głośne wbijanie jedynki |
Autor |
Wiadomość |
nowy36

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 30 Skąd: okolice świdnicy
|
Wysłany: 2014-09-14, 17:21 głośne wbijanie jedynki
|
|
|
witam wszystkich
mam pytanie, czy to normalne, że gdy wbijam jedynkę, to wchodzi ona dość głośno i czuć szarpnięcie motoru?, a przy kolejnych biegach już wszystka pracuje normalnie, dodam, że gdy spróbowałem wbić jako pierwszy bieg dwójkę to było to samo, a kolejne biegi już wchodziły normalnie. Kiedyś wyczytałem, że to jest stara konstrukcja silnika i żeby się tym nie przejmować, ale ostatnio znajomy trochę mnie nastraszył i nie ukrywam że trochę zacząłem się martwić , stad moje pytanie do Was... z góry dzięki za odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2014-09-14, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2014-09-14, 20:11
|
|
|
[quoteże gdy wbijam jedynkę, to wchodzi ona dość głośno i czuć szarpnięcie motoru?, ]próbowałem wbić jako pierwszy bieg dwójkę to było to samo, a kolejne biegi już wchodziły normalnie. Kiedyś wyczytałem, że to jest stara konstrukcja silnika i żeby się tym nie przejmować[/quote]
no i czym się martwisz ten mogel niestety tak ma i nie tylko ten , jak chcesz bez szarpnięć kup PAN EUROPEN nie będzie problemu tam nie szarpie |
_________________
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-09-14, 20:22
|
|
|
Tak ma być. Może troszkę pomóc naciągnięcie linki sprzęgła, - ale ogólnie XVS1100 tak działa.
(nie naciągnij za dużo bo będzie się ślizgać).
A - jeszcze może rzadszy olej pomóc. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
MarcinBig


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2211 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-09-14, 20:27
|
|
|
soft napisał/a: | A - jeszcze może rzadszy olej pomóc. |
|
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-09-14, 20:27
|
|
|
nowy36 napisał/a: | żeby się tym nie przejmować | jest OK, na ssaniu pewnie ciutkę mocniej szarpnie i minimalnie głośniej - prawda ? Głowa do góry i do przodu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
nowy36

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 30 Skąd: okolice świdnicy
|
Wysłany: 2014-09-14, 20:29
|
|
|
no i o to mi chodziło, ja tak mocno to się nie martwiłem, ale kolega zabił mi ćwieka i wiecie jak to jest jak człowiek do końca nie jest pewny, dzięki bardzo za odpowiedz, pozdro |
|
|
|
 |
powalla


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 50 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 89 Skąd: Mikolow
|
Wysłany: 2014-09-15, 11:25
|
|
|
Dodam iż w Wildstarze jest tak samo (szczególnie jak motocykl jest zimny ) , a w takich HD , to już przy wrzuceniu jedynki jest konkretne jebn...cie (jak głośne klaśnięcie! ) |
|
|
|
 |
dbopl

Model: WS1600
Rocznik: 1999
Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2014 Posty: 25 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-09-15, 12:06
|
|
|
Ja bym się martwił jakbym nie słyszałem strzału wbijanego biegu. |
|
|
|
 |
RTP

Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2014-12-17, 23:11
|
|
|
Widzę , że trafiłem na temat , który też mnie interesuje. Może coś podpowiecie...
U mnie (DS650C) wygląda to tak , że tylko na zimnym silniku bardzo mocno szarpnie aż moto zgaśnie a odgłos z silnika dochodzi taki jak by zaraz zęby miały polecieć .
Kiedy odpalę ją po raz kolejny jedynka wchodzi jak w masło.
Dodam, że na wiosnę wymieniałem sprzęgło . Przed remontem gwiazda szarpała na zimno ale nie aż tak jak teraz. Wydaje mi się , że to raczej niepokojące. |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-12-17, 23:26
|
|
|
Sprzęgło Ci się klei. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
RTP

Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2014-12-17, 23:34
|
|
|
ok ... ale co dalej ? dlaczego się klei ? czy mechanior coś spieprzył ? |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-12-17, 23:39
|
|
|
Nie - generalnie tak jest... Już nie bardzo pamiętam jak na oryginalnym było, chyba też kleiło... Lucas kleił... Aktualnie mam Barnetta - nie klei nawet w zimie. Musisz sobie nawyk wypracować - zanim wrzucisz jedynkę ( na zimnym ) wciśnij raz/dwa razy sprzęgło przy pracującym silniku - czasem pomaga... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
RTP

Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2014-12-17, 23:52
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi , mam gwiazdę już ponad 4 lata i w zasadzie do remontu nie miałem tego problemu. Strzelała ale w normie. Jak Ciebie czytam okazuje się , że dotychczasowe nawyki trzeba będzie zmienić :-)
To co już próbowałem to wciskanie sprzęgła jak już chodziła, potem próbowałem zanim uruchomiłem silnik "bujnąć" ją do przodu na jedynce potem na dwójce . Następnie odpalałem i znowu mocny strzał moto gaśnie . Może trzeba się przyzwyczaić
Czekamy do wiosny i w długą :-)
[ Dodano: 2014-12-17, 23:54 ]
cholerka nie wiem co za firmy sprzęgło mechanior wrzucił ale chyba stracił moje zaufanie bo wiedział , że ma wstawiać same dobre i wypróbowane części . . . wrrrrr |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2014-12-18, 06:52
|
|
|
RTP a może masz za gęsty olej i dla tego się klei, bo jak piszesz na ciepłym tego niema, |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
RTP

Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2014-12-21, 01:56
|
|
|
No widzisz Robrob właśnie to jest dziwne, że po pierwszym strzale wbijania jedynki już kolejne wrzucenie idzie ok i to na zimnym silniku. Ale te pierwsze jebnięcie jest porządne i włos się jeży .
[ Dodano: 2014-12-21, 01:57 ]
cholera może te sprzęgło się klei ... hmmm |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
 |
tplonka

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 12 Lis 2012 Posty: 90 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 2014-12-21, 08:48
|
|
|
[ Dodano: 2014-12-21, 01:57 ]
cholera może te sprzęgło się klei ... hmmm[/quote]
Na pewno Ci się sprzęgło klei. Miałem to samo w swoim dragu jak wymieniłem tarcze sprzęgła (olej miałem dobry) Zrobiłem chyba z 3 tys km i dalej się kleiło. Rozebrałem i za drugim razem namoczyłem tarcze w oleju po sugestiach forumowiczów i pomogło tak na 90 %. Mogłem rozkleić tarcze ruszając moto do przodu i do tyłu. (wcześniej nie było takiej opcjii żeby mi się tarcze tak właśnie rozkleiły ) powodzenia |
_________________ Tomek
SREU #0895 |
|
|
|
 |
Peters


Model: SYMPATYK
Wiek: 52 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 2861 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2014-12-21, 09:12
|
|
|
Cytat: | cholera może te sprzęgło się klei . |
To łatwo sprawdzić , wrzuć 5 bieg ( jak nie możesz to po prostu zostaw go na 5 po odpaleniu ) i jak już będzie zimny szarpnij go parę razy do tyłu , sprzęgło się rozklei , wrzuć na luz , odpal i wrzuć 1 , będziesz wiedział czy to sprzęgło. |
_________________ BMW K 1200 LT
REGULAMIN
 |
|
|
|
 |
RTP

Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2014-12-21, 23:57
|
|
|
Dzięki za wszystkie sugestie, wypróbuję dopiero na wiosnę bo gwiazda już wysoko ponad ziemią ;-)
[ Dodano: 2015-02-18, 22:26 ]
Wracam do tematu ponieważ dzisiaj przypadkowo poznałem nowego mechanika , który z tego co się chwali specjalizuje się w Yamaszkach. Zasugerował błąd poprzedniego mechaniora , który wymieniał mi sprzęgło. Mianowicie prawdopodobnie wstawił sprężyny "sportowe" ... ciekawa hipoteza . |
|
|
|
 |
arkady007

Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-03, 00:16
|
|
|
No to ja mam "sportowe" sprężyny w XVS 1300 od nowości...
Za każdym razem jak 1 wrzucam to walnięcie jest jak w bęben |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
 |
Beny


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 50 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 542 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-08-03, 19:14
|
|
|
nie wiem jak przy MS1900 ale w 1300 to jest norma |
_________________ GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳 |
|
|
|
 |
|