 |
Huczenie i niewielki wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
dawid986

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Dołączył: 05 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2015-01-20, 10:37 Huczenie i niewielki wyciek oleju
|
|
|
Witam, mam mały problem, pod koniec poprzedniego sezonu zauważyłem w moim Dragu 650 huczenie, które narasta wraz ze zwiększaniem prędkości, z czasem huczenie robiło sie coraz donioślejsze, nie jest to uciążliwe żeby nie dało sie jechać, ale mnie denerwuje i chce sie tego pozbyć.
Szukałem wycieków ale tylko podczas cało nocnego postoju udało mi sie zauważyć lekki wyciek oleju z lewej strony.
Wiecie może jak sobie z tym poradzić?
Pozdro |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
 |
dawid986

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Dołączył: 05 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2015-01-20, 12:15
|
|
|
Raczej z dyfra, hałas wrasta wraz ze wzrostem predkośći niezależnie od obr silnika. |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-01-20, 15:12
|
|
|
Wrzuć fotę wycieku! |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-20, 15:25
|
|
|
a kolega ma w ogóle olej w przekładni (dyfrze) ? . Bo od tego wypadałoby zacząć poszukiwania. Jeżeli jest, to jak wygląda ? Powinien być czysty. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
dawid986

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Dołączył: 05 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2015-01-21, 10:05
|
|
|
Dyfra jeszcze nie rozkrecałem, wyciek można by rzec ze sie skończył, podczas zimowania nie było śladów wycieku, a sam wyciek był pod miejscem łączenia wału ze skrzynią a nie pod kołem. |
|
|
|
 |
1janbo


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 3 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4928 Skąd: Poznań, moje Miasto.
|
Wysłany: 2015-01-21, 10:40
|
|
|
Zobacz jeszcze jak wygląda uszczelka na wale dyfa. Jeśli jest "zmęczona", w konsekwencji możesz liczyć na wpadki związane z wymianą talerzy lub całości dyfra. Temat już był tutaj wałkowany, jest możliwość zamiany z innego modelu, za stosunkowo niewielkie pieniądze. |
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-21, 13:15
|
|
|
dawid986, nadal nie napisałeś, czy masz w dyfrze olej. Nie trzeba go rozkręcać, żeby to sprawdzić.
1janbo, może nie jest aż tak źle. No,ale jeżeli dostawała się woda, a wielowypusty wału i wałka oraz tulei nie były smarowane, to może być "bieda". |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
dawid986

Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Dołączył: 05 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2015-01-21, 13:36
|
|
|
Odbyłem dzisiaj mały test drive i muszę was przeprosić za błąd, huczenie występuje ale jest w pełni zależne od obr silnika. Rozpędziłem sie do ok 50-60km/h i wcisnąłem klamkę sprzęgła, z malejącymi obr silnika huczenie ustawało mimo ze Drag nadal miał ze 50km/h na zegarku. Skoro jesteśmy przy dyfrze to jak sprawdzić jego poziom, nie robiłem tego jeszcze i średnio sie w tym orientuje. |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2015-01-21, 14:31
|
|
|
Jeśli chodzi o poziom oleju, to odkręcasz śrubę w górnej części, z tego co pamiętam chyba na "17", powinno być 2 mm poniżej wlewu. Z drugiej strony jak nie masz pewności co tam jest i ile, odkręć śrubę dolną spuść to co masz. Zakręć ją, i górnym otworem wlej 200 ml (o ile dobrze pamiętam, jeśli nie proszę mnie poprawić) oleju przekładniowego 80W90. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-21, 15:07
|
|
|
artek, dobrze prawisz. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|