YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
mieszanka paliwo-powietrze
Autor Wiadomość
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2022-03-28, 09:49   mieszanka paliwo-powietrze

cześć,

czy ktoś ma może wiedzę o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacji mieszanki w gaźnikach?
Yamaha Royal Star xvz 1300 54kW (73 KM)
W serwisówce nic nie ma na ten temat a serwis yamahy też nie wie :(
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14530
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-03-28, 18:13   

larry7 napisał/a:
serwis yamahy też nie wie :(
:nie_wiem: pogratulować wyszkolenia. Napisz maila do Yamaha USA, albo Yamaha Japan.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 75
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2022-03-28, 20:51   

Może te gaźniki nie mają regulacji składu mieszanki? Skoro nie ma tego w serwisówce, to może jest ustawione przez producenta i zaślepione? Tak tylko się zastanawiam, bo to dziwne, żeby nie było o tym w serwisówce. Zazwyczaj jest takie info na początku serwisówki w specyfikacji dotyczącej gaźnika, obok informacji o rozmiarach dysz itp.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14530
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2022-03-28, 22:47   

mayu napisał/a:
może jest ustawione przez producenta i zaślepione?
tak jest w XVS1100, ale przecież samo się nie ustawiło, tylko najpierw ustawiono, a potem zaplombowano. Mając do dyspozycji analizator spalin, fachowiec od gaźników (kiedyś to dobry fachman ustawał bez analizatora) można ustawić nie znając wartości obrotów śrubą regulacyjna, tylko patrząc na wskazanie analizatora.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2022-03-29, 08:54   Re: mieszanka paliwo-powietrze

larry7 napisał/a:
czy ktoś ma może wiedzę o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacji mieszanki w gaźnikach?

Jak jest śruba, to jest do kręcenia, jakby miało coś być na stałe, to nie byłoby śrubki, tylko coś na stałe wstawione.
Każdy motocykl jest inny i nie ma jednego uniwersalnego ustawienia.

Ustawienie jest proste:
1. podkręcasz delikatnie obroty biegu jałowego na ok. 1500 obr./min - (trochę szybciej niż bieg jałowy)
2. wkręcasz powoli śrubę składu mieszanki, aż silnik zacznie się dławić - liczy się początek dławienia, a nie jego zgaśnięcie
3. zaczynasz wykręcać, aż silnik zacznie pracować niestabilnie - koniecznie trzeba liczyć ile obrotów się wykonało
4. wkręcasz śrubę regulacyjną o połowę ilości obrotów między punktem 2 i 3.
5. ustawiasz prędkość biegu jałowego na nominalną wartość.

Jeśli wykonałeś wszystko poprawnie, a gaźnik, układ dolotowy i silnik (np. świece) nie mają innych niedomagań, to szybki odkręcenie manetki (na postoju) powinno spowodować rozkręcenie silnik na wysokie obroty bez zadławienia, a gwałtowne puszczenie manetki, nie powinno spowodować strzelania w rury.

Analizator spalin dla 100% pewności dobrego ustawienia, ale powyższa procedura daje bardzo dobre wyniki.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1612
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2022-04-01, 23:23   

Kolega z zaprzyjaźnionego forum odpowiedział :

...... w przypadku Royal Star-a nie ma potrzeby regulacji gaźników ponieważ one nie musza być regulowane. Coś jak na wzór jak kiedyś Audi wstawiała w swoich pojazdach benzynowych Jetronica. Każdy z gaźników w Royalu jest podłączony do komputera sterującego kontrolującego poprawność jego pracy. Nie ma tam typowych śrubek regulujących tak jak jest nam znane z gaźników Road/Wild Starów.
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1612
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2022-04-03, 12:05   

Inny kolega znalazł to
https://www.venturerider....at-bowl-covers/
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2022-04-03, 20:53   

SATURIAN napisał/a:
Każdy z gaźników w Royalu jest podłączony do komputera sterującego kontrolującego poprawność jego pracy. Nie ma tam typowych śrubek regulujących tak jak jest nam znane z gaźników Road/Wild Starów.

Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej.
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1612
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2022-04-04, 18:59   

Jacek6 napisał/a:

Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej.


Jacek , ja nigdy nie miałem takiego moto i nigdy mnie nie interesowało jak działają gaźniki w royalu . Przekazuję tylko opinie i linki .
A w ogóle , to co to za motocykl v-ka na cztery garnki :hahahaha:
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2022-05-23, 08:21   

dzięki za wypowiedzi.
Poradziłem sobie metodą prób i błędów czyli przejażdżka ze śrubokrętem i teraz jest git - nie wali w wydechy przy hamowaniu silnikiem i zbiera się prawidłowo.
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2022-05-23, 08:22   

dzięki za wypowiedzi.
Poradziłem sobie metodą prób i błędów czyli przejażdżka ze śrubokrętem i teraz jest git - nie wali w wydechy przy hamowaniu silnikiem i zbiera się prawidłowo.
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2022-05-23, 08:23   

SATURIAN napisał/a:
Jacek6 napisał/a:

Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej.


Jacek , ja nigdy nie miałem takiego moto i nigdy mnie nie interesowało jak działają gaźniki w royalu . Przekazuję tylko opinie i linki .
A w ogóle , to co to za motocykl v-ka na cztery garnki :hahahaha:


na taki co ma dwa garnki więcej od twojego - czego nie rozumiesz?
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group