 |
Filtr paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Kacperek


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 75 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 2014-08-05, 13:50
|
|
|
No czyli można, tylko pewno raz dobrze jest zrobić to z "wizją", a następnym idzie "na macanego" |
_________________ Kacperek |
|
|
|
 |
semo


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 59 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2014-08-05, 19:56
|
|
|
duoma napisał/a: | Ja spokojnie wymieniam u siebie bez zdejmowania zbiornika.
Zamykasz kranik i po przewodzie znajdziesz filtr.
Zdejmujesz zaciski i zsuwasz filtr z trzymającą go "gumką".
Wymieniasz filtr - zwróć uwagę na kierunek przepływu paliwa, mocujesz go w "gumce" zakładasz przewody i po zabawie.
Czas maksymalnie 10 min, choć za pierwszym razem może być nieco dłużej |
Filtr widziałem pod zbiornikiem, ale wydaje mi się że tam jest tak ciasno, że bez zdejmowania zbiornika nie zdejmę zacisków a już na pewno ich nie założę...
Ale skoro twierdzisz, że się da, to będę próbował. |
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
duoma


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-08-10, 09:09
|
|
|
No i jak udało Ci się |
_________________  |
|
|
|
 |
semo


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 59 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2014-08-13, 17:51
|
|
|
duoma napisał/a: | No i jak udało Ci się |
Na razie się nie udało, bo czasu brakowało. Mam nadzieję że jutro albo w piątek podejdę do tematu. Przy okazji robiąc instalację do lightbarów i obrotomierza. Do tego to już chyba bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie... |
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-08-13, 19:08
|
|
|
semo napisał/a: | Do tego to już chyba bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie... | na pewno ułatwisz sobie zycie zdejmując zbiornik, a to naprawdę jest banalnie proste.
[ Dodano: 2014-08-13, 19:11 ]
P.S. Tylko delikatnie ze zdejmowaniem, Trzeba odkręcić linkę prędkościomierza, bo jak się zapomni to może być niespodzianka. Najpierw przy kole, potem konsola, lekko podnieść do góry, odkręcić nakrętkę linki, wyjąc konsolę, odpiąć kostkę i zdjąć zbiornik, odstawić w bezpieczne miejsce. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
semo


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 59 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2014-08-14, 22:28
|
|
|
witek1965 napisał/a: | na pewno ułatwisz sobie zycie zdejmując zbiornik, a to naprawdę jest banalnie proste.
[ Dodano: 2014-08-13, 19:11 ]
P.S. Tylko delikatnie ze zdejmowaniem, Trzeba odkręcić linkę prędkościomierza, bo jak się zapomni to może być niespodzianka. Najpierw przy kole, potem konsola, lekko podnieść do góry, odkręcić nakrętkę linki, wyjąc konsolę, odpiąć kostkę i zdjąć zbiornik, odstawić w bezpieczne miejsce. |
Tak też zrobiłem.
Ale napotkałem na problem przy zdejmowaniu wężyka z kranika. Zdjąłem (przesunąłem w bok) obejmy i za nic nie byłem w stanie zdjąć wężyka. Próbowałem delikatnie ciągnąć, podważać, mocno ciągnąć, przekręcać i ciągnąć jednocześnie. I nic. W końcu wężyk zszedł, a raczej wyszedł z jakimś metalowym króćcem z kranika. To chyba nie tak powinno być?
I jeszcze jedna uwaga: wszędzie tu piszecie żeby kupić dowolny filtr paliwa za kilka złotych. Nie jestem przekonany czy dowolny. Kupiłem dwa filtry i każdy z nich miał inny kształt i rozmiar niż ten założony w DS. Jeden z nich jest o jakieś 30-50% większy / grubszy niż ten w motocyklu, drugi ma inny kształt. Ten większy za nic w świecie nie wejdzie w gumowy uchwyt który trzyma filtr pod zbiornikiem. |
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-08-15, 10:02
|
|
|
semo napisał/a: | Ale napotkałem na problem przy zdejmowaniu wężyka z kranika. Zdjąłem (przesunąłem w bok) obejmy i za nic nie byłem w stanie zdjąć wężyka. Próbowałem delikatnie ciągnąć, podważać, mocno ciągnąć, przekręcać i ciągnąć jednocześnie. I nic. |
Ciągnięcie za wężyk powoduje, że zaciska się jeszcze mocniej. Wężyk należy spychać z krócca, np. wąskimi szczypcami, a nie ciągnąć, szczególnie jeśli wężyk długo nie był ruszany. Spychanie powoduje spęczanie wężyka, a to chwilowo powiększa jego średnicę, powoduje odklejenie od króćca i zdecydowanie ułatwia zdjęcie. Można też się posłużyć płaskim śrubokrętem, przykładanym naprzemiennie góra/dół lub prawo/lewo. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-08-15, 15:01
|
|
|
semo napisał/a: | W końcu wężyk zszedł, a raczej wyszedł z jakimś metalowym króćcem z kranika. | no to jest mały problem, bo ten króciec nie powinien wyjść. Będziesz musiał go tam osadzić ponownie. Być może wkleić na klej, typu "płynny metal" odporny na działanie benzyny. Ewentualnie kupi cały kranik. Wężyk się po prostu zapiekł. Co do filtra, to tak nie do końca semo napisał/a: | wszędzie tu piszecie żeby kupić dowolny filtr paliwa za kilka złotych | trzeba brać dosłownie. Dowolny, raczej bym skłaniał się rozumieć, dowolnej firmy, ale króćce muszą mieć odpowiedni wymiar, a kształt zbliżony, żeby pasował. Trzeba było wziąć stary filtr w garść i iść z nim do sklepu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
semo


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 59 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2014-08-16, 09:51
|
|
|
wemar napisał/a: | Ciągnięcie za wężyk powoduje, że zaciska się jeszcze mocniej. Wężyk należy spychać z krócca, np. wąskimi szczypcami, a nie ciągnąć, szczególnie jeśli wężyk długo nie był ruszany. Spychanie powoduje spęczanie wężyka, a to chwilowo powiększa jego średnicę, powoduje odklejenie od króćca i zdecydowanie ułatwia zdjęcie. Można też się posłużyć płaskim śrubokrętem, przykładanym naprzemiennie góra/dół lub prawo/lewo. |
Próbowałem i wąskimi szczypcami, i podważać śrubokrętem, i lekko obracać... Widocznie mocno się zapiekł.
witek1965 napisał/a: | no to jest mały problem, bo ten króciec nie powinien wyjść. Będziesz musiał go tam osadzić ponownie. Być może wkleić na klej, typu "płynny metal" odporny na działanie benzyny. Ewentualnie kupi cały kranik. |
Osadziłem go na razie na wcisk. Zrobiłem 130 km i się trzyma, ale faktem jest że nie mam jakoś do takiej metody zaufania. Na początek kupię, jak radzisz, klej płynny metal i go podkleję dodatkowo.
witek1965 napisał/a: | Dowolny, raczej bym skłaniał się rozumieć, dowolnej firmy, ale króćce muszą mieć odpowiedni wymiar, a kształt zbliżony, żeby pasował. Trzeba było wziąć stary filtr w garść i iść z nim do sklepu. |
Króćce w nowym mają odpowiedni wymiar, ale kształt już nie bardzo. Teraz mam stary filtr wymontowany to na jego wzór będę próbował znaleźć taki sam. Niestety najbliższy sklep z częściami motoryzacyjnymi mam 55 km od domu i nie ma tam wielkiego wyboru - kupuje się to co jest. |
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-08-16, 19:53
|
|
|
semo napisał/a: | Niestety najbliższy sklep z częściami motoryzacyjnymi mam 55 km od domu | allegro.pl czasami jest niezastąpione. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
semo


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 59 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2014-08-16, 20:00
|
|
|
witek1965 napisał/a: | allegro.pl czasami jest niezastąpione. |
Tak, w związku z odległością jaką mam do niemal każdego sklepu korzystam z allegro niemal codziennie.
Filtr najpierw kupiłem na allegro. Jest o jakieś 30-50% za duży.
Drugi kupiłem w sklepie - ma taki prawie stożkowy kształt, ale przynajmniej średnica w najszerszym miejscu jest mniej więcej taka sama jak starego filtra. |
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
MisiexZ


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 37 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 27 Skąd: Siemonia
|
Wysłany: 2014-08-19, 08:32
|
|
|
Też wymieniałem u siebie ostatnio filtr i ponieważ nie było takiego małego jest większy. Najważniejsze żeby króćce się zgadzały - z całą resztą poradzi sobie pompka |
|
|
|
 |
drink555

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 37 Dołączył: 12 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2014-08-20, 19:00
|
|
|
Panowie reasumując są dwa filtry paliwa w dragstar 1100? jeden pod zbiornikiem paliwa a drugi pod siedzeniem????? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-08-20, 20:47
|
|
|
drink555 napisał/a: | Panowie reasumując są dwa filtry paliwa w dragstar 1100? | że niby ile ? Jest tylko jeden filtr paliwa w XVS 1100
pod siedzeniem oczywiście. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2014-08-20, 21:40
|
|
|
" Prawie " pod zbiornikiem jest w 650-tce. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
duoma


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-08-20, 22:13
|
|
|
Przerażacie mnie - jest jeden filtr w 650 - pod zbiornikiem z lewej strony, nieco za kranikiem.
Nie siejcie zamętu |
_________________  |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2014-08-20, 22:18
|
|
|
duoma, kolega który pytał o dwa filtry ma 1100 (w/g opisu w profilu) a gdzie tam jest to nie wiem bo nie miałem.
Pisząc "prawie" pod zbiornikiem miałem na myśli to, że nie trzeba zdejmować zbiornika, żeby wymienić filtr paliwa, przynajmniej ja nie zdejmowałem. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-08-20, 22:53
|
|
|
PSZEMAS napisał/a: | a gdzie tam jest to nie wiem bo nie miałem. | ale ja mam, stąd wiem. Podzielam również Twoje zdanie w sprawie usytuowania filtra w XVS 650. Tyż miałem, stąd tyż wiem. Reasumując, oba motocykle mają ze soba jeden wspólny mianownik - jest nim filtr paliwa. Jedna sztuka w każdym z nich, ale jak ktoś bardzo chce, to może mieć dwa, a nawet i trzy plus lać paliwo przez lejek (niewiele miejsca zajmuje w sakwie) zaopatrzony w papierowy filtr do przelewowych ekspresów do kawy, oczywiście biały . Ludzie kochane, nie róbcie problemu z tak prozaicznych spraw. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|