 |
Obrócona panewka |
Autor |
Wiadomość |
kuba21

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Nach Konstancin
|
Wysłany: 2015-04-25, 18:53 Obrócona panewka
|
|
|
Witam, co mogło-może obrócić panewkę na wale w DS650 przy 18tyś przebiegu? Olej zmieniałem w sierpniu przejechałem może 500km. Czy jest możliwość w jakiś sposób sprawdzić ciśnienie oleju w DS ? Ktoś już przerabiał szlif wału i dorabianie panewki na nadwymiar? bo z tego co czytam producent nie przewidział tego typu napraw? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-04-25, 19:19
|
|
|
kuba21, szlif zrobi ci każdy zakład trudniący się szlifami wałów, dobiorą również panewkę. 18 tysięcy km w 13 lat, hmm jeżeli chcesz w to wierzyć, to wierz. Jest to możliwe, ale mało prawdopodobne. kuba21 napisał/a: | producent nie przewidział tego typu napraw? | producent dał dupy na wielu polach i ludzie dali sobie radę, niekoniecznie rujnując stan konta. Tak, że głowa do góry. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
kuba21

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Nach Konstancin
|
Wysłany: 2015-04-25, 19:55
|
|
|
witek1965 napisał/a: | kuba21, szlif zrobi ci każdy zakład trudniący się szlifami wałów, dobiorą również panewkę. 18 tysięcy km w 13 lat, hmm jeżeli chcesz w to wierzyć, to wierz. Jest to możliwe, ale mało prawdopodobne. kuba21 napisał/a: | producent nie przewidział tego typu napraw? | producent dał dupy na wielu polach i ludzie dali sobie radę, niekoniecznie rujnując stan konta. Tak, że głowa do góry. |
motocykl mam od 5 lat i przejechałem nim 6tyś więc teoretycznie jest to możliwe, ale bardziej mnie interesuje co mogło to spowodować bo co mi po tym jak naprawie silnik, jak problem może się powtórzyć, ewentualnie założyć, że obróciła się sama z siebie bez innej przyczyny. |
|
|
|
 |
lenio


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2015-04-25, 20:10
|
|
|
jeśli to panewka główna (na wale) to nie szlifuje się , zresztą producent nie przewidział szlifu wału |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
 |
kuba21

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Nach Konstancin
|
Wysłany: 2015-04-25, 20:21
|
|
|
lenio napisał/a: | jeśli to panewka główna (na wale) to nie szlifuje się , zresztą producent nie przewidział szlifu wału |
no tak czytałem, ale czytałem też, że ludzie robią to i dorabiają panewki nadwymiarowe, mnie bardziej interesuje jak można ustalić przyczynę tego, bo zakładając, że silnik zrobię to po może się to powtórzyć, ewentualnie może ktoś ma sprawny silnik na sprzedaż? |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2015-04-25, 21:00
|
|
|
silniki to towar deficytowy, a masz pewność co kupisz ? możesz mieć problem z pompą olejową, a może tam jest 118 tyś |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-25, 21:05
|
|
|
IMHO lepiej kupić wał, bo to można zmierzyć i ewentualnie mieć argumenty do zwrotu. Kupno silnika, to kupowanie kota w worku. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
kuba21

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Nach Konstancin
|
Wysłany: 2015-04-26, 06:44
|
|
|
Robrob napisał/a: | silniki to towar deficytowy, a masz pewność co kupisz ? możesz mieć problem z pompą olejową, a może tam jest 118 tyś |
stąd też pytanie, czy w DS można jakoś sprawdzić ciśnienie oleju? no 118tyś to jednak trochę za dużo? 218tyś to bardziej możliwe |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-04-26, 20:09
|
|
|
No niestety tak jak piszą przedmówcy szlifu brak, juz to niestety przerabialiśmy z kolegą w FJR 1300
Nie wiem ale jeszcze pomyśl nad przebiegiem i czy już tam kogoś nie było wcześniej , ja robię większe w rok to nie wiem ? ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
arkady007

Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-03, 00:28
|
|
|
Ja bym się w szlif nie bawił...
Niestety producenci utwardzają powierzchnię metodami termo chemicznymi (na kilka mikronów) i każde przyłożenie tarczy ściera utwardzoną powierzchnię.
Możesz spróbować, ale trzeba byłoby zmierzyć twardość przed i po szlifowaniu (jak jest taka sama to będzie żyć, jak nie - to dla wiedzy wrzuciłeś w błoto kasę niestety . |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
 |
HELLOWEEN


Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-08-03, 09:27
|
|
|
Kuba bez wyjęcia wału (rozebrania silnika) nie da się tego stwierdzić. Musisz wyjąć wał i ocenić szkody. Nie ważne co masz na budziku. Z wałem leć do magików od szlifu. Oni najlepiej wiedzą co z tym fantem można dalej zrobić. W prawdzie w "żółtych" motocyklach producent nie przewidział szlifów,ale Polscy fachowcy (zaznaczam FACHOWCY a nie jakieś paproki w garażu czy w stodole) nie raz już udowodnili że można zrobić rzeczy pozornie niewykonalne.
Panewka sama z siebie nie ma prawa się obrócić. Po to ma zamki. Jedyne co jest w stanie ją ruszyć,to brak oleju i zatarcie na czopie wału. Problem w tym jak mocno ją złapało i jakie są uszkodzenia gładzi czopu wału korbowego. Rozbieraj i dawaj foty. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|