| Dziwne zacieki | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Uryś   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 08 Sie 2009
 Posty: 539
 Skąd: ........
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-06, 22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy rozłożeniu silnika, też miałem problem z wyciekami, nie ma  co żałować najlepiej od razu wymieniać uszczelki (o-ringi) na nowe   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-08, 19:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to kolejny mały raport. Tak wyglądają te lekkie zacieki o których pisałem wcześniej, po ostatniej jeździe: 
   
 Próbowałem odkręcić obudowę filtra powietrza. Z naciskiem na próbowałem, dwie górne śruby spoko, ta na dole, niestety zerwany gwint.
 
   
 Powiedzcie mi teraz, jak bardzo jestem w "czarnej d*pie" ?
 
   
 Natomiast, chyba z pozytywów, to mogę powiedzieć że zaglądając do środka po odkręceniu dwóch górnych śrub, nie widziałem nic żeby olejem było w środku zasyfione...
 
 [ Dodano: 2015-06-15, 10:32 ]
 Filtr powietrza rozkręcony, sprawdzony i to nie to!
 
 Za to w weekend kręciłem z kumplem, i problem został zdiagnozowany.
 Cieknie w tym miejscu:
 
   Najprawdopodobniej, trafiony jest O-Ring, chciałbym go wymienić tylko za bardzo nie wiem jaki kupić, podpowiecie coś?
 
 Wspominałem już wcześniej o tym, że mam zerwany gwint. Czy według Was, to jest powodem cieknącego oleju? Czy wymiana O-Ringu pomoże?
 
  |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARSINUS   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2006
 Wiek: 2024
 Dołączył: 12 Sty 2010
 Posty: 1363
 Skąd: Rob
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-15, 12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja też miałem zerwany gwint ale sprawdź jak daleko/głęboko jest uszkodzony u mnie pomogła dłuższa śruba z większym "zapasem gwintu". 
 Parę lat od tamtego czasu minęło ale z tego co pamiętam było to dość powszechne uszkodzenie wynikające z pomieszania śrub przy skręcaniu.
 
 Co do uszczelki pokrywy filtra to u mnie wszystkie zamienniki były po ch...u fest, kupiłem oryginalną za 15pln i pomogło.
 
 A i w razie jakby co to miałem customa nie classica ale nie sądzę, żeby to miało wielkie znaczenie.
 |  
				| _________________ "Mądry głupiemu ustępuje
 Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
 Jak ja lubię KNŻ
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ruffi   
  
  
 Model: XV1900 Raider
 Rocznik: 2010
 Wiek: 49
 Dołączył: 19 Lis 2011
 Posty: 342
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-15, 14:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymiary o-ringa (znalezione na forum) srednica wewnętrzna 64 x3,5 (mm)
 Ja bym obstawiał, że sprawcą jest o-ring i od niego bym rozpoczął eliminację wycieku. Trzy gwinty do których dokrecasz obudowę filtra są ok i to one głównie dociskają oring uszczelniając dwie powierzchnie. Ja ostatnio wymieniałem olej z filtrem i wsadzilem oring nie orginalny tzn. kupiony w specjalistycznym sklepie zajmującym sie hydrauliką siłową i pneumatyką (mają też siedzibę w Kielcach - dla zainteresowanych mogę podać namiary na PW). Sprzedawca dobrał mi oring wykładając go w obudowie, którą wziołem do sklepu. Robię tak przy każdej wymianie oleju i do tej pory nie miałem żadnych wycieków spod obudowy filtra. Oringi również wymianiałem pod kapami zaworów też dobrane i zakupione jak powyżej. A czy nie da sie naprawic tego zerwanego gwintu?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert_p (vel Hipis)   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 14 Cze 2013
 Posty: 1874
 Skąd: Rynarzewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-15, 15:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kita,  podjedz do Tranzaxu http://www.tranzax.pl/kontakt.php , dostaniesz o-ring bez problemu . Jedź albo ze starym albo z obudową. Do mojej perełki też tam nabyłem gumkę   |  
				| _________________ Hipis
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARSINUS   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2006
 Wiek: 2024
 Dołączył: 12 Sty 2010
 Posty: 1363
 Skąd: Rob
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-15, 17:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | robert_p albo miałeś fuksa albo ja pecha - własnie w tranzaxie dobierali mi oring 3 razy za 4 kupiłem oryginał   |  
				| _________________ "Mądry głupiemu ustępuje
 Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
 Jak ja lubię KNŻ
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert_p (vel Hipis)   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 14 Cze 2013
 Posty: 1874
 Skąd: Rynarzewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-15, 18:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hmm,z dobraniem filozofii w tym zero jak ktoś umie obchodzić się suwmiarką. Miałeś pecha   |  
				| _________________ Hipis
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-28, 11:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | O-ring wymieniony, wypucowany, czekam na dobra pogodę co by zobaczyć czy to było to. Choć mogę powiedzieć ze na 99% to było to, ponieważ wyjety o ring był dość mocno przytrzaśnięty, postaram się zrobić fotę tego o-ringu żeby Wam pokazać. Sprawiał wrażenie za małego... I przy zakładaniu wypadł z rowka i lekko go ścięło i spłaszczyło...
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ruffi   
  
  
 Model: XV1900 Raider
 Rocznik: 2010
 Wiek: 49
 Dołączył: 19 Lis 2011
 Posty: 342
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-28, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kita, z twojego opisu wynika, że sprawcą był oring |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-01, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jedna wielka kupa!!! 😡 Wymiana o-ringu NIC nie dała. Jest to samo a może nawet i gorzej...
 
 I co dalej 😭?
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-01, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kita, podjedź na Grunwald , tam się zbierze konsylium i naprawią od ręki,   |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-08, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po regeneracji gwintów i wymianie śrub na dłuższe, wycieki spod kapy filtra oleju ustały. Za to przy wymianie tej dużej papierowej uszczelki pod tą większą kapą, coś poszło nie tak, oto efekty. Jak bardzo zły jestem oczywiście pisać nie muszę...
 
   
   
   
  |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-08, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmień mechanika   |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-08, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jest pewne jak w banku. Z tym że, jak spierdzielił sprawę to niech doprowadzi to teraz do końca... |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Niedźwiedź   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2004
 Dołączył: 17 Gru 2011
 Posty: 208
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-07-08, 21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kita, w Bydzi jest kilka miejsc polecanych przez nas. Masz wybór. Znajdź wątek o warsztatach w Bydgoszczy a kogoś z pewnością wybierzesz. Choć tam, jak sam pamiętam zachwalałem jednego, podczas gdy inni go ganili, też można lekko zgłupieć. Ale może... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |