Problem z klockami hamulcowymi |
Autor |
Wiadomość |
Xerus
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
![](images/avatars/9654534284a3b7e045f9ff.png)
Rocznik: 1998
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-08-17, 21:20 Problem z klockami hamulcowymi
|
|
|
Ostatnio miałem dziwny problem z hamulcem przednim. Przestał mi normalnie funkcjonować. Klamkę musiałem naprawdę mocno nacisnąć żeby zaczęło hamować z 50% skutecznością. I tak przez 2 dni. Sprawdzałem poziom płynu hamulcowego i jest w normie. A dziś siadam i jest zdecydowanie lepiej powiedzmy że ok 90% skuteczności. O co tu chodzi?? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dawid Z.
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-08-17, 21:26
|
|
|
Dla mnie to wygląda na zapowietrzony układ hamulcowy. A tak poza tym jak wcisnąłeś kilka razy pod rząd klamkę hamulca to była twardsza? czy schodziła aż do manetki gazu? |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Xerus
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
![](images/avatars/9654534284a3b7e045f9ff.png)
Rocznik: 1998
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-08-17, 21:46
|
|
|
Dźwignia dochodziła prawie do końca manetki gazu. Przypomniałem sobie, może to ma jakieś znaczenie ale wczoraj poruszałem wężykiem z płynem hamulcowym. Może od tego się polepszyło?? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dawid Z.
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-08-18, 00:06
|
|
|
To z tego co piszesz muszą być zapowietrzone. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Xerus
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
![](images/avatars/9654534284a3b7e045f9ff.png)
Rocznik: 1998
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-08-18, 00:59
|
|
|
A jak się odpowietrza?? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Uryś
![Jeździec](templates/subSilver/images/ranks/4.gif)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2009-08-18, 12:55
|
|
|
naciśnij kilkakrotnie dźwignię, przytrzymaj dźwignię, na zacisku masz odpowietrznik, klucz ósemka, poluzuj odpowietrznik nie puszczając dźwigni hamulca, w tym momencie powinien wylecieć płyn z powietrzem, dźwignia powinna zejść do manetki gazu, zakręć odpowietrznik i dopiero po zakręceniu możesz puścić dźwignię. Tą czynność powtórzysz parę razy, sprawdzaj poziom płynu hamulcowego nie może go zabraknąć w zbiorniczku. Życzę miłego odpowietrzania |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Xerus
![Marzyciel](templates/subSilver/images/ranks/1.gif)
![](images/avatars/9654534284a3b7e045f9ff.png)
Rocznik: 1998
Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-08-18, 16:29
|
|
|
Dzięki za pomoc |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-18, 17:57
|
|
|
Dodam tyko, ze na odpowietrznik warto założyć kawałek wężyka. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dawid Z.
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-08-18, 22:42
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Dodam tyko, ze na odpowietrznik warto założyć kawałek wężyka. | [quote="witek1965"]
A NA DRUGIM KOŃCU WĘŻYK ZANURZYĆ W JAKIMŚ POJEMNIKU A PŁYNEM ŻEBY NIE ZASYSAŁO POWIETRZA Z POWROTEM.
8c616c7306b1f166[1].jpg
|
![](files/thumbs/t_8c616c7306b1f1661_404.jpg) |
Plik ściągnięto 118 raz(y) 180.06 KB |
|
_________________ Dawid Z. |
Ostatnio zmieniony przez Sylwek 2009-08-19, 07:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
witek1965
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/14351140476016f01ed033f.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-19, 06:32
|
|
|
dokładnie tak jak krzyczysz |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
![](images/signatures/193537124660182202303be.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
shipp
![Drag Siarz](templates/subSilver/images/ranks/5.gif)
![](images/avatars/85789523502971fd92387.jpg)
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-08-21, 17:21
|
|
|
Kiedyś pisałem o zacinaniu się hamulca tylnego. Po wciśnięciu pedału klocki trzymały i trzeba było lekko cofnąc motocykl żeby odpuściły. Szukałem o co chodzi, bałem się używac nożnego aż... okazało się że po prostu na osi, na której pracuje pedał hamulca jest... rdza! Potraktowanie jej WD40, kilka szybkich ruchów "na sucho" spowodowało, że rdza wypłynęła a nożny zaczął pracowac jak nowy. A ja już chciałem dobierac się do zacisków, klocków i bóg wie czego jeszcze. roll |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|