| BRAK/SŁABE ŁADOWANIE | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bary1809   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 39
 Dołączył: 18 Lut 2012
 Posty: 14
 Skąd: leszno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-03-29, 09:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam daj stator do przewinięcia ja dałem dwie setki i jest gitara i miałem podobny problem |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | glanu   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 20 Wrz 2015
 Posty: 3
 Skąd: czewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-09, 18:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | podepne sie pod temat najprawdopodobniej regulator do wymiany zimny 13,5 goracy 15,9
 i tu pytanie - bo jest kilka roznych firm w zamienniku jaka polecacie czy brac " pierwszy z polki "
 na alle rozpietosc od 100 do 500
 ps . rekord np to firma z zielonej gory sprzedaje ten sam reg za 399 i 449 taka ciekawostka
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-10, 07:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bierz coś dobrego i sprawdzonego, żadne chiński g... za 150 zł - przerabiałem temat i takie chiński g... wytrzymuje może 6mc, potem się psuje i rozwala nowy akumulator, więc tylko płacisz dwa razy. Reglery wytrzymują ok. 10 lat więc policz to jako inwestycję w święty spokój na 10 lat   |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | peperoni   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 47
 Dołączył: 19 Lut 2016
 Posty: 3
 Skąd: Oleśnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-10, 08:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podzielę się swoimi spostrzeżeniami ponieważ od tygodnia zmagałem się z problemem padającego akumulatora.   Część z tych rzeczy była już opisana w powyższym temacie. Zmierzyłem prąd ładowania na klemach akumulatora po uruchomieniu – wskazywało 14,5 V .  Według instrukcji powinno być w granicach 14,4-14,9 V.  Niestety prąd zmierzony  był tylko zaraz po uruchomieniu motocykla kiedy regulator napięcia był jeszcze zimny,  z czasem regulator zaczął się rozgrzewać  i podawał coraz niższe napięcie do około 8 V, ale o tym dowiedziałem się później.
 Wyczyściłem klemy i zaciski. Pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem był alternator.  Polecam najpierw wpiąć się w wiązkę, która wychodzi z alternatora. Można ją  znaleźć pod ostatnim deklem z lewej strony motoru, na dole pod schowkiem. Będzie tam kostka z trzema białymi kablami. To trzy fazowe kable wychodzące z alternatora.  Należy zaopatrzyć się w miernik i tu nie polecam korzystanie z najtańszych sprzętów, bo wyniki mogą być niepoprawne, bynajmniej u mnie tak było.  Przy okazji  można oczyścić wszystkie kostki.  Po rozpięciu kostki z trzema białymi kablami mierzymy na końcówkach żeńskich opór pomiędzy każdym wyjściem. Powinno wskazywać  od 0.36 do 0.44 Oma według instrukcji. U mnie było to 0.4 Oma.  Kolejną rzeczą jaką należy sprawdzić to przebicie masy.  Ustawiamy miernik na pomiar oporu, minus miernika po kolei do każdego gniazda wychodzącego z alternatora a plus do masy - obudowy alternatora, nie powinno nic wykazywać.
 Po odpaleniu motocykla pomiędzy tymi samymi końcówkami wychodzącymi  z alternatora mierzymy miernikiem prąd zmienny ( ZMIENNY, nie STAŁY) . Na wolnych obrotach napięcie międzyfazowe u mnie wskazywało 20 vAC przy zwiększaniu obrotów wartość zwiększała się do 50vAC. Instrukcja podaje 48 vAC.   Alternator podawał cały czas poprawny prąd nawet po dłuższej pracy motocykla.
 Po tym teście uznałem że alternator jest sprawny zapiąłem kostkę z trzema białymi przewodami. Końcówki żeńskie prowadzą od alternatora natomiast końcówki męskie do regulatora napięcia.
 W zależności od modelu regulator znajduje się zaraz za przednim kołem w 650-ce, a w wersji 1100 pod akumulatorem (u mnie ).
 Aby dostać się do regulatora wersji 1100 nie trzeba ściągać tłumików. Regulator znajduje się pod akumulatorem, zaraz za tłumikami. Odkręciłem jedną śrubę przy tłumiku, wyjąłem akumulator i poluzowałem śruby wnęki akumulatora, Na tym samym plastiku mocowany jest regulator i jego osłona. Osłonę można zdjąć wyciągając ją ku górze. Do regulatora dochodzi kostka  z trzema białymi kablami ( od alternatora )  i czarnymi i czerwony – napięcie ładowania które idzie do akumulatora.
 Na tej kostce wykonałem ten sam test który robiłem na kostce z drugiej strony motocykla i wynik był poprawny – przewody nie są uszkodzone. Oczywiście wpinałem się tylko w białe przewody 
 Przygotowałem 3 przewody i połączyłem kostkę dochodzącą do regulatora z regulatorem, przedłużając przewody fazowe (trzy białe). Dzięki temu po odpaleniu motocykla mogłem sprawdzić bezpośrednio na wyjściu regulatora napięcie jakie podaje na akumulator.
 Zaraz po odpaleniu napięcie było poprawne 14,5 V, regulator natomiast bardzo szybko się nagrzewał i z jego nagrzewaniem prąd ładowania schodził do 8V .
 Obecnie oczekuje na zamówiony regulator.
 W zdiagnozowaniu problemu, poza wpisami w tym temacie bardzo pomocne były informacje z poniższych stron:
 https://docs.google.com/file/d/0B-KrKk_YXL4TOVZtTWViU0lSSlE/edit
 tu również ze zdjęciem pięknie przewierconej obudowy regulatora aby się chłodził:
 https://sites.google.com/site/vstar1100kb/home/repairs/charging-system
 
 Są też informacje jak przetestować sam regulator:
 https://www.youtube.com/watch?v=dINJqxecb28
 ale podczas tych testów regulator jest zimny (nie podłączony ) i u mnie wskazywał poprawne wartości.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekw711   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Wiek: 55
 Dołączył: 31 Sty 2009
 Posty: 2173
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-10, 20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na tym filmiku gdzie bada regulatory to który jest dobry   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | peperoni   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2004
 Wiek: 47
 Dołączył: 19 Lut 2016
 Posty: 3
 Skąd: Oleśnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-13, 07:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | arekw711, - pierwszy uszkodzony drugi dobry. Mój uszkodzony regulator podawał poprawne wskazania, może dlatego że dopóki się nie rozgrzał pracował prawidłowo.
 Kupiłem zamiennik WM Motor za 100-kę. Jak na razie działa
  . Gdybym  miał pewność, że te które chodzą po 400 stówki, mają inną elektronikę robioną poza ChRL i wytrzymają dłużej to nie żałowałbym kasy.
 Jak ten regulator który mam padnie przede mną
  to obiecuje o tym poinformować. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daro1   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 02 Paź 2016
 Posty: 5
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-28, 13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam 650 w  przedniej lampie jest odłączone zupelnie światło postoju i nie wiem jak je  przyłączyc .
 
 W lampie jest jeden wolny przewód .
 Proszę o pomoc
 Dzięki.
 |  
				| _________________ Daro1
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-05-23, 12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy, sprawa jest... Kolega z pracy jeździ Drag Starem 125 ccm. Wymienił już dwa regulatory i tyle samo akumulatorów w stanie, że tak się wyrażę, dość pokaźnie nabrzmiały
  . Ma teraz zamontowany jakiś regulator za niby 300 zł, wsadzony nowy akumulator, wymienione to zostało na koniec poprzedniego sezonu.
 
 Kolega wsiada na maszynę, odpala, jedzie, gasi, odpala, jedzie itd. powiedzmy ze 4 razy, a potem kaplica, akumulator rozładowany i opcja na pych jest w stanie pomóc.
 Akumulator podładowany, pomiar wykazuje ok 12,3V, odpalamy maszynę, spadek napięcia do poziomu ok 12,5V, motocykl pracuje, ale prąd ładowania wzrasta do około 13V. Włączamy światła, kierunki, stop, to napięcia spada nawet poniżej 12V.
 Macie jakieś pomysły czym to może być spowodowane?
 Co sprawdzić?
 W imieniu kolegi serdecznie proszę o Wasze dobre rady
     |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-05-23, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | kostka, jakie napięcia daje alternator (prąd zmienny!!!) i czy nie ma przebicia (pomierzyć oporność pomiędzy tymi trzema kablami z alternatora) |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-05-29, 11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kumpel dziś przyjechał motocyklem do pracy, i teraz pytanie, gdzie ta sztuka ma ową wspominaną kostkę  ? |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-05-29, 12:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko że problem tyczy DragStar 125   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-05-29, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | a... a to nie wiem   |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-05-30, 08:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spoko, będę szukał dalej. Poza tym, tak teraz patrzę, element 27 na schemacie który wstawiłeś powyżej, to osłona jest...
 Możesz mi powiedzieć poprawną część elementu?
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-05-30, 10:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Musisz zdemontować tę osłonę i pod nią masz kilka kostek w takim gumowy kokonie, wśród nich jest jedna biała z trzema kablami (tak jest w przypadku 1100) 
 [ Dodano: 2017-06-01, 07:59 ]
 Dobra, mam pytanie. Wymieniłem ostatnio regler bo jak się okazało wytopił się jeden z pinów w gnieździe co powodowało przeciążenie układu i palenie bezpiecznika 30A przy przekaźniku. A niby miał być super-duper-heay-duty i wytrzymać lata a wytrzymał tylko 3
   
 Po wymianie pomierzyłem wszelkie prądy i napięcia, zrobiłem jazdę testową na 160km i wszystko gra. Jedyne co mnie zastanawia to grzanie się dwóch z tych trzech białych przewodów. Grzeją się od strony reglera, znaczy przed kostką łączącą z alternatorem od strony reglera. Osiągają ok 80 st. C, gdzie ten trzeci kabel ma jakieś 50 st. C.
 
 Ktoś może sprawdzić u siebie jak to wygląda?
 
 Zastanawiam się na dołożeniem bypassów - całej ekstra wiązki prowadzącej wprost do reglera ale może to nie ma sensu. btw. zrobiłem sobie te dziury w pokrywie ;-)
 |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziekan_alzair   
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 43
 Dołączył: 15 Cze 2010
 Posty: 423
 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-02, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, 
 Ja też podepnę się pod temat słabego ładowania.
 Otóż: Na odpalonym silniku sprawdziłem napięcie na wtyczce z alternatora do regulatora i na każdym (u mnie) białym przewodzie jest, na wolnych obrotach, cirka 20v po dodaniu gazu ~50v i więcej -zależy ile obrotów. Wnioskuję więc że alternator jest ok.
 
 Następnie podłączyłem regler napięcie na przewodzie czarnym i czerwonym to jakieś 13,4V (te same obroty) - Nie wygląda na książkowe 14 do 14,4V - Chyba że tak być wino.
 
 Ten sam pomiar na klemach aku daje max 12,9V.
 
 
 Pytanie: Czy gubię prąd po drodze czy to wina reglera który daje za mało??
 |  
				| _________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
 
 Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-02, 09:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja wymieniłem tę białą kostkę bo się przytopiła i kable były nadpalone i traciłem tam prąd, więc sprawdź czy kostka wygląda dobrze. Zawsze możesz zmienić napięcie zmienne na kostce którą wpinasz do reglera i porównać z tym co masz od razu z alternatora. |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziekan_alzair   
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 43
 Dołączył: 15 Cze 2010
 Posty: 423
 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-02, 09:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tosiek napisał/a: |  	  | Ja wymieniłem tę białą kostkę bo się przytopiła i kable były nadpalone i traciłem tam prąd, więc sprawdź czy kostka wygląda dobrze. Zawsze możesz zmienić napięcie zmienne na kostce którą wpinasz do reglera i porównać z tym co masz od razu z alternatora. | 
 
 Kostka wygląda czysto i dobrze - moja jest pod bakiem więc nie wiele czynników na nią działało- tak czy siak nie jest nadpalona.
 
 Wybacz ale nie bardzo rozumiem drugie zdanie. Jka zmienić napięcie zmienne co masz na myśli?
 |  
				| _________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
 
 Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tosiek   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Wiek: 50
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 92
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-02, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | miałobyć "zmierzyć" ;-) |  
				| _________________ Yamaha XT 660 R
 Honda GL 1800 Goldwing
 
 była
 Aprilia Caponord ETV 1000
 Yamaha XVS 1100 Dragstar
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziekan_alzair   
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 43
 Dołączył: 15 Cze 2010
 Posty: 423
 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-02, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | No też pisałem żę mierzyłem na wejściu do reglera (kostka od altka) i tam jest od ~20 do nawet 70 V w zależności od obrotów. 
 Jak podłącze regler, na wyjściu jest 13,4 a na akku 12,9V i szukam info czy to regler czy gubię gdzieś coś.
 |  
				| _________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
 
 Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |