| Co to za lampa? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Adamskil80   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 45
 Dołączył: 26 Cze 2018
 Posty: 6
 Skąd: Augsburg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-16, 07:05   Co to za lampa? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam taki maly problem potrzeboje wkladu do lampy bo nie ma homologacji (USA) a chce motor w niemczevh meldowac. Moje szklo ma 180 mm srednicy. Jak szukac po jakim modelu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miron   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 60
 Dołączył: 05 Cze 2012
 Posty: 2001
 Skąd: Skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-16, 07:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego, szukaj wkładu lampy, do Skody 105, pasuje idealnie i na homologację. Pasuje jeszcze od Żuka, ale trzeba wyłamać parę blasze. |  
				| _________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
 sex, drugs & rock n roll
 Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adamskil80   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 45
 Dołączył: 26 Cze 2018
 Posty: 6
 Skąd: Augsburg
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-16, 14:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jesteś pewien że w Niemczech nie uznają amerykańskiej homologacji? W Polsce to nie jest problem. |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-16, 19:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | pyra, gdzies przeczytałem taką opinię : 
 
 wiec teraz sam już nie wiem jak to ugryźć. 	  | Cytat: |  	  | kodeks drogowy zabrania ingerencji w lampę!!!-jeżeli auto nie ma odpowiednika europejskiego nie ma nikt obowiązku niczego przerabiać to wynika z ustawy,natomiast jeżeli jest dostępny zamiennik europejski (nie ważne ile kosztuje)kierowca ma obowiązek taki zastosować ,żeby przejść przegląd techniczny,wyjątkiem są też auta zabytkowe jeżeli auto w oryginale ma takie oświetlenie nie trzeba niczego przerabiać | 
 
 W tym przypadku są odpowiedniki europejskie, bo są europejskie Drag Stary.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-16, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | A z czego, ten cytat? |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adamskil80   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 45
 Dołączył: 26 Cze 2018
 Posty: 6
 Skąd: Augsburg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-16, 19:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jestem pewien bo bylem sie pytac i jak oglondal to tylko do lampy sie do lampy doczepil ze niema E symbolu. A tlumnik juz zmienilem na orginal. A i jeszcze odblask czerwony  kocie oko z tylu. No i gmola musze sciagnac bo tez bez E. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-17, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | z artykułu poświęconego pojazdom importowanym z USA. Chyba nie sądzisz, że wykładnia z Ministerstwa Infrastruktury 	  | pyra napisał/a: |  	  | A z czego, ten cytat? | 
   
 [ Dodano: 2019-05-17, 21:09 ]
 
 a piórnik i sakwy tez muszą mieć E ? 	  | Adamskil80 napisał/a: |  	  | No i gmola musze sciagnac bo tez bez E. | 
 W poniedziałek będę na okręgowej stacji diagnostycznej, to zapytam diagnosty. W końcu gość powinien wiedzieć najlepiej.
 
 [ Dodano: 2019-05-17, 21:31 ]
 Tu również napisano, że powinny być asymetryczne :
 
 http://prawo.sejm.gov.pl/...O/D20162022.pdf
 
 światła mijania pozycja 16 tabeli. Przy kierunkowskazach również kolor jest okreslony jako żółty samochodowy, a nie np. czerwony. Natomiast dla motocykli dopuszcza sie pozycyjne w kolorze żółtym samochodowym,
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Adamskil80   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 45
 Dołączył: 26 Cze 2018
 Posty: 6
 Skąd: Augsburg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-21, 09:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witek 1965 Tak jak kolega Pyra pisal chodzi o rejestracje w Niemcach. Po przegladzie zaloze a za dwa lata sie zobaczy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-21, 12:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Adamskil80, niestety w Polsce również trzeba mieć lampę asymetryczną, o czym mnie wczoraj poinformował pan diagnosta. W związku z powyższym, dokonałem zakupu lampy polskiego producenta Wesem o symbolu RE.13811 za kwotę 36 zł + koszty przesyłki. Lampa posiada homologacje i jest asymetryczna. mam nadzieję, że adnotacja, jaka umieścił diagnosta w systemie zniknie po tym jak się pojawi z nowa lampą. Teraz jest widoczna na wszystkich stacjach. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bakteria77   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2004
 Wiek: 26
 Dołączył: 24 Kwi 2010
 Posty: 1551
 Skąd: Lubuskie
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wester   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 21 Lis 2015
 Posty: 8
 Skąd: Środa Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-21, 17:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Motocykl w Polsce nie musi mieć lampy asymetrycznej, więc diagnosta był w błędzie. Podstawą prawną jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 6 maja 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2016 poz. 858). Informacja o tym, że dopuszczone są światła symetryczne zawarta jest w dołączonej  do rozporządzenia tabeli. Dokładnie pkt 2 kolumna 16 "inne warunki", gdzie jest odnośnik nr 26) oznaczający cyt. "Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła". 
 Powołanie się na obowiązujące prawo pomoże w sytuacji żądania przez diagnostę spełnienia niewymaganych warunków.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-21, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wester, 
 Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r. Poz. 2022 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY IBUDOWNICTWA1)z dnia27października2016 r.w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia potwierdza to. Psia jego mać, przez niedouczonego pajaca wydałem 45 zeta psu w dupę
  gupi ciul ze mnie, że nie doczytałem tego odnośnika. Fuck, fuck, fuck. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez witek1965 2019-05-21, 20:37, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bakteria77   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2004
 Wiek: 26
 Dołączył: 24 Kwi 2010
 Posty: 1551
 Skąd: Lubuskie
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-21, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bakteria77, Krzysiu, jutro u ciula będe, psia mać, dobrze, że nie  dwa razy tyle, ale i tak szkoda, bo to prawie dycha zupy. Najbardziej jednak w......a mnie, to, ze nie doczytałem tego punktu 26. Bo w dupę cyc, tabele miałem odwrócona o 90 st. wrrrrr,       |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wester   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 21 Lis 2015
 Posty: 8
 Skąd: Środa Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-21, 21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może na przyszłość będzie wiedział  A lampa jak kupiona przez internet to można zwrócić |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-22, 18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie opłaca się. Koszt lampy 36 zł, wysyłka 9 zł i zwrotna niech 9, to niech sobie leży. Mam nadzieję, że sie nie przyda, ale jakby jakis kamień, albo co, to będę miał . |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miron   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 60
 Dołączył: 05 Cze 2012
 Posty: 2001
 Skąd: Skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-22, 20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oj Witek, tyle czasu jeździsz na symetryczny a zachciało Ci się zmian. Polska to dziki kraj, a ustawy są gupie   |  
				| _________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
 sex, drugs & rock n roll
 Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wester   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Dołączył: 21 Lis 2015
 Posty: 8
 Skąd: Środa Wlkp.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-22, 21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | To może załóż nowy klosz i porównaj jakość świecenia. Może się okazać, że będzie lepszy   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bienial   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2009
 Wiek: 64
 Dołączył: 22 Cze 2012
 Posty: 571
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-23, 12:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podłączę się pod temat; czy dotyczy to również samochodów osobowych sprowadzonych z  USA? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |