WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY . |
Autor |
Wiadomość |
Ian Hagen
Rocznik: 2003
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 103 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-11, 11:14
|
|
|
W xvs 1100 custom i classic maja taka sama wielkosc 108mm.
Powodzenia.Olej 10W > szybkie pytanie ale z wszystkimi gratami w środku (sprężyna uszczelniacze itd.) czy bez? |
_________________ Only a biker knows why a dog sticks it’s head out of the window
Pozdrawiam
LwG |
|
|
|
|
Valdi
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 27 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-03-11, 14:18
|
|
|
Amortyzator ma być poskładany w całości ,ale bez sprężyny i rzecz jasna wszystkiego co nad nią /tuleja i podkładka/.Następnie wciśnięty do końca i wtedy wlewsz powoli.Rozsuwasz suwmiarkę na 108mm i głębokościomierz wkładasz do rury opierając suwmiarke o jej brzeg.Najlepiej z pomocą latarki wnętrze obserwować do momentu styku oleju z końcem głębokościomierza.Przepompować po wlaniu powiedzmy 400ml aby olej wypełnił wnętrze i potem tylko dolać do 108mm. |
|
|
|
|
Ian Hagen
Rocznik: 2003
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 103 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-12, 23:21
|
|
|
Dzieki |
_________________ Only a biker knows why a dog sticks it’s head out of the window
Pozdrawiam
LwG |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-04-23, 00:22
|
|
|
a czy mozna dolać te brakujące 14 cm3 starym olejem czy lepiej zostawić po 500 ml i nie mieszac starego (który może być innej lepkości) bo wydawać kolejne 50 zł dla 14 cm3 troche mija się z celem |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-23, 00:47
|
|
|
Leonn napisał/a: | a czy mozna dolać te brakujące 14 cm3 starym olejem | jak nie ma innego wyjścia to tak zrób. Przefiltruj go przez filtr do kawy (wiem, że to będzie trwało). Jak nie dolejesz, to jakby go było za mało. Może przejdź się do jakiegoś warsztatu i poproś o te 20 cm3 i dolej po 10 na lagę. No i proponuje 15W. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
gery73
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2013-05-18, 13:55
|
|
|
Czy ktoś mi powie kto odkręcał lagi czy podczas odkręcenia górnej nakrętki, ale nie luzując śrub na dolnej półce laga pozostanie na swoim miejscu czy ucieknie w dól ? Muszę wymieni nakrętki bo są paskudne i nie wiem czy rozbierać wszystko czy mogę wymieni tylko same śruby.
Ps : Tak przy okazji mi się nasunęło - czy nie dało by się wymieniać oleju w lagach za pomocą odsysacza oleju odkręcając tylko górne śruby ?
Pozdrawiam gery73 |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-19, 20:28
|
|
|
gery73, możesz śmiało wymieniać te śruby. Miałem szybę, która mocowana była tymi samymi śrubami w górnej półce. gery73 napisał/a: | Ps : Tak przy okazji mi się nasunęło - czy nie dało by się wymieniać oleju w lagach za pomocą odsysacza oleju odkręcając tylko górne śruby ?
|
raczej nie. Nawet nie raczej, a na 100%. Przecież nie wyssiesz tego oleju, który jest w goleni, ale można wymienić olej nie zdejmując lag. Bez wymiany uszczelniaczy rzecz jasna. Trzeba odkręcić dolne śruby. Niestety jest to związane z demontażem koła, ponieważ są one w lagach przysłonięte szpilką. Olej sam ścieknie. Zakręcisz je i wlejesz olej od góry. Jam tak raz to uczynił, ponieważ zapomniałem o podkładce miedzianej. A już nie chciało mi się ponownie demontować lagi i się udało. Oczy mi sie otworzyły, jak zobaczyłem uszczelkę (podkładkę miedzianą) na dnie naczynia do którego spuściłem olej. (swoją drogą te podkładki powinny być nowe) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
gery73
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2013-05-19, 21:27
|
|
|
Ok dzieki. Ale zeby bylo jasne chodzi mi o odkrecenie srub tych pod ktorymi jest juz sprezyna lagi - mowisz ze smialo moge odkrecac? Nie te ktore s iskaja lage i do ktorych zazwyczaj montuje sie szybe |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-19, 22:09
|
|
|
gery73 napisał/a: | czy podczas odkręcenia górnej nakrętki, ale nie luzując śrub na dolnej półce laga pozostanie na swoim miejscu czy ucieknie w dól ? |
Piszesz bardzo niejasno.
Laga jest zamocowana w dolnej i górnej półce. Śruba, pod która jest sprężyna, to korek, a dokładnie, to jest po kolei : korek, pod korkiem jest taka rurka, pod rurka podkładka i dopiero sprężyna.
Tą śrubę, korek możesz odkręcić śmiało. On nie ma nic współnego z mocowanie lagi, natomiast uważaj, żeby nie wystrzelił i nie wybił ci oka. Odkręcaj kluczem nasadowym i cały czas lekko dociskaj. Jak poczujesz, że już jest odkręcony, powoli odpuszczaj docisk. Inaczej może ci sprężyna wystrzelić.
[ Dodano: 2013-05-19, 22:14 ]
Na pierwszej stronie tego tematu jest rozebrana laga w częściach. Na pierwszej fotografii widnieje korek, oraz śruba mocująca rurę teleskopową (część lagi) w górnej półce. Pod korkiem jest wszystko co opisałem wyżej, a co jest na fotce 7. Na fotce 6 odkręcam korek |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
gery73
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2013-05-20, 07:09
|
|
|
Chodzi wlasnie o te korki. Teraz wszystko jasne. Dzieki serdeczne.
Pozdrawiam gery73 |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2013-05-27, 18:44
|
|
|
Moje moto było u mechaniora (zaczeła pocić sie lewa laga) Pojawiał się na niej olej w małej ilości.
Teraz przód jest dużo sztywniejszy twardszy.
Wymieniono uszczelniacze pyłowe te na zewnatrz (stare troszke spękane na gumie były).
Uszczelniacze olejowe nowe i nowy olej w lagach, stary mi pokazywał był tak przepalony i śmierdzący że szok :-) Chyba od nowości nie ruszane.
No i najgorsze to cena 340zł za robote z materiałem a czy to drogo czy nomalnie? ktoś wymieniał z was w jakimś serwisie lub u mechanika ile płaciliście??? |
|
|
|
|
bynioboss
Rocznik: 1997
Wiek: 60 Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 348 Skąd: sopot
|
Wysłany: 2013-05-27, 20:27
|
|
|
Wymieniłem olej i uszczelniacze w DS 650, zapłaciłem 250 zet. |
_________________ Bynioboss |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2013-05-27, 20:29
|
|
|
4 uszczelniacze? no to dałem 90zł więcej. |
|
|
|
|
gery73
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2013-05-27, 21:11
|
|
|
Mnie wymiana oleju kosztowala 62 zlote. Nie wymienialem uszczelniaczy. Z uszczelniaczmi bylo by 150. Naprawde powinno sie to robic samemu zdjecie kola i odkrecenie trzech srub imbusowych to banal. |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2013-05-27, 21:21
|
|
|
U mnie chodziło o wymiane uszczelniaczy, nigdy tego nie robiłem nie wiedziałem ile oleju itd więc wolałem to zlecić komuś kto w tym siedzi. A że ktoś ceni swoją prace normalne ważne żeby było dobrze. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-10-02, 23:39
|
|
|
Valdi napisał/a: | Amortyzator ma być poskładany w całości ,ale bez sprężyny i rzecz jasna wszystkiego co nad nią /tuleja i podkładka/.Następnie wciśnięty do końca i wtedy wlewsz powoli.Rozsuwasz suwmiarkę na 108mm (w moim przypadku 95mm) i głębokościomierz wkładasz do rury opierając suwmiarke o jej brzeg. |
mam pytanie...właśnie jestem po wymianie płynu w amortyzatorach...lagi rozkładałem doszczętnie no i po ponownym poskładaniu i zalaniu każdej po 507 ml moja odległość od krawędzi lagi do lustra płynu wynosi 115 mm (rozlałem butelke 1000ml równo po 500 i dolalem do kazdej lagi po 7 cm3 strzykawką ) - rozkładam ręce i nie wiem dlaczego osiągnąłem taką odległość i czy mam dolewać płynu dalej - żeby nie okazało się że mam za twarde zawieszenie lub coś ułoży się/dobije dopiero podczas jazdy (wersja CLASSIC z tego co wiem powinienem mieć 95 mm)
czy ktoś wie dlaczego tak mam i czy odległość mierzona od lustra cieczy ma być na pewno bez sprężyny??
[ Dodano: 2013-10-03, 09:50 ]
Dodam jeszcze że mam wątpliwości co do zamontowania żółtego plastikowego zakończenia tłoczka
czy najpierw wkładamy wg zdjęcia tj. tłoczek (1) w rure (3) i następnie od drugiej strony rury zakładamy ten plastikowy korek (2) (ps. korek nie wchodzi do końca w rure i wystaje około 1 cm czy należy go wbić by się zrównał z krawędzią rury?)
czy składać to tak jak wg rysunku nałożyć korek (2) na tłoczek (1) i całość włożyć w rure (3)
[ Dodano: 2013-10-03, 17:35 ]
Hmm nikt nie ma żadnego pomysłu co może być powodem zbyt małego tanu oleju pomimo wlania wymaganej ilości?
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 336 raz(y) 99.28 KB |
Bez tytułu.jpg
|
|
Plik ściągnięto 641 raz(y) 76.41 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-10-03, 20:49
|
|
|
Leonn napisał/a: | Dodam jeszcze że mam wątpliwości co do zamontowania żółtego plastikowego zakończenia tłoczka | tak jak na zdjęciu i rysunku - poz 11.29
http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0
wszystko opisane i pokazane na zdjęciach. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-10-04, 00:17
|
|
|
złożyłem motocykl i od razu zauważyłem że zawieszenie jest twardsze, ale pracuje prawidłowo - co do oleju to zlałem łącznie z 2 lag okolo 780 ml brunatno rdzawego płynu (to by tłumaczyło zbyt miękkie zawieszenie i nie do końca prawidłową pracę na nierównościach) a przy nalewaniu wyszlo mi 532 ml na lagę by osiągnąć 95 mm od górnej krawędzi rury do lustra oleju chyba że opakowanie Fork Oil nie zawierało pełnego litra i to pierwsze 500 liczone po podziałce na opakowaniu nie zawierało równo 500 ml.... jutro przetestuje na drodze.
Co do tego żóltego plastikowego zakończenia ze sprężynką w środku to stwierdziłem ze nie ma innego sposobu zamontowania jak tylko założyć od dołu na wystającą końcówkę tłoczka którego wcześinej wkładamy do górnej rury teleskopu (tak jak na rysunku poniżej - części podobne ale to nie laga od DS)
przy okazji mam pytanie czy pod chromowaną nakrętką górnej półki jest podkładka? bo wczesniej mialem zamontowany na niej zegarek na tulei a teraz gdy zakłądam podkladkę nie mogę już włożyć tego zegarka w tuleję bo nakrętka jest za wysoko
[ Dodano: 2014-01-11, 00:55 ]
Odkopie temat
Jakiego dokładnie rozmiaru powinien być uszczelniacz przedniego zawieszenia przy XVS 650 CLASSIC 10.2001 rok bo spotkałem się z różnymi zdaniami
jedni mówią że powinien być to
41-53-8/9,5
a inni że
41-53-8/10,5
pytam bo zauważyłem po wymianie że gdzieś powolutku ucieka mi olej z jednej lagi - pisze gdzieś bo jeszcze nie zlokalizowałem wycieku ale gdzie może cieknąć jak kropla wisi na osłonie i malutka plamka jest na podłodze pod nią więc postawiłem na uszczelniacz (podczas wymiany płynu rozbierałem lagi ale nie wymieniałem uszczelniaczy - mój błąd)
ImageUploadedByMO Free1375995329.366912.jpg
|
|
Plik ściągnięto 347 raz(y) 50.61 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
wiadrowod
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 49 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-01-11, 01:24
|
|
|
witam
zabrałem się za zimowe wybebeszanie swojej gwiazdki
i mam kilka pytań:
1- jakie uszczelniacze proponujecie do DS 650 classic ( chodzi o firmę ) - będę wdzięczny za linki
2 - czy zalanie 1 lagi równym 500 ml nie będzie za małą ilością ?
3 -jaki olej lać najlepiej ( firma ) wleje 10 w bo lubię pływać i nie przeszkadza mi to nawet przy jeździe z plecaczkiem a wiem że poprzednik również lał 10 |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-01-11, 11:33
|
|
|
1: teraz jest taka technologia produkcji ze praktycznie każdy odpowiedni nowy uszczelniacz według rozmiarów i danych katalogowych będzie spełniał swoją rolę - jak masz więcej kasy kup droższy jak mniej kup tańszy
2: Wątpie żeby ktoś to praktykował i sprawdzał skoro olej w lagach nie wymienia sie za często - ja zrobiłem tak że wlałem po 500 ml nowego BEL-RAY 15 i do tego 7 ml taniego amortyzolu 15
3: Polecam Bel-Ray 15 - w cale nie jest za twardy i również motocykl ładnie pływa a przynajmniej masz większa pewność zachowania się przedniego koła podczas hamowania na polskich drogach - katalog podaje 10W ale nie zapominajmy że DS to Japoński motocykl i śmiem przypuszczać że 10W to producent przewidział na japońskie drogi a nie polskie koleiny i wszędobylskie dziury
PS nadal mnie zastanawia czy do DS 650 classic 2001 powinien być uszczelniacz 41-53-8/10,5 czy może 41-53-8/9,5 ->jak ktoś wie to piszczie |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
|