YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Łańcuszek rozrządu w Drag Star 1100
Autor Wiadomość
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2011-05-08, 21:23   

98
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-05-08, 22:03   

Oj chyba nie.
98 może być rolek - ale ogniw w jednym łańcuszku jest ok. 50 .... może 49
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-11, 21:27   

Już wiem - jest 98.
Posiadacze DS1100, którzy zamierzają kupić łańcuchy - nie należy kupować zakutych, gdyż założenie wymagać będzie rozebrania połowy silnika. Należy kupić 98 ogniw + spinkę, wówczas nowy łańcuch zostanie wciągnięty za starym po zdjęciu dekla inspekcyjnego (to mało dosłowne tłumaczenie - nie chce mi się szukać w słowniku) i skuty spinką już na kołach.
Proponuję też kupić łańcuchy wzmocnione - polecam DID-y.

Krakusom radzę zajrzeć do "OlekMotocykle" - mają dużo dobrego i - relatywnie - taniego towaru. Bez ściemy...
 
 
graju 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-17, 16:41   

jusza napisał/a:
Po wykręceniu napinacza zobaczysz na jaką długość ma już wypchnięty bolec. Tak jak już powyżej sugerowano, palcem możesz nacisnąć na łańcuch - pewnie będzie wisiał. Napinaczowi w końcu skończy się zakres regulacji, wtedy łańcuch zacznie dzwonić.
Tu uwaga: jeśli zdecydujesz się wykręcać napinacz, miej uszczelkę na zmianę, z pewnością przy odkręcaniu stara zostanie uszkodzona.


Jusz masz może namiar na jakąś ilustrowaną instrukcję jak to zrobić :) bo coś mi się wydaję, że chyba zaczął dzwonić :/
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-17, 17:18   

http://imageshack.us/phot...shaftchain.gif/

19, 20, 21 - napinacz
22 - uszczelka
16 - łańcuch

Uważaj, gdy już wykręcisz napinacz i zdecydujesz się zwolnić bolec popychacza - ponowne wciśnięcie będzie wymagało najpierw napięcia sprężyny, potem wsunięcia bolca.
 
 
graju 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-22, 16:46   

Kurcze chłopaki sorry, że wam tak tutaj d*** zawracam ;)


Ale jakby ktoś przypadkiem przejeżdżał przez Popowice we Wrocławiu to niech mi da znać żeby się umówić na jakąś przejażdżkę w celu zidentyfikowania czy problem jest czy go nie ma :D

pozdro

Jak by co to kontakt dam na Priv ;)
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-02-23, 14:49   

Niech wątpliwości nie będzie:

Właśnie wymieniam łańcuchy rozrządu - przebieg: ~40tys. km. Nie jeździłem agresywnie, nie jeździłem na niskich obrotach, napinacze sugerują wymianę. Odczuwałem już to w ubiegłym roku, choć dźwięk pracującego łańcucha jest wytłumiony przez plastikowy dociskacz.
Więc nie ma zasady.
A zdarzyć się może wiele, gdy przegapimy nadmierne rozciągnięcie - do podparcia zaworów włącznie. Zalecam udać się do garaży i skontrolować zakres napinaczy.
Howgh!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-23, 15:58   

Cytat:
Właśnie wymieniam łańcuchy rozrządu - przebieg: ~40tys.

:shock:
Przypomina mi to PF 126p, no ale jak się kupiło włoski w Pewexie za bony to hulał znacznie dłużej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Basia 



Model: SYMPATYK
Wiek: 111
Dołączyła: 12 Gru 2010
Posty: 2257
Skąd: GŁ Łódź
Wysłany: 2012-02-23, 17:54   

krotom napisał/a:
o jakim łańcuszku piszecie

o łańcuszku szczęścia ;D , bo gdy o niego zadbasz (chyba, że twój motocykl napędzany jest wałem lub paskiem, to odpuszczasz sobie ten temat :> ) to bezpiecznie latać będziesz...
wymieniałam w poprzednim sezonie cały rozrząd, wyczyszczone już zębatki zostawiłam na pamiątkę..do powieszenia na ścianie; takie swoistego rodzaju ..trofeum ;D
_________________
Szczęście to nie stacja, tylko sposób podróżowania...
uwaga szkodnik:) http://www.youtube.com/watch?v=xcJGej_-BCY
 
 
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2012-02-23, 20:53   

Jusza sam wymieniałeś czy servis ?
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-02-24, 07:52   

Rozrząd wymienił serwis.

Przypominam poprzedni mój post:
Namawiam na łańcuchy DID, niezakute - będzie można wciągnąć je usuwając łańcuch zużyty. W przypadku zakładania łańcuchów zakutych, trzeba rozebrać "boki" silnika.
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-02-24, 21:40   

Mam 83200km i wszystko gra, mam dziwny motocykl (kupiłem Stara jak miała 18000km)?

no to ładnie cofnąłeś licznik, a fe
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-01-03, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-03, 17:40   

Ja również polecam rozkutego DID-a , tylko ze sam wymieniłem . Gdyby ktoś potrzebował pomocy to chętnie pomoge, bo to nie taki diabeł straszny jak go malują ;D
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-01, 17:31   

Podepnę się ,bo mi się kuku właśnie stało :-)
Było wczoraj tak :

Ciepełko się zrobiło i postanowiłem odpalić draga 1100 ,niech sobie pochodzi.
Niestety dałem d.py i za wcześnie mu dałem w manetkę.
Coś się zdupczyło i nie pali na przedni gar.
Poczytałem posty o tym problemie ,jednak rozwiązania nie były dla mnie -niestety....

Słychać metaliczny dźwięk z przedniego gara.
Wyczyściłem i przedmuchałem gaźnik ,następnie ustawiłem zawory (zrobiłem fotki może się przyda)
Wymieniłem świece, iskra jest ,paliwo dostaje.
W końcu zdjąłem zbiornik ,airbox i odpaliłem sprzęta.

Nie wygląda to dobrze ,bo tylny gar ładnie ciągnie w gaźnik ,a przedni wcale.
Po zatkaniu dłonią wlotu powietrza do gaźnika przedniego cylindra nic się nie wyczuwa.
Tylny działający cylinder skórę zrywa z dłoni :-)
Po wykręceniu świecy przedni cylinder dmucha ładnie ,więc kompresja jakaś tam jest- jakaś.....
Wnioskuję ,że to wina pękniętego pierścienia ,lub coś się stało złego z zaworami.
Teraz moje pytanie- czy da się w dragu 1100 zdjąć głowicę bez wyciągania silnika ?

Chętnie pogrzebię w ramach hobby ,ale jak mam wyjąć silnik ,to może zlecę to komuś.
Nie wiem czy podołam takiemu wyzwaniu ,a może nie taki diabeł straszny -jak napisał wcześniej kolega o wymianie łańcuszka rozrządu...

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-02, 12:26 ]
EDIT:

Zmierzyłem ciśnienia w cylindrach- sprawny 10,3 ,ten który nie pali 0.0 :-(
Do tego metaliczny odgłos i wychodzi na uszkodzenie pierścieni.
Idę walczyć z tematem, może do wieczora wytargam silnik i zdejmę głowice z cylindrem.
Podzielę się oczywiście nowinami.

[ Dodano: 2013-02-02, 18:41 ]
Silnik wyciągnięty ,zdjęta głowica.
Ukręcił się wałek rozrządu przy odkręcaniu śruby koła zębatego
-poszła bardzo lekko.
Pękło równo z gwintem i wiem ,że za lekko poszło jak na zerwanie siłowe.
Widać ślady wcześniejszego defektu na godzinie 13 do 16 jest ubytek.
Dziwne ,że koło zębate się trzymało jeszcze.
Teraz sam nie wiem czy zdejmować cylinder i sprawdzać pierścienie ,czy postawić na ten wałek.
Boję się ruszać cylindra aby nie przestawić rozrządu.
Teraz mam łańcuszek zaznaczony i na dolnym kole jest założony tak jak był.
Jak zdejmę cylinder może się coś spierd..ić.
Może ktoś coś doradzić ?

[ Dodano: 2013-02-19, 12:36 ]
Edit

Ok' wszystko naprawione.
Wyjąłem silnik ,wymieniłem wałek, zawór i zębatkę.
Poskładałem 'ustawiłem luzy zaworowe i gwiazdka odpaliła.
Gaźniki musiałem zsynchronizować na nowo.
Gwiazdka mruczy cudnie.
Po dokładnych oględzinach okazało się ,że powodem zatarcia się wałka
był brak smarowania z powodu zatkanego wężyka z kitu przenoszącego filtr oleju.
Średnica wewnętrzna wężyków to około 2 mm.
Wężyk doprowadzający olej zamulił się ,kontrolka smarowania nie zaświeciła się i wałek się zatarł.
Radzę wszystkim mającym wyciągnięty filtr aby przedmuchali wężyki za wczasu :-)

Pozdrawiam

Zdjęcie0397.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 294.56 KB

 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-08-30, 17:37   

Podepnę się pod temat .Czy ktoś się orientuje ile waży wałek rozrządu, albo czy dwa wałki zmieszczą się wagowo w 1 kg?
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-30, 23:31   

jak brałem z jebaja UK to do 1Kg paczka była - oczywiście 1 wałek

mam nufkie na 2 cylinder - czyli przedni - jeśli chcesz to na priv
do kompletu mam śrubę do wałka nową - niestety nie mam panewki - trudno dostępna i droga dosyć
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-08-31, 10:20   

Właśnie zamawiam wałki i muszę się określić wagowo.Strzeliłem ,że te dwa kawałki metalu zmieszczą się w 1 kg ale może się przeliczyłem ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group