  | 
 
			 
				  
	
         		            
 
	
			| 
		Sprężyny Ohlins do XVS 650 Custom. | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2015-07-21, 19:58   Sprężyny Ohlins do XVS 650 Custom.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nasz XVS 650 Custom dostał nowe sprężyny w przednim zawieszeniu. Na francuskim ebayu kupiłem kit Ohlinsa 08844-01. Przesyłka przyszła ekspresowo, pełne śledzenie paczki. Dla chętnych mogę wysłać namiar na sprzedawcę. Komplet stanowią 2 sprężyny, 2 krótkie dystanse, naklejki, instrukcja obsługi. Sprężyny są progresywne. Montuje się je gęstym zwojem do góry. Sprężyny są dłuższe od oryginalnych. Mają długość taką, jak oryginały z tulejkami. W związku z tym oryginalnych tulejek dystansowych już się nie montuje. Olej w lagach wymieniłem na gęstszy niż nakazuje instrukcja serwisowa. Jest to syntetyk Valvoline Fork Synpower 15W. Poziom zalania zgodnie z instrukcją 110 mm. Robota prosta, nie trwała długo. Z lag wylałem olej czarny jak smoła. Przepłukałem kilka razy nowym olejem i zalałem. W związku z tym, że stary olej był czarny, ale jednorodny, darowałem sobie rozbieranie lag na części.
 
 
Wrażenia z jazdy. Nie wiem, czy tak jest w każdym XVS 650 na oryginalnych sprężynach, ale w naszym zawieszenie było denne. Zupełnie niesprężysty gniot o beznadziejnej charakterystyce. Trudne to jest do opisania. Dzisiaj nie mam polotu, więc zacytuję to, co napisałem w mailu Koledze Berkowi    (po Tyskim miałem polot literacki).
 
 
Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Trudno to nawet precyzyjnie opisać, niby to tylko 2 sprężyny. Zawieszenie jest twardsze, ale nie twarde. Nie jest zbudowane z budyniu pomieszanego ze starą ugniecioną gumą. Jest twardsze, ale sprężyste. Wybiera dobrze, reaguje dobrze i tłumi dobrze. Trudno do tego dobrać słowa, ale obecna charakterystyka bardzo mi to pasuje. Jest tak, jak powinno być w tym motocyklu. To powinno wychodzić z fabryki, a nie jakieś byle jakie 2 sprężynki i tanie rurki księgowego. Sądzę, że w firmie Ohlins projektuje to ktoś, co wie dobrze, co robi. Niby prosta, niedroga zmiana, a pełne zadowolenie. Co ciekawe nastąpiła zmiana w jeszcze jednym, zupełnie niespodziewanym aspekcie. Do tej pory, gdy puszczałem kierownicę w czasie jazdy, tak przykładowo przy 80 km/h, kiera dostawała shimmy. Pojawiały się niekontrolowane skręty kierownicy lewo - prawo, samowzbudne. Gdybym nie łapał kierownicy, to nie wiem, jak by się to skończyło. Teraz zjawisko całkowicie ustąpiło. Puszczam kierownicę, a ta idzie jak po sznurku. Niespodziewana zmiana, bo ta siła działa w zupełnie innej osi. No cóż, człowiek wszystkiego nie wie i całe życie się uczy.
 
 
I to w zasadzie tyle w temacie nowych sprężyn. Jedyne co mogę powiedzieć, to ZDECYDOWANIE POLECAM    | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 VenoMek  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Rocznik: 1998 
                  Wiek: 43  Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2015-07-21, 20:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               remol71, Wasza Gwiazda jest chyba najbardziej stuningowana jak nie na świecie to na pewno na naszym forum.     Ale nie o tym... Ile wyniosły koszty jeśli to nie tajemnica? Chcę ten sam zabieg Szadołce zapodać!     chętnie wezme namiary na sprzedawcę. | 
             
						
				_________________ VenoMki:  Tomek i Ola (Lilu)
 
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
 
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży." | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2015-07-21, 20:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To jest sprzedawca:
 
http://www.ebay.pl/usr/mecadata-france
 
 
Koszt zestawu to 149 Eurosów + przesyłka. Po kursie na pln wyszło ok 650 pln z przesyłką. Drogo i niedrogo. Co jest tanie do motocykla ?    
 
 
EDIT:
 
 
To jeszcze nie koniec tuningu. Na przyszły sezon planuję fajerwerki         
 
 
Poza tym od tego jest Custom, aby w nim dłubać    | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Madburn  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2015-07-23, 14:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mam progresy wurtha cos 360zl
 
też bez tulejek - a i tak mam 2cm wyżej niż np. Boober - ale Booerostar może być nieco ...wygnieciony    
 
 
olej dałem 10W ale zmienię na 15W w zimie
 
 
ja rozbierałem całe lagi i wycierałem a potem nowy olej 
 
tak w ogóle to powinny być skontrolowane i ew wymienione wewnętrzne ślizgi z brązu | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
      Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
       |