Przegląd przekładni wtórnej |
Autor |
Wiadomość |
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2017-01-22, 18:44
|
|
|
Wpisz w google " smar dodatkiem dwusiarczku molibdenu MoS2" i bedzie wszystko jasne.
O ustawieniu koła już na tym forum doktoryzowano się, więc użyj szukajki i znajdziesz to czego potrzebujesz. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
pdrobny
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2016 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-02-05, 21:02 Przekładnia kątowa od strony silnika
|
|
|
Witam,
a czy ktoś dobierał się w 1100 do przedniej przekładni, która w 99% przypadków wycia wału od strony silnika może mieć do wymiany jakieś łożysko?
Czy trzeba wyciągać silnik? |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-03-09, 21:29
|
|
|
Koledzy i Koleżanki, czy może mi ktoś pomóc w rozwiązaniu mojej niepewności. Mianowicie chodzi o stożkowe uszczelnienie walu napędowego. Nie pamiętam czy ma ono całym obwodem przylegać do powierzchni wału czy też powinien być tam mały luz. Wymieniam oponki na nowe i wywaliłem tylne koło i teraz sprawdzam kontrolnie stan zębów itd. Zauważyłem, że guma uszczelnienia tam gdzie jest sprężynka dociskowa nie przylega na całym obwodzie do powierzchni wałka. Wymieniałem uszczelnienie kurzowe (stożkowe) w marcu 2015 na nowe oryginalne i czy możliwe jest żeby się już po 3 latkach skończyło? Nie pamiętam jak miałem po wymianie, jeśli ktoś ogarnia temat to proszę o info. Nie wiem czy mam tak to zostawić czy wymieniać to uszczelnienie.
LWG |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-03-09, 21:33
|
|
|
powinno przylegać. Inaczej nie spełniałoby swojej roli. Sprężynka nie pękła ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-03-09, 21:48
|
|
|
Wszystko jest ok nie zwróciłem uwagi na to, że po wyjęciu wał się przemieszcza na boki. Zszedłem do swojej świątyni (tzn. warsztat) i jak ustawiłem wał w osi to widać, że guma przylega. Także chyba nie potrzebnie się zamartwiam, sprawdzę jeszcze po zamontowaniu koła. Tak to jest jak o swoją maszynę dba się lepiej jak o swoją Żonę we wszystkim szuka się problemu którego nie ma
Witek dzięki za odpowiedz.
PZDR |
Ostatnio zmieniony przez Ruffi 2018-03-09, 22:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-03-09, 21:50
|
|
|
i super |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
georgeiii
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 32 Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 20 Skąd: Wieprz
|
Wysłany: 2019-03-18, 18:58
|
|
|
Moje pytanie po przeczytaniu całego wątku - czy montował ktoś z Was zamiast oryginalnej osłony przeciwkurzowej simering? Z tego co mierzyłem powinien pasować 24x35x7 i powinien spełniać tą samą funkcję. Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2019-03-18, 21:31
|
|
|
Montowałem i był problem z dobraniem odpowiedniej średnicy, założyłem 24x35x7 i wydawało sie ok, po kilkunastu km zaczął piszczeć i się rozwalił, dokładniej wewnetrzna krawędź nie podołała wachaniom wałka. Praca oryginalnego uszczelniacza jest delikatniejsza i spełnia zadanie. Polecam zmienić na nowy oryginał jeżeli stary jest sparciały i twardy. |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-03-18, 23:21
|
|
|
mike79 napisał/a: | Polecam zmienić na nowy oryginał jeżeli stary jest sparciały i twardy |
cena dość mocno podrożała od czasu jak ja wymieniałem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
georgeiii
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 32 Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 20 Skąd: Wieprz
|
Wysłany: 2019-03-19, 08:19
|
|
|
W takim razie szukam części, choć zastosowanie simeringu i tak przetestuje dla samego siebie. |
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2019-03-20, 20:33
|
|
|
georgeiii, pewnie że tak tylko troszkę roboty
Cena?....132,76 gumka i 14,58 sprężynka. No fakt, o połowę za dużo.
Źródło:
https://enduro7.pl/sklep/czesci-oem-yamaha |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-03-20, 21:21
|
|
|
mike79 napisał/a: | Cena?....132,76 gumka i 14,58 sprężynka. | żartujesz ? sprzedają teraz ten uszczelniacz bez sprężynki ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
georgeiii
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 32 Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 20 Skąd: Wieprz
|
Wysłany: 2019-03-21, 06:29
|
|
|
witek1965 napisał/a: | mike79 napisał/a: | Cena?....132,76 gumka i 14,58 sprężynka. | żartujesz ? sprzedają teraz ten uszczelniacz bez sprężynki ? |
Powiem jak dostanę przesyłkę, znalazłem osłonę za 110 zlotych, nigdzie nie było mowy o braku sprężynki. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-03-21, 18:32
|
|
|
http://plenternz.com/prod...oducts_id=71882
jak się powiększy fotkę, to widać, że jest. W takim stanie zakupiłem. A najlepsze jest to, że sama sprężynka nie występuje jako część, więc ktoś sobie robi jakieś jaja. Albo rozrywa opakowanie i zdejmuje sprężynke, żeby ja potem opchnąć, albo kupije za 1-2 zł simmering o takim samym wymiarze i sprzedaje samą sprężynkę osobno za kilkakrotnie wyższą wartość |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2019-03-21, 22:57
|
|
|
witek1965 napisał/a: | A najlepsze jest to, że sama sprężynka nie występuje jako część, więc ktoś sobie robi jakieś jaja |
...chyba wystepuje
https://www.yamahapartsho...2039-00/circlip |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-03-21, 23:34
|
|
|
mike79 napisał/a: | ...chyba wystepuje | serio ?
podałeś nr części, którą się u nas nazywa pierścieniem Segera a u nich po prostu pierścień zabezpieczający ( tak mówi translator )
https://www.yamahapart.co...c87/drive-shaft a tak wygląda na zdjęciu.
to na pewno nie jest sprężynka okalająca kołnierz uszczelnienia przeciw kurzowego. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-03-24, 00:36
|
|
|
mike79, mylić się ludzka rzecz.
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Espenkruger
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2015
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-28, 19:09
|
|
|
Witam. Mam pytanie czy wasze kardany chodzą cicho? Mój na styku wałka i gumowej uszczelki przy kole zaczął popiskiwać w czasie jazdy i przetaczania motocyklaa. Czy coś to oznacza? Motocykl V Star 650, rocznik 2015, przebieg około 8000km. Pozdrawiam:)
[ Dodano: 2019-05-30, 09:02 ]
Może kogoś zainteresuje co było dalej;) Pojechałem do mechanika. Zsunął uszczelkę, przeczyścił, usunął syf który za nią się dostał i przesmarowal smarem wodoodpornym. Wnioski: uszczelka po takim czasie (dane moto w poście wyżej) uległa pewnemu stwardnieniu i sporowaceniu. Po sezonie wymieniam na nową i przy okazji opony bo ich czas też nadszedł. Jak widać warto dbać i kontrolować stan napędu. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|