YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Air Induction System (AIS)
Autor Wiadomość
flashmaniac 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-07-16, 13:22   

Ja również wyłączyłem AIS metodą meksykanina - http://www.youtube.com/watch?v=TCmlzoUAbxE i strzałów z wydechów już nie mam.
Uwaga mam wydechy Cobra które waliły przy każdym odpuszczeniu gazu gdy AIS był włączony !
Więc tłumaczenie że Cobry muszą strzelać jest g..warte.

W rurce AIS łączącej pierwszy garnek mam od dołu mała wywierconą dziurkę. Teraz z tej rurki wydostaje mi się trochę syfu. Czy ta rurka jest tam oryginalnie czy poprzedni właściciel ją wywiercił ? :)
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2013-07-16, 14:34   

flashmaniac napisał/a:
...
...Więc tłumaczenie że Cobry muszą strzelać jest g..warte...


Zobaczysz po pewnym czasie że nie przestaną. Żadne puste wydechy nie przestają strzelać. Wystarczy dobrze pociągnąć manetką i po odpuszczenie będą walić jak waliły.

Wszelakie kombinacje z AIS czy z dyszami potrafią co najwyżej zmniejszyć ten objaw. Czasem dosyć mocno ale nigdy do końca.
 
 
flashmaniac 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-07-16, 17:44   

Ziółek napisał/a:
flashmaniac napisał/a:
...
...Więc tłumaczenie że Cobry muszą strzelać jest g..warte...


Zobaczysz po pewnym czasie że nie przestaną. Żadne puste wydechy nie przestają strzelać. Wystarczy dobrze pociągnąć manetką i po odpuszczenie będą walić jak waliły.

Wszelakie kombinacje z AIS czy z dyszami potrafią co najwyżej zmniejszyć ten objaw. Czasem dosyć mocno ale nigdy do końca.


Gdy zaczną strzelać na pewno napisze. Podciągałem na drugim biegu prawie do odcięcia i puściłem gaz i nie strzelał.Jechałem z górki na puszczonym gazie i też nie strzelał ( to już mnie bardzo zdziwiło ) Z tego co wiem to jednym Cobra strzela trochę a innym nie. I ja mam nadzieje cały czas będę w tej lepszej sytuacji :)

Zauważyłem że u mnie ta rurka AIS od pierwszego garnka jest trochę pęknięta ( to nie jest wywiercona dziurka jak wcześniej pisałem ) może to było powodem takiego walenia ? ( dostawało się fałszywe powietrze )

[ Dodano: 2013-07-27, 10:34 ]
Chciałbym wyrzucić te metalowe rurki od AIS i potrzebuje zaślepki na cylindry.
Ktoś wie gdzie to można kupić ? może ktoś ma do sprzedania ?

p.s
Cały czas zero strzałów przejechane około 500 km ( wydechy Cobra )
 
 
flashmaniac 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-07-27, 11:35   zaślepki AIS

Są wersję Yamaha Drag Star 1100 które nie mają systemu AIS (mają tylko zaślepki przy cylindrze)
Czy ktoś wie jaki numer ramy jest tej wersji ?

Dzwoniłem do serwisu Yamahy i potrzebują numer ramy żeby sprawdzić czy można zamówić te zaślepki.
 
 
voitec 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 54
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 298
Skąd: Morscity
Wysłany: 2013-07-27, 11:44   

VIN kolego - toż ten numer masz w dowodzie rejestracyjnym :wmur:
_________________
Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów - William Shakespeare
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-07-27, 15:15   

http://yamaha-dragstar.pl...2&highlight=ais
 
 
flashmaniac 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-07-29, 09:53   

voitec napisał/a:
VIN kolego - toż ten numer masz w dowodzie rejestracyjnym :wmur:


Tylko ja mam właśnie wersje z AIS który chcę właśnie zdemontować i potrzebuje tych zaślepek.
Więc po moim VIN nie znajdę tych zaślepek. Oznaczenie ramy a numer VIN to są dwa różne numery. Numer ramy składa się z kilku cyfr/liter.
 
 
gregorr77 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 48
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-11, 10:18   

Odswierze temat
Czy znalazles te zaslepki AIS ?
_________________
Grzesiek
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2014-01-12, 18:51   

Wywaliłem i dalem tam mosiezne kołki z Castoramy. Bez podawania VIN.
 
 
wojtul-wwy 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 12
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-03-09, 14:05   

swoloszczuk napisał/a:
3) można też wykręcić całą instalację AIS i zaślepić króćcie przy cylindrach pomijając punkty 1 i 2 (trochę szkoda, bo rurki AIS ładnie się prezentują w DSie).

mam pytanie co do punktu nr 3 czy można zastosować patent meksykańca wywalajać to ustrojstwo a te dwie chromowane rurki tak połączyć ja meksykaniec zrobić i też będzie dobrze?

[ Dodano: 2014-03-23, 16:47 ]
weekend spędzony na pozbyciu sie AIS`a rurki chromowane zrobione połączone jednym przewodem i problem z głowy:)
 
 
flashmaniac 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-03-11, 21:41   

Jacek6 napisał/a:
Wywaliłem i dalem tam mosiezne kołki z Castoramy. Bez podawania VIN.


Możesz napisać coś więcej ? Znajdę je na stronie www.castorama.pl ??

[ Dodano: 2014-03-11, 21:52 ]
gregorr77 napisał/a:
Odswierze temat
Czy znalazles te zaslepki AIS ?


Znalazłem na allegro ( gość sprzedawał draga na części ). Ale chciał za komplet 200zł ! ! więc dałem sobie spokój.

Używam patentu meksykanina - www.youtube.com/watch?v=TCmlzoUAbxE
Gumowy wąż łączący przewody AIS po jakimś czasie mi się przedziurawił ( jest mocno zgięty )
i drag star znowu zaczął lekko strzelać :) Kupiłem gumę grubszą, załozyłem i znowu cisza.
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-10, 12:09   

mexykanski mod jest jak burito - będzie jak nie urok to sraczka

pierwsza wada - to pęka wężyk

druga - gorsza - akumuluje się wilgoć w rurkach - i korodują od środka - objaw - nalot rdzy na kapie koło sprzęgła

jako zaślepki idealnie pasują łuski .45 ACP - wchodzą ciasno i szczelnie

https://docs.google.com/file/d/0B-KrKk_YXL4TaXBrbDdVTXF1OUU/edit
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-10, 12:48   

flashmaniac napisał/a:
Gumowy wąż łączący przewody AIS po jakimś czasie mi się przedziurawił ( jest mocno zgięty )
i drag star znowu zaczął lekko strzelać :)

Jeśli po dostarczeniu dodatkowego powietrza do wydechu pojawiły się strzały, czyli dopalanie spalin, to na bank masz źle wyregulowany gaźnik. Demontaż AIS'a był tylko "plastrem na złamanie" i nie zlikwidował przyczyn problemu.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-06-10, 12:54   

Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników...
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-10, 14:12   

wemar napisał/a:
flashmaniac napisał/a:
Gumowy wąż łączący przewody AIS po jakimś czasie mi się przedziurawił ( jest mocno zgięty )
i drag star znowu zaczął lekko strzelać :)

Jeśli po dostarczeniu dodatkowego powietrza do wydechu pojawiły się strzały, czyli dopalanie spalin, to na bank masz źle wyregulowany gaźnik. Demontaż AIS'a był tylko "plastrem na złamanie" i nie zlikwidował przyczyn problemu.

albo lewe powietrze dostaje z dziurawych rurek AISu
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-10, 14:25   

Nie ma znaczenia skąd się dostaje, a to, jakie wywołuje skutki. Jeśli przy podaniu powietrza do wydechu pojawia się strzelanie, to znaczy, że skład spalin jest daleki od ideału i dodanie do nich tlenu doprowadza do dopalania paliwa w sposób detonacyjny. Przy prawidłowym lub zbliżonym do prawidłowego składzie spalin dodanie czystego powietrza, nie wywoła spalania detonacyjnego.
Przyczyną strzelania mogą być:
- źle wyregulowany gaźnik, który przelewa w układzie biegu jałowego (to on odpowiada za podawanie paliwa po domknięciu przepustnicy);
- wypadanie zapłonów od prawdopodobnie niedomagającego układu zapłonowego;
- obie przyczyny razem.

mike79 napisał/a:
Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników...

Nie jest po serwisie, a jedynie za serwis zapłaciłeś. ;d
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-06-10, 21:09   

wemar napisał/a:
Nie jest po serwisie, a jedynie za serwis zapłaciłeś.

Zapłaciłem normalnie lol
"serwis" czyt. nie ASO :evil: tylko przegląd, czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników :) to chyba lepszy opis czynnosci wykonanych przy gaxniku mojej Yadzi ;D
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-10, 22:36   

Chodziło mi o to, że zapłaciłeś za regulacje, ale nie wykonano jej właściwie. Choć całkiem prawdopodobne, że wtedy zapłaciłbyś dużo więcej, bo możliwe, że trzeba by wymienić dyszę lub pobawić się poziomem paliwa w gaźnikach. Synchronizacja niewiele tu pomaga, a regulacja gaźników zwykle ogranicza się do ustawienia obrotów i ew. korekty śrubą PMS. Przy "peryferiach" fabrycznych to wystarczy, jeśli akcesoryjne to trzeba pobawić się dłużej.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-06-11, 20:17   

wemar napisał/a:
Chodziło mi o to, że zapłaciłeś za regulacje, ale nie wykonano jej właściwie. Choć całkiem prawdopodobne, że wtedy zapłaciłbyś dużo więcej, bo możliwe, że trzeba by wymienić dyszę lub pobawić się poziomem paliwa w gaźnikach. Synchronizacja niewiele tu pomaga, a regulacja gaźników zwykle ogranicza się do ustawienia obrotów i ew. korekty śrubą PMS. Przy "peryferiach" fabrycznych to wystarczy, jeśli akcesoryjne to trzeba pobawić się dłużej.

Chyba zaczynam nie rozumieć... :nie_wiem:
...tzn, że jak nie strzela w wydechy to ŹLE ? :nie_wiem:
Chyba dobrze skoro tyle postów z zapytaniem co robic z AIS'em żeby nie strzelał...
:nie_wiem:
Jeżeli chodzi o regulacje gaźników to dlaczego piszesz i zakładasz, że jest źle zrobiona :nie_wiem: ? nawet nie słyszałeś jak chodzi :shock:
Mam wrażenie, że po prostu się nie rozumiemy... :roll:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-12, 00:10   

mike79 napisał/a:
Chyba dobrze skoro tyle postów z zapytaniem co robic z AIS'em żeby nie strzelał...

Jeśli strzelał z AIS'em, a po jego demontażu przestał, to nie usunąłeś przyczyny strzelania, ale ją zamaskowałeś. AIS tylko dostarcza świeże powietrze do spalin - jeśli pojawia się przy tym strzelanie, to znaczy, że w spalinach jest za dużo paliwa, które nie uległo spaleniu w cylindrze.
Jeśli gaźnik jest prawidłowo ustawiony i układ zapłonowy działa sprawnie, to czy z AIS'em, czy bez, strzelania w kominy nie będzie.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group