| Otwarty przez: witek1965 2013-02-19, 14:32
 | OLEJ SILNIKOWY | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 07:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stosunek Cena/jakosc, oleje w moto wymieniam co 6 tys lub rok, w przypadku xv kupno syntetykow jest przeplacaniem natomiast latanie na orlenie/castrolu to wiadomo...syfu sie nie leje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to dopiero strzał. Jedna z wiodących firm na świecie, producent olejów pierwszego zalania produkuje syf. No, kurcze jestem pod wrażeniem. Mój Passat jeździ na Castrolu od 11 lat w moich rękach, poprzednio w szwabskich zrobił 250 tysięcy (łącznie ponad pincet) na tym syfie i.....jeździ dalej. Co prawda EGR się kwalifikuje do czyszczenia lub wymiany, ale reszta lalunia. 	  | Cytat: |  	  | natomiast latanie na orlenie/castrolu to wiadomo...syfu sie nie leje. | 
  skąd takie opinie |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | poldek   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 36
 Dołączył: 18 Wrz 2011
 Posty: 651
 Skąd: Kozienice/WAW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | skąd takie opinie | 
 
 Od znajomego który handluje częściami słyszałem iż castrol to bardzo popularny olej dlatego też często mozna kupić podróbkę tzn opakowane castrola a co w środku nie wiadomo.
 
 Ja do swojej laluni leje 15w50 oczywiście motula raz na rok to żaden wydatek a spokój ducha i radość z jazdy bezcenne :-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grzegorz_Godzio   
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2007
 Wiek: 53
 Dołączył: 26 Cze 2017
 Posty: 40
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszędzie gdzie zapytam mówią lej motul 10w40, Wy lejecie 15w50. Co w końcu lać? Wcześniej zalali mi castrola 15w50.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | to co uważasz za stosowne. 	  | Grzegorz_Godzio napisał/a: |  	  | Co w końcu lać? | 
 Zerknij do tabeli lepkości oleju silnikowego a odkryjesz co mną kieruje
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grzegorz_Godzio   
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2007
 Wiek: 53
 Dołączył: 26 Cze 2017
 Posty: 40
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 21:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | No toś mi pomógł  . Ja tu wszystkich ciągnę za język żeby mnie przekonali a Ty mi dalej pod górkę i pod wiatr
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | proste : jeździsz w temperaturach między od minus 25 st. C ( 10W) ? bo ja nie, a nawet nie przy 0, a olej 15W daje radę od -20, więc nawet 20W mi pasuje. Parametr "zimowy" jest po prostu nieistotny dla mnie - to ta liczba prze literką W
 który olej zachowa dłużej swoje właściwości smarne 40 czy 50 ? To ta liczba po W, parametr "letni"
 40 to przy temperaturach maks 38 st.C
 50 to już 50 st. C
 niech teraz nastapią ten jeden raz w całym sezonie takie fatalne warunki, że będzie cholerny upał i do tego jedziesz w korku, bez chłodzenia, bi przecież silnik chłodzony wichrem ? I co ? który z olejów zachowa swoje paramaetry dłużej ?
 najchętniej lałbym olej jednosezonowy, bo wielosezonowy to zawsze jest kompromis.
 
 [ Dodano: 2018-03-21, 21:58 ]
 lepkośc oleju "40" w temperaturze 100st.C wynosi między 14 a 15 mm2/s
 a "50" miedzy 17,8 a 18,5 mm2/s. Widać różnicę ?
 a tak zwana pompowalność, czyli parametr zimowy, tj. maksymalna lepkość dla której olej w określonym czasie dotrze do najdalszego zakamarka silnika nas po prostu nie interesuje. Najlepsza ma oczywiście 0W.
 Wszystkie te dane znajdziesz w sieci oraz w ......... tym temacie, włącznie z wykresami lepkości poszczególnych olejów. Róznice sa minimalne pomiędzy 40-stkami, natomiast pomiędzy 40-stkami a 50-tkami już widoczne
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja sie sugeruje tym jak silniki samochodowe wygladaja pod pokrywami gdy lany byl castrol, ciemny szlam, misa zasrana. Tak bylo w przypadku kilku 2,7biturbo ktore mialem okazje widziec. Moj lata na valvoline/motul i jest silnik czysty, napinacze mimo 300tys trzymaja nawet w najwieksze mrozy po kilku dniach postoju... nie zalalbym nic ponizej valvo/motul. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-21, 23:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli co Castrol zły ? |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kacmar   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Dołączył: 23 Paź 2011
 Posty: 1998
 Skąd: SZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-22, 17:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zawsze leje Castrol i nie narzekam, wymiana co 5-6 tys i zakup oleju u sprawdzonego sprzedawcy od lat. |  
				| _________________ Pozdrawiam Mirek
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-22, 17:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | FhissT napisał/a: |  	  | Tak bylo w przypadku kilku 2,7biturbo ktore mialem okazje widziec. | 
 Oczywiście znasz prawdziwy ich przebieg oraz pierwszego właściciela , a także  byłeś przy wszystkich wymianach i masz pewność że za każdym razem zalewano jeden i ten sam  olej. Użytkował je jeden właściciel robiąc rocznie ca 15 tys  i 2 wymiany, i dbał o pojazd jak o swoją żonę.
 
   |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FhissT   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2005
 Wiek: 38
 Dołączył: 14 Sty 2011
 Posty: 283
 Skąd: podlasie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-22, 18:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dwie mialy ori ksiazki z aso, leja castrola i wymieniaja co 30 tys. Syf kila i mogila w misce... ja swojego uszczelnialem niedawno, mial u mnie 80 tys nalatane na motulu/valvo i co druga wymiana oliwy plukanka i pieknie wygladaja bebechy. Ja tylko pisze co widzialem... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-22, 18:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i wszystko jasne. Ja wymieniam co 15 tysięcy i może tu należy szukać rozwiązania. 	  | FhissT napisał/a: |  	  | leja castrola i wymieniaja co 30 tys. | 
 Wiem, nie musisz mi udowadniać - książka serwisowa przewiduje wymianę co 30 tysięcy, tylko czy samochód na pewno jeździ w trybie Long Life ?
 Do benzyniaka, T27 leje Valvoline Synpower, bo ma bardzo dobre parametry i kosztuje 2-2,5raza mniej od Castrol professional. Po Castrolu nie miałem żadnego syfu,itd. Olej czysty, aż żal oddawać do utylizacji. Zwyciężyła ekonomia. Obydwa full suntetyk i obydwa 0W20.
 O dieslu już pisałem. Trzeba kupować z pewnego źródła. Sam pisałeś, że Castrol jest podrabiany, więc to nie po Castrolu jest syf w misce, a po czymś nieznanym w podrobionym opakowaniu, bo te oryginalne stosunkowo łatwo rozpoznać. maja hologramy, kody kreskowe itd. Podróbki tak dokładnie wykonane nie sa. Na stronie Castrola znajdziesz listę dystrybutorów.
 Do skrzyni również używam Castrolu.
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SATURIAN   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2016
 Wiek: 26
 Dołączył: 12 Mar 2010
 Posty: 1620
 Skąd: Dziki Wschód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-22, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie , powiem krótko , każdy przepalony olej wlewamy do specjalnej wirówki i po chwili mamy czysty , ładny , żółciutki olej marki takiej  jakie   mamy opakowanie . Za pusty baniak 5 l z etykietą producent płaci 8 zł ., bez etykiety 5 zł.  Na wschodzie przy granicy cena 1l oleju w opakowaniu  1l  czasami kosztuje 8 zł.  Chce wam się nadal rozbijać gówno na atomy  ..... |  
				| _________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
 " NAJLEPSZY ROTTWEILER  "
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Diaz83   
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2005
 Wiek: 41
 Dołączył: 23 Lut 2019
 Posty: 29
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 07:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co sądzicie o oleju marki Bel-Ray 20w50 do xvs 1100? z tego co już wyczytałem MOTUL dobry olej ale bardzo często "podjebane są" wyczytałem że oleje marki "Bel-Ray" są dobre a serwisant w Z.G proponuje olej którego nazwy nie pamiętam ale zaczyna się na literę Y... i nigdy o nim nie słyszałem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arkady007   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2011
 Wiek: 54
 Dołączył: 23 Maj 2015
 Posty: 208
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 08:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moi Drodzy Najważniejsze w tym momencie przy oleju - kupić go w sprawdzonym miejscu. Ilość materiałów podrabianych (nie tylko olejów) jest przerażająca....
 Niestety nie ma dobrych patentów na sprawdzenie czy oryginał czy podróba, wygląd prawie 1:1 i dopóki nie masz wzorca - nie odróżnisz co jest co.
 Jedynym sposobem 100% jest kupienie beczki 200l bo nie słyszałem aby to podrabiali ale komu tyle potrzebne .
 Najważniej
  sze żeby serducho było smarowane odpowiednio i tego się trzymajmy. |  
				| _________________ Arkady007
 Był Stryker 1300 Raider zakupiony
   Z motocyklami jest jak z wódką...
 Fun zaczyna się od litra ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ruffi   
  
  
 Model: XV1900 Raider
 Rocznik: 2010
 Wiek: 49
 Dołączył: 19 Lis 2011
 Posty: 342
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 10:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może chodzi o Yamalube? Do Dragusia leje Castrola bo już go z takim zakupiłem i od tego czasu nie zmieniam na inny. Zawsze staram się kupić olej, który posiada datę zalania banki zgodną z rokiem wymiany w moto ( nie zawsze udaje się taką bankę zdobyć). Wiadomo, że jak jest oszukane to się nie poznasz chyba, że badania leptyczne itp w laboratorium się zrobi ale kto tym sobie będzie du.. zawracł. W Bobberku stosuje Motul trudno powiedziec czy byl podrabiany. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miron   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2007
 Wiek: 60
 Dołączył: 05 Cze 2012
 Posty: 2001
 Skąd: Skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i się zaczęło   |  
				| _________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
 sex, drugs & rock n roll
 Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arkady007   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2011
 Wiek: 54
 Dołączył: 23 Maj 2015
 Posty: 208
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-02-27, 10:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Olej to temat rzeka i każdy ma swoje w temacie   |  
				| _________________ Arkady007
 Był Stryker 1300 Raider zakupiony
   Z motocyklami jest jak z wódką...
 Fun zaczyna się od litra ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |