| 
		
		|  |  
 
	
			| Regulator napięcia się grzeje i pęka o co w tym chodzi? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-14, 16:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nie jest alternator, tylko prądnica. W alternatorze napięcie reguluje się prądem wzbudzenia. Tu niestety wzbudzenie prądnicy jest na magnesach stałych, więc energia się wytwarza tylko w funkcji obrotów. Nie ma odbioru prądu to rośnie napięcie. Regulator robi za regulowany rezystor, zwiera nadmiar do masy. Dlatego się grzeje. Trzeba stosować zwykłe żarówki. Ledy przy takim zasilaniu są bez sensu. Właściwie ledy zawsze są bez sensu. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-14, 17:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | AndrzejK napisał/a: |  	  | Mam jeszcze następne pytanie.: w którym miejscu w tym Dragu 125 szukać,sprawdzić dobrą masę? | 
 Na silniku
 
 [ Dodano: 2020-05-14, 18:38 ]
 
  	  | remol71 napisał/a: |  	  | To nie jest alternator, tylko prądnica. | 
 To jest alternator,
 
 Tu zajrzyj...
 
 https://www.scigacz.pl/Uk...mnic,14890.html
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-14, 18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Alternator to nie prądnica ? Prądu przemiennego. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-16, 12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co się będzie działo jak w ogóle nie będzie się używac w trakcie jazdy świateł  ? Nie wszędzie są obowiązkowe. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | woloo   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 26 Sie 2019
 Posty: 28
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2020-05-16, 13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | A co się będzie działo jak w ogóle nie będzie się używac w trakcie jazdy świateł  ? Nie wszędzie są obowiązkowe. | 
 
 A już wszystko pasowało to wcześniejszej teorii. Musiałeś wszystko zepsuć.
   
 Praktyka to największy nieprzyjaciel teorii
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-05-16, 22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | woloo, ja tylko grzecznie się zapytałem. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
 
 |  |