Świece XV 1700, czy tak powinny wygladać. |
Autor |
Wiadomość |
ksiaze_kluska
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-03-24, 14:09
|
|
|
Ociupinkę za bogato, ale jest OK nie grzeb tylko śmigaj |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-24, 14:28
|
|
|
Przy "zdrowym"spalaniu elektrody powinny mieć ceglasty nalot. Masz za bogatą mieszankę.Można tak śmigać,ale po co przepłacać? Sprawdź regulację i zobacz co ze ssaniem(może się nie domyka). Za bogata mieszanka może być przyczyną"wielu groźnych chorób"np.:przebarwienie kolanek,strzałów w kominy,itp. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-24, 17:26
|
|
|
Są podobne, więc gary pracują jednakowo. Świece wykręcone po dłuższej trasie, czy po odpaleniu w garażu ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
ksiaze_kluska
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-24, 18:23
|
|
|
swiece maja 5tys mil, głownie w trasie, wykręcone po przegonieniu po autostradzie na dystansie 100 km |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-24, 18:50
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Przepraszam ale mam pytanie może jako laik, ale one nie są jednakowe. Jedna jest bardziej jasna (porcelanka) od drugiej. Czy to jest OK. |
OldDiver to normalne. Każdy cylinder jest zasilany swoim gażnikiem(po to między innymi robi się regulację składu mieszanki i synchro gażników). Bardzo trudno jest ustawić obydwa idealnie tak samo - stąd różnica. Temperatura też odgrywa swoją rolę,ustawienie luzów zaworowych - czynników jest dużo. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
powalla
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 89 Skąd: Mikolow
|
Wysłany: 2014-03-24, 20:03
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Każdy cylinder jest zasilany swoim gażnikiem(po to między innymi robi się regulację składu mieszanki i synchro gażników) |
Chyba nie w 1700 , bo tam jest jeden gaźnik |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-24, 20:17
|
|
|
Ok. W kontekście wtrysku też nie,a i tak jak wyjmiesz świece mogą występować różnice w zabarwieniu.
ksiaze_kluska napisał/a: | swiece maja 5tys mil, głownie w trasie, wykręcone po przegonieniu po autostradzie na dystansie 100 km |
Czy tak,czy siak za bogaty skład mieszanki. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2014-03-24, 22:59
|
|
|
ksiaze_kluska napisał/a: | swiece maja 5tys mil, głownie w trasie, wykręcone po przegonieniu po autostradzie na dystansie 100 km |
Po takiej trasce to powinny być słomkowe, przy prawidłowo ustawionym gaźniku, zalecam ingerencje w gaźnik.
Zaznaczam, że przy RS-ach nie ma złotego środka na regulację, do każdego trzeba podejść indywidualnie...... powodów może być wiele.....
zależności bardzo istotne: wydech - filtr powietrza, gaźnik z bebechami oryginalnymi lub akcesoryjnymi, aby to wszystko zestroić prawidłowo trzeba wiedzy i nieziemskiej cierpliwości......
Coś na ten temat wiem....... ile razy rozbierałem gaźnik by tylko przestawić iglicę o jeden rowek lub podkręcić PMS np. o 1/4 obrotu i tak do znudzenia.
Na forum WRS temat rzeka, polecam......
[ Dodano: 2014-03-24, 23:07 ]
powalla napisał/a: | HELLOWEEN napisał/a: | Każdy cylinder jest zasilany swoim gażnikiem(po to między innymi robi się regulację składu mieszanki i synchro gażników) |
Chyba nie w 1700 , bo tam jest jeden gaźnik |
Eee tam, Helloween wozi zawsze zapasowy w razie czego to ma dwa |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-24, 23:15
|
|
|
Cytat: | Eee tam, Helloween wozi zawsze zapasowy w razie czego to ma dwa
|
Miki nie pisałem tu konkretnie o gaźnikach,tylko o świecach. A że na forum draga jesteśmy,to tak mi się o dwugaźnikowcu z automatu napisało Z resztą kto by te wszystkie typy motongów spamiętał Ja już stary jestem Najważniejsze że świece czarne to "rozstrój" mieszanki i tu się ze mną zgodzisz? |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2014-03-24, 23:54
|
|
|
Helloween
Pewnie, że się zgadzam |
|
|
|
|
ksiaze_kluska
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-25, 08:48
|
|
|
pozostały mi manewry na iglicy - moge obnizyc o jeden rowek oraz odejmowac podkladki, dysze na bank sa akcesoryjne, mam hypka i longshoty
spalanie na tym ustawieniu mam spoko ~5,5 /100 ale w trasie na spokojnie moge zejsc grubo ponizej 5/100 |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-25, 09:35
|
|
|
ksiaze_kluska napisał/a: | spalanie na tym ustawieniu mam spoko ~5,5 /100 ale w trasie na spokojnie moge zejsc grubo ponizej 5/100 |
I tak zostaw. Świece są czyste, bez nagarów - ważny jest osad na ceramice, a nie na wychłodzonym gwincie. Drobny nalot powstał prawdopodobnie przy dojeździe do domu, gdzie większą rolę odgrywa dysza wolnych obrotów i otwory przejściowe, a w tym zakresie zawsze będzie trochę bogato. Różnica między garnkami u mnie też występuje, choć nie w takim stopniu jak u Ciebie. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
ksiaze_kluska
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-25, 11:56
|
|
|
wemar napisał/a: | ksiaze_kluska napisał/a: | spalanie na tym ustawieniu mam spoko ~5,5 /100 ale w trasie na spokojnie moge zejsc grubo ponizej 5/100 |
I tak zostaw. Świece są czyste, bez nagarów - ważny jest osad na ceramice, a nie na wychłodzonym gwincie. Drobny nalot powstał prawdopodobnie przy dojeździe do domu, gdzie większą rolę odgrywa dysza wolnych obrotów i otwory przejściowe, a w tym zakresie zawsze będzie trochę bogato. Różnica między garnkami u mnie też występuje, choć nie w takim stopniu jak u Ciebie. |
jak spojrzałem na swiece to pierwsza myśl, ze jest ok i zmniejszając dawke paliwa na przednim cylindrze już bedzie za ubogo. później pogooglowałem i powstał metlik bo jedni to interpretują ze jest ok inni ze na granicy zbyt ubogiej jeszcze inni ze za bogato (chodzi o przedni garnek) |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-03-25, 12:34
|
|
|
Wg mnie jest za ubogo. Możesz mieć za dużą dyszę główną ale na iglicy ja tu widzę pole manewru jeśli interesują Cię osiągi. Tylne świece będą zawsze ciut ciemniejsze gdyż cylinder dostaje bogatszą mieszankę. Przednie świece z jednej strony będą miały tzw księżyc (mocniejsze przebarwienie z jednej strony), jest to normalne.
Uboga mieszanka powoduje przebarwienie kolanek w związku ze wzrostem temperatury natomiast przy bogatej..tak, będą strzały w wydech ale przy zapalaniu a w czasie jazdy to już faktycznie na granicy zalania to też mogą być ale to rzadka sytuacja.
Tak czy siak iglicę możesz podnieść o pół podkładki lub spróbować o jedno całe nacięcie.
Twoje świece nie mają żadnego zabarwienia prawie. Ten czarny osad węglowy na dole może powodować oryginalna dysza główna. Podaj co masz w gaźniku to Ci odpiszę.
Załączam swoje świece, ciemniejsza to oczywiście tył ale już teraz mam bez osadu gdyż był za wysoki poziom paliwa, kolor się nie zmienił tylko nagaru nie ma.
Zobacz że w porównaniu do moich Twoje są białe jak ze sklepu.
tyl.jpg tył |
|
Plik ściągnięto 233 raz(y) 159.41 KB |
przod.jpg przód |
|
Plik ściągnięto 244 raz(y) 233.05 KB |
|
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-25, 14:08
|
|
|
Witt, ale weź pod uwagę warunki jazdy, po których świece były wykręcone - autostrada i kawałek do domu. Jak wzbogaci po takiej jeździe, to na zwykłej trasce będzie miał zbyt bogato. Ja zostawiłbym to tak, jak jest. Narobi się, a efektu wielkiego nie będzie. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-03-25, 14:47
|
|
|
Zgadza się ale ja mu nie każe wymieniać pilot jeta od wolnych obrotów czy wykręcać śrubki PMS od mieszanki, jak manual Mikuni mówi ustawienie iglicy w zasadzie ma wpływu na spalanie powyżej 65 mil na godzinę a na trasie to on ledwo muska manetkę i cały czas jedzie na pilocie. Jeśli te świece nie nabrały koloru przynajmniej kawy z mlekiem to coś jest nie tak, możemy przyjąć że to jest lekko szarawy nalot czyli po prostu ujdzie ale optimum to to nie jest. Musiałby odkręcić gaźnik i podać wielkość dyszy głównej i producenta oraz ustawienie iglicy ale strzelam że główna dysza jest za duża a na iglicy trzeba wzbogacić żeby złapać kolorek i jednocześnie nie przedobrzyć. Ja zarżnąłem tylne świece dopiero jak ustawiłem niedorzecznie bogatą mieszankę i wtedy miałem spalanie 6.7 litra ale non stop ogień po mieście. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
ksiaze_kluska
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-25, 17:32
|
|
|
jutro zajrze, problemu nie ma bo i tak regulowalem luzy na zaworach i mam bak zdjęty.
do zerkniecia na swiece sklonilo mnie przebarwienie przedniego wydechu po kuracji seafoamem, normalnie psikam w gaznior trzymam na obrotach i co ja pacze, przedni wydech żółknie...:)
dodam, ze na takim ustawieniu jak jest zamknalbym budzik ale jak wskazówka osiagnela 180 nie mialem juz koncepcji na utrzymanie sie na siodle (bez szyby)
tymczasem porownanie swiec z przedniego cylindra i nówki:
[ Dodano: 2014-03-26, 13:24 ]
Dysze:
pilot i starter bez opisu:
[img][/img]
Główna bez opisu:
Iglicy:
ori 837MX-2
Iglica:
6 rowków, zapieta na 2 od góry. Po kupnie moto była zapięta na 4 od góry ale to była masakra. Spalał 7,5/100, odpalał bez ssania i kopcił jak leciwy dieselek.
Jedna podkładka jest na górze druga na dole - czy tak powinno być?
Zmierzyłem iglice i wygląda to tak - długość 62,6mm, średnica na końcu 1,58mm, średnica u góry - tam gdzie kończy się stożek 2,94 mm
pilot powietrza -100 to chyba ori
[ Dodano: 2014-03-26, 17:33 ]
wemar napisał/a: | Witt, ale weź pod uwagę warunki jazdy, po których świece były wykręcone - autostrada i kawałek do domu. Jak wzbogaci po takiej jeździe, to na zwykłej trasce będzie miał zbyt bogato. Ja zostawiłbym to tak, jak jest. Narobi się, a efektu wielkiego nie będzie. |
chyba jednak bede musial cos zrobic (tzn wzbogacic) bo w niedziele wsadziłem stare max okopcone swiece i przepalilem ok 15 minut na wolnych obrotach, wyciagam świece ktore przed wsadzeniem byly czarne jak noc (info w przedostatnim poście) i na przednim garnku widze ze izolator zaczał sie oczyszczac. Biały jak snieg to już nigdy sie nie zrobi ale widać to ewidentnie,ze przedni ma mniej paliwa porównując wyjęte stare świece. Uważnie przyjrzałem się portkom i nie widać uszkodzeń. W wolnej chwili zdejmę i dokładnie zlustruję czy przedni garnek nie dostaje lewego powietrza. |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-03-26, 22:43
|
|
|
Hej. A więc pilot jet do wolnych obrotów bez oznaczeń to jest 37.5 dynojeta, sprawdź dobrze tą główną dyszę na pewno coś na niej pisze, nie ma bata, dobrze ją oblukaj jaką ma cyferkę.
Masz iglicę i cały zestaw dynojeta i potrzeba znać jaka jest dysza główna bo to ważne ale co do podkładek to tak ma być jak to widać na rysunku ułożone. Teraz sobie daj na 3 zapinkę od góry i tą podkładkę z góry daj na sam spód czyli będziesz miał tak jakby 3 i pół na iglicy. 4 iglica to trochę bogato tzn trochę i nie trochę ale jak moto z usa i zakładali wg instrukcji to dali dynojeta dj200 i w połączeniu z zapinką na 4 to faktycznia masakra. U mnie było to samo. Sama w sobie iglica na 4 zapince to jeszcze nie powód to paniki. Czyli zaczynając od grubego końca iglicy zapinka na 3 potem ten biały plasticzek i 2 metalowe podkładki pod nim na sam spód ;-) i sprawdź jeszcze raz dobrze co pisze na tej grubej dyszy na 100% ma wybity numer albo wsadź jeśli dysponujesz pozostałościami zestawu DJ190 lub DJ185 o ile taką masz...
A jeśli się okaże że wyryte jest na niej DJ200 a nie dysponujesz inną to radzę Ci nie odkręcać manetki na razie do samego końca :-) a na 2 zapince na tej iglicy jeździć nie możesz, to jest za ubogo, za mało paliwa. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
|