YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr paliwa
Autor Wiadomość
Kacperek 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 75
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-08-05, 13:50   

No czyli można, tylko pewno raz dobrze jest zrobić to z "wizją", a następnym idzie "na macanego"
_________________
Kacperek
 
 
semo 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 59
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-08-05, 19:56   

duoma napisał/a:
Ja spokojnie wymieniam u siebie bez zdejmowania zbiornika.
Zamykasz kranik i po przewodzie znajdziesz filtr.
Zdejmujesz zaciski i zsuwasz filtr z trzymającą go "gumką".
Wymieniasz filtr - zwróć uwagę na kierunek przepływu paliwa, mocujesz go w "gumce" zakładasz przewody i po zabawie.
Czas maksymalnie 10 min, choć za pierwszym razem może być nieco dłużej ;d


Filtr widziałem pod zbiornikiem, ale wydaje mi się że tam jest tak ciasno, że bez zdejmowania zbiornika nie zdejmę zacisków a już na pewno ich nie założę...

Ale skoro twierdzisz, że się da, to będę próbował. :)
_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-08-10, 09:09   

No i jak udało Ci się ;D
_________________
 
 
semo 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 59
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-08-13, 17:51   

duoma napisał/a:
No i jak udało Ci się ;D

Na razie się nie udało, bo czasu brakowało. Mam nadzieję że jutro albo w piątek podejdę do tematu. Przy okazji robiąc instalację do lightbarów i obrotomierza. Do tego to już chyba bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie... :roll:
_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-13, 19:08   

semo napisał/a:
Do tego to już chyba bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie... :roll:
na pewno ułatwisz sobie zycie zdejmując zbiornik, a to naprawdę jest banalnie proste.

[ Dodano: 2014-08-13, 19:11 ]
P.S. Tylko delikatnie ze zdejmowaniem, Trzeba odkręcić linkę prędkościomierza, bo jak się zapomni to może być niespodzianka. Najpierw przy kole, potem konsola, lekko podnieść do góry, odkręcić nakrętkę linki, wyjąc konsolę, odpiąć kostkę i zdjąć zbiornik, odstawić w bezpieczne miejsce.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
semo 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 59
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-08-14, 22:28   

witek1965 napisał/a:
na pewno ułatwisz sobie zycie zdejmując zbiornik, a to naprawdę jest banalnie proste.

[ Dodano: 2014-08-13, 19:11 ]
P.S. Tylko delikatnie ze zdejmowaniem, Trzeba odkręcić linkę prędkościomierza, bo jak się zapomni to może być niespodzianka. Najpierw przy kole, potem konsola, lekko podnieść do góry, odkręcić nakrętkę linki, wyjąc konsolę, odpiąć kostkę i zdjąć zbiornik, odstawić w bezpieczne miejsce.


Tak też zrobiłem. :)

Ale napotkałem na problem przy zdejmowaniu wężyka z kranika. Zdjąłem (przesunąłem w bok) obejmy i za nic nie byłem w stanie zdjąć wężyka. Próbowałem delikatnie ciągnąć, podważać, mocno ciągnąć, przekręcać i ciągnąć jednocześnie. I nic. W końcu wężyk zszedł, a raczej wyszedł z jakimś metalowym króćcem z kranika. To chyba nie tak powinno być?

I jeszcze jedna uwaga: wszędzie tu piszecie żeby kupić dowolny filtr paliwa za kilka złotych. Nie jestem przekonany czy dowolny. Kupiłem dwa filtry i każdy z nich miał inny kształt i rozmiar niż ten założony w DS. Jeden z nich jest o jakieś 30-50% większy / grubszy niż ten w motocyklu, drugi ma inny kształt. Ten większy za nic w świecie nie wejdzie w gumowy uchwyt który trzyma filtr pod zbiornikiem.
_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-08-15, 10:02   

semo napisał/a:
Ale napotkałem na problem przy zdejmowaniu wężyka z kranika. Zdjąłem (przesunąłem w bok) obejmy i za nic nie byłem w stanie zdjąć wężyka. Próbowałem delikatnie ciągnąć, podważać, mocno ciągnąć, przekręcać i ciągnąć jednocześnie. I nic.

Ciągnięcie za wężyk powoduje, że zaciska się jeszcze mocniej. Wężyk należy spychać z krócca, np. wąskimi szczypcami, a nie ciągnąć, szczególnie jeśli wężyk długo nie był ruszany. Spychanie powoduje spęczanie wężyka, a to chwilowo powiększa jego średnicę, powoduje odklejenie od króćca i zdecydowanie ułatwia zdjęcie. Można też się posłużyć płaskim śrubokrętem, przykładanym naprzemiennie góra/dół lub prawo/lewo.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-15, 15:01   

semo napisał/a:
W końcu wężyk zszedł, a raczej wyszedł z jakimś metalowym króćcem z kranika.
no to jest mały problem, bo ten króciec nie powinien wyjść. Będziesz musiał go tam osadzić ponownie. Być może wkleić na klej, typu "płynny metal" odporny na działanie benzyny. Ewentualnie kupi cały kranik. Wężyk się po prostu zapiekł. Co do filtra, to tak nie do końca
semo napisał/a:
wszędzie tu piszecie żeby kupić dowolny filtr paliwa za kilka złotych
trzeba brać dosłownie. Dowolny, raczej bym skłaniał się rozumieć, dowolnej firmy, ale króćce muszą mieć odpowiedni wymiar, a kształt zbliżony, żeby pasował. Trzeba było wziąć stary filtr w garść i iść z nim do sklepu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
semo 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 59
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-08-16, 09:51   

wemar napisał/a:
Ciągnięcie za wężyk powoduje, że zaciska się jeszcze mocniej. Wężyk należy spychać z krócca, np. wąskimi szczypcami, a nie ciągnąć, szczególnie jeśli wężyk długo nie był ruszany. Spychanie powoduje spęczanie wężyka, a to chwilowo powiększa jego średnicę, powoduje odklejenie od króćca i zdecydowanie ułatwia zdjęcie. Można też się posłużyć płaskim śrubokrętem, przykładanym naprzemiennie góra/dół lub prawo/lewo.

Próbowałem i wąskimi szczypcami, i podważać śrubokrętem, i lekko obracać... Widocznie mocno się zapiekł. :(


witek1965 napisał/a:
no to jest mały problem, bo ten króciec nie powinien wyjść. Będziesz musiał go tam osadzić ponownie. Być może wkleić na klej, typu "płynny metal" odporny na działanie benzyny. Ewentualnie kupi cały kranik.

Osadziłem go na razie na wcisk. Zrobiłem 130 km i się trzyma, ale faktem jest że nie mam jakoś do takiej metody zaufania. Na początek kupię, jak radzisz, klej płynny metal i go podkleję dodatkowo.


witek1965 napisał/a:
Dowolny, raczej bym skłaniał się rozumieć, dowolnej firmy, ale króćce muszą mieć odpowiedni wymiar, a kształt zbliżony, żeby pasował. Trzeba było wziąć stary filtr w garść i iść z nim do sklepu.

Króćce w nowym mają odpowiedni wymiar, ale kształt już nie bardzo. Teraz mam stary filtr wymontowany to na jego wzór będę próbował znaleźć taki sam. Niestety najbliższy sklep z częściami motoryzacyjnymi mam 55 km od domu i nie ma tam wielkiego wyboru - kupuje się to co jest. ;D
_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-16, 19:53   

semo napisał/a:
Niestety najbliższy sklep z częściami motoryzacyjnymi mam 55 km od domu
allegro.pl czasami jest niezastąpione.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
semo 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 59
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2014-08-16, 20:00   

witek1965 napisał/a:
allegro.pl czasami jest niezastąpione.

Tak, w związku z odległością jaką mam do niemal każdego sklepu korzystam z allegro niemal codziennie. ;)

Filtr najpierw kupiłem na allegro. Jest o jakieś 30-50% za duży.
Drugi kupiłem w sklepie - ma taki prawie stożkowy kształt, ale przynajmniej średnica w najszerszym miejscu jest mniej więcej taka sama jak starego filtra.
_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
MisiexZ 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 37
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 27
Skąd: Siemonia
Wysłany: 2014-08-19, 08:32   

Też wymieniałem u siebie ostatnio filtr i ponieważ nie było takiego małego jest większy. Najważniejsze żeby króćce się zgadzały - z całą resztą poradzi sobie pompka ;)
 
 
drink555 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 37
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2014-08-20, 19:00   

Panowie reasumując są dwa filtry paliwa w dragstar 1100? jeden pod zbiornikiem paliwa a drugi pod siedzeniem?????
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-20, 20:47   

drink555 napisał/a:
Panowie reasumując są dwa filtry paliwa w dragstar 1100?
że niby ile ? Jest tylko jeden filtr paliwa w XVS 1100
















pod siedzeniem oczywiście.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2014-08-20, 21:40   

" Prawie " pod zbiornikiem jest w 650-tce.
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-08-20, 22:13   

Przerażacie mnie - jest jeden filtr w 650 - pod zbiornikiem z lewej strony, nieco za kranikiem.
Nie siejcie zamętu :D
_________________
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2014-08-20, 22:18   

duoma, kolega który pytał o dwa filtry ma 1100 (w/g opisu w profilu) a gdzie tam jest to nie wiem bo nie miałem.
Pisząc "prawie" pod zbiornikiem miałem na myśli to, że nie trzeba zdejmować zbiornika, żeby wymienić filtr paliwa, przynajmniej ja nie zdejmowałem.
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-08-20, 22:53   

PSZEMAS napisał/a:
a gdzie tam jest to nie wiem bo nie miałem.
ale ja mam, stąd wiem. Podzielam również Twoje zdanie w sprawie usytuowania filtra w XVS 650. Tyż miałem, stąd tyż wiem. ;D Reasumując, oba motocykle mają ze soba jeden wspólny mianownik - jest nim filtr paliwa. Jedna sztuka w każdym z nich, ale jak ktoś bardzo chce, to może mieć dwa, a nawet i trzy plus lać paliwo przez lejek (niewiele miejsca zajmuje w sakwie) zaopatrzony w papierowy filtr do przelewowych ekspresów do kawy, oczywiście biały ;D . Ludzie kochane, nie róbcie problemu z tak prozaicznych spraw. ;p
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group