YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przestawiony rozrząd
Autor Wiadomość
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-04, 15:49   Przestawiony rozrząd

Koleżanki i Koledzy! Problem polega na tym, że mam przestawiony rozrząd równo o 1 ząbek. Motocykl chodzi równo, odpala dobrze, nie kopci, przyspieszenie jest, tylko to cykanie - stukanie :( . Waszym zdaniem lepiej to poprawić czy nie ruszać ? czy to może być powodem stukania ? Może poprzedni właściciel zrobił to celowo ? Tylko Po co? Proszę o opinie i pozdrawiam
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2015-08-04, 20:08   

A może to zawory stukają ? Daj jakiś filmik gdzie to "stukanie" słychać.
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-04, 20:15   

zawory ustawiałem i na próbę zrobiłem troszkę ciaśniej, nic to nie dało. To stukanie to już sam nie wiem skąd dobiega, najpierw myślałem, że ais ale zdemontowałem i nic, później myślałem, że to przepustnice w gaźnikach ale też nie. Słuchałem przez stetoskop i przez chwilę wydawało mi się, że to z okolicy magneta a teraz po głowie chodzi mi ten rozrząd. Nie jest to przeraźliwe stukanie ale jednak wk..... denerwuje :(
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-08-04, 20:23   

to poczytaj na forum gdzieś tam było o stukaniu w silniku , może nawet nie stukanie tylko takie jakby świerszcze czy coś innego , gdzieś o tym jest poszukaj , ale podobno ten model tak ma
_________________

 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-04, 20:39   

Tak tak już się sporo naczytałem o stukaniu cykaniu w DS i Virago . Tylko te niezgrywające się znaki na kole dały mi do myślenia i zastanawiam się czy warto z tym walczyć czy dać sobie spokój.
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-08-04, 20:50   

Cytat:
Tylko te niezgrywające się znaki na kole dały mi do myślenia i zastanawiam się czy warto z tym walczyć czy dać sobie spokój.


znaki na kole z prawej strony nie zgrywają się ze znakami na zębatkach wałków rożrządu o to chodzi ?
_________________

 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-04, 20:55   

Tak, jak na dole, na wale ustawię równo I F I to wówczas na tylnym garze kropka na zębatce jest przesunięta w prawo od tej wypustki w obudowie równo o jeden ząbek
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-08-04, 21:05   

Cytat:
Tak, jak na dole, na wale ustawię równo I F I to wówczas na tylnym garze kropka na zębatce jest przesunięta w prawo od tej wypustki w obudowie równo o jeden ząbek


no to tym się nie przejmuj , nie spotkałem żeby się kiedyś zgadzały a kilka dragów i virago przerobiłem , tak że możesz sobie odpuścić i cieszyć się z jazdy
_________________

 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-04, 21:24   

Bo faktycznie motocykl jeździ i odpala jak należy a tak swoją drogą czy myślisz, ze na magnecie są elementy , które mogłyby powodować takie cykanie ? Nie miałem okazji tego rozkręcać a wiem, że np w Virago 535 i w GS 500 lubi się rozkręcić sprzęgiełko i tak stukać a nie wiem czy w w moim przypadku montowane jestw ten sam sposób jak w 535
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-08-04, 21:31   

Cytat:
ze na magnecie są elementy , które mogłyby powodować takie cykanie ? Nie miałem okazji tego rozkręcać a wiem, że np w Virago 535 i w GS 500 lubi się rozkręcić sprzęgiełko i tak stukać


na magnecie nie ma i tam nic nie cyka , poszukaj na forum było o tym dużo pisane , a tym się nie przejmuj niektóre egzemplarze niestety tak mają i cykają , zresztą tak jak wbijanie jedynki no niestety taka skrzynia i nic nie poradzisz . Silnik DRAGA jest zresztą bardzo starą konstrukcją i wiele trzeba mu wybaczyć
_________________

 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-04, 21:35   

No to mi humor poprawiłeś ;d dzięki serdeczne za rady i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2015-08-05, 10:55   

U mnie łańcuch rozrządu dzwonił przez ślizgacz łańcucha w górnej pokrywie. Jeśli ta prowadnica jest źle (luźno) zamocowana to slychać bardzo charakterystyczne dzwonienie.
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
toni175 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 33
Skąd: starachowice
Wysłany: 2015-08-05, 15:21   

sprawdzałeś znaki rozrządu na przednim i na tylnym cylindrze?
na którym się nie zgrywają? Miałem kilka przypadków że ludzie jeździli na przestawionym rozrządzie i nic o tym nie wiedzieli.
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-05, 16:28   

Tak, jest przestawiony na przednim i tylnym o jeden ząb a odnośnie tego co powiedział kapat - ślizg wydaje się ok, poza tym łańcuszki i napinacze są także w porządku
 
 
toni175 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 33
Skąd: starachowice
Wysłany: 2015-08-05, 17:04   

Jeżeli jest przestawiony na przednim i tylnym cylindrze to albo błąd paralaksy albo ktoś wymieniał łańcuszki i źle ustawił rozrząd na obu cylindrach. Ja spotykałem się z przestawionym jednym cylindrem - bo ktoś chciał zajrzeć tylko do sprzęgiełka, i potem źle złożył.
Natomiast przestawienie na obu cylindrach to dziwna sprawa. Ja osobiście bym ustawił tak jak powinno być. Przestawienie o jeden ząb, obu cylindrów, ciężko wychwycić w czasie pracy silnika - dużo zależy w którą stronę są przestawione wałki rozrządu.
Możesz zrobić prosty test, przykładając liniał przy zębatce wałka rozrządu,łącząc oś wałka i punkt(znak rozrządu) i zobaczyć gdzie wypada względem znaku(odlewu). Następnie przyłóż liniał o jednego zęba dalej - jak się idealnie pokryje z odlewem to oki - masz przestawiony rozrząd, jeżeli natomiast wyjdzie za odlewem to będzie znaczyło ze jest oki( no może łańcuch być wyciągnięty). Starałem się wytłumaczyć, mam nadzieję że jasno opisałem.
Tak na marginesie, może nie każdy wie ale napęd rozrządu tylnego cylindra jest z lewej strony, a przedniego z prawej strony i jedyne powiazanie to wał korbowy.
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-05, 17:23   

Bardzo jasno to wytłumaczyłeś, dzięki, jutro zrobię tak jak mówisz i napiszę jak to wygląda
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2015-08-05, 21:34   

u mnie nie jest idealnie na znakach - inaczej nie udało sie ustawić - w ramach pomocy można sobie włożyć coś czystego w gniazdo świecy - znaki powinny się zgrywać w martwym punkcie (tłok na górze cylindra). U mnie to przesunięcie wynosi okolo 1/3 zęba
_________________
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-06, 20:16   

Zrobiłem test tak jak radził toni175 i faktycznie dopiero po rozrysowaniu jasno widać, że przesunięcie jest mniej więcej o pół zęba. Bez dodatkowego oznaczenia na odlewie, to zależy pod jakim kątem spojrzeć ale naprawdę wyglądało mi to na przesunięcie równo o jeden ząb. Nie brałem pod uwagę aż takiego wyciągnięcia łańcucha ze względu na to, że napinacz jest dopiero w połowie regulacji. Wygląda na to, że to jednak wyciągnięty łańcuch. Dzięki serdeczne za rady mam nadzieję, że innym też się przydadzą. Pozdrawiam
PS Odnośnie poprzednich moich postów, oczywiście na wale przy ustawianiu zaworów dla tylnego gara znak ustawiamy na T I a nie na F jak napisałem. Robiłem dobrze ale błędnie napisałem.
 
 
pdrobny 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 41
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-02-06, 18:34   

Poniżej mój przestawiony rozrząd do konsultacji.
Przedni cylinder o jeden ząbek w stosunku do wału.
Motocykl podobnie jak u Kolegi moim zdaniem palił na dotyk i jeździł normalnie, czasem strzelił w ruru... i trochę obroty na wolnym miał nierówne.

[ Dodano: 2017-03-16, 20:50 ]
Zostawiłem jak powyżej - moto śmiga aż miło...

tylni cylinder - Kopia.JPG
Tyla głowica - pół zęba jest do przyjęcia
Plik ściągnięto 187 raz(y) 256.28 KB

Wal tylny cylinder - Kopia.JPG
Znaki na wale dla tyłu
Plik ściągnięto 192 raz(y) 160.84 KB

przod cylinder2 - Kopia2.jpg
Przód widać uciekło pół zęba
Plik ściągnięto 161 raz(y) 246.64 KB

przod cylinder - Kopia2.jpg
j.w.
Plik ściągnięto 83 raz(y) 241.76 KB

Wal przod - Kopia.JPG
znaki dla przodu
Plik ściągnięto 170 raz(y) 231.85 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group