Motor gaśnie po zimie gdy dodaje gazu |
Autor |
Wiadomość |
tomekb
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-05-14, 17:58 Motor gaśnie po zimie gdy dodaje gazu
|
|
|
Witam wszystkich Forumowiczów
Pewnie pytanie w wielu podobnych wersjach padało na tym forum ale z tego co widziałem każda sprawa była inna.
U mnie motor odpala na ssaniu ale nie wchodzi na zbyt wysokie obroty gdy zmniejszam ssanie gaśnie zapalił po zimie za pierwszym razem. gdy próbuje choć minimalnie dodać gazu na luzie gaśnie od razu. W poprzednim sezonie obroty tez były jakby za niskie . Ja niestety jestem laikiem i tak motor pójdzie do przeglądu ale chciałbym nim tam po prostu dojechać.
Z góry dzięki za jakiekolwiek uwagi od czego zacząć i przepraszam za tak banalne pytania |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-14, 18:02
|
|
|
Pokrętas wolnych obrotów przy gaźnikach po lewej stronie |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
tomekb
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-05-14, 18:35
|
|
|
nie bardzo wiem którea to sruba lub sruby czy jest jedna dla dwóch gazników czy dla każdego osobne |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-14, 18:51
|
|
|
To nie jest śruba, a elastyczny pokrętas, który służy do regulacji wolnych obrotów w czasie jazdy. Jego pokręcanie przestawia równocześnie obydwie przepustnice. Spojrzysz na gaźniki po przeciwnej stronie filtra, to na pewno go zobaczysz |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
and
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-05-14, 18:55
|
|
|
To śruba wystająca i pokryta gumowym wężykiem jak się schylisz to na pewno na nią trafisz ,obrót w prawo zwiększa obroty |
|
|
|
|
tomekb
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-05-14, 19:00
|
|
|
Dziekuje zaraz sprawdze
[ Dodano: 2016-05-14, 19:23 ]
praktycznie zero reakcji na krecenie srubą obroty bez zmian |
|
|
|
|
Bartek 63
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 106 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 2016-05-14, 23:52
|
|
|
Może prosta przyczyna - za mało paliwa ? |
_________________ Całe życie z wariatami
|
|
|
|
|
tomekb
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-05-15, 00:49
|
|
|
nie ;-) paliwo jest widać je w baku na dodatek moto cały czas pracuje i nie dławi się na jałowym biegu dopiero po dodaniu gazu gaśnie |
|
|
|
|
Bartek 63
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 106 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 2016-05-15, 00:53
|
|
|
No właśnie ( za mało ) czyli filtr paliwa lub coś z kranikiem , nie wiem , tak kombinuję |
_________________ Całe życie z wariatami
|
|
|
|
|
Harry bush
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 08 Cze 2020 Posty: 15 Skąd: Buszewo
|
Wysłany: 2022-02-16, 16:42
|
|
|
szkoda ,ze tomekb nie opisał jak rozwiazał problem |
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1964 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2022-02-16, 19:36
|
|
|
Harry bush, jeżeli masz taki sam problem, to kup środek Liquid Molly do gaźnikowców i dolej do benzyny. Potrafi zdziałać cudy. |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-02-20, 11:33
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Inaczej mówiąc, klasyczna ... "stara benzyna". | a raczej to co po niej zostało w gaźniku po odparowaniu lekkich frakcji. LM ma bardzo bogatą ofertę (inni producenci również) środków do czyszczenia gaźników i uszlachetniania paliwa. No i najlepiej jest po prostu spuścić lub wypalić paliwo z gaźnika do zera. Warto raz na jakiś czas więc zaaplikować gaźnikom taki środek, a odwdzięczą się |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-02-20, 13:38
|
|
|
Bardzo często problemy z odpalaniem, czy poprawną pracą silnika po zimie powodują świece zapłonowe. Spora część użytkowników przepala silnik w zimie. Wielokrotne odpalenie na bogatej mieszance paliwowo powietrznej, co ma miejsce na ssaniu i nie nagrzanie silnika do normalnej temperatury pracy może sprawić, że świece odmówią dalszej współpracy.
Tak jak kolega wcześniej pisał, do zimowania motocykla m.in. należy spuścić paliwo z gaźników i dodatkowo zabezpieczyć cylindry/gniazda zaworowe itp. poprzez nalanie do każdego cylindra około 5-6cm3 oleju silnikowego przez otwór po wykręceniu świec i kilkakrotnym zakręceniu rozrusznikiem bez wkręconych świec.
Pierwsze odpalenie po zimie trochę zadymi, ale w ten sposób nie katujemy silnika zimowymi przepaleniami na zimno i mamy pewność, że był zabezpieczony jak należy. |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
mayu
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 75 Skąd: Grodzisko Górne
|
Wysłany: 2022-02-20, 16:25
|
|
|
Wg instrukcji zbiornik paliwa powinien być zalany do pełna przed dłuższym postojem. Ma to uniemożliwić skraplaniu się pary wodnej i zapobiega korozji zbiornika od wewnątrz. Jak najbardziej można dodać jakiś stabilizator paliwa.
Ja tego nie dodaję i nigdy w żadnym motocyklu nie było problemów po kilku miesiącach postoju. |
|
|
|
|
|