YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-12-09, 16:57
GNIAZDO ZAPALNICZKI 12V
Autor Wiadomość
RafV 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 286
Skąd: Ujście/Piła
Wysłany: 2009-02-18, 16:12   

Witajcie!

Może banalne pytanie, ale lepiej upewnić się niż później się martwić. Chcę założyć gniazdo, do "plusa" podłącze dodatkowo bezpiecznik i kabelki bezpośrednio do akumulatora, czy tak?
Czy inaczej należy podłączyć gniazdo? Proszę o info.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-02-18, 16:19   

akumulator zacisk+ ,bezpiecznik ,kabelek , gniazdo zapalniczki+ czyli środek
akumulator zacisk- , kabelek , gnazdo zapalniczki- czyli obudowa
chyba wszystko jasne
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-02-18, 21:38   

Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-02-18, 23:40   

Lokis napisał/a:
Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje

A to ciekawe rozwiazanie shock Ty myslisz ze to jakas roznica czy podepniesz do akumulatora czy do lampy????
Instalacja jest jedna i gdzie nie podepniesz odbiornika pradu to jesli pobor bedzie za duzy bedzie niedostateczne ladowanie akumulatora.
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-02-19, 06:23   

fazzi napisał/a:
Lokis napisał/a:
Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje

A to ciekawe rozwiazanie shock Ty myslisz ze to jakas roznica czy podepniesz do akumulatora czy do lampy????
Instalacja jest jedna i gdzie nie podepniesz odbiornika pradu to jesli pobor bedzie za duzy bedzie niedostateczne ladowanie akumulatora.


Ja napiszę więcej. To rozwiązanie jest jeszcze gorsze.
1) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz przegrzać przewody od lampy (nie wiem jaki przekrój)
2) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz uszkodzić styki przełączników które załączają tą lampę (sprawdzić dopuszczalne obciążenie styków)
3) Masz zwarcie na urządzeniu podłączonym do gniazda to również nie masz świateł (uszkodzi się wspólny bezpiecznik)
4) Wyłączasz lampę to również nie masz zasilania w gnieździe.

Ja lightbary podłączyłem przez przekaźniki do akumulatora aby nie obciążać zbytnio przewodów od lampy.
Znam się trochę na elektryce (nie motocyklowej ale zasady są takie same) i nie polecam dokładania obciążeń do istniejących odbiorników bez upewnienia się, że wszystkie elementy tego obwodu wytrzymają sumę oryginalnego i dołożonego obciążenia.
_________________
Yamaha STAR ….
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-02-19, 08:35   

Piękny wykład i muszę się z nim zgodzić całej chałupy niemożna do jednego przedłużacza podłączyć, bo szlak wszystko trafi najlepiej jak każdy odbiornik ma swoje zabezpieczenie, Grzechu opisał jak to zrobić prościej nie można. Praw fizyki pan nie zmienisz.


PS tak na marginesie czytając forum zauważyłem, że grzechu jak się już wypowiada to wie, o czym mówi myślę, że to jakiś mechanior albo inny magik od tych spraw.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-02-19, 09:41   

Ja mam tak: klema+, krokodylek, kabelek, bezpiecznik, kabelek, zapalniczka, kabelek, krokodylek, klema -. Zapalniczki używam sporadycznie i na postojach.
A światła mijania, jak to w amerykańskiej wersji, włączają się przy włączeniu stacyjki, razem z kierunkami, które świecą ciągłym światłem. Nie można tego wyłączyc w żaden sposób.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-02-19, 16:05   

mikssdaniel napisał/a:
fazzi napisał/a:
Lokis napisał/a:
Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje

A to ciekawe rozwiazanie shock Ty myslisz ze to jakas roznica czy podepniesz do akumulatora czy do lampy????
Instalacja jest jedna i gdzie nie podepniesz odbiornika pradu to jesli pobor bedzie za duzy bedzie niedostateczne ladowanie akumulatora.


Ja napiszę więcej. To rozwiązanie jest jeszcze gorsze.
1) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz przegrzać przewody od lampy (nie wiem jaki przekrój)
2) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz uszkodzić styki przełączników które załączają tą lampę (sprawdzić dopuszczalne obciążenie styków)
3) Masz zwarcie na urządzeniu podłączonym do gniazda to również nie masz świateł (uszkodzi się wspólny bezpiecznik)
4) Wyłączasz lampę to również nie masz zasilania w gnieździe.

Ja lightbary podłączyłem przez przekaźniki do akumulatora aby nie obciążać zbytnio przewodów od lampy.
Znam się trochę na elektryce (nie motocyklowej ale zasady są takie same) i nie polecam dokładania obciążeń do istniejących odbiorników bez upewnienia się, że wszystkie elementy tego obwodu wytrzymają sumę oryginalnego i dołożonego obciążenia.


Chciałbym się ustosunkować do wypowiedzi kolegi gdyż zasygnalizował ważne kwestie. I nie chce żeby moja wypowiedz była traktowana jako jakiś osobisty atak.

Ad1) Obciążalność prądowa przewodu 0,75mm2 to 15A, więc dodatkowe 800mA które bierze ładowarka nie pownno robić problemu
Ad2) Tu jest głowny problem - producent nie podaje (ja nie znalazłem) obciążalności prądowej styków przełacznika oświetlenia. Biorąc pod uwagę moc oświetlenia to prąd jest rzędu 5,2 A. Zakładam optymistycznie że inżynierowie z Yamahy pozostawili jakis zapas więc 800mA nie powinno robić też problemem - chyba że jestem niepoprawnym optymistą ;d
Ad 3) To fakt
Ad4) Efekt zamierzony - jak jadę musze mieć załaczone lampy. Jak wyłacze zapłon to mam pewność że nie doje prądu z akumulatora.

Nadmieniam że moje rozwiązanie jest nie eleganckie i ma charakter prowizoryczny.
Elegancko to nalezało by zrobić tak.
Z obwodu oświetlenia zasilamy przekaźnik. Poprzez styk zasilamy gniazdo. Obwód podłaczamy bezpośrednia do Aku poprzez bezpicznik 2A. Wszytko wykonałbym przewodem 1,5mm2 ze względu na spadki napięć .
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 17:55   

Lokis napisał/a:
I nie chce żeby moja wypowiedz była traktowana jako jakiś osobisty atak.

nikt tu nikogo nie atakuje bo tak naprawde nie ma za co
ktos wie to pisze ktos niewie to szuka żeby wiedzieć
w swojej wypowiedzi sam sobie troche przeczysz
Lokis napisał/a:
Obciążalność prądowa przewodu 0,75mm2 to 15A, więc dodatkowe 800mA które bierze ładowarka nie pownno robić problemu
Wszytko wykonałbym przewodem 1,5mm2 ze względu na spadki napięć

a kto powiedział ze gniazdo ma byc tylko do telefonu?
do tego dodam że przełączniki świateł bez dodatkowego obciążenia się czasem wytapiają wię inżynierowie chyba nie do konca dobrze to pomyśleli
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-02-19, 20:29   

Lokis napisał/a:
I nie chce żeby moja wypowiedz była traktowana jako jakiś osobisty atak.

Ależ ja tego tak nie odbieram.

Lokis napisał/a:
Obciążalność prądowa przewodu 0,75mm2 to 15A, więc dodatkowe 800mA które bierze ładowarka nie pownno robić problemu

Tak w przyblizeniu dla przewodów miedzianych jak się nie mylę to 15A ale przy 1,5mm2
Lokis napisał/a:

Wszytko wykonałbym przewodem 1,5mm2 ze względu na spadki napięć

Ja bym się spadkami napięć na tak krótkich przewodach nie przejmował. Raczej patrzyłbym na obciążąlność w tym wypadku.
grzechu napisał/a:
a kto powiedział ze gniazdo ma byc tylko do telefonu?

I to jest włąśnie przyczyna dla której napisałem poprzedni post.
Jeden podłączy ładowarkę a inny grzałkę aby wodę zagotować na postoju. ;D

[ Dodano: 2009-02-20, 10:57 ]
Wracając do tego osobistego ataku. Nikt chyba nie odbiera wymiany lub konfrontacji doświadczeń, wiedzy czy poglądów jako osobisty atak. Chyba że wypowiedź przybiera taką formę.
Nikt nie ma wyłączności na wiedzę. Czasami piszemy jakiś post podając błędne informacje ponieważ coś przeoczyliśmy lub o czymś zapomnieliśmy. Ja czasami dopisuję że czegoś nie jestem pewien. Uczymy się nawzajem aby nasze gwiazdki wyglądały najlepiej i sprawowały się niezawodnie.
Po to jest to forum, aby wpisywać jak najwięcej rozwiązań z których każdy wybierze to najlepsze dla siebie. A na wiele z tych pomysłów sami byśmy pewnie nie wpadli.
_________________
Yamaha STAR ….
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-11-18, 13:38   

Myślę o zakupie, by wygodnie było podłączać ładowarkę do akumulatora w zimowy czas.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 16:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-18, 13:57   

Kiera to chyba najlepsze miejsce na zamontowanie bo można podłączyć i nawigację i ładowarkę do komóry i wiele innych rzeczy.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-11-18, 14:43   

Gniazdo na kierownice pominąłem, bo po co mi ono na wierzchu ?
Nawigację z GPSem mam w telefonie, więc jak będę chciał jej użyć, to przymocuje telefon w etui na krawacie na baku. Gniazdo potrzebuję do ładowania akumulatora, więc dobrze gdyby było schowane.
Czy za deklem bocznym przy akumulatorze wejdzie luzem ? A może przy stacyjce na stałe ?
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-09, 16:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-18, 14:44   

Ja też mam założone, jest w schowku na klucze. Byłem przekonany, że to fabryczne wyposażenie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2009-11-18, 17:20   

U mnie wygląda to tak

DSC02334.JPG
Plik ściągnięto 310 raz(y) 111.35 KB

 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2009-11-18, 18:14   

Ja GPS podłączam do tego gniazda uchwyt mam z lewej strony na kierownicy piórnika nie mam chociaż się zastanawiam i chyba kupię zawsze można schować choćby pokrowiec do przykrycia motocykla a na zbiorniku nie mogę mieć krawata ze względu na piękny maluneczek
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 52
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2010-01-09, 11:28   

a ja sobie walne cos takiego; zamontuje w schowku pod siedzeniem (lewym): bedzie do telefonu i ewentualnie na cos jeszcze - zamiast wtyczki "oczka" do akumulatora i "po drodze" proponuje umieścić bezpiecznik

PrzejCARwt-2gnKAB1m.jpg
Plik ściągnięto 379 raz(y) 187.27 KB

_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 59
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-19, 09:40   

Pierwotnie chciałem zamontować gniazdko zapalniczki pod siedzeniem,
ale dyndające na baku kable do zasilania nawigacji trochę mnie denerwowały,
nie wspominając już obawy że z czasem lakier mógłby ucierpieć .
Ostatecznie gniazdo zainstalowałem na kierownicy tam gdzie najbardziej jest mi potrzebne .
Mosiężny wspornik do aparatu trochę nie pasuje kolorystycznie do chromów,
ale może z czasem go zmienię :)
Całość wygląda tak :



Więcej zdjęć jest tu :

http://picasaweb.google.p...zdoZapalniczki#

W motocyklu nic nie było wiercone i w ciągu kilku minut mogę wszystko zdemontować bez śladu .
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-10-05, 11:02   

Ja mam założone gniazdo na pokrywie akumulatora, mocowane tą samąśrubą co pokrywa. Nie przeszkadza, nie rzuca się w oczy, zero przeróbek przy mocowaniu ( z wyjątkiem przewiercenia otworu na śrubę w podstawie obejmy gniazda, którą skróciłem do minimum).
Gniazdo połączone bezpośrednio do aku poprzez 20A bezpiecznik.
Przez to gniazdo będzie doładowywany akumulator zimą (garaż bez ogrzewania), prostownikiem z opcją prądu konserwującego ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-12, 12:51   

Założyłem gniazdo zapalniczki m. reiserami.

P1010012.JPG
Plik ściągnięto 221 raz(y) 169.01 KB

P1010011.JPG
Plik ściągnięto 227 raz(y) 160.51 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group