mieszanka paliwo-powietrze |
Autor |
Wiadomość |
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2022-03-28, 09:49 mieszanka paliwo-powietrze
|
|
|
cześć,
czy ktoś ma może wiedzę o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacji mieszanki w gaźnikach?
Yamaha Royal Star xvz 1300 54kW (73 KM)
W serwisówce nic nie ma na ten temat a serwis yamahy też nie wie |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-03-28, 18:13
|
|
|
larry7 napisał/a: | serwis yamahy też nie wie | pogratulować wyszkolenia. Napisz maila do Yamaha USA, albo Yamaha Japan. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-03-28, 20:51
|
|
|
Może te gaźniki nie mają regulacji składu mieszanki? Skoro nie ma tego w serwisówce, to może jest ustawione przez producenta i zaślepione? Tak tylko się zastanawiam, bo to dziwne, żeby nie było o tym w serwisówce. Zazwyczaj jest takie info na początku serwisówki w specyfikacji dotyczącej gaźnika, obok informacji o rozmiarach dysz itp. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-03-28, 22:47
|
|
|
mayu napisał/a: | może jest ustawione przez producenta i zaślepione? | tak jest w XVS1100, ale przecież samo się nie ustawiło, tylko najpierw ustawiono, a potem zaplombowano. Mając do dyspozycji analizator spalin, fachowiec od gaźników (kiedyś to dobry fachman ustawał bez analizatora) można ustawić nie znając wartości obrotów śrubą regulacyjna, tylko patrząc na wskazanie analizatora. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2022-03-29, 08:54 Re: mieszanka paliwo-powietrze
|
|
|
larry7 napisał/a: | czy ktoś ma może wiedzę o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacji mieszanki w gaźnikach? |
Jak jest śruba, to jest do kręcenia, jakby miało coś być na stałe, to nie byłoby śrubki, tylko coś na stałe wstawione.
Każdy motocykl jest inny i nie ma jednego uniwersalnego ustawienia.
Ustawienie jest proste:
1. podkręcasz delikatnie obroty biegu jałowego na ok. 1500 obr./min - (trochę szybciej niż bieg jałowy)
2. wkręcasz powoli śrubę składu mieszanki, aż silnik zacznie się dławić - liczy się początek dławienia, a nie jego zgaśnięcie
3. zaczynasz wykręcać, aż silnik zacznie pracować niestabilnie - koniecznie trzeba liczyć ile obrotów się wykonało
4. wkręcasz śrubę regulacyjną o połowę ilości obrotów między punktem 2 i 3.
5. ustawiasz prędkość biegu jałowego na nominalną wartość.
Jeśli wykonałeś wszystko poprawnie, a gaźnik, układ dolotowy i silnik (np. świece) nie mają innych niedomagań, to szybki odkręcenie manetki (na postoju) powinno spowodować rozkręcenie silnik na wysokie obroty bez zadławienia, a gwałtowne puszczenie manetki, nie powinno spowodować strzelania w rury.
Analizator spalin dla 100% pewności dobrego ustawienia, ale powyższa procedura daje bardzo dobre wyniki. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1612 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2022-04-01, 23:23
|
|
|
Kolega z zaprzyjaźnionego forum odpowiedział :
...... w przypadku Royal Star-a nie ma potrzeby regulacji gaźników ponieważ one nie musza być regulowane. Coś jak na wzór jak kiedyś Audi wstawiała w swoich pojazdach benzynowych Jetronica. Każdy z gaźników w Royalu jest podłączony do komputera sterującego kontrolującego poprawność jego pracy. Nie ma tam typowych śrubek regulujących tak jak jest nam znane z gaźników Road/Wild Starów. |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1612 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2022-04-03, 20:53
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | Każdy z gaźników w Royalu jest podłączony do komputera sterującego kontrolującego poprawność jego pracy. Nie ma tam typowych śrubek regulujących tak jak jest nam znane z gaźników Road/Wild Starów. |
Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej. |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1612 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2022-04-04, 18:59
|
|
|
Jacek6 napisał/a: |
Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej. |
Jacek , ja nigdy nie miałem takiego moto i nigdy mnie nie interesowało jak działają gaźniki w royalu . Przekazuję tylko opinie i linki .
A w ogóle , to co to za motocykl v-ka na cztery garnki |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2022-05-23, 08:21
|
|
|
dzięki za wypowiedzi.
Poradziłem sobie metodą prób i błędów czyli przejażdżka ze śrubokrętem i teraz jest git - nie wali w wydechy przy hamowaniu silnikiem i zbiera się prawidłowo. |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2022-05-23, 08:22
|
|
|
dzięki za wypowiedzi.
Poradziłem sobie metodą prób i błędów czyli przejażdżka ze śrubokrętem i teraz jest git - nie wali w wydechy przy hamowaniu silnikiem i zbiera się prawidłowo. |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2022-05-23, 08:23
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | Jacek6 napisał/a: |
Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej. |
Jacek , ja nigdy nie miałem takiego moto i nigdy mnie nie interesowało jak działają gaźniki w royalu . Przekazuję tylko opinie i linki .
A w ogóle , to co to za motocykl v-ka na cztery garnki |
na taki co ma dwa garnki więcej od twojego - czego nie rozumiesz? |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
|