|
LIGHTBARY - PYTANIA |
Autor |
Wiadomość |
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2018-07-15, 15:01
|
|
|
OldDiver - to tak na starość, czy zawsze tak miałeś ?
Ludzie budują całe motocykle od podstaw, rejestrują, jeżdżą i przechodzą przeglądy. Daj spokój . |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-15, 16:31
|
|
|
OldDiver bez urazy, ale mam wrażenie, że ty chyba jesteś z innej planety. To jest "oczywista oczywistość" to co napisałeś.
Żadna lampa, która jest homologowana do żarówki halogenowej, nie jest przystosowana do wyładowczego, czy ledowego źródła światła.
Owszem, różne firmy produkują "odpowiedniki", które radzą sobie lepiej lub gorzej w danej lapie, ale nadal nie ma to homologacji. Patrz wyżej wklejony filmik z ledowymi odpowiednikami H4 Philipsa.
Lampa wraz ze źródłem światła stanowi komplet i taka otrzymuje homologację.
Tak przy okazji, co się martwisz homologacją, skoro lightbary również nie są dozwolone w motocyklu Tyle, że na lampy z homologacją zarówno policja jak i diagnosta może przymknąć oko, a na coś co oślepia innych użytkowników dróg i powoduje zagrożenie na drodze już niekoniecznie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ciecio
Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 424 Skąd: Sam już nie wiem
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-15, 16:49
|
|
|
ciecio napisał/a: |
No chyba nie do końca, zależy do czego służą. | i jak sa podłączone. Wszak chyba wiesz w jaki sposób powinny być podłączone światła DRL. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ciecio
Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 424 Skąd: Sam już nie wiem
|
Wysłany: 2018-07-15, 16:56
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Wszak chyba wiesz w jaki sposób powinny być podłączone światła DRL |
Wiem.
Zgodnie z ustawą tak:
Połączenia elektryczne:
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. (Dla pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się stosowanie przełącznika aktywującego lub
dezaktywującego tę funkcję.)
2) mogą być włączone gdy:
- automatyczna skrzynia biegów jest w pozycji P
- hamulec postojowy jest uruchomiony
- przed ruszeniem pojazdu po raz pierwszy po każdym ręcznym uruchomieniu urządzenia zapłonowego,
3) mogą być wyłączone ręcznie, gdy prędkość pojazdu nie przekracza 10 km/h pod warunkiem automatycznego włączenia po przekroczeniu prędkości 10 km/h lub gdy pojazd przejechał odległość większą niż 100 m i światła pozostają włączone do czasu ich ponownego rozmyślnego wyłączenia
4) powinny wyłączać się automatycznie, gdy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu uniemożliwiającym pracę silnika po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
5) jeżeli odległość od światła przedniego kierunku jazdy jest równa lub mniejsza od 40 mm, połączenie elektryczne na odpowiedniej stronie pojazdu powinno zapewniać albo wyłączenie światła do jazdy dziennej albo obniżenie światłości przez cały okres działania światła kierunku jazdy,
6) jeżeli światło do jazdy dziennej jest wzajemnie połączone ze światłem kierunku jazdy, światło do jazdy dziennej powinno być wyłączone przez cały okres włączenia światła kierunku jazdy,
7) dopuszcza się, aby wraz z światłami do jazdy dziennej włączały się:
- przednie i tylnie światła pozycyjne, górne światła obrysowe - jeżeli występują, boczne światła obrysowe - jeżeli występują oraz oświetlenie tylniej tablicy rejestracyjnej,
- lub tylko światła pozycyjne tylne. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-15, 17:05
|
|
|
czyli, dotychczasowo podłączane przez większość użytkowników wg zamieszczonych na forum schematów nie spełniają warunków .
Ja nie urywam, że również mam je podłączone niezgodnie z tymi dyrektywami i że służą do oświetlania drogi ( przy okazji jestem również bardziej widoczny w dzień). Czasami jeżdżę w nocy więc bardziej zależy mi na tym, żebym miał lepiej oświetloną drogę.
Generalnie ten temat jest starszy jak przepisy dopuszczające światła DRL, więc dla zachowania "czystości" tematu może niech dyskusja na temat świateł dziennych toczy się tam, gdzie jest jej miejsce Tak mi się wydaje. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2018-07-15, 17:25
|
|
|
Wczoraj, dzisiaj pierwszy raz latałem z LEDami w lightbarach. Jak wjeżdżam do garażu to na ścianie widzę światła. Dotychczas widziałem światło główne i obok lightbarów. Dzisiaj widziałem światło główne i obok ledwo, ledwo białe światła LEDów.
Ale spodziewałem sie tego. Nie traktuję lightbarów jako "oświetlemie drogowego" ale jako wyróżnienie się na drodze. Nie latam w nocy, ale chyba zainwestuje w żarówke typu ... 60% plus ... czy coś tam, coś tam. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-15, 17:59
|
|
|
Mecz nie pozwolił na dokończenie wypowiedzi.
ciecio napisał/a: | 7) dopuszcza się, aby wraz z światłami do jazdy dziennej włączały się:
- przednie i tylnie światła pozycyjne, górne światła obrysowe - jeżeli występują, boczne światła obrysowe - jeżeli występują oraz oświetlenie tylniej tablicy rejestracyjnej,
- lub tylko światła pozycyjne tylne. | i ta kwestia bardzo mocno ogranicza światła DRL w motocyklach pochodzenia amerykańskiego, które nie posiadają włącznika świateł, tylko światła mijania włączają się po przełączeniu stacyjki, a w tym momencie powinny się ...................DRL wyłączyć. Tak więc zastosowanie DRL w tych motocyklach jest dość mocno utrudnione. DRL, rzecz jasna również muszą posiadać homologację. Włożenie odpowiednika led H3 czy H4 do lampy przystosowanej do halogenowego źródła światła nie zrobią z niej DRL, więc ciecio napisał/a: | No chyba nie do końca, zależy do czego służą. | nie tak do końca da się z tych lamp zrobić DRL. Twoje stwierdzenie przy kontroli " panie policjancie, ależ niech mi pan wierzy, to są DRL", nie do końca może go przekonać
Oczywiście moje stwierdzenia dotyczą tylko i wyłącznie lamp typowo stosowanych jako Lightbary, czyli ze źródłem światła H3, H4, czy też oryginalne amerykańskie z wkładami. Tak, czy siak zupełnie innych od DRL. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ciecio
Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 424 Skąd: Sam już nie wiem
|
Wysłany: 2018-07-15, 20:29
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Oczywiście moje stwierdzenia dotyczą tylko i wyłącznie lamp typowo stosowanych jako Lightbary, czyli ze źródłem światła H3, H4, czy też oryginalne amerykańskie z wkładami. |
Zaciekawiłeś mnie, podaj proszę źródło które tak określa lightbary.
Czyli to nie są lightbary? :
http://www2.allegromat.pl/aukcja169477 |
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2018-07-15, 22:51
|
|
|
W kwestii formalnej lightbar to poprzeczka do mocowania dodatkowych świateł a nie dodatkowe światła |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
Sokół
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 47 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 22 Skąd: Sokołów podlaski
|
Wysłany: 2018-07-16, 09:23
|
|
|
witam szanowne grono
jeżeli zależy Wam na tym żeby być bardziej widocznym na drodze w dzień i spełniać wymogi wszelakie poczytajcie moj temat
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=22485
wywaliłem Hamerykańskie wkłady, włożyłem homologowane drl-e i nie ma bata żeby ktoś powiedział, że mnie na drodze nie zauważył
pozdro
LwG |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-16, 15:21
|
|
|
MARSINUS napisał/a: | W kwestii formalnej lightbar to poprzeczka do mocowania dodatkowych świateł a nie dodatkowe światła | dokładnie tak . Brawo Ty, czekałem aż ktoś to w końcu napisze.
ciecio, są, oczywiście, że są. Tylko, że tak powiem ewoluowały, więc poprosiłem, żeby na temat DLR dyskusje toczyć tam gdzie wskazał Sokół, a w tym temacie na temat lamp poprawiających widoczność przed motocyklem.
Dalej jednak pozostaje kwestia, o której pisałem wcześniej odnośnie motocykli pochodzących z USA. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|