sprzegło Barnett |
Autor |
Wiadomość |
Pietro13

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 80 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2022-10-30, 08:51
|
|
|
Dzięki wielkie Saturian za swoje spostrzeżenia, za chwilę napisze na fejsie bo różnica w cenie dość spora, jakby się udało to fajnie. LWG |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pietro13

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 80 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2022-11-12, 22:07
|
|
|
Forumowicze, pomocy. Dopiero w poniedziałek będę mógł rozebrać mojego V-Star-a 1100 z 2005r. i sprawdzić jak wygląda docisk sprzęgła. Ale już mam foto nowego ulepszonego docisku, czy tak wygląda docisk sprzęgła do Drag stara 1100? Kurcze mi się wydaje, że tam jest sprężyna talerzowa, ale dopiero jak rozbiorę to będę miał pewność.
Kul. 1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 13 raz(y) 268.42 KB |
Kul 2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 13 raz(y) 242.81 KB |
Kul 3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 13 raz(y) 279.51 KB |
Kul 5.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 263.24 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
bremi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 68 Dołączył: 05 Wrz 2016 Posty: 114 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
Pietro13

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 80 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2022-11-13, 17:29
|
|
|
Dzięki za podpowiedź, właśnie porównywałem ten schemat i mi się nie zgadzało. No ale już się wyjaśniło i ten docisk jest zamiennikiem sprężyny talerzowej, jest lepszym odpowiednikiem szrzęgła Barnett.
schemat sprzęgła.png
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 68.28 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
jaro


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3781 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2022-11-15, 07:10
|
|
|
Pietro13, Skąd twierdzenie że
Pietro13 napisał/a: | jest lepszym odpowiednikiem szrzęgła Barnett. |
1 Docisk Barnett jest na tej samej zasadzie
2 Jeszcze nie założyłeś
3 Prawdopodobnie jeszcze nie miałeś docisku Barnett
Pewnie tańszym, ale czy lepszym? to się dopiero okaże.
Barnett produkuje również tarczki i przekładki sprzęgłowe i to dopiero jest kompletne sprzęgło Barnett.
Chciałbym wierzyć w to że pan który to produkuje odpowiednio dobrał twardość sprężyn. No chyba że sprężyny kupuję od barnett. Tylko Stratoliner ma sprzęgło hydrauliczne. Cała reszta naszych maszyn, ma mechaniczne, więc łapka może zaboleć.
Mimo moich wątpliwości życzę długiego i owocnego użytkowania. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 |
|
|
|
 |
Pietro13

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 80 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2022-11-15, 21:15
|
|
|
Jaro masz rację, zapomniałem w poście dodać , że to producent zapewniał o lepszej skuteczności od Barnett (na czym ta "lepszość" ma polegać - nie wiem). O skuteczności docisku Barnett i zaletach kilka osób pisało. Tańsze jest o połowę to fakt, jak zamontuję i sprawdzę to napiszę o wrażeniach z jazdy. Mam znajomych którzy montowali docisk tego producenta w Radkach i są zadowoleni. Przewertowałem forum i nikt z forumowiczów nie przyznał się do eksperymentowani z takimi zamiankami w XVS 1100. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pietro13

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 80 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2023-03-15, 19:28
|
|
|
Witam, mogę coś więcej napisać o docisku który zakupiłem. Wszystko ładnie pasuje, tarcze były całkiem dobre więc nie zmieniałem. Wczoraj była pierwsza krótka (15 km) jazda próbna. Jeżeli chodzi o twardość "klamki" to nie wyczuwam jakiejś drastycznej zmiany - zobaczymy przy dłuższym używaniu i np. w korku. Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to całkiem pozytywne nie czuję poślizgu czy wycia przy wyższej prędkości. Na 5 biegu przy 110 km/h po dodaniu gazu nie ma drastycznego wzrostu obrotów (wcześniej słychać było wycie) zauważalne jest stopniowe przyspieszanie bez jakiegoś drastycznego wycia. Wydaje mi się, że spełnia swoje zadanie. Uważam, że warte jest swojej ceny, zobaczymy jak będzie działało przy wyższej temperaturze oleju i otoczenia. Przedstawiam zdjęcia oryginalnego docisku i tego zmodyfikowanego, który założyłem właśnie teraz. próbowałem dodać foto ale niestety coś nie idzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-06-24, 21:55
|
|
|
Hehe - 100 lat mnie tutaj nie było...
Jeśli dobrze zrozumiałem to tarcze sprzęgła nie wymagały wymiany ? Ale się ślizgało ? Hmmm...
I nowy docisk bez twardszych sprężyn pomógł ?
Sprężyny w sprzęgle Barnetta są wyczuwalnie twardsze przy pierwszym użyciu... Praca sprzęgła na kevlarowych (Barnettowskich) tarczach jest nieporównywalnie lepsza od jakichkolwiek zamienników lub oryginałów Yamahy. Szkoda, że nie założyłeś kompletu jak już i tak było rozbierane... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
|