| 
		
		|  |  
 
	
			| Temperatura dyfra |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | cytek   
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 46
 Dołączył: 29 Cze 2012
 Posty: 13
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-08, 07:54   Temperatura dyfra |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej. Jak bardzo nagrzewa Wam się dyfer podczas jazdy ? Mój ma jakieś 40-50 stopni po około 30 km bez używania hamulca.   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-08, 08:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mierzyłeś temperaturę - jak? Zawsze się nagrzewa, ale nie tak wysoko. U mnie nawet po długiej jeździe  jest ciepły, ale nie gorący. Być może skończyły się łożyska, za mało oleju itd. Zalecam przegląd całościowy przekładni. Temat opisany na forum. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Galder   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 27 Paź 2010
 Posty: 429
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-08, 10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli masz jak zmierzyć temperaturę dyfra, sprawdź po przejażdżce po której stronie jest cieplejszy, czy od strony skrzyni biegów czy tylnego łożyska, wtedy będziesz wiedział czy olej w samym dyfrze do wymiany lub (tfu, tfu) coś się rypło i za mocno trze. |  
				| _________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | cytek   
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 46
 Dołączył: 29 Cze 2012
 Posty: 13
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-19, 11:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj przeleciałem ponad 200 kilometrów i jest tak, temperatura wyczuwalna na całej powierzchni dyfra taka sama przód, tył bez znaczenia. Druga setka starałem się nie używać tylnego hamulca. Temperatura mniejsza o jakieś 5 stopni ale nadal wyczuwalna zdecydowanie pod ręką. Jechałem z plecakiem stała prędkość około 100km/h. Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili. Chyba sam wymienię jeszcze raz olej bo ten wydaje się jakiś strasznie rzadki. Wcześniej nie miałem problemu  Jaki olej polecacie ? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Radio   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2010
 Wiek: 61
 Dołączył: 26 Cze 2012
 Posty: 901
 Skąd: ZSD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-19, 11:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | W dyfrze jest przekładnia, a jak jest przekładnia to i występuje  tarcie, więc wyczuwalna temperatura zawsze będzie,  nie przejmuj się bo to są odznaki normalnej eksploatacji, zacznij się przejmować jak temperatura będzie wysoka. |  
				| _________________ Pozdrawiam.
 Mariusz
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-08-19, 13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeżeli na przeglądzie, to nie ma takiej opcji, żeby coś spartolić, chyba, że zamiast oleju przekładniowego wlali Kujawski. 	  | cytek napisał/a: |  	  | Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili | 
 Każdy olej spełniający zalecenia producenta jest dobry. Na dzień dzisiejszy 80% dostępnych na rynku przewyższa te zalecenia. Olej z normą API GL 4 to już rzadkość, a każda wyższa jest OK.
 Zalecenie producenta to : SAE 80 i GL 4. Jak zalejesz syntetycznym SAE 75-85 API GL 5 to też będzie miodnie. Możesz wlać do przekładni ciężko pracujących, aczkolwiek nie wiem w jakim celu, z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Cena taka sama, spokój duszy bezcenny. Te oleje są tak tanie, że można wymieniać co sezon. Wchodzi ok 0,2 literka.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
 
 |  |