| WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY . | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Red.   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1998
 Wiek: 35
 Dołączył: 14 Sty 2015
 Posty: 4
 Skąd: Godów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-01-21, 02:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie odnośnie dolnej śruby skręcającej lagi z goleniami (ta na imbus którą trudno wykręcić). Ktoś się orientuje jaki tam jest skok gwintu? Ewentualnie gdzie taką śrubę dostanę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-01-21, 02:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | to jest zwykła śruba metryczna M8. Dostaniesz ją w każdym sklepie gdzie są sprzedawane śruby. No może poza marketami typu Castorama, bo tam tylko "gumowe" i z łbem sześciokątnym. Proś o śrubę M8 z łbem walcowym, klasy 8.8. Możesz jeszcze zafundować sobie nowa podkładkę miedzianą |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Obserwer   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 19 Maj 2011
 Posty: 44
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-01-22, 19:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 Witek myślę , że Red. pyta o śrubę oznaczoną nr 8 na obrazku.
 Nie wiem jak jest DS 650 , ale w moim xvs 1300 jest M 10x1 .
 Dzisiaj rozbierałem .
 |  
				| _________________ był Drag Star Classic 650
 był V Star 1300 Tourer
 jest BMW K 1600 GTL
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-01-23, 01:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | dałbym głowę, że w XVS 650 i XVS 1100 jest M8 . O tej samej śrubie mowa, rzecz jasna. nr 8 	  | Obserwer napisał/a: |  	  | ale w moim xvs 1300 jest M 10x1 | 
 Jednakże, po wróceniu do pierwszych stron i przypomnieniu czym odkręcałem, dochodzę do wniosku, że masz rację. Skoro klucz 8 mm, to gwint powinien być M10, a średnica łba 16 mm.
 Tak, masz racje, mój błąd
  . To będzie M10, gwint metryczny zwykły. |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Red.   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1998
 Wiek: 35
 Dołączył: 14 Sty 2015
 Posty: 4
 Skąd: Godów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-01-23, 01:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | @Obserwer ma rację, jest to śruba M10x1, dzięki za odpowiedzi, już zamówiłem i czekam na paczkę.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Madburn   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 22 Kwi 2012
 Posty: 354
 Skąd: Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-01-27, 12:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witek pisał o tym żeby mieć przygotowane sprężynki (takie "pogietę" pierścienie segera   
 ja proponuje poza uszczelniaczami kupić zestaw np. http://www.allballsracing.com/38-6085.html
 a to dlatego ze zawiera wszystko a szczególnie tuleje ślizgowe z brązu do lag - mogą wyglądać cacy ale co szkodzi wymienić - zużyte na pewno będą w tym wieku
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czacha871   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 50
 Dołączył: 09 Wrz 2010
 Posty: 3
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-06, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, czy ktoś z Was podpowie, jakie rozmiary mają rury lag w DS 650 classic z 2007r.? W sklepach są tylko rury lag do 2004r.? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Uryś   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 08 Sie 2009
 Posty: 539
 Skąd: ........
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-06, 21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | czacha871,  zadzwoń do serwisu, powinni wiedzieć |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bulioner   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2001
 Dołączył: 16 Wrz 2015
 Posty: 21
 Skąd: Skrzynice-Kolonia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-11-22, 14:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pandzioch2003 napisał/a: |  	  | Kurde wpisywale juz dzisiaj dane ilosci oleju i nie widze tego postu - krasnoludki wyniosly. A xvs 650 custom 114mm odleglosc lustra oleju od krawedzi
 xvs650 classic 95mm.
 W xvs 1100 custom i classic maja taka sama wielkosc 108mm.
 Powodzenia.Olej 10W
 | 
 
 Powołując się na powyższe. Mam draga 1100.
 Właśnie wymieniam oloej. Zmierzyłem odległość od lustra i jak w mordę mam 135 mm w lewej i 142 w prawej. Rozumiem, że ktoś wlał za mało?
 Lagi są suche więc raczej nie wylał się olej.
 |  
				| _________________ Piotrek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BenWito   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 55
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 146
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-12-09, 20:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Postanowiłem, że sam zacznę zajmować się moim moto, a nie ja do tej pory oddawałem go do mechanika, ale początki są trudne, nawet bardzo, więc wybaczcie mi ignorancję. Chciałem ściągnąć przednie lagi no i nie wiem jak zdemontować górną chromowaną osłonę amortyzatora tj. nr 44 na załączniku. Odkręciłem kierownicę i śrubę mocującą do górnej półki i nie wiem czy odkręcać śrubę 18.37, bo żeby mi się amortyzator nie rozleciał.
 Proszę o radę i pomoc.
 
 
 
	
		| e9493faee0721a4ce5d77b93183512c2cc1e0f6d.png 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 321 raz(y) 182.9 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-12-09, 21:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | BenWito,  zerknij do pierwszej strony. Po zdjęciu półki, wyjmij chromowane osłony , odkręć lagi od dolnej półki i masz amor na zewnątrz. O ile pamiętam, to nie jest przykręcona |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BenWito   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 55
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 146
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-12-09, 22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszystkie posty przeanalizowałem i za ch...ę nie wiem jak to ugryść. Po prostu przystawiło mnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leonn   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2007
 Wiek: 42
 Dołączył: 20 Sty 2013
 Posty: 161
 Skąd: Sieradz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-04, 22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie chcę wymienić olej uszczelniacze olejowe i pyłowe w lagach XV 1900 - wie ktoś jak się za to zabrać czy może jest gdzieś jakiś tutorial - czy oddać do serwisu.... nie ukrywam że wolał bym to zrobić sam (w DS 650 sie udało)- uszczelniacze i olej 10W BelRay już kupiłem |  
				| _________________ Stratoliner XV 1900
 Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
 + Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-04, 23:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skoro już robiłeś to dasz radę. Serwisówka do ręki i jazda.Podam Ci kilka "myków" które zaoszczędzą czas i nerwy. Po pierwsze musisz sobie dorobić klucz aby odkręcić ośkę. Rissery odkręca się pod półką a nie pod kierownicą. Podczas montażu musisz raz założyć lagi bez górnych szklanek aby ustawić je na równi z górną półką. Czyli wkładasz lagi,montujesz górną półkę,ustawiasz,dokręcasz lagi przy dolnej półce. Wtedy zdejmujesz górną półkę,zakładasz szklanki i montujesz półkę z powrotem. W razie niejasności pytaj. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-05, 05:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Półkę do wymiany oleju w amorach musi demontować ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-05, 10:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szklanki zasłaniają śruby mocujące lagi w dolnej półce. Aby wyjąć górne szklanki należy zdjąć górną półkę. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jacek6   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2001
 Wiek: 58
 Dołączył: 01 Lis 2013
 Posty: 1034
 Skąd: OPOLE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-05, 11:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK. Rozumiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jendrek420   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 1999
 Wiek: 62
 Dołączył: 31 Sty 2017
 Posty: 21
 Skąd: Dziki wschód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-04-06, 08:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam pytanie odnośnie ilości oleju w amortyzakorach DS250 z 2003r. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gepard   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 51
 Dołączył: 02 Maj 2017
 Posty: 23
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-06-09, 17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Właśnie dzisiaj wymieniałem olej w moim dragu 650 z 2002r. Pierwsze co zrobiłem to wyciągnąłem ośkę i chciałem odkręcić te dolne śruby żeby spuścić olej, niestety kręciły się w obu lagach, więc długo się nie zastanawiając poluzowałem górne śruby amortyzatorów te co pod nimi jest sprężyna. Następnie poluzowałem śruby w półkach i wyciągnąłem amortyzatory.
 Oczywiście wcześniej zdjąłem błotnik i zacisk hamulca.
 Olej w lagach po 30.000 km MASAKRA cały brązowy i śmierdzący. Wlałem nowy W 15 do 114 mm od góry. Poskładałem wszystko do kupy i jazda kontrolna. Teraz mi nie dobija przy hamowaniu i jest wszystko OK. Dodam że robiłem to zupełnie sam po raz pierwszy i powiem że każdy może to zrobić, wszystko zajęło mi 40 minut. Tak że nie bójcie się bo to zupełnie prosta sprawa.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |