|
XVS 950 - gorące wydechy... |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech Ginal
Model: MS 950
Wiek: 55 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-10, 21:43 XVS 950 - gorące wydechy...
|
|
|
Czołem,
Jak w temacie: dotyczy problemu znanego ze wszystkich chyba sprzętów chłodzonych bezpośrednio powietrzem.
Zauważyłem, że XVS 950 podczas upałów oraz dłuższej jazdy w mieście zaczyna namiętnie "smażyć" moje prawe podudzie, a przy okazji skutecznie podnosi temperaturę prawej pokrywy silnika od biegnącego tuż obok kolektora wydechu przedniego cylindra...
Męki takowe znosiłem cierpliwie do wczoraj: dwie godzinki w garażu + 10 metrów plecionki termoizolacyjnej z włókna szklanego + 4 dodatkowe opaski zaciskowe rozmiaru Fi 35-50 (do uchwycenia końcówek oplotu taśmy na izolowanych kolektorach + narzędzia + piwo (sztuk dwie / marki nie podam, coby nie tworzyć "lokowania produktu" ).
Najpierw zaczynamy nawijać zwoje taśmy począwszy od cygara wydechu, poprzez pochwę sondy lambda, trójnik kolektora tylnego cylindra, potem biegniemy do kolanka przedniego wydechu i wracamy przeciw skrętnym (diagonalnym) zwojem około 25-30 centymetrów w dół, w kierunku wydechu. Taśmę odcinamy i zaciskamy z zakładką dodatkową opaską zaciskową.
Wydech tylnego cylindra zaczynamy także izolować od strony trójnika łączącego, potem lecimy ze zwojami w stronę wylotu z tylnego cylindra i powracamy przeciw zwojem (diagonalnie) do trójnika na tyle ile materiału nam zostało.
Ważne jest aby zwoje układać naprawdę ciasno (czasem trzeba pomocnych rąk na przykład kolegi - czyli 2 piwa więcej przy robocie ).
W razie siermiężnych problemów z koordynacją ruchową można sobie pomóc oplotkami z miękkiego drutu aby zabezpieczyć chwilowo wykańczane końcówki taśmy.
Całość ekranów termicznych montujemy z powrotem w kolejności: dolny/centralny; przedni; górny/od tylnego cylindra (ważne: stosować opaski zaciskowe , które były w tych samych miejscach - najlepiej poznaczyć podczas demontażu / tylna dolna opaska ma inny rozmiar niż pozostałe.
całość roboty to około 2,5 godziny. Koszt rzędu 120-140 PLN + pifffo
(konsumpcja chłodziwa jest wprost-proporcjonalna do zapotrzebowania instalatora...).
Efekt lepszy niż przypuszczałem: dużo chłodniej podczas jazdy miejskiej, pasażerowi bucik się nie smaży od cygara (co się zdarzało w trasie w upale nawet z prędkościami podróżnymi, bo akurat prawy podnóżek pasażera jest umieszczony bardzo blisko dyfuzora wlotowego do cygara wydechu - koleżanka małżonka już mnie ścigała za dwie pary "upalonych" kamaszy ).
Pokrywa silnika (prawa) też chłodniejsza podczas jazdy miejskiej.
Zabieg prosty, ale skuteczny i do wykonania we własnym zakresie.
Polecam wszystkim użytkownikom XVS 950 Midnightstar
LWG |
_________________ Wojciech G |
|
|
|
|
jacek71
Model: BĘDZIE
Wiek: 52 Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-08-17, 07:49
|
|
|
Daj foty jakie ,czy to bardzo widac ?, czy zasłoniete jako jest . |
_________________ Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer, |
|
|
|
|
Wojciech Ginal
Model: MS 950
Wiek: 55 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-01, 14:11
|
|
|
Zainstalowana izolacja termiczna doskonale zasłonięta oryginalnymi maskownicami (wróciły na swoje miejsce po montażu izolacji termicznej).
[ Dodano: 2015-01-01, 14:24 ]
A tak wyglada po całkowitym montażu maskownic wydechu (trzeba od spodu maskownic zajrzeć , aby stwierdzić że jest zainstalowana izolacja termiczna na wydechach).
SAM_8257.JPG
|
|
Plik ściągnięto 107 raz(y) 237.47 KB |
SAM_8202.JPG
|
|
Plik ściągnięto 96 raz(y) 233.69 KB |
|
_________________ Wojciech G |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|