YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Obrócona panewka
Autor Wiadomość
kuba21 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Nach Konstancin
Wysłany: 2015-04-25, 18:53   Obrócona panewka

Witam, co mogło-może obrócić panewkę na wale w DS650 przy 18tyś przebiegu? Olej zmieniałem w sierpniu przejechałem może 500km. Czy jest możliwość w jakiś sposób sprawdzić ciśnienie oleju w DS ? Ktoś już przerabiał szlif wału i dorabianie panewki na nadwymiar? bo z tego co czytam producent nie przewidział tego typu napraw?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-04-25, 19:19   

kuba21, szlif zrobi ci każdy zakład trudniący się szlifami wałów, dobiorą również panewkę. 18 tysięcy km w 13 lat, hmm jeżeli chcesz w to wierzyć, to wierz. Jest to możliwe, ale mało prawdopodobne.
kuba21 napisał/a:
producent nie przewidział tego typu napraw?
producent dał dupy na wielu polach i ludzie dali sobie radę, niekoniecznie rujnując stan konta. Tak, że głowa do góry.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kuba21 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Nach Konstancin
Wysłany: 2015-04-25, 19:55   

witek1965 napisał/a:
kuba21, szlif zrobi ci każdy zakład trudniący się szlifami wałów, dobiorą również panewkę. 18 tysięcy km w 13 lat, hmm jeżeli chcesz w to wierzyć, to wierz. Jest to możliwe, ale mało prawdopodobne.
kuba21 napisał/a:
producent nie przewidział tego typu napraw?
producent dał dupy na wielu polach i ludzie dali sobie radę, niekoniecznie rujnując stan konta. Tak, że głowa do góry.


motocykl mam od 5 lat i przejechałem nim 6tyś więc teoretycznie jest to możliwe, ale bardziej mnie interesuje co mogło to spowodować bo co mi po tym jak naprawie silnik, jak problem może się powtórzyć, ewentualnie założyć, że obróciła się sama z siebie bez innej przyczyny.
 
 
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2015-04-25, 20:10   

jeśli to panewka główna (na wale) to nie szlifuje się , zresztą producent nie przewidział szlifu wału
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
kuba21 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Nach Konstancin
Wysłany: 2015-04-25, 20:21   

lenio napisał/a:
jeśli to panewka główna (na wale) to nie szlifuje się , zresztą producent nie przewidział szlifu wału


no tak czytałem, ale czytałem też, że ludzie robią to i dorabiają panewki nadwymiarowe, mnie bardziej interesuje jak można ustalić przyczynę tego, bo zakładając, że silnik zrobię to po może się to powtórzyć, ewentualnie może ktoś ma sprawny silnik na sprzedaż?
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2015-04-25, 21:00   

silniki to towar deficytowy, a masz pewność co kupisz ? możesz mieć problem z pompą olejową, a może tam jest 118 tyś :hahaha:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-04-25, 21:05   

IMHO lepiej kupić wał, bo to można zmierzyć i ewentualnie mieć argumenty do zwrotu. Kupno silnika, to kupowanie kota w worku.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
kuba21 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Nach Konstancin
Wysłany: 2015-04-26, 06:44   

Robrob napisał/a:
silniki to towar deficytowy, a masz pewność co kupisz ? możesz mieć problem z pompą olejową, a może tam jest 118 tyś :hahaha:


stąd też pytanie, czy w DS można jakoś sprawdzić ciśnienie oleju? no 118tyś to jednak trochę za dużo? 218tyś to bardziej możliwe :poddajesie:
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2015-04-26, 20:09   

No niestety tak jak piszą przedmówcy szlifu brak, juz to niestety przerabialiśmy z kolegą w FJR 1300

Nie wiem ale jeszcze pomyśl nad przebiegiem i czy już tam kogoś nie było wcześniej , ja robię większe w rok to nie wiem ? ?
_________________

 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-03, 00:28   

Ja bym się w szlif nie bawił...
Niestety producenci utwardzają powierzchnię metodami termo chemicznymi (na kilka mikronów) i każde przyłożenie tarczy ściera utwardzoną powierzchnię.
Możesz spróbować, ale trzeba byłoby zmierzyć twardość przed i po szlifowaniu (jak jest taka sama to będzie żyć, jak nie - to dla wiedzy wrzuciłeś w błoto kasę niestety :( .
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-08-03, 09:27   

Kuba bez wyjęcia wału (rozebrania silnika) nie da się tego stwierdzić. Musisz wyjąć wał i ocenić szkody. Nie ważne co masz na budziku. Z wałem leć do magików od szlifu. Oni najlepiej wiedzą co z tym fantem można dalej zrobić. W prawdzie w "żółtych" motocyklach producent nie przewidział szlifów,ale Polscy fachowcy (zaznaczam FACHOWCY a nie jakieś paproki w garażu czy w stodole) nie raz już udowodnili że można zrobić rzeczy pozornie niewykonalne.
Panewka sama z siebie nie ma prawa się obrócić. Po to ma zamki. Jedyne co jest w stanie ją ruszyć,to brak oleju i zatarcie na czopie wału. Problem w tym jak mocno ją złapało i jakie są uszkodzenia gładzi czopu wału korbowego. Rozbieraj i dawaj foty.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group