| BRAK/SŁABE ŁADOWANIE | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-02, 11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ok, bo w 1100 są dwie kostki, jedna biała a druga już wpinana do samego reglera. I to raczej regler na 99%, pomierz oporność na reglerze, sprawdź czy któryś pin nie "lata", wyżej w wątku masz linki co i jak mierzyć. |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziekan_alzair   
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 43
 Dołączył: 15 Cze 2010
 Posty: 423
 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-02, 12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy ktoś się orientuje czy te wtyczki od statora w 650 classic też są za tą obudową pod schowkiem na narzędzia? 
 [ Dodano: 2017-06-02, 16:57 ]
 No dobra zlokalizowałem wtyczki od altka i wyczyściłem. Raz jeszccze zmierzyłem napięcie na 3 białych przewodach od alternatora wchodzących do reglera i tam prąd zmienny pracującego motocykla na ssaniu jakies 51V - chyba dobrze.
 
 Zrobiłem pomiar reglera jak na filmiku
 https://www.youtube.com/watch?v=dINJqxecb28
 
 Sprawdziłem też ohmomierzem i ustawiając go na 200 mam odczyt 2,4  - nie wiem czy to dobrze
 
 Odpalam maszyne z podłączonym reglerem i na akku 12,9 max 13,2V
 |  
				| _________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
 
 Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seledyn8705   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 38
 Dołączył: 01 Wrz 2016
 Posty: 13
 Skąd: konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-02-19, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich, miałem problem taki że wariował mi licznik, gasnal po włączeniu kierunków, lub innego odbiornika prądu. Jak się okazało mam Aku do wymiany bo mam na nim 7v(a była to roczna yuasa) ładowanie sprawdziłem i było 12,7v , po wyczyszczeniu styków na regulatorze mam 13,9 do 14 v, chyba wystarczy tyle?  Przy włączeniu odbiorników prądu  ładowanie spada  do 13,8 . Szukać dalej przyczyny czy już tak może zostać? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-02-19, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to jest na wolnych obrotach? Sprawdzałeś jak podniesiesz obroty? Pojeździj z 1h aby nagrzać regler i zmierz ponownie. Regler może tracić sprawność jak się nagrzeje. |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seledyn8705   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 38
 Dołączył: 01 Wrz 2016
 Posty: 13
 Skąd: konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-02-19, 21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak na wolnych obrotach, miałem go odpalonego jakieś 10 min, to pewnie za mało A na wyższych obrotach wzrosło o 0,2 v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-02-19, 21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wygląda ok ale dla pewności nagrzałbym regler dłużej, możesz to zrobić za jakiś czas, gdy już będzie sezon. Dobry zwyczaj to sprawdzać ładowanie co jakiś czas, oszczędza się na wymianie akumulatora ;-) |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seledyn8705   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 38
 Dołączył: 01 Wrz 2016
 Posty: 13
 Skąd: konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-02-19, 21:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nom będę musiał tak robić bo Aku roczne kosztowało  300 zł i zapodzialem paragon, tak że mam nauczkę, wymienię olej i zaraz ruszam jak tylko będzie z 10 w plusie, dzięki za poradę szerokości   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arkadiuk   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Wiek: 43
 Dołączył: 17 Mar 2018
 Posty: 55
 Skąd: Zawiercie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-03, 17:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie i Panie   
 Możecie mi wytłumaczyć łopatologicznie jak dokonać pomiaru napięcia na alternatorze?
 
 -W którym miejscu szukać kostki w DS1100 (doczytałem ,że pod dużą pokrywą pod schowkiem na narzędzia) i czy mogę odkręcać tę pokrywę bez obaw, że coś się wyleje/wysypie?
 -Pomiar domyślam się przy odpalonym moto - białą kostkę z trzema białymi przewodami rozpinam? jeśli tak to czy nie uszkodzę instalacji?
 
 Z góry wielkie dzięki.
 
 P.S miesiąc temu wymieniałem uszkodzony regulator - zakupiłem zamiennik w sklepie KLASA, i moto po ostatniej wyprawie już nie odpalił. Okazuje się, że aku rozładowany. Zatem ładowanie 12h. pomiar na nieodpalonym moto 12,7V i niestety przy odpalonym to samo -zero reakcji na zwiększenie obrotów silnika- brak ładowania. Czy to regulator kiepskiej jakości strzelił czy alternator szwankuje i pali kolejny regulator?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-06, 08:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, 
 z tego co piszesz jasno wynika że ładowania brak, powinno być na zaciskach aku 14,4V i nie ma potrzeby mierzyć gdzie indziej,
 Co do samego układu ładowania jeśli to ogarniasz to OK jeśli słabo zleć elektrykowi bo szkoda Twojego czasu a jeździć trzeba jeszcze w tym sezonie
   Żeby sprawdzić co strzeliło trzeba:
 - podać wzbudzenie na alternator bez regulatora i zmierzyć czy ładuje
 - jeśli nie uszkodzony alternator
 - jeśli ładuje uszkodzony regulator lub jego zasilanie
 
 
 prościej się nie da reszta to doświadczenie
 
 LwG
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez tqmeh 2018-09-06, 09:13, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | chudy   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2001
 Wiek: 56
 Dołączył: 21 Gru 2015
 Posty: 435
 Skąd: kociewie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-06, 08:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | arkadiuk, te zamienniki czasem padają pod dużym obciążeniem. Też tak miałem. Teraz unikam jazdy na głównym z lightbarami nocą. Możesz reklamację składać w sklepie ale tylko pod warunkiem, że będziesz miał kwit z warsztatu, że podłączył ci go elektryk. |  
				| _________________ „Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
 – Tim Ferriss
 Był:
 XVS 650
 Jest
 XV1600
 NT1100
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tqmeh   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2018
 Dołączył: 12 Cze 2013
 Posty: 1262
 Skąd: Liberec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-06, 09:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | chudy, obciążenie prądowe alternatora nie obciąża regulatora, to tak dla uściślenia Jak regulator jest badziewny to nic mu nie pomoże
   |  
				| _________________ Pozdrawiam Tomek
 
 
 
 
 
 http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arkadiuk   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Wiek: 43
 Dołączył: 17 Mar 2018
 Posty: 55
 Skąd: Zawiercie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-06, 11:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, Podmieniłem regulator, i nadal brak ładowania. Prawdopodobnie alternator padł. Pytanie czy mogę go bezpiecznie pomierzyc(podczas pracy silnika) po rozliczeniu kostki?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | OldDiver   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 26 Lis 2011
 Posty: 3144
 Skąd: Wrocław/Kiełczów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arkadiuk   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Wiek: 43
 Dołączył: 17 Mar 2018
 Posty: 55
 Skąd: Zawiercie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-06, 17:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | V międzyfazowe zmierzone na wolnych obrotach 20,7V każde
 na ssaniu zaciągniętym na maxa 47V każde
 
 Alternator wydaje się być OK
 
 Regulator sprawdzany poprzez zamianę na stary upalony, który na rozkręconej manetce dawał 18V
 i nadal brak ładowania. Regler był podpięty w powietrzu i pytanie czy na obudowie nie ma masy i nie trzeba go przykręcić?
 
 Pozostają teraz wtyczki i przewody do sprawdzenia. Chyba, że macie inne sugestie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | chudy   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2001
 Wiek: 56
 Dołączył: 21 Gru 2015
 Posty: 435
 Skąd: kociewie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-06, 21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | tqmeh, tak mi powiedział elektryk. Ja takim specem nie jestem. Ale będę miał okazję przetestować w przyszłym tygodniu na full oświetleniu   |  
				| _________________ „Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
 – Tim Ferriss
 Był:
 XVS 650
 Jest
 XV1600
 NT1100
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arkadiuk   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Wiek: 43
 Dołączył: 17 Mar 2018
 Posty: 55
 Skąd: Zawiercie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-12, 18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, Czy mogę odpalić moto przy odpiętym regulatorze? chciałbym pomierzyć napięcia na kostce lecz obawiam się czy nie uszkodzę instalacji na rozruchu bez regulatora w obwodzie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tocw86   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2001
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Wrz 2018
 Posty: 7
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-13, 07:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie podepnę się do tematu: - w ds 125, jak włączę światła to obroty lekko spadają, do tego jak jestem na załączonym biegu i sprzęgle to zdarza się tak że motor przygasam. Sprawdzałem ładowanie i 14.1 V na światłach, 14.3V bez świateł. Myślicie że jest to ok czy szukać przyczyny ? ew. wymienić h4 i pozycje na led ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokis   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 1997
 Wiek: 56
 Dołączył: 15 Lut 2009
 Posty: 3451
 Skąd: JANKES-BOROWIANY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-14, 16:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Arkadiuk Za regulatorem niezależnie od obrotów powinno być ok 14V, Tak musisz mieć podłączoną masę 
 tocw86 Jeżeli używasz tylko zalecanych przez producenta odbiorników prądu to powinno być OK. No chyba że masz jakieś dodatkowe oświetlenie , manetki podgrzewane, trzeba by było bilans zrobić czy wystarcza.
 |  
				| _________________ 
 Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
 
 Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
 dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Belmondziakk   
  
 Model: DS 125
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 30 Wrz 2018
 Posty: 4
 Skąd: Tłuszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-09-30, 17:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam całkiem niedawno kupiłem Drag Star 125 I mam problem, mianowicie brak ładowania. Prąd na plecach wynosi około 10.5-11V n8e ma różnicy czy odpalonym czy nie więc p9daje tylko tyle co ma akumulator. Patrzyłem prąd w kostce idącej do regulatora czerwony i czarny kabel to tam jest koło 10.8 V więc już głupiej bo nie wiem czego szukać czy bardziej alternator czy regulator może ktoś ma jakiś pomysł? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |