YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana łańcuchów rozrządu xvs 1100
Autor Wiadomość
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-27, 11:44   wymiana łańcuchów rozrządu xvs 1100

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem drag star 1100 classic z 2004r. Nadeszła pora wymiany łańcuchów rozrządu. Moje pytanie jest do tych osób co już to robiły, czy zakładać całe łańcuchy czy przeciągać i zakuwać też jest dobrą, sprawdzoną i pewną metodą. Dodam że przeskoczyłem 50 tys km i zaczęły grzechotać na ciepło. Z góry dziękuję za podpowiedz. Nie ukrywam że nastawiłem się na przeciąganie i zakuwanie ( mniej pracy ) tylko mam obiekcje co do skuteczności tego zakucia.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2016-06-27, 20:29   

Cytat:
Dodam że przeskoczyłem 50 tys km i zaczęły grzechotać na ciepło



A ile ma naprawdę przejechane ?? ?? Ja dokładnie nie pamiętam jak sprzedawałem swojego to było coś ok 60 tys.km. nic nie było słychać . Kolega wymieniał przy przebiegu 166 tys km. No to nie wiem co tam grzechocze ??
_________________

 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-27, 22:58   

Dokładnie przejechane jest 53 tys. Przed sezonem wyregulowałem zawory żeby wykluczyć je. Objaw jest taki że jak się rozgrzeje to zaczyna dzwonić jak zawory i im więcej dodaję gazu tym głośniej dzwoni. Najbardziej słychać to na drugim cylindrze ( czyli ten bliżej przedniego koła ).
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-28, 06:54   

Trzeba wyjąć napinacz i zbadać na którym zębie się zatrzymał.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-28, 09:32   

Wyjmując napinacz on się wysuwa do końca. Jeśli już to chyba wyjąć go i całkowicie wysunięty próbować włożyć wtedy można zobaczyć jaki jest zapas.
Już takie rzeczy robiłem i napinacz jest na końcówce tzn. około 3-5 mm do jego końca.
Wracam koledzy do pytania.
Czy ktoś już wymieniał łańcuchy przeciągając je, jeśli tak to czy zakuwanie jest równie bezpieczne jak całe już zakute?. ?? ????
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-28, 10:21   

Wykręć śrubę i wyciągnij sprężynę z napinacza, a dopiero po tym odkręć napinacz. Nic się wtedy nie przesunie.

Co do zakuwania. Wiosną zakuwałem łańcuchy w DL 650. Robota prosta i przyjemna. Wszystko śmiga. Łańcuch w XVS różni się tylko tym, że jest o płytkę szerszy.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-28, 10:46   

Napinacz w 1100 po wykręceniu śruby centralnej ma jedynie w głębi małą śrubkę do podciągnięcia napinacza.
remol71- sam to robiłeś? zakuwacz jakiś konkretny do łańcuchów rozrządu czy wystarczy zwykły z łańcuchów kół?
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-28, 16:41   

Zakuwałem sam. Aby zrobić to fachowo trzeba mieć odpowiedni zakuwacz do konkretnego typu łańcucha. Oczywiście w necie znajdziesz filmy, gdzie zakuwają młotkiem, ale ja młotkiem nie pracuję. To narzędzie kowala.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2016-06-28, 16:56   

Odnośnie napinaczy - wymienia się je? Czy słysząc oznaki tłuczenia łańcucha wymienić tylko wyciągniety łańcuszek?
Odnośnie wymiany:
https://www.youtube.com/watch?v=igSTridqJ5E
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-28, 17:09   

Znany film. IMHO kowalstwo artystyczne. Ja tak nie pracuję. Ostatnia płytka, która zamyka ogniwo jest ciasno pasowana na sworzniach i nie jest łatwo ją założyć. Dedykowany zakuwacz pozwala na precyzyjne dociągnięcie płytki, tak aby ogniwo nie było zbyt ciasne ale i zbyt luźne. Takim narzędziem, jak na filmie nie da się tego precyzyjnie zrobić. Następny etap to spęczenie wystającej części sworznia. W zakuwaczu jest do tego odpowiedni bolec. Robota jest precyzyjna, wymaga skupienia i ostrożności. Młotkiem to ja sobie tego nie wyobrażam. Poza tym na filmie najważniejszy proces jest potraktowany bardzo pobieżnie.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2016-06-28, 17:22   

remol71, ok, a co z tymi napinaczami, bo słyszałem opinie, że najpierw wymienić napinacze a jak nie pomoże to dopiero łańcuchy?
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-28, 17:44   

Napinacz jest prosty jak budowa cepa i tam nie ma się co zepsuć. Zwykła zapadka ze sprężyną. Poza tym można go wyjąć, rozebrać i sprawdzić. Uwaga przy wyjmowaniu. Łańcuch rozrządu należy luzować, gdy obydwa zawory są zamknięte. Na wałek rozrządu nie działa wtedy siła sprężyny zaworowej. Rzeczywiście w niektórych modelach silników motocyklowych bywają napinacze, które się psują. Z powodu złego zaprojektowania smarowania zacierają się. Tak było kiedyś w Suzuki SV. Napinacz się zacierał i klekotał łańcuch. Nie słyszałem o takich przypadkach w silnikach XVS 650 i 1100.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-28, 22:44   

Nigdy nie słyszałem aby napinacz w xvs - ie się zepsuł. W moim też nie podejrzewam tego tym bardziej że je wyjmowałem i pracują dobrze. Co do przebiegu nie pasują mi łańcuchy ale z drugiej strony to napinacz bierze już na końcówce i jak silnik się rozgrzeje to i łańcuch się rozciągnie i może to cykanie być tym spowodowane.
Co do zakuwki do łańcuchów rozrządu to będę wdzięczny jak któryś z Was podał mi link do tej właściwej zakuwki bo w necie jest ich dużo ale uniwersalnych a ja właśnie chcę kupić ten właściwy bo na tym nie mam zamiaru oszczędzać.
Jeszcze pytanie do tych to wymieniali zakute łańcuchy poza dłuższą robotą i rozebraniem połowy motoru to co będzie do wymiany przy okazji z uszczelek/uszczelniaczy i ......?
Z góry dziękuję za informację bo jeżeli wezmę się za wymianę całych łańcuchów to chciałbym być przygotowany z pozostałymi częściami do wymiany.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-29, 08:29   

karollm napisał/a:
Nigdy nie słyszałem aby napinacz w xvs - ie się zepsuł. W moim też nie podejrzewam tego tym bardziej że je wyjmowałem i pracują dobrze.


No to jeden problem z głowy.

karollm napisał/a:
Co do zakuwki do łańcuchów rozrządu to będę wdzięczny jak któryś z Was podał mi link do tej właściwej zakuwki bo w necie jest ich dużo ale uniwersalnych a ja właśnie chcę kupić ten właściwy bo na tym nie mam zamiaru oszczędzać.


Ja używałem takiej:

KLIK

Zakuwałem łańcuch 0409, widzę, że do 0412 też pasuje. Wybór rozpatrywałem od strony logiki działania. Większość ofert to nonsens, zakuwacze pasują ale do łańcuchów napędowych.

karollm napisał/a:
Jeszcze pytanie do tych to wymieniali zakute łańcuchy poza dłuższą robotą i rozebraniem połowy motoru to co będzie do wymiany przy okazji z uszczelek/uszczelniaczy i ......?


Tego to nikt nie wie, dopóki nie rozbierze. Ja bym sugerował sprawdzić koła zębate rozrządu na wałkach. Yamaha w instrukcji serwisowej sugeruje wymianę w komplecie z łańcuchami.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-29, 11:30   

remil71 dzięki za info o zakuwarki. Co do kół zębatych to nie znalazłem informacji w serwisówce o wymianie a jedynie o kontroli przy wymianie i ewentualną wymianę ale to szczegół.
Powiedzie mi moi drodzy coś na temat zakładania całych łańcuchów, co będę potrzebował i na jakie przeszkody mam się nastawić. Dodam że mechaniką zajmuję się sam choć w XVS jeszcze nie robiłem rozrządu.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-29, 12:56   

Pierwsza operacja to rozkucie łańcucha. Zakuwarka ma do tego stosowne oprzyrządowanie, czyli tulejkę w którą wpada sworzeń i długi bolec, który go wypycha. Operacja prosta i przyjemna.
Druga operacja to przeciąganie nowego łańcucha. Łączysz stary i nowy łańcuch przykładowo spinaczem biurowym. Pokręcasz korbowodem i przewijasz. Odpinasz stary łańcuch.
Trzecia operacja to założenie ogniwa łączącego. Trochę wprawy się przyda, po kolei, cierpliwie po płyteczce.
Czwarta operacja to zakładanie płytki zewnętrznej. Jest ciasno pasowana na sworzniach. Zakładasz na zakuwarkę tulejkę o którą się opiera zakuty fabrycznie koniec sworznia. Z drugiej strony tulejkę z otworem, którą wkręcając wciśniesz płytkę na sworzeń. Czyli 2 operacje, bo 2 sworznie :) Kontrolujesz luz na łańcuchu, aby nie było za ciasno. Po tej operacji płytka siedzi już pewnie i elegancko.
Operacja piąta. Rozpęczanie sworzni. Zakładasz krótki bolec. Pokręcając śrubą wciskasz go w sworzeń. Powoli, z umiarem. Ja robiłem na przemian, raz jeden sworzeń, raz drugi, przy okazji porównując wgniotka. Dokręcałem kluczem dynamometrycznym, aby oba były podobnie zagniecione. KONIEC

Zakładasz łańcuch na zębate koło rozrządu. Ustawiasz rozrząd, wkręcasz napinacz i zabierasz się za następny cylinder.

Ogólnie przyjemna robota, jak ktoś lubi ubrudzić ręce oczywiście. W XVS wystarczy zdjąć dekle rozrządu. W DL-u najwięcej roboty było ze zdejmowaniem plastików, baku, pokryw, i ustawianie 2 wałków rozrządu :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-29, 22:40   

Dziękuję ślicznie za opis jest b. dobry choć nie za bardzo rozumiem czynności w 9 linijce 3 i 4 wyraz z Twojego opisu. Po co ta czynność ?
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-30, 07:02   

Bolec zagniatający sworzeń siedzi w wydrążonej śrubie, którą to pokręcam kluczem. Użyłem dynamometrycznego z ciekawości, aby zobaczyć jaki moment kończy dzieło :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2016-06-30, 15:44   

Aha i wszystko jasne.
remol71 a powiedz mi jeszcze w tym temacie ale odnośnie wymiany tych łańcuchów ale całych. Dużo przy tym pracy i rozbierania czy nie ? Może pytania dla niektórych są głupie ale chcę się do tego dobrze przygotować a właściwie dzień góra dwa a nie grzebać się z tym tydzień bo coś wyjdzie nie tak, czegoś zabraknie coś się popsuje. Z góry dziękuję za podpowiedz a może nawet i jakiś opis.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-06-30, 16:12   

Trzeba rozpołowić silnik.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group