 |
Otwarty przez: ciecio 2019-09-10, 18:10 |
V-star 650 Wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Happy

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 10 Wrz 2019 Posty: 9 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-09-10, 14:46 V-star 650 Wysokie obroty
|
|
|
Witam, z góry zaznaczam, że jestem mechanikiem samochodowym i jakieś tam doświadczenie posiadam, ale ta sprawa mnie przerosła. Jako, że to również mój pierwszy post chciałem się przywitać =) Siemacie!
W ubiegły wtorek kupiłem V-stara 650, ktorego nie przetestowalem dokladnie przed kupnem. Pochodzi on z kraju hamburgerow, z tego co wiem stał dłuższy czas, może nawet pod chmurką, kto wie. Podczas kupna zrobiłem kilka powolnych rundek by zobaczyć jak sprzęt jeździ. Wydaje mi się, że wtedy nie doświadczyłem tego problemu.
Podczas powrotu do domu na kołach zauważyłem, że motocykl nie chce schodzić z wysokich obrotów, gdy wcisnę sprzęgło i odpuszczę gaz, silnik nie wraca nawet po 10 sekundach. Są dwa sposoby by je zbić. Zadusić silnik na sprzęgle i hamulcu lub, uwaga, wrzucić bieg neutralny. Po wbiciu neutrala silnik wraca do radosnego pyrkania. Potrzebuję porady co to może być. Wykluczam logicznie lewe powietrze lub zły skład mieszanki, gdyż wtedy neutral nie zbijałby obrotów silnika. Jakieś inne pomysły? Jest to o tyle uciążliwe, że nie mogę w ogóle liczyć na hamowanie silnikiem. |
Ostatnio zmieniony przez ciecio 2019-09-10, 18:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
MariuszK


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 42 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-26, 11:17
|
|
|
Cześć,
mam ten sam problem ale w 1100, szukałem po forach ale temat,tak jak twój bez odpowiedzi. Możesz podpowiedzieć jak go rozwiązałeś. |
|
|
|
 |
Happy

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 10 Wrz 2019 Posty: 9 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-07-26, 13:16
|
|
|
Wysłałem wiadomość prywatną, ale napiszę tutaj jeszcze raz.
Delikatna regulacja gaźników, zdławiłem go i jest lepiej, ale problem nadal występuje, nauczyłem się z nim żyć. Zwyczajnie nie trzymam motocykla na sprzęgle i biegu jednocześnie. Moim zdaniem steruje tym jakaś elektronika i ma to na celu ułatwic wrzucanie następnych biegów. |
|
|
|
 |
MariuszK


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 42 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-26, 13:57
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-07-26, 21:29
|
|
|
1. Umyć gaźniki.
2. Weryfikacja membran i pozostałych komponentów.
3. Weryfikacja osi przepustnic i struktury kolektora dolotowego w celu wykluczenia lewego powietrza.
4. Po montażu kontrola poziomu paliwa.
5. Regulacja zaworów.
6. Uruchomienie i regulacja wolnych obrotów, synchronizacja przepustnic.
7. Kontrola wskazać TPS dla wolnych obrotów. Ustawić zgodnie z instrukcją serwisową.
Oczywiście nowe filtry. Musi działać. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
MariuszK


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 42 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2020-08-08, 20:40
|
|
|
remol71 napisał/a: | 1. Umyć gaźniki.
2. Weryfikacja membran i pozostałych komponentów.
3. Weryfikacja osi przepustnic i struktury kolektora dolotowego w celu wykluczenia lewego powietrza.
4. Po montażu kontrola poziomu paliwa.
5. Regulacja zaworów.
6. Uruchomienie i regulacja wolnych obrotów, synchronizacja przepustnic.
7. Kontrola wskazać TPS dla wolnych obrotów. Ustawić zgodnie z instrukcją serwisową.
Oczywiście nowe filtry. Musi działać. |
Te czynności były wykonane, łącznie z sprawdzeniem elektroniki i niestety bez rezultatu. Zabrakło jednego elementu, regulacja składu mieszanki. Odwiedziłem odpowiednio wyposażony warsztat i teraz jest OK. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-09, 11:04
|
|
|
MariuszK napisał/a: | ... regulacja składu mieszanki. Odwiedziłem odpowiednio wyposażony warsztat i teraz jest OK. |
Na pływakach czy na śrubce iglicy biegu jałowego ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2025-04-27, 12:10
|
|
|
Mam teraz coś podobnego po synchronizacji gaźników. Przy okazji wymiany uszczelki w czujniku luzu i synchronizacji gaźników, zauważyłem po dłuższej jeździe jakby wpadanie moto w wyższe obroty. Po odpaleniu zimnego moto chodzi fajnie, po zatrzymaniu się po dłuższej jeździe, silnik na luzie pracuje jak na mój gust na zbyt wysokich obrotach. Jest jeszcze jeden dziwny nowy objaw - przy przechodzeniu na wyższy bieg, po odjęciu gazu, przed wciśnięciem sprzęgła, moto na moment wchodzi na trochę wyższe obroty. Jakieś sugestie |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2025-04-28, 08:07
|
|
|
Jedyne lekarstwo to myjka ultradźwiękowa i kontrola membran. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2025-04-28, 13:40
|
|
|
Rozgrzałem silnik, przejechałem się po wsi, pokręciłem trochę wolnymi obrotami w dół. Efekt przegazowania jakby znikł. Sprawdzę jeszcze jak moto zachowuje się na/po dłuższej trasie. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|