YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ZAMIANA KIERUNKOWSKAZÓW ORYGINALNYCH NA LED
Autor Wiadomość
teper 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 54
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 790
Skąd: Pacew
Wysłany: 2014-04-09, 20:37   

a no to spoko
_________________
If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle
 
 
metro 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 405
Skąd: Halinów
Wysłany: 2014-04-09, 21:03   

witek1965 napisał/a:
adi333 napisał/a:
Nie jestem pewien czy będzie dobrze widać kierunki
na zdjęciu nie musi być widac, byleby było na drodze widać dobrze i wyraźnie

[ Dodano: 2014-04-09, 20:25 ]
metro napisał/a:
Tak się zastanawiam - po co ta zamiana?
teper napisał/a:
to bez sensu wstawiać żarówki led i rezystory jaki jest sens ?


co prawda adi333, udzielił odpowiedzi, ale sam dział w jakim załozył temat powinien podpowiedzieć dlaczego. :nie_wiem:


cytuję:
Pojęcie tuningu optycznego przyjęło się, jednak nie jest do końca prawidłowe. Tuning to tylko i wyłącznie dostrajanie i ulepszanie podzespołów, które mają za zadanie wprawiać samochód bądź motocykl w ruch, czyli osiąganie większej prędkości, zwiększenie przyspieszenia, zwiększenie elastyczności silnika. Tuningiem nie jest jednak instalowanie komponentów, które mają za zadanie zwiększenie atrakcyjności motocykla itp
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-04-09, 21:07   

metro, bardzo trafna spostrzeżenie ale to nie ja nadawałem nazwy działom - optyczny, ponieważ ma li tylko cieszyć oko właściciela. Równie dobrze, a przynajmniej po polsku mogłoby być - optyczna modernizacja motocykla, aczkolwiek modernizacja też nie jest najlepszym słowem. Może cepeliada ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2014-04-09, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
metro 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 405
Skąd: Halinów
Wysłany: 2014-04-09, 21:08   

disco polo? ;D
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-04-09, 21:30   

Kolega miał takie i po sezonie zdemontował bo były niewidoczne w pogodne dni dla innych kierowców.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-04-09, 22:00   

:brawo: metro
w koncu ktos to zauwazyl - tuning optyczny nie istnieje ( no chyba zeby wziac go w cudzyslow). Poslugiwanie sie ta nazwa dalo tez doskonaly pretekst Wiewiorowi do nabijania sie z tuningu w wersji hydraulikow... Na swiecie funkcjonuje nazwa CUSTOMIZING, ale chyba w forumowym wydaniu to za szumne okreslenie - po polsku pewnie wystarczyloby ZMIANY WIZUALNE/STYLISTYCZNE itp.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-04-10, 08:15   

Customizing - tylko w customach :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
hunter78 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-04-16, 19:06   

Tak czytam Wasze wypowiedzi i doszedłem do wniosku że zamiast podziękować koledze za jak to nazwę "przetarcie szlaku" to narzekacie.
Po co te ledy? Jaki rezystor ? A może inny zastosować ?
adi333 wykonał coś bo tak mu się podobało i koniec. Przyjmijcie to drodzy koledzy do wiadomości.
Podziękujcie, bo komuś z Was może to w przyszłości pomóc gdyby sam chciał coś takiego zrobić.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-04-17, 15:12   

F.I.P. Berek napisał/a:
Na swiecie funkcjonuje nazwa CUSTOMIZING, ale chyba w forumowym wydaniu to za szumne okreslenie
ciekawe spostrzeżenie, szkody tylko, że wzięte z sufitu. Słów, zapożyczonych z języków obcych, a przekutych na nasze potrzeby jest w j.polskim całe mnóstwo i tuning jest tego jednym z przykładów. I w taki prosty sposób, dodając polskie przymiotniki do obcego wyrazu stworzył całe nowe dziedziny na naszym, rodzimym rynku. Tuning to modyfikacja ............ i to wystarczyło. Z dodatkiem optyczny i elektroniczny, zmieniono pierwotne znaczenie wyrażenia, które oznacza całkowicie co innego. No, ale nasz język, chyba największe osiągnięcia na świecie ma w zapożyczaniu i przeinaczaniu wyrazów na naszą modłę. Tylko, czy należy winić za to ludzi, którzy nie mieli na to jakiegokolwiek wpływu, że ich używają ? :nie_wiem:
My nie żyjemy na świcie, zdominowanym przez j.angielski i dla większości samo wyrażenie Customizing jest kompletnie nie znane, mimo iż w połowie powiedzmy świata funkcjonuje. Po w pisaniu w przeglądarkę również nie znajdziemy słowa po polsku na ten temat https://www.google.pl/#q=customizing, w j.angielskim natomiast całe mnóstwo rekordów. Natomiast Tuning optyczny ma się świetnie https://www.google.pl/#q=...yczny&start=10. Po wpisaniu w przeglądarkę, całe mnóstwo ofert, opisów etc, etc.
Bez względu na to, czy jest ono prawidłowe, a to, że nie jest już wiemy, na stałe zagościło w naszym języku i jest powszechne wręcz w polskim świecie motoryzacyjnym, gdzie nasze forum jest li tylko kroplą w morzu.
To nie na naszym forum wykuto tą definicję. Istniała ona od dawna. Ktoś nawet pokusił się o podział Tuningu na mechaniczny ( to ten prawdziwy) elektroniczny ( chiptuning i inne tego typu ingerencje) i w końcu optyczny, którego zadaniem jest nadanie zmian w wyglądzie pojazdu w takim stopniu w jakim zadowala on właściciela.
Niezależnie od tego, czy nazwiemy takie zmiany Customizingiem, słowem, które jednak nie zagościło w naszym języku, czy tuningiem optycznym, takiemu Wiewiórowi wystarczy do pisania swoich pseudo felietonów na temat czegoś czym sie kiedyś szczycił i grał pierwsze skrzypce. ten typ po prostu tak ma. Spali mosty, narobił sobie wrogów, i teraz szuka byle pretekstu, żeby dogryzać. Coś jak Burek uwiązany do łańcucha (koszmar), który stara się złapać za nogawkę kogo się tylko da, na tyle na ile pozwala mu długość łańcucha. Niestety długość łańcucha na do którego jest uwiązany wiewiór, drastycznie zmalała, ponieważ jego wypociny są powieleniem poprzednich. No cóż, wypaliło się biedactwo.

Bądź więc tak uprzejmy i nie dołączaj do takich ludzi jak Wiewiór i nie szydź z forumowiczów, którzy wysławiają się po polsku, mniej lub bardziej zachwaszczonym językiem, ale jednak naszym. A może po prostu zbyt długo przebywasz poza granicami kraju i oderwałeś się od realnego świata w jakim tu w Polsce żyjemy ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ADi 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 988
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2014-04-17, 16:44   

Nigdy bym nie zgadł, że dyskusja pod moim tematem aż tak się rozwinie i to w takim kierunku... ;)
_________________
- R 1250R '22
- CB 650R '23
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-17, 17:02   

adi333, przyzwyczajaj się ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-04-17, 22:08   

Witek
po co tak nerwowo ? Zeby byla jasnosc - moja wczesniejsza wypowiedz nie jest szydzeniem - chyba sie troche rozpedziles...
Widze, ze alergia na Wiewiora jest bardzo silna - pare postow wyzej byles bardziej wyluzowany (cepeliada ;D ), a po przywolaniu w/w juz chcesz mnie klasyfikowac w tej samej co on druzynie. Wiewior niezle pisze - szkoda, ze troche sie powtarza i tekst z juz uzytymi chwytami juz tak nie bawi. To, ze tyle energii wklada w wysmiewanie swiata , ktorego byl czescia to zalosne ( i niesmaczne dla tych, ktorzy ten swiat z nim dzielili ), ale to swiadczy o nim samym - nawiasem mowiac typowa postawa neofity... W motocyklowym swiecie obracam sie prawie tyle ile Wiewior zyje i zupelnie bez znaczenia sa dla mnie opinie gosci tego typu. Natomiast w przedmiotowej kwestii nazewnictwa nie dziwie sie, ze pojechal po calosci, bo jak pisalem wyrazenie 'tuning optyczny' brzmi niepowaznie.
Co do wywodow na temat co przyjelo sie w jezyku polskim i powolywanie sie na google... No nie chce mi sie tego komentowac... Moje przebywanie za granica tez ma sie nijak do tego wszystkiego. Mam w kraju wielu znajomych od dwoch kolek, ktorzy w motocyklowych klimatach siedza tak jak ja od lat osiemdziesiatych i byc moze nie wiedza kto to jest Doda, ale slowa custom nie trzeba im tlumaczyc . Dlatego moze powszechnie sie nie przyjelo, ale 'powszechnie' nie odnosi sie do naszej sytuacji -jesli jest sie czescia jakiegos srodowiska, to poslugiwanie sie wlasciwym mu slownictwem jest pewna podstawa.

[ Dodano: 2014-04-17, 23:27 ]
PS. tuning = strojenie , dostrajanie
customizing = dostosowywanie

modyfikacja=zmiana,przerobka
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-04-18, 01:16   

F.I.P. Berek napisał/a:
Witek
po co tak nerwowo ?
a gdzie ty zauważyłeś zdenerwowanie. Szanuję Cię za Twoją wiedzę techniczną itd, ale niekoniecznie już Wiewióra, który za wszelką cenę chce nas po prostu obrazić itd. Pewnie, że byłem wyluzowany, ale naprawdę nie spodziewałem się, że dowalisz nam, że to my jesteśmy sami winni tego, że z nasz szydzi. Przynajmniej tak to odebrałem. Smacznego jajka i mokrego dyngusa ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-04-18, 08:28   

Dzieki i nawzajem. Pozdrawiam.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
yoorki 


Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 55
Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Norge, Mjondalen
Wysłany: 2015-09-13, 19:50   

witajcie.
to może ja przedstawie swój problem, otóż zakupiłem swojego draga z wyciętymi wszystkimi kierunkami. dokładnie zostały tylko końcówki z konektorami w przedniej lampie i pod błotnikiem. Zakupiłem dwa komplety kierunków ledowych, zamontowałem, podłączyłem, testuję i... jaki kierunek bym nie właczył to palą się wszystkie (jakby awaryjne). sugestia znajomego że przekaźnik, więc kopie i... miałbyć albo trzy albo pięcio pinowy a jest dwu??? dwa brązowe kable i nic więcej. sprawdzałem wszędzie: w okolicy aku i pod bakiem. znalazłem takie małe coś koło stacyjki i tylko dwa kable jak pisałem wcześniej. nic innego nie wpływało na działanie kierunków.
odpuściłem więc przekaźnik bo dwa kable za cholere mi nie pasowały do teorii.
zapomniałem zaznaczyć że mimo iż działały wszystkie na raz to częstotliwość była ok, to znaczy zupełnie poprawna. trochę przez przypadek a trochę za sprawą jakiegoś dzwonu (co to gdzieś dzwoni tylko nie wiadomo gdzie) wyjąłem żarówkę z kontrolki pod zegarem i o dziwo wszystko działa jak należy ale kontrolki nie ma
próbowałem wsadzić diodową "żarówkę" ale to nie do końca pomogło bo wprawdzie w jedną strone działa oki ale w drugą znowu "awaryjne". sorki że się tak rozpisałem ale może ktoś z kolegów czy też koleżanek rozwiązał ten problem? byłbym wdzięczny za sugestie. pozdrawiam
 
 
ADi 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 988
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2015-09-13, 20:01   

yoorki, ja to przerabiałem na własnej skórze. Było wiele teorii, ale nie bardzo pasowały w praktyce. Mam cztery ledowe kierunki i teraz już wszystko działa we właściwy sposób i częstotliwość mrugania też jest ok. W układ wpiłem rezystory. Nie sposób obliczyć ich oporności. Podobno są na to wzory, ale nie sposób obliczyć oporu przewodów i innych nieujętych elementów. Jesteś z daleka, więc jakiekolwiek namiary na miejsca gdzie ja kupowałem potrzebne rzeczy nic Ci nie da. Metodą prób i błędów trzeba dobrać rezystory. Na mój, nieelektryczny rozum, dziwne było to, że dopóki nie zmontowałem wszystkiego w komplecie, to właśnie każda "żarówka" świeciła jak chciała. Dopiero po spięciu wszystkiego jak należy zaczęło działać i... działa nadal!
_________________
- R 1250R '22
- CB 650R '23
 
 
yoorki 


Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 55
Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Norge, Mjondalen
Wysłany: 2015-09-13, 21:35   

kurna blaszka niby prosta fizyka jakieś obliczenia wpięcia rezystorów i innych ciulstw...
tak jakby nie można było prosto i klarownie...
co za machina z tego draga że taki oporny na modyfikacje?...
dzięki za odzew...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-09-13, 23:14   

yoorki napisał/a:
jakieś obliczenia wpięcia rezystorów i innych ciulstw...
tak jakby nie można było prosto i klarownie...
prościej to będzie opoernik. I wina nie leży w Dragu, a w ogólnie pojętej elektrotechnice i prawami jakimi sie rządzi. Żarówka 21W ma okreslona oporność, dioda led również, tylko kilkakrotnie mniejszą. Żeby prawidłowo działa przerywaćz suma rezystancji (oporu) wszystkich kierunkowskazów musi byc taka sama.
Jak w puszcze spali sie jedna żarówka, to tez kierunek ten coi pozostał mruga jak ogłupiały, prawda ?

[ Dodano: 2015-09-13, 23:18 ]
P.S. mona kupic przerywacz, który jest dostosowany do kierunków led i podmienić.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ADi 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 988
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2015-09-14, 04:37   

witek1965, ja też podchodziłem do pomysłu z przerywaczem przeznaczonym do ledów. Wszystkie, które znalazłem miał 3 do 5 pinów, a u nas są tylko 2 piny. Większość elektryków mówiła, że nie wiadomo jak będzie z zastąpieniem. Teraz już dokładnie nie pamiętam, ale rzecz była bardziej skomplikowana i do stwierdzenia dopiero przy próbie łączenia. U mnie w drugim podejściu udało się dobrać odpowiednie oporniki i działa.
_________________
- R 1250R '22
- CB 650R '23
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-09-14, 08:21   

witek1965 napisał/a:
Żarówka 21W ma okreslona oporność, dioda led również, tylko kilkakrotnie mniejszą.

Kierunkowskaz z LED ma większą oporność, dlatego przerywacze kierunkowskazów, z kontrolą przepalenia żarówki, zachowują się tak, jakby przynajmniej jedna z żarówek była spalona. By temu zaradzić, należy równolegle do kierunkowskazów (osobno na prawą i lewą stronę) podłączyć rezystor 6-7 Omów, 25-50 Wat. Najczęściej w handlu spotyka się oporniki 6,8 Oma, 25 Wat i takie spokojnie wystarczą, ale powinny być zamontowane w miejscu dobrze wentylowanym, bo wydzieli się na nich trochę ciepła. Można poszukać oporników o trochę większej mocy (np. 50W), co nie zmieni poboru prądu, ale nie będą osiągać takich temperatur, bo mają większą powierzchnię radiacyjną i lepiej będą się schładzać.
Samo miejsce włączenia w układ nie ma znaczenia - może to być przy przednim kierunku, tylnym lub gdzieś pośrodku, oporność przewodów w wiązce jest pomijalna.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group