Air Induction System (AIS) |
Autor |
Wiadomość |
flashmaniac

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-16, 13:22
|
|
|
Ja również wyłączyłem AIS metodą meksykanina - http://www.youtube.com/watch?v=TCmlzoUAbxE i strzałów z wydechów już nie mam.
Uwaga mam wydechy Cobra które waliły przy każdym odpuszczeniu gazu gdy AIS był włączony
Więc tłumaczenie że Cobry muszą strzelać jest g..warte.
W rurce AIS łączącej pierwszy garnek mam od dołu mała wywierconą dziurkę. Teraz z tej rurki wydostaje mi się trochę syfu. Czy ta rurka jest tam oryginalnie czy poprzedni właściciel ją wywiercił ? |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2013-07-16, 14:34
|
|
|
flashmaniac napisał/a: | ...
...Więc tłumaczenie że Cobry muszą strzelać jest g..warte...
|
Zobaczysz po pewnym czasie że nie przestaną. Żadne puste wydechy nie przestają strzelać. Wystarczy dobrze pociągnąć manetką i po odpuszczenie będą walić jak waliły.
Wszelakie kombinacje z AIS czy z dyszami potrafią co najwyżej zmniejszyć ten objaw. Czasem dosyć mocno ale nigdy do końca. |
|
|
|
 |
flashmaniac

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-16, 17:44
|
|
|
Ziółek napisał/a: | flashmaniac napisał/a: | ...
...Więc tłumaczenie że Cobry muszą strzelać jest g..warte...
|
Zobaczysz po pewnym czasie że nie przestaną. Żadne puste wydechy nie przestają strzelać. Wystarczy dobrze pociągnąć manetką i po odpuszczenie będą walić jak waliły.
Wszelakie kombinacje z AIS czy z dyszami potrafią co najwyżej zmniejszyć ten objaw. Czasem dosyć mocno ale nigdy do końca. |
Gdy zaczną strzelać na pewno napisze. Podciągałem na drugim biegu prawie do odcięcia i puściłem gaz i nie strzelał.Jechałem z górki na puszczonym gazie i też nie strzelał ( to już mnie bardzo zdziwiło ) Z tego co wiem to jednym Cobra strzela trochę a innym nie. I ja mam nadzieje cały czas będę w tej lepszej sytuacji
Zauważyłem że u mnie ta rurka AIS od pierwszego garnka jest trochę pęknięta ( to nie jest wywiercona dziurka jak wcześniej pisałem ) może to było powodem takiego walenia ? ( dostawało się fałszywe powietrze )
[ Dodano: 2013-07-27, 10:34 ]
Chciałbym wyrzucić te metalowe rurki od AIS i potrzebuje zaślepki na cylindry.
Ktoś wie gdzie to można kupić ? może ktoś ma do sprzedania ?
p.s
Cały czas zero strzałów przejechane około 500 km ( wydechy Cobra ) |
|
|
|
 |
flashmaniac

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-27, 11:35 zaślepki AIS
|
|
|
Są wersję Yamaha Drag Star 1100 które nie mają systemu AIS (mają tylko zaślepki przy cylindrze)
Czy ktoś wie jaki numer ramy jest tej wersji ?
Dzwoniłem do serwisu Yamahy i potrzebują numer ramy żeby sprawdzić czy można zamówić te zaślepki. |
|
|
|
 |
voitec


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 54 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 298 Skąd: Morscity
|
Wysłany: 2013-07-27, 11:44
|
|
|
VIN kolego - toż ten numer masz w dowodzie rejestracyjnym |
_________________ Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów - William Shakespeare |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
|
|
|
 |
flashmaniac

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-07-29, 09:53
|
|
|
voitec napisał/a: | VIN kolego - toż ten numer masz w dowodzie rejestracyjnym |
Tylko ja mam właśnie wersje z AIS który chcę właśnie zdemontować i potrzebuje tych zaślepek.
Więc po moim VIN nie znajdę tych zaślepek. Oznaczenie ramy a numer VIN to są dwa różne numery. Numer ramy składa się z kilku cyfr/liter. |
|
|
|
 |
gregorr77


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 48 Dołączył: 26 Wrz 2013 Posty: 27 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-11, 10:18
|
|
|
Odswierze temat
Czy znalazles te zaslepki AIS ? |
_________________ Grzesiek |
|
|
|
 |
Jacek6

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2014-01-12, 18:51
|
|
|
Wywaliłem i dalem tam mosiezne kołki z Castoramy. Bez podawania VIN. |
|
|
|
 |
wojtul-wwy

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 07 Sie 2013 Posty: 12 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2014-03-09, 14:05
|
|
|
swoloszczuk napisał/a: | 3) można też wykręcić całą instalację AIS i zaślepić króćcie przy cylindrach pomijając punkty 1 i 2 (trochę szkoda, bo rurki AIS ładnie się prezentują w DSie).
|
mam pytanie co do punktu nr 3 czy można zastosować patent meksykańca wywalajać to ustrojstwo a te dwie chromowane rurki tak połączyć ja meksykaniec zrobić i też będzie dobrze?
[ Dodano: 2014-03-23, 16:47 ]
weekend spędzony na pozbyciu sie AIS`a rurki chromowane zrobione połączone jednym przewodem i problem z głowy:) |
|
|
|
 |
flashmaniac

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 22 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2014-03-11, 21:41
|
|
|
Jacek6 napisał/a: | Wywaliłem i dalem tam mosiezne kołki z Castoramy. Bez podawania VIN. |
Możesz napisać coś więcej ? Znajdę je na stronie www.castorama.pl
[ Dodano: 2014-03-11, 21:52 ]
gregorr77 napisał/a: | Odswierze temat
Czy znalazles te zaslepki AIS ? |
Znalazłem na allegro ( gość sprzedawał draga na części ). Ale chciał za komplet 200zł ! więc dałem sobie spokój.
Używam patentu meksykanina - www.youtube.com/watch?v=TCmlzoUAbxE
Gumowy wąż łączący przewody AIS po jakimś czasie mi się przedziurawił ( jest mocno zgięty )
i drag star znowu zaczął lekko strzelać Kupiłem gumę grubszą, załozyłem i znowu cisza. |
|
|
|
 |
Madburn


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-10, 12:09
|
|
|
mexykanski mod jest jak burito - będzie jak nie urok to sraczka
pierwsza wada - to pęka wężyk
druga - gorsza - akumuluje się wilgoć w rurkach - i korodują od środka - objaw - nalot rdzy na kapie koło sprzęgła
jako zaślepki idealnie pasują łuski .45 ACP - wchodzą ciasno i szczelnie
https://docs.google.com/file/d/0B-KrKk_YXL4TaXBrbDdVTXF1OUU/edit |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-10, 12:48
|
|
|
flashmaniac napisał/a: | Gumowy wąż łączący przewody AIS po jakimś czasie mi się przedziurawił ( jest mocno zgięty )
i drag star znowu zaczął lekko strzelać |
Jeśli po dostarczeniu dodatkowego powietrza do wydechu pojawiły się strzały, czyli dopalanie spalin, to na bank masz źle wyregulowany gaźnik. Demontaż AIS'a był tylko "plastrem na złamanie" i nie zlikwidował przyczyn problemu. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
mike79


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2014-06-10, 12:54
|
|
|
Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników... |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
 |
Madburn


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-10, 14:12
|
|
|
wemar napisał/a: | flashmaniac napisał/a: | Gumowy wąż łączący przewody AIS po jakimś czasie mi się przedziurawił ( jest mocno zgięty )
i drag star znowu zaczął lekko strzelać |
Jeśli po dostarczeniu dodatkowego powietrza do wydechu pojawiły się strzały, czyli dopalanie spalin, to na bank masz źle wyregulowany gaźnik. Demontaż AIS'a był tylko "plastrem na złamanie" i nie zlikwidował przyczyn problemu. |
albo lewe powietrze dostaje z dziurawych rurek AISu |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-10, 14:25
|
|
|
Nie ma znaczenia skąd się dostaje, a to, jakie wywołuje skutki. Jeśli przy podaniu powietrza do wydechu pojawia się strzelanie, to znaczy, że skład spalin jest daleki od ideału i dodanie do nich tlenu doprowadza do dopalania paliwa w sposób detonacyjny. Przy prawidłowym lub zbliżonym do prawidłowego składzie spalin dodanie czystego powietrza, nie wywoła spalania detonacyjnego.
Przyczyną strzelania mogą być:
- źle wyregulowany gaźnik, który przelewa w układzie biegu jałowego (to on odpowiada za podawanie paliwa po domknięciu przepustnicy);
- wypadanie zapłonów od prawdopodobnie niedomagającego układu zapłonowego;
- obie przyczyny razem.
mike79 napisał/a: | Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników... |
Nie jest po serwisie, a jedynie za serwis zapłaciłeś. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
mike79


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2014-06-10, 21:09
|
|
|
wemar napisał/a: | Nie jest po serwisie, a jedynie za serwis zapłaciłeś. |
Zapłaciłem normalnie
"serwis" czyt. nie ASO tylko przegląd, czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników to chyba lepszy opis czynnosci wykonanych przy gaxniku mojej Yadzi |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-10, 22:36
|
|
|
Chodziło mi o to, że zapłaciłeś za regulacje, ale nie wykonano jej właściwie. Choć całkiem prawdopodobne, że wtedy zapłaciłbyś dużo więcej, bo możliwe, że trzeba by wymienić dyszę lub pobawić się poziomem paliwa w gaźnikach. Synchronizacja niewiele tu pomaga, a regulacja gaźników zwykle ogranicza się do ustawienia obrotów i ew. korekty śrubą PMS. Przy "peryferiach" fabrycznych to wystarczy, jeśli akcesoryjne to trzeba pobawić się dłużej. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
mike79


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2014-06-11, 20:17
|
|
|
wemar napisał/a: | Chodziło mi o to, że zapłaciłeś za regulacje, ale nie wykonano jej właściwie. Choć całkiem prawdopodobne, że wtedy zapłaciłbyś dużo więcej, bo możliwe, że trzeba by wymienić dyszę lub pobawić się poziomem paliwa w gaźnikach. Synchronizacja niewiele tu pomaga, a regulacja gaźników zwykle ogranicza się do ustawienia obrotów i ew. korekty śrubą PMS. Przy "peryferiach" fabrycznych to wystarczy, jeśli akcesoryjne to trzeba pobawić się dłużej. |
Chyba zaczynam nie rozumieć...
...tzn, że jak nie strzela w wydechy to ŹLE ?
Chyba dobrze skoro tyle postów z zapytaniem co robic z AIS'em żeby nie strzelał...
Jeżeli chodzi o regulacje gaźników to dlaczego piszesz i zakładasz, że jest źle zrobiona ? nawet nie słyszałeś jak chodzi
Mam wrażenie, że po prostu się nie rozumiemy... |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
 |
wemar

Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-12, 00:10
|
|
|
mike79 napisał/a: | Chyba dobrze skoro tyle postów z zapytaniem co robic z AIS'em żeby nie strzelał... |
Jeśli strzelał z AIS'em, a po jego demontażu przestał, to nie usunąłeś przyczyny strzelania, ale ją zamaskowałeś. AIS tylko dostarcza świeże powietrze do spalin - jeśli pojawia się przy tym strzelanie, to znaczy, że w spalinach jest za dużo paliwa, które nie uległo spaleniu w cylindrze.
Jeśli gaźnik jest prawidłowo ustawiony i układ zapłonowy działa sprawnie, to czy z AIS'em, czy bez, strzelania w kominy nie będzie. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
 |
|