| Dziwne zacieki | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 06:47   Dziwne zacieki |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie i Panie, mam problem, praktycznie po każdej jeździe mam takie zacieki na kopułkach, czym może to być spowodowane? Gdzie szukać rozwiązania problemu? Jakaś nieszczelność? 
 
 
  |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 07:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wygląda na to jakby gdzieś z przodu delikatnie olej puszczał i pod wpływem wiatru zostawał na obudowach. Na zdjęciu z prawej strony (to co nie widać) masz filtr oleju, może tamtędy kapie.
 
 Sprawdź na tym deklu czy nie ma zapocenia.
 
 Czy jak stoi to masz gdzieś wycieki, plamy pod motocyklem, czy ucieka tylko jak się rozgrzeje?
 |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 07:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chodzi Ci o ten dekielek, tak? 
   No to powiem Ci że nic tam nie widziałem żeby spod tego dekielka puszczało...
 
 Jak maszyna stoi to żadnych wycieków nie ma.
 Jedynie jak przyjadę z trasy, to maksymalnie jedna dwie krople spadną na osłony wiązki elektrycznej która idzie pod spodem ramy. To akurat spowodowane jest tym, że podczas wymiany oleju, trochę spłynęło na dół i po prostu ta wiązka jest lekko ubrudzona od oleju i jak maszyna się rozgrzeje to widocznie coś tam skapnie...
 (tak przynajmniej to sobie tłumaczę)
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Uryś   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 08 Sie 2009
 Posty: 539
 Skąd: ........
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 07:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej   
 Wymieniałeś ostatnio filtr oleju? Obudowa filtra oleju posiada oring, może tam jest nieszczelność... Spróbuj deliktanie dokręcić, odkręć dekielek, który wskazałeß czerwoną strzałką, pod nim też masz śrubę do dokręcenia
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 09:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK! Wykonam :-) 
 (Filtr oczywiście wymieniałem przy okazji wymiany oleju, marzec tego roku)
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 55
 Dołączył: 08 Paź 2011
 Posty: 4437
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 09:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Albo zawaliłeś z o-ringiem albo z dokręceniem śrub. Dociąg tylko nie za mocno, można zerwać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Uryś   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 08 Sie 2009
 Posty: 539
 Skąd: ........
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 09:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kita,  tylko nie zerwij gwintu  jeśli nadal będzie  pojawiać się najlepiej wymienić oring   
 Ooo Artek mnie wyprzedził
  za wolno piszę   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 09:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | No dobra, spróbuję delikatnie dokręcić. Może się uda... Tylko że najpierw chyba spróbuję odkręcić i poprawić O-Ring, co? Bo może źle się ułożył...
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 55
 Dołączył: 08 Paź 2011
 Posty: 4437
 Skąd: Jarosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 09:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najpierw dociąg delikatnie i sprawdż, o-ring jak się ch... ułożył to już po nim ... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Boober   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 26 Paź 2013
 Posty: 1229
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 09:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | mnie wali olej po tylnym cylindrze i zbiera się na górze korpusu silnika, czasem dopływa do wydechu i się kopci. Stawiam na dekiel zaworów, albo? To nie jest duży wyciek, aczkolwiek upierdliwy...
 |  
				| _________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
 Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 09:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaki problem wymienić uszczelki poryw ? Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Uryś   
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Dołączył: 08 Sie 2009
 Posty: 539
 Skąd: ........
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 10:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Boober,  kilkanaście złotych i masz sucho. A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert_p (vel Hipis)   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 14 Cze 2013
 Posty: 1874
 Skąd: Rynarzewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 11:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wnikliwie patrząc na zdjęcie  , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ?  Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ... 
 ps.
 Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej.
 |  
				| _________________ Hipis
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Boober   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 26 Paź 2013
 Posty: 1229
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | remol71 napisał/a: |  	  | Jaki problem wymienić uszczelki poryw  Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem. | 
 No żaden, tylko na razie nie jestem pewien czy to jest właśnie to... Oczyszczę silnik płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych i popatrzymy.
 Moment dokręcania? przód robiłem i po prostu dociągnąłem na "czuja", bo nie myślałem ze to aż takie ważne przy deklu...
 Ale - poszukam coś na ten temat - nawet widziałem gdzieś na forum schematy z momentami dla poszczególnych śrub.
 
 Wymienię komplet...
 
 
  	  | Uryś napisał/a: |  	  | A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek. | 
 No właśnie mechanik przed sezonem miał regulować... choć lekko mi tam cuś klekoce, popatrzę, posprawdzam, tego jeszcze nie robiłem, a sorry, w Fiacie 125p robiłem
   
 Problem - czy to na pewno pokrywa zaworów... może coś innego. Ech życie, jak sam nie zrobisz to zawsze coś nie tak, a jak sam zrobisz... to są co najwyżej osobiste błedy edukacyjne
   Mam nadzieję ze uszczeleczki dostanę od ręki...
 Bo jak nie to będzie trzeba "produkować"
   |  
				| _________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
 Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 11:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robert_p napisał/a: |  	  | Wnikliwie patrząc na zdjęcie  , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ?  Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ... 
 ps.
 Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej.
 | 
 Paliwo powiadasz? Szczerze to wątpię, filtr jest dość wysoko moim zdaniem. Gdyby coś przeciekało z filtra to wydaje mi się że byłby większy rozbryzg. Po za tym, zacieki nie są na całej powierzchni kopułki.
 Czy dobrze odpala? Raczej tak. Trzeba dodawać zawsze troszkę gazu ale generalnie jest OK.
 Maź która jest na kopułkach, właśnie nie pachnie niczym ... :-(
 
 Czy mam tą taśmę nakleić w miejscu w którym zaznaczyłem? O to Ci chodzi?
 
  |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robert_p (vel Hipis)   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 14 Cze 2013
 Posty: 1874
 Skąd: Rynarzewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 12:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kita,  tak , tam zaklej i jeśli tam będzie lecieć to zobaczysz i masz pewne miejsce do roboty. |  
				| _________________ Hipis
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 12:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobrze gadasz  Gdybym mógł to już bym Ci polewał   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spider   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 07 Paź 2010
 Posty: 756
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 20:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale pod tym dekielkiem nic nie ma to tylko zaslepka, filtr jest pod ta wieksza obudowa do ktorej jest przykrecona ta zaslepka i z tamtad nie ma prawa nic kapac. |  
				| _________________ YAMAHA ROAD STAR SILVERADO  XV 1700 S LA COCAINA
 http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kita   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2009
 Wiek: 40
 Dołączył: 05 Kwi 2015
 Posty: 347
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | To żeś teraz "dojechał"... 
 Wiem, że ten dekielek jest tylko przykrywką do właściwych bebechów. Ale czy naprawdę nie ma prawa nic stamtąd ciec ?
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tatuś   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2008
 Dołączył: 15 Lut 2015
 Posty: 1169
 Skąd: ok Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-06-02, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | pod dużym deklem jest płytka dociskająca filtr oleju, przy kiepskim oringu może się pocić, ale to pozostawiało by ślady na postoju. nie ma opcji, że podczas jazdy się poci, a potem jest suche. nie wiem co to jest, ale te ślady nie wyglądają na olej - przynajmniej na zdjęciu.
 
 czy to są suche zacieki, czy jest to tłuste?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Tatuś 2015-06-02, 20:50, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |