MS 1900 Zintegrowany system hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
Karolk44

Model: MS1900
Rocznik: 2016
Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2016 Posty: 38 Skąd: Zurych
|
Wysłany: 2016-05-10, 21:22 MS 1900 Zintegrowany system hamulcowy
|
|
|
witam
Czy ktos z posiadaczy lokomotyw dotarl do informacji odnosnie zintegrowanego ukladu hamulcowego w MS1900? Dokladnie chodzi mi o rozdzial sily hamowania po nacisnieciu hamulca przedniego czy tez tylnego.
Pozdrawiam,
KK |
|
|
|
 |
arkady007

Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-05-11, 23:00
|
|
|
Hej
Zintegrowany układ jest stosowany w motocyklach z ABS. Nie ważne czym hamujesz- hamują oba koła. Zarządza tym moduł ABS.
Nie wiem jak jest w MS-ie. Może spojrzyj w serwisówkę (namiary znajdziesz na forum). |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14533 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-05-12, 15:56
|
|
|
arkady007 napisał/a: | Zintegrowany układ jest stosowany w motocyklach z ABS |
a system dual-CBS stosowany np. w Hondzie VFR ? . Występowała na początku tylko z systemem dual, dopiero w kolejnych latach produkcji wprowadzono system ABS, ale nadal dostępne były wersje z ABS i bez ABS. W późniejszym okresie Honda połączyła oba systemy w jeden, pod nazwa bodajże C-ABS.
Kumpel posiadał taką VFR i bardzo sobie chwalił tego typu hamulce. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2016-05-12, 16:54
|
|
|
W Hondzie VTX też jest wspólny hamulec a ABS nie ma. Tak mi przynajmniej mówił posiadacz. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14533 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-05-13, 00:53
|
|
|
jak równiez w Hondzie Varadero, któa od początku produkcji miała system dual, a niekoniecznie ABS |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-05-13, 09:23
|
|
|
arkady007 napisał/a: | Zintegrowany układ jest stosowany w motocyklach z ABS. Nie ważne czym hamujesz- hamują oba koła. Zarządza tym moduł ABS. |
Zintegrowany system i ABS to dwie osobne sprawy. Moduł ABS nie jest tu potrzebny, bo integrację można załatwić na poziomie mechanicznym lub hydraulicznym.
W motocyklach Yamahy nazywa się to UBS i polega najczęsciej na tym, że przedni zacisk jest 6-cio tłoczkowy, z czego 4-ry tłoczki uruchamiane są wyłącznie klamką, a dwa tłoczki są hydraulicznie zintegrowane z pedałem i są uruchamiane wraz z tylnym zaciskiem. Podział jest różny w różnych modelach motocykli i wynosi ok. 30-40% przód, 70-60% tył.
Z tego co pamiętam, to w MS'ach przedni zacisk oprócz podziału tłoczków na obwody, ma też osobne klocki do każdej grupy tłoczków.
W VTX stosowany jest układ CBS i tam wszystkie zaciski są zintegrowane hydraulicznie - niezależnie od tego czy naciskasz klamkę, czy pedał uruchamiany jest przedni i tylny zacisk. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
kusy

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-01-13, 18:57
|
|
|
Przeczytałem artykuł w którym twierdzono,że te motocykle po 2011 roku posiadają system CBS. Przejrzałem dokładnie układ hamulcowy w Moim Roadlinerze z 2013 roku. I muszę stwierdzić ,że nie posiadam żadnego systemu. Mam dwa oddzielne obwody. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1718 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2017-01-14, 17:19
|
|
|
kusy napisał/a: | Przeczytałem artykuł w którym twierdzono,że te motocykle po 2011 roku posiadają system CBS. Przejrzałem dokładnie układ hamulcowy w Moim Roadlinerze z 2013 roku. I muszę stwierdzić ,że nie posiadam żadnego systemu. Mam dwa oddzielne obwody. |
Bo to ameryka, a tam pewnie za dopłatą a nie seria |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
teper

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 790 Skąd: Pacew
|
Wysłany: 2017-01-14, 19:53
|
|
|
wemar napisał/a: | W VTX stosowany jest układ CBS i tam wszystkie zaciski są zintegrowane hydraulicznie - niezależnie od tego czy naciskasz klamkę, czy pedał uruchamiany jest przedni i tylny zacisk. |
układ taki jest w vtx ale tylko w vtx 1800 (1300 tego nie ma ) i klamką hamujesz tylko przód a nożnym przód i tyl w odpowiednich proporcjach. |
_________________ If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle |
|
|
|
 |
kusy

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-01-15, 22:45
|
|
|
Robrob napisał/a: |
Bo to ameryka, a tam pewnie za dopłatą a nie seria |
Jeżeli chodzi o ten system to szkoda. Ale jeżeli rozchodzi się o immobilizer : nie ma , nie ma wydatków. A są jak się zepsuje. |
|
|
|
 |
|