Kłopot z manetka gazu i mocą |
Autor |
Wiadomość |
stasork
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 69 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-02-13, 17:59 Kłopot z manetka gazu i mocą
|
|
|
Witam. Dzisiaj zauważyłem że moja manetka gazu nie chce odbijać. Żeby odciąć gaz musiałem manualnie przykręcić gaz. Ponadto zauważyłem gwałtowny spadek mocy silnika! Tira nie potrafię wyprzedzić, a żeby ruszyć z pod świateł musiałem mocno gazować. Gdzie jesienią „przypieprzyć” potrafiłem nieźle, to teraz nie potrafię rozwinąć 100 na liczniku. Zastanawiam się czy te 2 kłopoty ni są ze sobą zkorelowane. Być może jest za zimno, filtr powietrza zatkany, gremlin kajś wyskoczył? Zaznaczę że silnik pracuje równo. I większość zimy jednak nim jeździłem (poza najgorszymi dniami). Ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? |
_________________ Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-13, 18:03
|
|
|
stasork napisał/a: | Dzisiaj zauważyłem że moja manetka gazu nie chce odbijać. | w jakim stanie są linki ? Odczep od strony gaźnika i sprawdź czy lekko chodzą. Przy okazji sprawdzisz, czy działa prawidłowo "półksiężyc" do którego są przypięte.
Czas 15 minut, no chyba, że z wypiciem piwka, to więcej. Nie potrzeba skomplikowanych narzędzi ani specjalistycznej wiedzy. Nic nie można zepsuć.
[ Dodano: 2015-02-13, 18:05 ]
stasork napisał/a: | filtr powietrza zatkany | no to to chyba łatwo sprawdzić, i raczej nie ma nic wspólnego z cięzko pracującymi linkami, czy półksiężycem. Linki oczywiście mogły zamarznąć, ale to tez można szybko sprawdzić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2015-02-13, 18:05
|
|
|
Problem nie odbijania gazu to nienasmarowane linki. Sprawdź jak się zachowuje manetka na skręconej maksymalnie kierownicy, raz w lewo raz w prawo.
Co do braku mocy może być wiele powodów... Może coś z linkami rzeczywiście. Sprawdź czy jak odkręcasz na maksa czy otwiera całkiem przepustnice... |
_________________ VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży." |
|
|
|
|
stasork
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 69 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-02-13, 18:34
|
|
|
Linki są nasmarowane, kupione nowe rok temu.
Problem powstał właściwie nagle dziś po południu dlatego zastanawiam się czy nie są z sobą powiązane. Na luzie dość żwawo wchodzi na max obroty.
Motor to oczywiście DS1100 (2000r.) |
_________________ Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-02-13, 18:37
|
|
|
stasork napisał/a: | kupione nowe rok temu. | to o niczym nie świadczy, pęknie jeden, czy dwa druty i już będzie się zacinać w pancerzu.. Jak nie odepniesz i nie poruszasz ręcznie to nie sprawdzisz. Potem półksiężyc, może tam leży przyczyna, może sprężyna. Na odległość trudno cokolwiek wyrokować. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
stasork
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 69 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-02-14, 14:59
|
|
|
Linki chodzą gładko bez zarzutów. Sam gaźnik też nie chodzi topornie. Sprężyna nie jest rozciągnięta, poprawnie zamocowana. |
_________________ Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Na cuda trzeba 2 dni poczekać. |
|
|
|
|
Orlanos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 63 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2018-07-09, 21:29
|
|
|
Witam,
A mi sie wlasnie rozjechala sama manetka gazu. Co za numer...metal obraca sie na wewnetrznym plastyku. Powoli bardzo, tak ze jechac sie da, ale jednak. Mieliście cos takiego?
To sie da naprawic?
Pozdrowka!
Orlanos |
_________________ Orlanos
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2018-07-09, 21:36
|
|
|
Prawie każdy z akcesoryjnym i manetkami. na szybko wystarczy kropelka, ale są lepsze kleje |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Orlanos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 63 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2018-07-09, 21:42
|
|
|
Dzieki - widzialem ze juz to klejone bylo na jakims sylikonie albo czyms takim.
Skoro to jest na klej to nie ma problemu cos znajde:)
LWG! |
_________________ Orlanos
|
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1964 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2018-07-09, 23:11
|
|
|
Orlanos, miałem to kilka razy i pewnie jeszcze będę miał. Owiń kierę taśmą izolacyjną, nałóż butapren i wciśnij manetkę, będzie pan zadowolony |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2018-07-10, 09:00
|
|
|
stasork, zobacz na to jest klej do manetek RENTHAL G101
usunięty link tymczasowy, regulamin pkt.20 //ciecio |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
Ostatnio zmieniony przez ciecio 2018-07-10, 10:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2018-07-10, 09:30
|
|
|
OldDiver, ma być po zaschnięciu elastyczny, kropelka jest ciałem stałym po użyciu |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Pio Trek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 60 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 618 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2018-07-10, 13:44
|
|
|
u mnie regulacji linki pomogla, 5 min roboty |
_________________ .
Honda Shadow 750 Spirit
you're never too old to Rock'n Roll ... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-10, 19:42
|
|
|
OldDiver napisał/a: | No to daję głowę że te dedykowane kleje to coś na bazie … butaprenu | szafujesz waść swoim życiem a jak się okaże, że na bazie silikonu ? to co ? ucinamy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-07-11, 00:15
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Silikon to niw klej | skoro tak twierdzisz. Nie będę Cie uświadamiał, napomknę tylko delikatnie, że jesteś w wielkim błędzie. zerknij sobie na taką pozycję jak MONTAGEFIX - AQ |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Orlanos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 63 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2018-07-15, 21:09
|
|
|
Uzyłem zwyklego butaprenu - działa bez zarzutu.
Narazie tydzień ale chyba to najlepsze rozwiazanie.
Swoja drogą niezłe gówno te manetki akcesoryjne. No chyba ze ktoś już się nimi bawił. |
_________________ Orlanos
|
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1964 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2018-07-15, 21:14
|
|
|
Trzeba było jeszcze kiere owinąć taśmą izolacyjną |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
|