Przegląd przekładni wtórnej |
Autor |
Wiadomość |
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-10-23, 12:37 Przegląd przekładni wtórnej
|
|
|
EDIT: Kozak_Barabasz
UWAGA Jest to niezwykle ważny przegląd dla naszego motocykla
Zalecam sprawdzanie co 2-3 lata, gdyż kardan nie jest tak bezobsługowy jakby mogło się wydawać
Skutki zaniechania serwisu kardana będą naprawdę bardzo kosztowne
Witam,
Typowe dla wszystkich Yamah z tą przekładnią wtórną jest wyrabianie się i rdzewienie wielowpustów na wałku (28), sprzęgle wielowpustowym (27) i wałku przekładni (na rys. pomiędzy elementami nr 8 i 9)
Dlatego przy każdej możliwej okazji (raz/rok) należy odkręcić obudowę (35) od obudowy przekładni, zdjąć gumy ochronne (15 i 30) i przesmarować smarem z dodatkiem dwusiarczku molibdenu MoS2 wszystkie wielowpusty i sprzęgło wielowpustowe.
A jak to się może skończyć przy braku smarowania, możecie zobaczyć na zdjęciu "s20.jpg" (zdjęcie pochodzi z http://www.650ccnd.com
pozdrawiam!
N.
s20.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2457 raz(y) 167.33 KB |
partimage2.gif
|
|
Plik ściągnięto 7223 raz(y) 22.7 KB |
|
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-13, 15:14, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-10-24, 11:03
|
|
|
Manual – proszę bardzo , umieszczam go tutaj bo poddziału Manuale brak.
Do manuala przydaje się rysunek partimage2.gif, kilka postów wyżej
1. Poluzować nakrętki 33 (przekładnia z kołem zamontowane na motocyklu)
2. Odkręcić śrubę/korek 23, spuścić olej z przekładni
3. Odkręcić i zdjąć koło wraz z przekładnią z motocykla (odkręcić cięgno hamulca, śruby drążka reakcyjnego, poluzować oś, odkręcić 4 śruby przekładni od wahacza)
4. Odłączyć koło od przekładni - uwaga na oring na wielowpuście koła
5. Odkręcić całkowicie nakrętki 33 i podkładki 34
6. Odłączyć wałek z obudową 35 od przekładni – uwaga na sprężynkę 32
7. Zsunąć pierścienie sprężyste z osłon gumowych 15 i 30; są to stopniowane gumowe kołnierze o 2 średnicach, kryjące sprzęgło wielowpustowe 27 na obu końcach
8. Zsunąć osłonę gumową 15 do tyłu, może zejść razem ze sprzęgłem wielowpustowym 27
9. Zsunąć osłonę gumową 30 do przodu wałka (nie do tyłu, bo blokuje ją pierścień Segera 29)
10. Zweryfikować stan stożkowej osłony gumowej (simmerring stożkowy) 36, jeśli jest uszkodzona zdjąć pierścień Segera 29, zsunąć obudowę 35 z wałka 28, wymienić osłonę 36
11. Wszystkie elementy oczyścić, zweryfikować stan wypustów na wałkach 29 i wałku przekładni oraz sprzęgle wielowpustowym 27
12. Nasmarować elementy współpracujące smarem z dodatkiem MoS2, wypełnić osłonę gumową 36 smarem litowym
13. Złożyć w odwrotnej kolejności; nie zapomnieć o sprężynie 32!
14. Nasmarować również wielowpust w przegubie Kardana 37
15. Przed połączeniem obudowy 35 z obudową przekładni, powierzchnie styku odtłuścić i pokryć cienką warstwą uszczelniacza silikonowego
16. Dokręcić wstępnie nakrętki 33
17. Założyć koło wraz z przekładnią do wahacza, moment dokręcania osi koła – 92 Nm, moment dokręcania 4 śrub mocujących przekładnię do wahacza – 70 Nm
18. Dokręcić nakrętki 33 z momentem 42 Nm
19. Napełnić przekładnię tylnią olejem 0,19l, specyfikacja minimum API GL-4
20. Momenty dokręcania korka spustowego i napełniania przekładni 23 – 23 Nm
21. Wypić browara i cieszyć się z samodzielnie wykonanej obsługi przekładni
pozdrawiam!
N.
Kompletna dokumentacja fotograficzna
i kolejna |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-13, 15:57, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2008-12-07, 22:46 Wyciek oleju
|
|
|
Mam problem z wyciekiem oleju z górnej części na wale kardana, jest tam coś takiego w stylu kurka i z pod tego mam wyciek oleju. Proszę o radę jak można to usunąć.
DSC01789.JPG
|
|
Plik ściągnięto 1246 raz(y) 147.59 KB |
|
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
|
daro1980
Rocznik: 1999
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 34 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2008-12-08, 22:28 Re: Wyciek oleju
|
|
|
Dawid Z. napisał/a: | Mam problem z wyciekiem oleju z górnej części na wale kardana, jest tam coś takiego w stylu kurka i z pod tego mam wyciek oleju. Proszę o radę jak można to usunąć. |
tym korkiem wywala olej jak stan jest za wysoki .... sprawdź stan oleju no i nasuwa mi się pytanie kiedy była ostatni wymiana ... |
_________________ DragStar 650 |
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-11-07, 11:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2008-12-08, 22:32 stan oleju
|
|
|
Sprawdzałem stan oleju jest książkowy. A poza tym to ok 2 tyg. temu byłem w serwisie na pełnym przeglądzie z wszystkimi wymianami płynów. I w dniu odbioru sprawdzałem stany płynów (hamulcowy, oleju w silniku i na wale)
[ Dodano: 2008-12-08, 22:35 ]
A poza tym to jutro dopiero to przeglądne i jak trzeba będzie to wymienię kurek o doleję doleję do stanu. I mam nadzieję będzie po sprawie |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
RafV
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 286 Skąd: Ujście/Piła
|
Wysłany: 2008-12-09, 21:23
|
|
|
Witaj!
Jeśli byłeś na przeglądzie w serwisie, to zgłoś do nich ten problem, może coś sknocili. Jeśli tak, to w ramach gwarancji serwisowej powinni Ci to zrobić i to bez żadnej łaski.
Pozdr |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2008-12-10, 17:42 Wyciek oleju
|
|
|
Już mam po problemie zrobione wymienili kurek i po krzyku. Dzięki |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-13, 12:06 Wyciek oleju z kardana
|
|
|
Panowie,
pomóżcie bo mechanicznie nie jestem obeznany. - wczoraj odpaliłem maszynkę - wszystko super - garażowana 9-15 stopni parking podziemny. Pojeździłem (7 KM na tymże parkingu nie na zewnątrz) i po jeździe zauważyłem że cieknie mi olej z tylnego koła- a konkretnie z tego ustrojstwa na górze co chyba odpowietrza wał. Tak ze 3 razy porządnie kapnęło. wcześniej nie zauważyłem wycieków - 6 tyś km temu zmieniałem olej w kardanie.
doradźcie czy to coś poważnego - i co z tym fantem zrobić?
pozdrawiam
empiq. |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-01-13, 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-01-13, 12:13
|
|
|
nic nie robić obserwowac czy sie cos dalej dzieje trzy kapnięcia to nie powód do tragizowania wyczyścić sprawdzić poziom oleju i obserwować co dalej |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
|
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-13, 16:18
|
|
|
Grzechu, nie z silnika tylko z Wału.
Kozak - nie przy oringu - tylko jak napisałem z góry z tego odpowietrzacza czy czegoś tam co na górze.
Ktoś wie o czy piszę?
empiq |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-01-13, 16:29
|
|
|
oczyść sprawdź olej i na razie kontroluj |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-01-13, 16:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jacek
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2009-01-13, 18:58
|
|
|
Myślę, że to nic poważnego. W przekładni wtórnej nie masz niczego co mogłoby wydmuchiwać olej. |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-01-13, 19:00
|
|
|
KOZAK (Najprawdopodobniej wymiana o-ringu powinna rozwiązać sprawę .)
To nie prawda ja miałem ten sam problem i jedynym rozwiązaniem jest wymiana odpowietrzacza na nowy( NIE MA TAM ŻADNEGO ORINGA), przy czym jest on tylko wbijany na ścisk nie jest zakręcany. A ha jeszcze jedno jest trudno dostępny zamawiałem tylko przez salon Yamahy i na szczęście nie płaciłem za to, bo było to w ramach gwarancji zaraz po kupnie mojej Niuni. I jeszcze jedno cieknie bo jest skorodowany wewnątrz. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-14, 19:01
|
|
|
Dawid Z. ,, dzięki za podpowiedź. Jak długo czekałeś?
pozdr
empiq |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-11-07, 11:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-01-14, 21:37
|
|
|
Tydzień, ale jeździłem w tym czasie, tylko sprawdzałem poziom oleju na wale, dużo nie ubywało, ale lepiej mieć kontrolę. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-15, 11:46
|
|
|
A no to nie ma tragedii. tydzień się wytrzyma
a powiedz mi jeszcze - jedynym sposobem sprawdzania poziomu oleju w kardanie jest odkręcenie tej śrubki co się wlewa? I ile powinno być widać?
pozdr
empiq |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-01-15, 11:59
|
|
|
jak odkręcisz i włożysz czubek palca ale czubek nie caly palec ma zostać na palcu olej znaczy jest ok
moto stoi na wprost |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
|
|