chrupanie przy przetaczaniu moto |
Autor |
Wiadomość |
piostar

Rocznik: 2005
Wiek: 52 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: lubawa
|
Wysłany: 2013-04-25, 12:09 chrupanie przy przetaczaniu moto
|
|
|
Witam, jak w temacie- gdy pcham motor do przodu lub tyłu słyszę takie chrupanie co mniej więcej obrót wału kardana chrupanie wychodzi z miejsca gdzie zaczyna się kardan- tak mi sie wydaje. Gdy jadę, ruszam nie słychać i nie czuć nic dziwnego.
Może ktoś ma pomysł i naprowadzi mnie na coś konkretnego.
1 (36).jpg
|
 |
Plik ściągnięto 119 raz(y) 109.35 KB |
|
_________________ Nareszcie spoko MOTO
TEŚCIOWA jest mi potrzebna jak POPIELNICZKA na motocyklu:)
 |
|
|
|
 |
Gostek


Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 628 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2013-04-25, 18:33
|
|
|
Może korniki Ci się zalęgły
A tak na poważnie to nie mam pojęcia.
Ale życzę bezawaryjnej jazdy |
_________________ Wolność kocham i rozumiem, wolności oddać nie umiem... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-25, 18:34
|
|
|
piostar napisał/a: | chrupanie wychodzi z miejsca gdzie zaczyna się kardan | Czyli konkretnie skąd ? Bo mam wrażenie, ze mylisz pojęcia.
Kardan, czyli przegub krzyżowy, jest zamocowany do wałka, który wychodzi ze skrzyni biegów. Do niego wchodzi, zupełnie swobodnie wał napędowy, zakończony wielowypustem. Druga srona wału napędowego, również jest zakończona wielowypustem i wchodzi do tulei, która jest przykręcona do wałka wychodzącego z przekładni wtórnej. Przekładnię wtórną pokazałeś na zdjęciu.
Gdyby nie było to istotne, mógłbyś mnie posądzić o mundrowanie się, ale jest. W Przekładni jest tuleja przykręcana do wałka. Gwint w tym wałku, bywa, że się urywa, ale generalnie nie dzieje sie nic. Jeździsz i nawet nie wiesz, że jest problem. Natomiast z drugiej strony ( od kardana), też urywa się gwint, ale jechać już się zbytnio nie da. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
piostar

Rocznik: 2005
Wiek: 52 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: lubawa
|
Wysłany: 2013-04-25, 21:12
|
|
|
Dokładnie nie wiem skąd. Załatwiam stojak i po podniesieniu może coś konkretniej opiszę.
Dziś pyknęłem 350km iżądnych kłopotów. |
_________________ Nareszcie spoko MOTO
TEŚCIOWA jest mi potrzebna jak POPIELNICZKA na motocyklu:)
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-25, 21:19
|
|
|
Jeśli na fotce jest twoje koło, to odpadają szprychy, które gdy nie naciągnięte potrafią właśnie "chrupać".
Może też przy przetaczaniu moto chrupać piasek (rdza) w tylnym kole gdze zazębia się dyfer z kołem. Może simmering sparciał i naciąga wodę z piachem. Znam taki przypadek.
Ale generalnie "chrupiące korniki" są nie do znalezienia bez rozbiórki podejrzanych elamentów lub wychodzą same ale po awarii. Powodzenia w szukaniu |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-25, 23:16
|
|
|
piostar napisał/a: | Załatwiam stojak i po podniesieniu może coś konkretniej opiszę. | Demolka napisał/a: | Ale generalnie "chrupiące korniki" są nie do znalezienia bez rozbiórki podejrzanych elamentów lub wychodzą same ale po awarii. Powodzenia w szukaniu |
i nie ma z tym wiele roboty. Wierz mi. Zdejmij, rozkręć ( przy okazji wymyjesz i nałożysz nowy smar). |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Henryk49


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 56 Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 42 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2013-08-18, 09:38
|
|
|
witek1965 sorry że wejdę w temat ale wczoraj jadąc bach i niespodzianka po puszczeniu manetki usłyszałem wycie jak w stary dyfer rozebrałem moto okazało się że jest zerwany gwint na wałku który wychodzi z silnika i mam problem jak ten wałek wyciągnąć i gdzie go kupić może coś doradzisz z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-08-18, 10:06
|
|
|
To dość częsta awaria w DSach. Wałek można zregenerować, ale to wymaga rozebrania silnika i jego demontaż - duża robota. Ci, których spotkała taka awaria radzą sobie tak, że jeżeli zostały 2-3 nitki gwintu, dają cieńszą podkładkę i wkręcają nakrętkę na klej. Robi się to bez rozbierania silnika. To doraźne rozwiązanie, a docelowe tak jak wyżej. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Henryk49


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 56 Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 42 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2013-08-18, 10:44
|
|
|
vaaks dzięki zostało mi z 3 nitki gwintu spróbuję w ten sposób |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-08-18, 15:22
|
|
|
na szybko nic innego nie wymyślisz, resztę napisał Vaaks |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|