Przesunięty przez: vaaks 2010-05-14, 09:21 |
DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-04, 16:07 DEMONTAŻ TYLNEGO KOŁA
|
|
|
Jeżeli zachodzi taka konieczność to demontujemy sakwy, uchwyty sakw.
1. Luzujemy nakrętkę tylnej osi, używając klucza nasadowego, a w przypadku zapieczenia udarowym kluczem pneumatycznym.
2. Podnosimy tył motocykla, używając specjalnego podnośnika lub dwóch podnośników
hydraulicznych typu żaba
3. Odkręcamy tłumik /lepszy dostęp do zacisku tylnego hamulca/, w 650 wystarczy odkręcić tylny wspornik i unieść do góry.
4. Odkręcamy tylny zacisk, lub linkę hamulcową w wersji 650 i śrubę trzymającą płytę ma której zamocowane są szczęki hamulcowe od belki spinającej zacisk z wahaczem
4. Odkręcamy śrubę wspornika zacisku, (1100)
5. Okręcamy śruby zabezpieczające oś koła /po stronie tarczy hamulcowej/,(1100)
7. Wyciągamy oś koła /Uwaga!!! Na wypadający wspornik zacisku hamulca/,(1100)
8. Odkręcamy 4 śruby mocujące dyfer, w 650 konieczność
9. Wyciągamy koło wraz z dyfrem, Wał sam wychodzi bez problemowo ze skrzyni biegów
10. Zdejmujemy koło z zabieraka dyfra.
11. Korzystając z okazji czyścimy bęben hamulcowy (650)
12. Mając na wierzchu zdemontowany dyferencjał możemy dokonać jego przeglądu wg. opisu Nabodego
Montaż koła dokonujemy wykonując czynności w odwrotnej kolejności
Nakrętkę powinno wymienić się na nową, jeżeli takiej nie posiadamy (nakrętka samokntrująca) dobrze jest zastosować podkładkę sprężynową lub klej do gwintów, np. Loctite 241 lub inny.
Jeżeli demontaż koła miał na celu wymianę opony, oddajemy koło do warsztatu, gdzie zdejmą nam koło przy pomocy maszyny do demontażu opon używając plastikowej łyżki, (stalowa może zniszczyć nam chrom na rancie felgi) oraz wyważą. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-04-09, 19:33, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2009-11-06, 18:00
|
|
|
Rozwinięcie postu Witka zaczerpnięte z http://forum.motocyklisto...hp?t110862.html Moondek sorry ops
1..jpg musimy zaopatrzyc sie w niezbędne narzędzia bez których może to byc nie możliwe bez obaw, są w Polsce ogólnie dostępne |
|
Plik ściągnięto 799 raz(y) 184.14 KB |
2..jpg nie będę już pisał, że trzeba zdjąc wydechy i błotnik jak jest to clasic więc podnosimy motocykl (tył) w górę |
|
Plik ściągnięto 1129 raz(y) 102.35 KB |
3..jpg odkręcamy tylny zacisk |
|
Plik ściągnięto 1247 raz(y) 89.43 KB |
4..jpg odkręcamy wspornik zacisku |
|
Plik ściągnięto 1148 raz(y) 92.99 KB |
5..jpg odkręcamy nakrętkę tylnej osi |
|
Plik ściągnięto 1031 raz(y) 94.35 KB |
6..jpg to samo z drugiej strony, są tam dwie śruby zabezpieczające tylną oś |
|
Plik ściągnięto 1030 raz(y) 99.94 KB |
7..jpg wyciągamy oś z koła uważając przy tym żeby nie spadło nam mocowanie zacisku hamulca |
|
Plik ściągnięto 1102 raz(y) 77.64 KB |
8..jpg z drugiej stront odkręcamy 4 śruby trzymające dyfer |
|
Plik ściągnięto 1029 raz(y) 81.98 KB |
9..jpg wyciągamy koło razem z dyfrem |
|
Plik ściągnięto 1168 raz(y) 122.52 KB |
10..jpg prawo, lewo, góra, dół i oddzielamy od koła |
|
Plik ściągnięto 1213 raz(y) 101.49 KB |
11..jpg teraz robimy co chcemy czyli kleimy kapcia lub go wymieniamy |
|
Plik ściągnięto 1462 raz(y) 195.85 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2009-11-07, 01:56
|
|
|
Nie trzeba zdejmować błotnika do zdjęcia tylnego koła. Widziałem to w warsztacie Yamahy.
wycięto niepotrzebną treść. Meritum pozostało bez zmian. Witek |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-01-04, 01:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-11-07, 07:51
|
|
|
Ziółek ma rację nie trzeba zdejmować błotnika, ale jak ktoś chce to niema sprawy na pewno będzie łatwiej z kołem tylko roboty więcej. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-11-07, 15:47
|
|
|
Dzisiaj wywalałem koło. Baz zdejmowania błotnika. Podnośnik w górę, podnośnik w dół i gitarka, koło samo wylazło. Robiłem to pierwszy raz w/g Waszych opisów. Koło się zdejmuje jak w samochodzie, tylko więcej śrub do odkręcenia. Zabawa
Dziękuję wszystkim za rady
Następnym razem spróbuję zdjąć koło bez dyfra. Podobno się nie da. No nie wiem, nie wiem... |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2009-11-07, 16:11
|
|
|
co to znaczy że się nie da myślę że powinno bez dyfra nawet w dnieprze i uralu bez dyfra schodziło |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-11-07, 16:31
|
|
|
Da radę bez demontażu nawet tłumika. Ja (tzn. warsztat od gum) wyciągałem tylne koło z 1100 classic i musieliśmy zdemontować tylko sakwy bo zakrywały wał, a zdrugiej strony zacisk. Poszło bez żadnych komplikacji. Wszystko na podnośniku płytowym |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
Clinton
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 345 Skąd: Dragoni-Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-20, 16:47
|
|
|
Dzisiaj w 1100 custom zdjąłem bez demontażu tłumików i błotnika. Poszło bez problemu. Ciekawe czy uda mi się założyć |
_________________ Pozdrawiam Clinton |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-01-20, 20:54
|
|
|
Ściągałem w dwóch 1100 Custom i Classic tylne koło. Nie ściągałem sakw, wydechów czy błotników. Poluzowałem sakwy, tak żeby dało się nimi ruszać delikatnie. Ostatnio gadałem z kumplem mechanikiem i da się ściągnąć nawet bez ruszania dyfra. Wystarczy wyciągnąć "kopyto" na którym jest zacisk hamulca. |
|
|
|
|
atsoz
Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 26 Skąd: no
|
Wysłany: 2011-04-09, 18:31 Pomocy! Nie mogę zdjąć tylnego koła.
|
|
|
Zdejmuję koła wedle książki. Przednie poszło gładko, ale tylne uparcie się trzyma. Zdjąłem błotnik, odkręciłem kardan i nakrętkę osi z lewej strony, ale koło jest trzymane przez oś z prawej strony. Jeśli się nie mylę, po zdjęciu nakrętki oś powinna się luźno przesuwać czyli z prawej strony też powinno puścić. Oś się obraca, ale nie przesuwa. Próbowałem młotkiem stuknąć z lewej strony, ale oś ani drgnie. Nie chcę stukać mocniej, bo może czegoś nie wiem i boję się popsuć.
Co radzicie? |
_________________ ------------------
http://59nord.pl |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-09, 18:33
|
|
|
Opcja szukaj tam jest wszystko napisane. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
atsoz
Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 26 Skąd: no
|
Wysłany: 2011-04-09, 18:38
|
|
|
Dzięki. Napisane: odkręcić nakrętkę i zdjąć koło ciągnąc do tyłu. Tyle, że nie idzie |
_________________ ------------------
http://59nord.pl |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-09, 18:45
|
|
|
Z tego co wiem to chyba zacisk hamulca trzeba odkręcić. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
atsoz
Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 26 Skąd: no
|
Wysłany: 2011-04-09, 18:48
|
|
|
Zacisk hamulca? Zdjąłem oczywiście cięgło hamulca jeśli to masz na myśli. Wszystko jest luźne i trzyma tylko oś z prawej strony. Czy wolno oś młotkiem potraktować? |
_________________ ------------------
http://59nord.pl |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-09, 19:10
|
|
|
atsoz napisał/a: | Czy wolno oś młotkiem potraktować? |
Lepiej spsikaj jakimś środkiem typu COCA COLA. i może puści następnie lekko przez deskę ,albo gumowym młotkiem, żeby nie uszkodzić ośki. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-09, 19:18
|
|
|
atsoz, nie tylko cięgno jest przykręcone do hamulca, ale również bęben do wahacza. Jeżeli wszystko na pewno jest odkręcone to możesz oczywiści potraktować młotkiem oś, ale przez kawałek drewna, nie sądzę, żeby była taka potrzeba. I po czorta zdejmowałeś błotnik
Temat przenoszę tam gdzie jego miejsce. Następnym razem uzyj opcji szukaj. temat demontażu kół jest nad belką. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
atsoz
Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 26 Skąd: no
|
Wysłany: 2011-04-09, 19:38
|
|
|
Błotnik zdejmowałem, bo mam nisko podniesione moto a podstawka prowizoryczna. To nie kłopot.
Te wszystkie zaciski i cięgna poodkręcałem.
Teraz ogłaszam sukces. Zdjąłem jeszcze tłumik i kręcąc ośką ciągnąc jednocześnie koło do tyłu po maluchu wyciągnąłem dziada.
Cóż. Sukcesu to niestety połowa, bo coś musi być z ośką skoro tak ciasno siedzi. Jak wyciągnąć ośkę nie psując niczego po drodze? |
_________________ ------------------
http://59nord.pl |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-09, 19:43
|
|
|
po prostu wybij ją delikatnie i wszystko, a potem przesmaruj np. olejem.
[ Dodano: 2011-04-09, 19:44 ]
możesz jednocześnie stuknąć i kręcić kluczem. Wyjdzie. Zapsikaj jakimś penetratorem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
atsoz
Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 26 Skąd: no
|
Wysłany: 2011-04-09, 19:44
|
|
|
Dzięki, spróbuję.
[ Dodano: 2011-04-09, 19:45 ]
WD40 się nada?
[ Dodano: 2011-04-09, 20:41 ]
Jeśli dobrze rozumiem od strony dyferencjału na ośce jest dystans, który powinien luźno z ośki schodzić. Wygląda na to, że jest on solidnie z ośką zapieczony, bo nijak nie mogę go ruszyć. Popsikałem WD40 i czekam, ale może macie inne pomysły? |
_________________ ------------------
http://59nord.pl |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-09, 21:36
|
|
|
atsoz napisał/a: | Jeśli dobrze rozumiem od strony dyferencjału na ośce jest dystans |
? na pewno od strony dyferencjału ? ja mam dystans od strony prawej, czyli od bębna hamulcowego. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|