Nie gaśnie kontrolka silnika. |
Autor |
Wiadomość |
Toledo

Rocznik: 1998
Wiek: 55 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2013-09-20, 20:13 Nie gaśnie kontrolka silnika.
|
|
|
Po tygodniu odpaliłem gwiazdę i tu niespodzianka, kontrolka silnika, ta żółta nie gaśnie przy włączonym silniku...? o co może jej chodzić?:) Chwilkę poczekałem i wyłączyłem silnik, po ponownym przekręceniu kluczyka lampka zgasła, ale już nie odpalałem Ds-ki. usiadłem przed kompem i zadaję pytanko...:
Czy ktoś tak "miał" już kiedyś i co było/może być przyczyną? |
_________________ Drag Star Regit |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:55
|
|
|
Od zawsze żółty piktogram z rysunkiem silnika (w samochodach też) oznacza uszkodzenie lub chwilowy błąd w układach sterowanych elektronicznie. Jeśli jest to trwałe uszkodzenie jakiegoś modułu lampki nie można "zgasić", zawsze się ponownie zaświeci. Jeśli natomiast był to błąd chwilowy, układ zresetuje się po odłączeniu na czas jakiś akumulatora (czasem bywa że po wyłączeniu zapłonu). |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-09-23, 21:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szewron


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 51 Dołączył: 06 Maj 2013 Posty: 35 Skąd: Wrocław/Psary
|
Wysłany: 2013-09-22, 20:19
|
|
|
W żadnym z obecnie stosowanych układów diagnostycznych pomarańczowa "kontrolka silnika" nie jest powiązana w sposób wyłączny z układem kontroli poziomu/ciśnienia oleju (co najwyżej może go wspomagać, ale w bardziej zaawansowanych układach). Jak już wspomnieli inni Koledzy jest ona elementem układu autodiagnostyki elementów osprzętu. Nawet gdyby w XVS 650 był któryś z czujników kontrolujących olej komunikat o nieprawidłowym poziomie/ciśnieniu byłby sygnalizowany za pomocą czerwonej kontrolki z symbolem "olejarki". W pojazdach wyposażonych w komputer pokładowy pojawia się dodatkowo dodatkowa informacja na wyświetlaczu (napis lub piktogram). |
_________________ Cierpliwość palcem dół wykopie.
"Nie ma takiego miasta Londyn... jest Lądek, Lądek Zdrój...". |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-22, 21:38
|
|
|
Cytat: | W razie wystąpienia zakłóceń w którymkolwiek z obwodów prądowych silnika, lampka świeci lub miga. W takim przypadku należy zlecić ASO Yamahy wykonanie przeglądu systemu autodiagnostycznego motocykla. |
to napisano w instrukcji obsługi XVS 650.
Przyczyn może być wiele, od bardzo prozaicznych, jak luźny styk, do poważnych, jak awaria któregoś z systemów.
Nie obawiaj się odpalić silnika ponownie. Jeżeli błąd wystąpi jeszcze raz będziesz miał pewność, że coś jest na rzeczy, a nie, że to był przypadek. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-09-22, 22:01
|
|
|
Uważasz Witek za herezje moje rady by odłączyć np. akumulator czy wyjaśnianie czego skutkiem może być zaświecenie kontrolki i brak jej związku z poziomem oleju ?
Myślę, że chłop zdążył coś przeczytać i rozjaśnić sobie ogląd sprawy. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Toledo

Rocznik: 1998
Wiek: 55 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2013-09-23, 19:27
|
|
|
Dziękuję Wszystkim za pomoc, ponowne włączenie silnika i lampka zgasła...więc zapewne - owe "zapalenie" było spowodowane wilgocią... długo stał nie odpalany, lub coś innego się mu "potentegesowało"
Pozdrawiam. |
_________________ Drag Star Regit |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-23, 19:56
|
|
|
Demolka napisał/a: | Uważasz Witek za herezje moje...... |
a skąd, poparłem Twoją wypowiedź w 101% ( zerknij do kosza ), a że cały temat został zdominowany jatką, nie miałem jak oddzielić ziarna od plew. Nie chciałem ciąć Twoich wypowiedzi na kawałki, udzielając wypowiedź fachową i w temacie, od następnego zdania, które dotyczyło czegoś innego. Co było herezją wiesz doskonale, więc odpuśćmy i nie doprowadzajmy do dalszej jatki w tym temacie.
[ Dodano: 2013-09-23, 19:58 ]
Cytat: | Demolka ma 101 % racji i nie ma co się spierać.
Demolka napisał/a: | Od zawsze żółty piktogram z rysunkiem silnika (w samochodach też) oznacza uszkodzenie lub chwilowy błąd w układach sterowanych elektronicznie. Jeśli jest to trwałe uszkodzenie jakiegoś modułu lampki nie można "zgasić", zawsze się ponownie zaświeci. Jeśli natomiast był to błąd chwilowy, układ zresetuje się po odłączeniu na czas jakiś akumulatora (czasem bywa że po wyłączeniu zapłonu). |
Poluzowanie wtyczki, czy jakikolwiek zanik prądu w układzie spowoduje zapalenie się kontrolki. Ponadto zaświeci się w przypadku awarii któregokolwiek z czujników, sond, przepływomierzy. Zapalenie się jej to sygnał, że czas odwiedzić Johnego pl |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-10-05, 20:27
|
|
|
Nie wiem czy można się podpiąć, ale była tu kiedyś mowa o oleju i lampce olejowej . Czy po przełączeniu kluczyka w pozycje 1 kiedy to wszystkie lampki się zapalają po chwili gaśnie lampka silnika i oleju zostaje tylko zielona od luzu. Czy gaśnie wam ta olejarka zanim odpalicie sprzęta, czy dopiero po odpaleniu ? Bo w puszce gaśnie dopiero jak się odpali silnik a w moto gaśnie razem z lampką od silnika i się zastanawiam czy tak ma być czy może mam gdzieś mostek .... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-06, 18:41
|
|
|
Cytat: | Nie wiem czy można się podpiąć, ale była tu kiedyś mowa o oleju i lampce olejowej . | nie mieszaj w temacie. Temat dotyczy XVS 650, a t5y piszesz o XVS 1100. Jest to zasadnicza różnica.
monkton napisał/a: | Czy gaśnie wam ta olejarka zanim odpalicie sprzęta, czy dopiero po odpaleniu ? | w XVS 1100 tak, jak najbardziej
monkton napisał/a: | Bo w puszce gaśnie dopiero jak się odpali silnik | i to również jest prawidłowe - w puszce masz ( już niestety producenci samochodów zaczynają od tego odchodzić, o zgrozo ) czujnik ciśnienia oleju, więc lampka zgaśnie jak pompa wytworzy ciśnienie i poda je na czujnik.
monkton napisał/a: | a w moto gaśnie razem z lampką od silnika i się zastanawiam czy tak ma być czy może mam gdzieś mostek .... |
Tak ma byc, ponieważ w XVS 1100 posiadasz kontrolkę stanu ( poziomu) oleju. Nie czekasz na wytworzenie ciśnienia. Czujnik "mierzy" poziom i kontrolka gaśnie. A, że dzieje się to w czasie identycznym jak auto diagnostyka układu silnika ( żółta kontrolka) to już tylko i wyłącznie przypadek. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-10-06, 21:21
|
|
|
A możesz jako zielony zrobić nowy temat "Kontrolka stanu oleju " bo mam kolejne pytanie a nie chcę mieszać w temacie. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-10-06, 21:40
|
|
|
Po co zaraz odrębny temat skoro sprawa jest banalnie prosta.
Kontrolka poziomu oleju jest z lewego boku silnika, poniżej podestu - taki okrągły szklany wziernik z oznaczonymi na jego obudowie stanami min i max.
Poziom oleju powinien zawierać się między tymi oznaczeniami. Tylko tyle i aż tyle. Budowa cepa jest bardziej skomplikowana.
Zapalenie się wskaźnika poziomu oleju - piktogram oliwiarki (tylko w XVS-1100) oznacza zbyt niski poziom oleju (poniżej stanu min) grożący uszkodzeniem silnika. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-06, 23:03
|
|
|
monkton napisał/a: | A możesz jako zielony zrobić nowy temat "Kontrolka stanu oleju " | każdy user może taki temat założyć. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-10-06, 23:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-10-06, 23:03
|
|
|
Demolka napisał/a: | Po co zaraz odrębny temat skoro sprawa jest banalnie prosta.
Kontrolka poziomu oleju jest z lewego boku silnika, poniżej podestu - taki okrągły szklany wziernik z oznaczonymi na jego obudowie stanami min i max.
Poziom oleju powinien zawierać się między tymi oznaczeniami. Tylko tyle i aż tyle. Budowa cepa jest bardziej skomplikowana.
Zapalenie się wskaźnika poziomu oleju - piktogram oliwiarki (tylko w XVS-1100) oznacza zbyt niski poziom oleju (poniżej stanu min) grożący uszkodzeniem silnika. |
Albo awarię, "zacieranie" się pływaka czujnika poziomu oleju, wewnątrz którego zbiera się osad (czujnik można wyczyścić). |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-10-06, 23:11
|
|
|
Demolka, trzeba było podać koledze info, że aby ją zobaczyć trzeba się położyć |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-10-07, 00:50
|
|
|
No dobra. To gdzie jest kontrolka vel okienko wiem i tu jest wszystko jasne .Kładę się zaglądam i wiem. Chodzi mi o olejarke na zegarach , z tego co witek1965 napisał to reaguje ona na zmiany w poziomie, a nie w ciśnieniu oleju. A kiedy silnik pracuje to chyba dość trudno sprawdzić stan oleju. I teraz załóżmy sytuację tego typu , jadę sobie radośnie i nagle zacieram silnik kontrolka się nie zaświeciła , dla czego ? Dla tego że ma coś nie halo (np. mostek z kontrolką silnika) czy dla tego ,że nie pokaże w czasie jazdy zmian poziomu oleju. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-10-07, 10:57
|
|
|
monkton napisał/a: | ... (np. mostek z kontrolką silnika)... |
Jeśli miga na zakrętach tzn. że ma mostek z kontrolką kierunkowskazu |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-08, 00:00
|
|
|
monkton, To pytanie musisz zadac producentowi. Ja zakładam tego typu odpowiedź - w związku z tym, ze okienko rewizyjne jest trudno dostępne dla wygody użytkowników dodatkowo zamieściliśmy czujnik poziomu oleju.
monkton napisał/a: | A kiedy silnik pracuje to chyba dość trudno sprawdzić stan oleju. |
W każdym pojeździe stan oleju w silniku sprawdza się na :
silniku niepracującym
po nagrzaniu do temperatury roboczej
po odczekaniu kilku minut, aby swobodnie spłynął.
W związku z tym, że różnica poziomu pomiędzy olejem zimnym ( już dawno swobodnie spłynął) a ciepłym jest niewielka, czujnik wskazuje poziom (przeprowadza kontrolę) w każdej sytuacaji, czy to na zimnym, czy na gorącym. Po prostu jak ma stan, to kontrolka gasnie.
Zrób eksperyment w trakcie wymiany oleju. Spuść olej i włącz zapłon. Wtedy rozwiążesz swoje wątpliwości odnośnie zmostkowania kontrolek. Żółta zgaśnie, "olejarka" będzie świecić.
Moim zdaniem brak kontrolki i czujnika ciśnienia w jakimkolwiek pojeździe silnikowym jest błędem, ale nie mam wpływu na decyzje producentów. Jeżeli jest taka możliwość, to chętnie zamontuję takowy czujnik w swoim motocyklu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-10-08, 00:53
|
|
|
Witek experyment sam się zrobił niechcący. W sobotę miałem jechać na małego zlota . Kiedy się ubierałem motong radośnie zagrzewał się do podróży kiedy już miałem na niego wsiadać zaświeciła się olejarka. Co do Nigdy się nie świeciła i teraz kiedy mamy sobie pobrykać oma mi tu daje jakieś znaki. Zgasiłem poczekałem aż odsapnie zaglądam w okienko no coś tam jest. Przejazd do sklepu po olej i filtr. Była opcja zrobić tylko dolewkę i polecieć no ale godzinka mnie nie zbawi zrobię całość filtr i olej. Wlałem nowy olej przekręcam kluczyk kontrolki gasną, odpalam jest wszystko git tylko zielona świeci nagle znowu olejarka zaczyna do mnie się uśmiechać . Zrobiłem babola i w pośpiechu nie zakręciłem śruby spustowej i to co lałem leciało sobie do kuwety ze starym olejem. No i jak to teraz ugryźć, bo przed odpaleniem zgasła, a w trakcie pracy się zapaliła, na moje to jednak jakby bardziej ciśnienie pokazywała. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-08, 01:00
|
|
|
monkton napisał/a: | na moje to jednak jakby bardziej ciśnienie pokazywała. | a wg producenta stan |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-10-08, 12:16
|
|
|
Technicznie i bez filozofowania:
- w samochodach (i nie tylko) "oliwiarka" otrzymuje sygnał z czujnika ciśnienia oleju, dlatego gaśnie po uruchomieniu silnika i uzyskaniu właściwego ciśnienia w układzie smarowania, a nie gasnąc lub zaświecając się podczas jazdy wskazuje zbyt niskie ciśnienie w układzie (niekoniecznie związane z poziomem oleju).
- w DS 1100 "oliwiarka" połączona jest z czujnikiem poziomu oleju, dlatego zaświeca się po włączeniu zapłonu sygnalizując swoją sprawność (może się np. spalić żaróweczka) i gaśnie po chwili potwierdzając, że stan oleju jest na poziomie co najmniej minimum. Jeśli stan będzie tak niski, że będzie zagrażał silnikowi, wtedy kontrolka nie zgaśnie. Jest to zabezpieczenie przed odpaleniem silnika bez oleju.
- kontrolki mają to do siebie, że ulegają uszkodzeniom (spalona żaróweczka, brak kontaktu na okablowaniu, wtyczkach, przebicia na brudnych i zawilgoconych stykach i wtyczkach) dlatego jedynym miarodajnym sposobem na kontrolę poziomu oleju jest szklany wziernik.
- jeżeli we wzierniku widać właściwy (zawierający się miedzy min, a max) poziom oleju, a zdarzają się incydenty z "oliwiarką" trzeba szukać przyczyny - w elektryce (oczyścić wtyki, styki, zakonserwować), jeśli nie pomoże sprawdzić sam czujnik. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
|