIERNE CIEPŁO - w układzie wydechowym.
Przyczyny powstawania nadmiernej temperatury to między innymi
- ponadstandardowe obciążenie silnika
- zła synchronizacja zapłonu
- za uboga mieszanka (regulacja składu, niewłaściwe dysze)
- inne sytuacje gdy w układzie pojawia się nieplanowana zwiększona ilość powietrza, lub za mała ilośc paliwa ( np.: koniec wachy i jazda na oparach, przeciek powietrza na łaczeniach flitra, gaźnika czy cylindrów )
Obrazowe porównanie tego mechanizmu to używany w kowalstwie strumień powietrza rozżarzający obrabiany metal. Taki nieautoryzowany strumień powietrza wpadający do już rozgrzanych wydechów jest w stanie podnieść temperaturę kolanka kolektora o 90 stopni C ... R.
Generalnie - poczatek pojawiania się przebarwień to może być oznaka, że motocyklowi należy się przegląd, a nie tylko że właściciel "pałuje" czy pomylił dźwignię ssania z gazem
Co do samych rur - oczywiście na możliwość pojawienia się kolorków ma wpływ jakoś użytego materiału, ale goła rura, bez dodatkowej ochrony zawsze bedzie podatna na ten proces.
Możemy oczywiście sięgnąć po oferowane przez niektórych producentów wewnętrze warstwy ochrony termicznej oparte na jakiś powlokach ceramicznych ... Ale to już kosztuje.
Jakimś pomysłem, jest metodyka postępowania z nowym "nie przepalonym" wydechem. Jeden z customowych producentów zaleca odpalenie motocykla na biegu jałowym i pozostawienie pracującego silnika na około 1 minutę. Po minucie należy wyłączyć motocykl i odczekać około 15 sekund, a następnie powtórzyć czynność jeszcze 4, 5 razy.
Przerwa w pracy silnika pozwala na przkazanie części ciepła z kolanka kolektora na całą rurę, rownomierne ocieplenie całego układu, lekkie ostudzenie samych kolanek. Dodatkowo tworzy się swoista warstwa węgla ze spalin, osadzająca wewnątrz rury, dająca dodatkową izolację cieplną.
No i to wszystko
A teraz... ogień z rury |
_________________
|
|
|
|
|
Czechoo
Rocznik: 2005
Wiek: 52 Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-04-12, 21:37
|
|
|
Tak się jakoś poskładało, że moje kolanka też się "zaniebieszczyły". Niby nic strasznego, ale trochę mnie to wk..ło. Ostatnio kupiłem specyfik firmy Autosol pod nazwą "Anti Blau", choć nie do końca byłem przekonany, że z przebarwieniami da się coś zrobić. Jak pisze producent, środek służy do usuwania przebarwień z wydechów, w jego skład wchodzą substancje chemiczne i jakieś lekko ścierne, które mają usuwać przebarwienia. Spróbowałem więc i okazało się, że nawet to działa. Wprawdzie trzeba poświęcić trochę czasu na polerowanie, ale efekt jest całkiem dobry! Niestety nie zrobiłem zdjęć "przed" i "po", tylko w trakcie pracy, bo wolny czas musiałem podzielić na czyszczenie i jakieś latanko, ale widzę że wkrótce uda się pozbyć żólto-niebieskich przebarwień.
DSC2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 178 raz(y) 162.26 KB |
DSC1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 209 raz(y) 138 KB |
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-04-12, 22:26
|
|
|
a mnie się podoba niebieski kolorek |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
|