| Otwarty przez: witek1965 2013-02-19, 14:32
 | OLEJ SILNIKOWY | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 11:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na Motula była fajna promo w Louisie. 34,99 E za 4 l Motula 7100 10W 50.
 Spotkał się ktoś z opinią, że stamtąd też podrabiane śmigają ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bemol   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Wrz 2009
 Posty: 6551
 Skąd: GŁ Free Star Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 15:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Miron napisał/a: |  	  | No i się zaczęło   | 
 
 
 
   
 
 Od 8 lat leję  Motul 5100 15W50 i chwalę sobie
   |  
				| _________________ 
 
 
 Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
 
 I'm a rolling thunder, a pouring rain
 I'm comin' on like a hurricane.....
 
 http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SATURIAN   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2016
 Wiek: 26
 Dołączył: 12 Mar 2010
 Posty: 1620
 Skąd: Dziki Wschód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 17:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja leję do swojej szkapy PENRITE , tooooooooooooooooo  dopiero jest olej     |  
				| _________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
 " NAJLEPSZY ROTTWEILER  "
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-28, 07:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Millers oils syntetyk ZFS 10w50 MA2 lub półsyntetyk ZSS 20w50. Na obu bardzo ładnie się wkręca na obroty.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cougarr84   
  
 Rocznik: 2005
 Wiek: 41
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 15
 Skąd: Bielsk Podlaski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-22, 16:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może ktoś stwierdzić jakie mamy plusy i minusy zastosowania olejów 10 W
 15 W
 20 W
 
   
 Zastanawiam się i mam mętlik w głowie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-22, 19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeczytaj ten temat od poczatku   |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-22, 22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja raczej pytałbym jakie mamy plusy i minusy ze stosowania olejów 	  | Cougarr84 napisał/a: |  	  | Może ktoś stwierdzić jakie mamy plusy i minusy zastosowania olejów 10 W
 15 W
 20 W
 | 
 W40
 W50, bo to jest o wiele bardziej istotny parametr w przypadku motocykla, a nie te które podałeś.Te są wręcz bez znaczenia.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gandalf   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2002
 Wiek: 49
 Dołączył: 11 Sie 2013
 Posty: 106
 Skąd: OL-WA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-23, 07:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pyra napisał/a: |  	  | Przeczytaj ten temat od poczatku   | 
 
 Albo "dziadek google" - pierwsze z brzegu
   https://www.scigacz.pl/Mo...ecie,30171.html
 
 A jak ktoś jest już bardzo leniwy, to w wielkim skrócie - jest to określenie zakresu temperatury, w jakiej olej zachowuje prawidłowe parametry lepkości. Ponieważ mało kto jeździ w zimie, ważniejszy jest parametr górny, niż dolny i dlatego Witek1965 o tym wspomina - nie masz chłodnicy, jeździsz w cyklu miejskim i dużo stoisz w korkach, skłaniałbym się do 50'ki (co zresztą sam od lat robię i jeżdżę na 15W50)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-25, 13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | zapoznałem się z tym artykułem, zawsze warto poszerzać swoją wiedzę. Ładnie to zostało opisane, aczkolwiek nie do końca zgadzam się z pewnym stwierdzeniem, no ale może i się mylę   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gandalf   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2002
 Wiek: 49
 Dołączył: 11 Sie 2013
 Posty: 106
 Skąd: OL-WA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-26, 12:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | ... nie do końca zgadzam się z pewnym stwierdzeniem, no ale może i się mylę   | 
 
 Chodzi ci o to stwierdzenie z "zatarciem silnika" ? No do mnie to akurat nie do końca przemawia, ale po za tym artykuł dość dobrze opisuje oznaczenia, co jest od czego, dzięki temu łatwo można się odnaleźć jak patrzysz na etykietkę
  ... Generalnie napisałem z praktyki - mam chłodzenie powietrzem, stoje czasami w korku, dlatego od lat używam 15W50. Z wydajnością pompy paliwa może i jest trochę racji, bo zaraz po zmianie z 10W40 na 15W50 od czasu, do czasu, jak motocykl stał z włączonym silnikiem na "kosie", zapalała mi się ostrzegawcza "lampka alladyna". Gasła zaraz po postawieniu motocykla do pionu, a po zalaniu oleju o 200-300 mL powyżej poziomu optymalnego, efekt całkowicie ustąpił (może olej nie nadążał ściekać do miski, lub co innego). Obecnie przy wymianie oleju zalewam go tak, aby poziom był w górnej części okienka kontrolnego, a nie w połowie, jak doradza manual i ... jeżdżę bez problemów   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-26, 15:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gandalf, mamy podobne poglądy. Co do lampki alladyna, to ostatnio zrobiłem eksperyment i mnie zamurowało. Po spuszczeniu oleju do zera, przekręciłem zapłon i lampka zapaliła się na chwile, jak zawsze i zgasła po chwili, a powinna sie palić cały czas. Sam już nie wiem jak to ustrojstwo działa   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gandalf   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2002
 Wiek: 49
 Dołączył: 11 Sie 2013
 Posty: 106
 Skąd: OL-WA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-26, 17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Gandalf ... a powinna sie palić cały czas ... | 
 Ale przekreciles tylko do pozycji podania napięcia, czy zakręciłeś silnikiem kilka razy ?  Zakładam, że to pierwsze, bo nie podejrzewam nikogo o eksperymenty ekstremalne, przy całkowitym braku oleju
   
 Ten efekt chyba akurat rozumiem - rzuć okiem na ten schemat:
 http://dailydriver.pl/wp-...biegu-oleju.jpg
 Jak spuścisz olej, zejedzie on z miski olejowej, ale część pozostanie w magistrali, szczególnie na odcinku pompa olejowa => czujnik ciśnienia. Wówczas będzie jeszcze odczyt o prawidłowym stanie ciśnienia oleju, ale jak już zakręcisz pompą i nie będzie miała ona czego zaczerpnąć, ciśnienie momentalnie spadnie i czujnik zadziała... Tyle teorii, a jak z praktyką cóż - ktoś jest chętny spróbować
  ... No chyba, że zakręciłeś rozrusznikiem, to ja też już nie wiem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-26, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | no az taki eksperymetator to ze mnie nie jest 	  | Gandalf napisał/a: |  	  | czy zakręciłeś silnikiem kilka razy ? | 
  tym bardziej samobójca   
 zerknąłem. Jest jedno ale: tu jest czujnik cisnienia oleju, a w dragusiu stanu, czy jak kto woli poziomu oleju. 	  | Gandalf napisał/a: |  	  | rzuć okiem na ten schemat: | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gandalf   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2002
 Wiek: 49
 Dołączył: 11 Sie 2013
 Posty: 106
 Skąd: OL-WA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-04-27, 07:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poszperalem na forum - faktycznie Merlin kiedyś podał nawet instrukcję jak wyczyścić ten czujnik, w takim razie nie wiem  , mogę tyko podejrzewać zabrudzenie olejem i błędny odczyt. Pewnie po jakimś czasie by to zaskoczylo - ale swoją drogą, jak to czujnik poziomu, to tym bardziej wierzę w to co widzę, a nie w to co mi się świeci, czyli kontrola przez "szkiełko" to podstawa   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-01, 11:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mialem Motula 5100 15w50, zalalem Valvo 10w50 synpower i sprzeglo w RS1700 przestalo mi sie slizgac... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-01, 13:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | FhissT napisał/a: |  	  | ... zalalem Valvo 10w50 synpower ... | 
 
 Jedynie słuszny olej
   |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ufik   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 2000
 Wiek: 39
 Dołączył: 20 Mar 2019
 Posty: 6
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-01-28, 15:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | OLEJ BEL-RAY V-TWIN PÓŁSYNTETYK 4T 20W50 czy będzie dobry ? sprzedają go w 4 litrowych i 1 litrowych opakowaniach |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leon 1966   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 02 Lis 2020
 Posty: 3
 Skąd: Łabiszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-11-02, 21:18   Jaki olej do DS 1100 z przebiegiem 65000 km |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za przyjęcie do grona Yamahy Drag Star. Jestem od 2 tygodni szczęśliwym posiadaczem DS 1100 z 2006 r. Motor ma przejechane 65000km. Zamierzam wymienić wszystkie filtry i olej. No i pojawił się problem z olejem?? Ile zapytań tyle odpowiedzi!!! Jedni mówią, że z takim przebiegiem mam wlać olej 20W/50 inni mówią żeby wlać 15W/40 jeszcze inni mówią o 15W/50? Mam mętlik w głowie!!! Doradźcie mi jaki olej mam wlać do DS 1100 z przebiegiem 65000km?? Z góry dziękuję i przepraszam jeżeli ten temat był już poruszany. |  
				| _________________ Leon
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bemol   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 59
 Dołączył: 25 Wrz 2009
 Posty: 6551
 Skąd: GŁ Free Star Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-11-03, 14:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Leon 1966, nie ma znaczenia czy wlejesz 15W50 czy 20W50. Byleby górny wskaźnik wynosił 50. Bo to są oleje dedykowane dla silników chłodzonych powietrzem.
 15W50 będzie lepiej się zachowywał w niższych temperaturach niż 20W50. Zależy przy jakiej temperaturze kończysz sezon. A przebieg 65 000 dla tego silnika to żaden przebieg
 |  
				| _________________ 
 
 
 Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
 
 I'm a rolling thunder, a pouring rain
 I'm comin' on like a hurricane.....
 
 http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-11-03, 15:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | to rzecz jasna oczywiste, tylko 	  | Cytat: |  	  | 15W50 będzie lepiej się zachowywał w niższych temperaturach niż 20W50. Zależy przy jakiej temperaturze kończysz sezon. | 
 
 jak dla kogoś jet wieką różnica, czy będzie to minus 20-ścia, czy nimus 25 stopni celsjusza
  to będzie to naprawdę hardcorowiec. Ludzie kochani, nie skupiajcie się na tym, co jest w przypadku oluju do silników motocyklowych chłodzonych powietrzem nieistotne. Najważnejszym dla naszych silnkików parametrem nie jest pompowalnośc w temperaturze -20 st.C (15W) tylko lepkość kinematyczna w 100 st.C
 Co z tego, że olej ( takie często słysze argument) jest rzadszy, a co za tym idzie szybciej dotrze do punktów smarnych ? skoro w temperaturze krytycznej spłynie po ściankach jak woda i wtedy będzie problem.
 Cyferki przed literką W mówią o pompowalności oleju w danej temperaturze i tak 0W bedzie miało taka samą pompowalność w temeraturze -40 st. C jak 25W w temp.-15 st. czy dla kogoś ta różnica jest istotna, skoro odpalamy motocykl w temperaturze dodatniej, więc każdy olej dotrze do punktów smarnych w odpowiednim czasi. pamiętac trzeba, że olej nigdy nie spływa z punktów smarnych do zera i pozostawia je suche.
 W tabeli jaką umieściłem poniżej widac, że za literką W pompowalnośc juz nie jest wcale uwzględniana, ponieważ jest to juz parametr który jest spełniony zawsze. Natomiast widac jak ze wzrostem wartości cyferek po literze W zrasta lepkośc kinematyczna. Jakby był na rynku olej 20W60 to bym lał ten
 
 
  |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |