 |
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:06 |
Dziwny szmer w silniku 1100 |
Autor |
Wiadomość |
kiszka


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2009-08-24, 20:47
|
|
|
sniper napisał/a: | Sorry, za wracanie do starego tematu, ale też mam takie objawy i też mi spać po nocy nie dają. Myślałem, że to zawory. Konkretnie jeden - przedni wydechowy. Właśnie go wyregulowałem(bez zdejmowania baku! 2h roboty max) i...nadal to samo. Mam wrażenie, że ten dźwięk nie dochodzi od zaworu ssącego, ale z drugiej strony mam pewność, że to z okolic przedniego cylindra. Może to łańcuszek rozrządu? Jest właśnie z przodu po prawej. Po rozgrzaniu mógłby się nieznacznie wydłużyć i mieć luz. Ktoś ma inne teorie, albo zna odpowiedź? | Potrzymuje teorie łańcuszka-to jest TO(no umnie tak było i narazie musi być) evil |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-08-24, 21:04
|
|
|
Byłem z tym dzwonieniem w aytoryzowanej stacji Yamahy (mój Drag ma przwie 20 tys.) krótko po regulacji luzów zaworowych (więc nie zawory).
Mechanik twierdzi, że to luz poprzeczny na osi elementu napędzającego rozrząd. Ponoć normalne w Dragach i do usunięcia, ale gra nie warta świeczki bo niczym to nie grozi, a likwidacja tego luzu to kupa rozbiórki silnika, a po czsie znów może się pojawić.
Mój kumpel ma Draga nówkę (3 tys przejechane) i też mu zaczęło to pdzwanieć.
Nie zwracamy już uwagi, słuchamy w drodze świstu wiatru i co tam "plecaczki" nadają.
|
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Biały


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1619 Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-08-24, 22:42
|
|
|
Mi jak się nie podobał dzwięk silnika i głośniejsze stuki przy zmianie biegów i zacząłem słyszeć też luzy na kardanie (to wszystko zacząłem słyszeć jak jeżdziłem w orzeszku), to powiedzieli mi w Yamaszce, że silnik chodzi dobrze i słyszeli gorsze dzwięki przy mniejszym przebiegu i poradzili mi, żebym założył lepiej wyciszony kask w którym nic nie będę słyszał. |
_________________ Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2009-08-24, 22:53
|
|
|
No tak ..... mam swojego Draga od nowości i mogę się dołączyć do księgi dziwnych dźwięków:
1) stukające zawory na maxa
2) stukający luz na kardanie (chyba na 5-tce lub 4-ce) dodając i odejmując gaz słychać stukot
3) wycie kardana przy jeździe z puszczonym rolgazem (do tego stopnia że czasami myślę że za mną policja na sygnale jedzie)
4) stuki podczas przełączania biegów,
5)obcieranie przednich klocków hamulcowych "co jakiś czas"
I uwaga ..... wszystkie te odgłosy zaczęły się po przejechaniu pierwszego 1000 (tysiąca) km .... i trwają niezmiennie - więc ten typ tak ma i koniec. |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-08-25, 20:03
|
|
|
Panowie ja mam 50 tyś. km i z opisu SOFT-a mam tylko nr.5 w mojej małej i lekki stukot zaworów. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
kiszka


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2009-08-25, 21:52
|
|
|
dawid125 napisał/a: | Panowie ja mam 50 tyś. km i z opisu SOFT-a mam tylko nr.5 w mojej małej i lekki stukot zaworów. | A tam napewno coś więcej tylko.Tylko super wyciszony kask albo słuch nie ten |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2009-08-25, 22:17
|
|
|
Wszystikie dźwięki które opisałem są normą dla XVS 1100 i występują w większości motocykli.
Zawory i dźwięki z silnika wynikają jak ktoś słusznie zauważył z braku osłony wodnej silnika, która nie tylko chłodzi ale i zdecydowanie wycisza.
W większości motocykli także nie są słyszalne dźwięki dochodzące z kardana, gdyż po prostu go nie mają..... Kardan zachowuje zazwyczaj głośno gdy przenosi napęd z koła na silnik (czyli w drugą stronę). Uwarunkowane to jest jego budową.
Co do kultury pracy skrzyni biegów ..... to jest ona podobna do kultury pracy kałasznikowa.
Zaletą jest że jedno i drugie trudno uszkodzić.
Czy to wady..... chyba nie. Jesteśmy troszkę po środku.... między HD a BMW.
Mamy wszystkie odgłosy HD, ale nie mamy tele awarii- czyli jak BMW - tylko że ono znowu nie ma tej odrobiny "egzotyki" i odgłosów. |
|
|
|
 |
żmija


Rocznik: 2002
Wiek: 64 Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 1541 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2009-08-30, 22:12
|
|
|
Dzisiaj troszeczkę pośmigałem i usłyszałem lekkie poskrzypywania w przednim kole, teraz już wiem, dzięki wam drodzy gwiazdorzy, że to obcierają klocki czyli ok.
Co do pracy wału..... to właśnie za to kocham tę maszynę, czuję pod dupskiem jej bebechy
Jak mi powiedział jeden stary motocyklista im bardziej trzęsie, wyje, zgrzyta tym frajda większa.
Mam kolegę który jeździ Ducati, i ten kolega został poproszony o przetransportowanie HD,
słuchajcie, mówił mi po tej podróży, że myślał, że zepsuł gostkowi motor, tak mu tam wszystko stukało skrzypiało i waliło, a te motory tak mają. Pozdrawiam wszystkich zatroskanych. |
_________________ ssssssssssssss, co to tak syczy, a teraz? przestało.
 |
|
|
|
 |
szczepantom75


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 17 Skąd: Orzechowo
|
Wysłany: 2016-03-27, 17:47
|
|
|
Witam.
chciałbym odświeżyć temat cykania zaworów i mam pytanie:
czy ktoś może już doszedł jak pozbyć sie tego cholernego "cykania"
wiem ze luz zaworów jest w tolerancji:
LUZY ZAWOROWE (NA ZIMNYM SILNIKU)
- zawory ssania (od strony gaźników) 0,07 – 0,12 mm
- zawory wydechu (od strony kolanek wydechu) 0,12 – 0,17 mm
ustawiamy przeważnie po środku czyli:
NA ZIMNYM SILNIKU
- zawory ssania (od strony gaźników) 0,10 mm
- zawory wydechu (od strony kolanek wydechu) 0,15 mm
A czy ktoś może ustawiał w górnej lub w dolnej granicy??
Tak się zastanawiam skoro jest cisza na zimnym silniku a na ciepłym jest cykanie to czy nie lepiej będzie ustawić troszkę większy luz zaworów np. w górnej granicy(0,12 i 0,17)tak aby cykało na zimnym a po rozgrzaniu była cisza...czy ktoś juz próbował takiego zabiegu??? |
_________________ Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-27, 17:54
|
|
|
Nic nie kombinuj. Ten typ tak ma. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|