WYDECHY - WIERCIĆ CZY NIE WIERCIĆ |
Autor |
Wiadomość |
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1964 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2016-02-29, 23:18
|
|
|
Romuald, weź to zalutuj, lub wkręć wkręty z nierdzewki. |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2016-03-01, 07:16
|
|
|
Szczerze wątpię, aby te otwory coś zmieniły. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-01, 07:31
|
|
|
nie mam 100% pewności, ale może to są otwory technologiczne zapobiegające zbieraniu się wody w wydechach? |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-03-01, 15:43
|
|
|
chyba sam nie wierzysz w to co piszesz cruenzo napisał/a: | otwory technologiczne zapobiegające zbieraniu się wody w wydechach? |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:37
|
|
|
a dlaczego? spotkałem się z takim rozwiązaniem w innych motocyklach. Nigdzie nie napisałem że mam 100% pewność bo nie pamiętam czy w moim dragu takie rozwiązanie było zastosowane. |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:49
|
|
|
Cytat: | a dlaczego? spotkałem się z takim rozwiązaniem w innych motocyklach. | sorry, ale jeszcze nie widziałem "dziurawego" technologicznie wydechu, tak jak na załaczonych zdjeciach w celu odprowadzenia wody. No, ale skor twierdzisz, że to nie jest takie nienaturalne, to spoko. Przyjmuje do wiadomości, aczkolwiek brzmi to dla mnie nadal dziwnie
[ Dodano: 2016-03-01, 19:53 ]
z ciekawości zapytam : w jakich motocyklach producent zastosował takie rozwiązanie ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:54
|
|
|
dla mnie tez wyglądało dziwnie, jak to pierwszy raz zobaczyłem. Nawet własciciel motocykla się wystraszył, bo to był nowy sprzęt i pojechał z tym na serwis to go oświecili a on potem oświecił mnie :-) |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1964 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:54
|
|
|
Czyli "odwodnienie wydechów", może jest takie cuś. Ale to mi wygląda, na dziury po nitach lub próbie poznania budowy tłumika
[ Dodano: 2016-03-01, 19:55 ]
cruenzo, a w jakim sprzęcie ? |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-03-01, 20:06
|
|
|
witek1965 napisał/a: | z ciekawości zapytam : w jakich motocyklach producent zastosował takie rozwiązanie | np yamaha TW 125 |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-01, 20:07
|
|
|
ja to widziałem w YBR 250 |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-03-01, 20:21
|
|
|
hmmm nie spotkałem sie z takowym rozwiązaniem, no ale cóż, człowiek sie uczy całe życie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
nunio
Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-03-01, 20:29
|
|
|
witek1965 napisał/a: | z ciekawości zapytam : w jakich motocyklach producent zastosował takie rozwiązanie ? |
np.Honda Shadow 1100... ale żeby je zobaczyć trzeba zdjąć rury - to małe otworki w najniższej części tłumika od spodu... ja swoje znalazłem gdy w jakiś bardzo chłodny i wilgotny dzionek górna rura Hani "opluła" dolną |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
|
norbas
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 902 Skąd: Dobre
|
Wysłany: 2016-03-01, 20:38
|
|
|
Moja TDM-ka też ma takie otwory,ponieważ wydechy są lekko zadarte do góry. |
_________________ norbas XT1200 Z Super Tenere
Virago 700 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-03-01, 21:14
|
|
|
nunio napisał/a: | małe otworki w najniższej części tłumika od spodu.. |
To do mnie przemawia. zastanawia mnie tylko, czy to jest woda, która skrapla sie z wilgoci w powietrzu i osadza na płaszczu tłumika, nie mając połączenia ze spalinami, czy ma połączenie. Bo jak ma, to również powinny wydobywać się tymi otworami spaliny |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2016-03-01, 21:16
|
|
|
norbas napisał/a: | Moja TDM-ka też ma takie otwory,ponieważ wydechy są lekko zadarte do góry. |
moja varaderka też, jutro sprawdzę czy mam takie " dziurki". |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Romuald
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 132 Skąd: Bestwina
|
Wysłany: 2016-03-01, 21:46
|
|
|
Poczytałem i faktycznie w niektórych motocyklach są takie otwory ale....
W moim tłumiku są one mniej więcej w miejscach zaznaczonych poniżej.
Gdyby były tylko te czerwone to ok może być do wody. Niestety są też w miejscu czarnych kropek a to już jest w strefie gdzie tłumik podchodzi do góry i tam się woda nie zbiera. Wychodzi na to że to jednak wiercone. Teraz zastanawiam się czy odesłać tłumiki czy otwory są tak małe że nie będzie słychać różnicy w pracy tłumików.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-03-01, 21:52
|
|
|
Romuald, na 100% nie są to technologiczne otwory. Wybebeszałem przegrody w swoim XVS 650 i byłoby je widać po prostu, a nie było na bank, stąd moje lekkie zszokowanie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
nunio
Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-03-01, 22:00
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Bo jak ma, to również powinny wydobywać się tymi otworami spaliny |
Jak to jest technicznie urządzone to nie wiem ale skoro u mnie "opluła" to oznacza, ze jakieś ciśnienie tam jest... albo od wydechu albo od gotującej się, zgromadzonej w zamkniętej przestrzeni wody... tak sobie myślę, że znając umiejscowienie tych otworków wystarczy, żeby jakiś palacz /ja nie palę na szczęście/ dmuchnął był dymem w tą okolicę po przegazówce...
Jednak gdy sobie mgliście przypominam dynamikę przepływu gazów to jeśli średnica i miejsce tych otworków zostały prawidłowo wyliczone z równania efuzji /prawo gościa od ciemnego pieczywa / to może być tak, że wypływ przez nie trwa tylko wtedy, gdy jest tam para wodna a jeśli jej już nie ma, to praktycznie spaliny nie będą tamtędy uchodziły albo raczej będą ale w ilości pomijalnej...
/i bardzo proszę aby jakiś kotowaty mi znowu nie wytykał, iż przemądrzale robię komuś wodę z mózgu/
Romuald - te czerwone to mogą być "irygacyjne" natomiast te czarne np.montażowe /nie wiem - ustalające tylną gródź np./ bo komu i w jakim celu by się chciało wiercić identycznie w obu |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2016-03-01, 22:25
|
|
|
nunio przemądrzale to ty nie wycieraj sobie gęby tygrysem - masz coś do mnie? bo widzę , że prawda cię mocno zabolała i nie ja pierwszy ci ją uświadomiłem.
Przepraszam towarzystwo , ale "wycieczki" osobiste to nie w tym temacie - kolega jakiś konfliktowy się trafił. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Syku
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 41 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-03-03, 20:58
|
|
|
Koledzy też mam takie malutkie dziurki od spodu tłumików i raczej nikt ich tam nie wiercił (seryjne otwory ale na, po co to nie wiem )
Mam teraz przewiercone po 4x13mm ale brakuje tego basu o którym piszecie.
W tym sezonie wywalam tylną ściankę i środkową rurkę i będzie zajebiste brzmienie (jak wszystkie operacje wykonam to przedstawię filmik oryginał, przewiercone i wywalona tylna ścianka) - dla tych co jeszcze nie mogą się przekonać czy wiercić czy nie, będzie łatwiej by podjąć dezycję
Pozdrawiam |
_________________ Syku 650 Classic
|
|
|
|
|
|