YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak pracy przedniego cylindra DS1100
Autor Wiadomość
Doberman 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Wiązowna
Wysłany: 2016-04-16, 23:53   Brak pracy przedniego cylindra DS1100

Witam.
Nowy temat ponieważ nie znalazłem na całym forum rozwiązania mojego problemu. Temat dotyczy DS1100 2003r. v USA. Motocykl nie pracuje na przednim cylindrze. Na ssaniu odpala na jednym; przy dotknięciu manetki lub zmniejszeniu ssania - gaśnie. Przednia świeca zalana.
Sprawdziłem: świece, kable wn, cewki i moduł zapłonowy (poprzez podmianę z 650), ustawienie rozrządu, luzy zaworowe, czyszczenie gaźnika oraz układu pod/nad-ciśnienia.
Świece nowe. Przy rozruchu startuje na 2 cylindrach na jakieś 2-3s. Potem wyłącza się pierwszy. Jest iskra i to silna. Wszystko wygląda tak, jakby iskra była nie w tym momencie co trzeba. Rozrząd nie jest przestawiony. Tryskanie samostartem w tylny cylinder z pominięciem gaźnika powoduje pracę; w przedni strzela. Po podmianie modułu zapracował przód prawidłowo jednak po montażu gaźnika wszystko powróciło do złego stanu- co oznacza chyba przypadkową prawidłową pracę przedniego cylindra. Spręż jest prawidłowy. Co jeszcze mogę sprawdzić??? Już nie mam pomysłu. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2016-04-17, 12:09   

jeśli jest prawdą co piszesz, to nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa lub mieszanki, a to już ewidentnie gaźnik i jego zła regulacja lub synchronizacja
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Doberman 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Wiązowna
Wysłany: 2016-04-17, 13:25   

Dzięki za sugestię. Gaźniki pracują równolegle. Oba są czyste. Iglice są identyczne.
Dlaczego pierwsze sekundy moto pracuje poprawnie? Dlaczego czasem z pierwszego cylindra strzela w gaźnik? - to tak jakby był rozrząd przestawiony... Ale jest ok. To czego jestem pewien to, że w pierwszym cylindrze nie spala się mieszanka prawidłowo. Tylko powodu nie mogę znaleźć.
Może coś z odczytem położenia wału???? Coś jeszcze z elektroniką? Moduł już podmieniałem.
Brak mi pomysłów. Od 2 tygodni nie śpię tylko spędzam czas w garażu. :-) Żona mi niedługo łóżko tam wstawi ;-)
A tak poważnie, co tu się może jeszcze dziać?
O - jeszcze mogę membrany podmienić - nie widziałem uszkodzeń, ale zawsze...
może coś z AIS? W 650 nie miałem takiego systemu więc nie mam doświadczenia. Przednią rurkę miedzianą musiałem wymienic bo była dziurawa - to był pierwszy pomysł na poprawę pracy silnika.
...
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2016-04-17, 18:50   

zadzwoń jeszcze tu 606814703, a mnie cały czas boli gaźnik, albo czujnik położenia wału
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Doberman 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Wiązowna
Wysłany: 2016-04-17, 19:41   

Dzięki. Z pewnością skorzystam. Ciekawi mnie jednak, dlaczego na samostarcie tłok wręcz potrafił stanąć dęba. Jakby łapał wręcz wsteczne obroty.
Jak można sprawdzić czujnik położenia wału, bo to też ciekawe. działa na zasadzie elektromagnesu? Jak się do niego dobrać?
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-17, 20:03   

Jeśli jeden gar pali, to na 100% czujnik położenia wału korbowego jest sprawny.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Doberman 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Wiązowna
Wysłany: 2016-04-17, 20:08   

hmm - jakieś jeszcze pomysły?? :)
Co jeszcze mogę sprawdzić?
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-17, 20:21   

Wyczyść gaźniki, tylko tak porządnie, w myjce ultradźwiękowej. Następnie kontrola i ewentualna regulacja. Jak nie zadziała, to będziemy myśleć.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Doberman 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Wiązowna
Wysłany: 2016-04-17, 20:41   

Gaźniki wyczyściłem. Może nie ultradźwiękami ale porządnie. Wszystko chodzi płynnie bez zacięć.
Jeżeli gaźnik, to który z elementów może być walnięty?
Cały czas mnie intryguje chwilowa "prawidłowa" praca po rozruchu.
Próbowałem też uruchamiać z otwartymi przepustnicami mechanicznie - wtedy jest pełen dostęp powietrza - efekt taki sam :-(
Ciekawe, jak dla mnie test też blokowanie tłoka - staje dęba czasami a to już jakby zapłon a nie gaźnik. Nigdzie też gaźnik nie cieknie - nie przelewa go na pływakach.

[ Dodano: 2016-04-18, 15:28 ]
Jeszcze jeden pomysł, na który wpadłem: zatkany zawór wydechowy od przedniego cylindra.
Czy można to zdiagnozować i potwierdzić lub zdementować bez rozkręcania silnika?
 
 
wojciech333 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2016-05-02, 13:46   

Wystarczy odkręcić dekle zaworów ,pokręcić wałem wszystko obejrzeć i przy okazji sprawdź luz zaworów.Powodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group