Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10 |
Opony |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-05-29, 23:33
|
|
|
Bemol napisał/a: | pod warunkiem, że pan gumiarz wymienia też opony motocyklowe bo nie każdy serwis to robi | a w czym tkwi problem w wymianie opony ? Na tej samej maszynie co samochodowe się zdejmuje i zakłada Rozumiem, że może być kłopot z wyważeniem, bo nie każdy ma, a powinien, bo to żaden koszt posiadać wyważarkę statyczną. Rozumiem, że nie każdy chce demontować koło z motocykla i bawić się z wałem, czy łańcuchem, tudzież pasem, ale jaki problem z wymiana gumy ? ADi napisał/a: | akurat i wyjątkowo w DS1100 założenie opony na tylne koło jest dwa razy droższe, bo trzeba zdjąć tłumiki. | Przy tłumikach akcesoryjnych, np. Cobry, czy HK da się zdemontować bez demontażu tłumika. Trochę się trzeba pomęczyć z jedną śrubą zacisku, ale się da
Przy okazji wymiany tylnej opony warto rozebrać częściowo przekładnię i przesmarowac wielowypusty wału i tulei. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wojs40
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2016-05-30, 06:24
|
|
|
Oj przydałby się podnośnik, sam bym pogrzebał a tak jestem skazany na serwis. |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-05-30, 13:18
|
|
|
wojs40 napisał/a: | Oj przydałby się podnośnik | to kup, przecież to nie jest problem
Nie tylko do czynności serwisowych, takich jak wymiana demontaż kół się przydaje, ale również do tak prozaicznych czynności jak mycie motocykla. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wojs40
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2016-05-30, 16:06
|
|
|
witek1965, masz rację, ale nie jest to produkt pierwszej potrzeby dlatego odkładam ten wydatek jak tylko się da. Pod koniec zeszłego roku wykosztowałem się na motor, trzeba było wydać parę drobnych na ubiór i dlatego podnośnik może będzie w przyszłym roku. |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-05-31, 19:31
|
|
|
przeznacz kasę wydawaną na serwis na zakup podnośnika, sam podłubiesz skoro lubisz i umiesz, a zostanie Ci satysfakcja no i podnośnik |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2016-06-07, 13:05
|
|
|
Pytanie o opinie takiej tylnej opony :
Bridgestone BT020R 190/60 R17
Czy ktoś ma lub miał do czynienia z taką oponą ? Chodzi mi opinie posiadaczy "lokomotyw XV1900" |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 777 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2016-06-07, 15:03
|
|
|
RTP, ja 4 dni temu założyłem na przód i tył bridgstony ale exedra max . Za komplet z przesyłką zapłaciłem 1085 zł. Kupowałem na motogumy.pl. Wszędzie indziej był problem z rocznikiem - proponowano nawet takie z połowy 2014 r. Teraz tył mam z I kwartału tego roku a przód z końcówki 2015 |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2016-06-07, 15:42
|
|
|
andrzejnow666, a jeździłeś już na nich ? |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 777 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2016-06-07, 16:01
|
|
|
RTP, tak od 4 dni zrobiłem może z 300 km. jakiś tam specjalnych wrażeń nie mam, po za takimi standartowymi jak zawsze w przypadku zmiany opon na nowe. Miękka guma zupełnie inaczej wybiera nierówności - jakbyś miał inne bardziej komfortowe zawieszenie zawieszenie . Po mokrym jeszcze nie jeździłem, a asfalcie tył lepiej klei niż avon który miałem wcześniej, ale to zapewne mogło wynikać ze stanu i wieku starej opony. Na razie za krótko i za mało bym mógł cos o nich powiedzieć. |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2016-06-07, 16:02
|
|
|
przeglądam jeszcze stronę motogumy.pl i przy modelach Dunlop D251 oraz BRIDGESTONE Exedra G 850 G
mają w uwagach opis : Yamaha XV1900
Raczej to jest informacja , że oni sugerują te dwie opony a nie inne.
[ Dodano: 2016-06-07, 16:04 ]
ja muszę się na któreś decydować bo obecna guma się kończy dość szybko
[ Dodano: 2016-06-07, 16:05 ]
andrzejnow666, dzięki za komentarz
[ Dodano: 2016-06-07, 16:22 ]
a na stronie producenta to wygląda tak:
http://www.bridgestone.pl...0+Midnight+Star |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 777 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2016-06-07, 17:08
|
|
|
RTP, teraz opony będą Ci znkały w oczach. Jak byłem na wiosennym przeglądzie w marcu czyli 1800 km. temu to mechanik mówił" na tych to jeszvze polatasz" no i latałem, aż pewnego dnia na własne szczęście opona tak sie ustawiła, że zauważyłem o zgrozo siatkę. Wiec jezeli masz co do niej jakieś podejrzenia to obserwuj ja bacznie lub wymieniaj bez zastanawiania |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2016-06-07, 23:55
|
|
|
andrzejnow666, dokładnie masz rację . Lokomotywa tak samo kończy drugą część opony jak i paliwo w zbiorniku po przekroczeniu połowy zbiornika .
We środę zamawiam tę samą oponę jak twoja żeby mieć spokój |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 777 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2016-06-08, 08:43
|
|
|
RTP napisał/a: | Lokomotywa tak samo kończy drugą część opony jak i paliwo w zbiorniku po przekroczeniu połowy zbiornika .
| lepiej bym tego nie porównał ! |
|
|
|
|
Goddard
Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Krakowa
|
Wysłany: 2016-09-11, 17:17
|
|
|
Mam pytanie, usiluje zorientowac sie jaki jest wiek opon w mojej 650tce classic z 1997r. Raczej nie sa oryginalne, bo nie odpowiadaja zalecanym wymiarom/typom:
Przod - Bridgestone L307 110/90/19 62H (z ksiazki service'owej: L309 100/90-19 57S)
Tył - Bridgestone G544 170/80-15 M/C 77H (z ks. s. G546 170/80-15 M/C 77S)
Z tego co udalo mi sie zorientowac w sieci, to Japonczycy stosuja jakis odmienny sposob oznaczania dat, w moim przypadku, po literach DOT mam odpowiednio:
Przod - EN XD CAA377
Tył - EN 6D PAH068
Z ww. wymienionych powodow, raczej watpie zeby byly z 1997/1998 roku, poza tym ich stan jest wizualnie bardzo dobry. Natomiast z tego co przeczytalem w sieci, to daty trzycyfrowe byly stosowane przed rokiem 2000, wiec juz sam nie wiem .
Czy ktos z Was jest w stanie rozszyfrowac jaka bedzie data produkcji tych opon?
Drugie pytanie, czy nie powinno sie stosowac opon o wymiarach zalecanych przez producenta? |
_________________ www.xposure.pl |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-11, 18:12
|
|
|
Wymiarom jak widać odpowiadają. Kup nowy komplet Dunlop i będziesz miał spokój i bezpieczeństwo. Na gumach się nie oszczędza. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Goddard
Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Krakowa
|
Wysłany: 2016-09-11, 19:37
|
|
|
remol71 napisał/a: | Wymiarom jak widać odpowiadają. Kup nowy komplet Dunlop i będziesz miał spokój i bezpieczeństwo. Na gumach się nie oszczędza. |
Nie do końca, przód jest 110 zamiast 100...
Wiem, ze sie nie oszczędza, ale jeździ sie na nich dobrze, wiec jeslibym wiedział, ze nie sa stare, to bym jeszcze na nich pojeździł...
[ Dodano: 2016-09-13, 07:42 ]
Byc moze to głupie pytanie, ale czy powinienem raczej zmienić na taki typ/rozmiar jak sugeruje producent czy ten rozmiar, który mam? (Przód to 110 zamiast 100)
[ Dodano: 2016-09-13, 07:43 ]
Byc moze to głupie pytanie, ale czy powinienem raczej zmienić na taki typ/rozmiar jak sugeruje producent czy ten rozmiar, który mam? (Przód to 110 zamiast 100)
[ Dodano: 2016-09-14, 07:31 ]
No nic, idac za rada remol71 zamowilem komplet Dunlopa... |
_________________ www.xposure.pl |
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-06, 23:37
|
|
|
Panowie czy opona i indeksie nośności 67 (307kg.)podejdzie do radka 1700 na przód?
Nie za mało? |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-10-07, 10:07
|
|
|
Zamierzasz jeździć (tylko) na przednim kole ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1816 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2016-10-07, 13:52
|
|
|
pyra napisał/a: | Zamierzasz jeździć (tylko) na przednim kole ? |
Pyra, ale nośność dotyczy jednej opony a nie dwóch .
A więc zakładając maksymalne dopuszczalne obciążenie, to waga jaka przypada na oponę wynosi ok 270kg (choć na przednią zapewne mniej). Czyli opona z zapytania by się nadawała.
Opon do naszych RS-ów o nośności 540 kg , raczej nie ma |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-07, 17:47
|
|
|
Faktycznie przecież to jest nacisk na jedno koło,a nie waga całego motocykla. |
|
|
|
|
|