koło przednie v-star |
Autor |
Wiadomość |
BogumilK
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: lodz
|
Wysłany: 2018-03-10, 19:32 koło przednie v-star
|
|
|
Czy zakładał ktoś koło przednie wiekszęgo rozmiaru aniżeli 16 cali? |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2018-03-10, 20:11
|
|
|
custom, nie ma czasem większego ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-03-10, 21:23
|
|
|
ma |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
dzem
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 42 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 29 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2018-03-10, 21:55
|
|
|
Ja chcialem założyc 21" dedykowane dla harego tzw. King ze szprychami ułożonymi równo po promieniu. Niestety cena takiej przerobki wyklucza to z tego sezonu. A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego. |
_________________ Jest Git |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2018-03-11, 13:06
|
|
|
dzem napisał/a: | A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego. | najłatwiej to byłoby kupić całego harego |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ice-Man
Model: BĘDZIE
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 12 Skąd: TRN
|
Wysłany: 2018-03-11, 16:03
|
|
|
Musisz pamiętać. że zmieni się kąt natarcia, więc zmienią się właściwości jezdne, na pewno nie na lepsze. |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2018-03-11, 19:42
|
|
|
Ice-Man napisał/a: | że zmieni się kąt natarcia |
Dlaczego ? przecież nie zmieni się kąt nachylenia główki ramy.
dzem napisał/a: | A najlatwiej bylo by wsadzic caly widelec od harego. |
A skont pewność że będzie pasował. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-11, 21:48
|
|
|
jaro napisał/a: | Dlaczego ? przecież nie zmieni się kąt nachylenia główki ramy. |
Ale większe koło o 5 cali podniesie motonga o 2,5 cala więc sylwetka motocykla podniesie się z przodu i w jakimś tam stopniu będzie to miało wpływ na prowadzenie. Czy będzie lepiej lub gorzej stwierdzić można już tylko doświadczalnie. |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-03-11, 23:10
|
|
|
Zapewne gorzej, gdyż XVS-y i tak mają dosyć wysoko środek ciężkości, co na zakrętach nie jest fajne. Podniesienie przodu nawet o kilka cm może znacznie pogorszyć sterowność. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
dzem
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 42 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 29 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2018-03-12, 21:18
|
|
|
Miałem przyjemność jeżdzenia motocyklem ktory miał zmienione koło z 16 na wlasnie 21 cali i powiem ze jechalo sie śmiesznie , porownywalnie do roweru. Kierownica krecila sie bardzo leciutko. Moze taki efekt z powodowalo to ze ta 21 calowa opona byla duzo wezsza od oryginalu. Lecz to nie był xvs. |
_________________ Jest Git |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2018-03-13, 22:25
|
|
|
soft napisał/a: | XVS-y i tak mają dosyć wysoko środek ciężkości, co na zakrętach nie jest fajne. |
No, bez jaj - z tym środkiem cięzkości . Chyba większość motocykli ma wyżej środek ciężkości niż DS... A zachowanie w zakrętach to raczej kwestia geometrii.
Jakieś jej podstawy można przeczytać tutaj: http://www.chopperhandbook.com/rake.htm
Większa średnica koła powoduje powstawanie większej wartości efektu żyroskopowego wraz ze wzrostem prędkości - koło takie jest stabilniejsze przy jeździe na wprost. Trudniej jest je wprowadzić w zakręt - częściowo niweluje się to przez zastosowanie węższego koła i zmniejszenie masy .
Zaplot w "słoneczko" nie przenosi dobrze momentów powstających np. przy hamowaniu (zaplot krzyżowy ma tzw.szprychy "ciągnące" i "hamujące") - aby zapewnić wystarczającą sztywność stosuje się przewymiarowane grubości szprych co wpływa mało korzystnie na masę całości. Wizualnie bajer - faktycznie krok do tyłu |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-03-13, 23:14
|
|
|
Jeździłem xvs1100 kilka lat, teraz xv1900 - który to ma środek ciężkości obniżony do minimum. Różnicy nie da się opisać. Zupełnie inna jazda w zakrętach. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2018-03-13, 23:31
|
|
|
Ok - porównujesz te dwa modele. Nie jest to podstawa do uogólnienia, że DS ma wysoko środek ciężkości - sorry. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
|