YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
Opony
Autor Wiadomość
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
Wysłany: 2013-02-25, 13:41   

A co czyni je mniej przydatnymi do cruisera ? Ja latam głównie wokół komina, więc chciałbym takie oponki w miarę na miasto.

Dzisiaj byłem w garażu i niespodzianka - przednią oponę mam TUBELESS, tylnia tube type ( tu akurat norma ). Czy to znaczy że poprzedni właściciel ryzykował ? Ja przejechałem na tej oponie 3 sezony i muszę stwierdzić, że jedyne co mnie czasami zastanawiało to spadek ciśnienia na poziomie 0,2 bara na miesiąc, ale według mnie mieściło to się w normie.

Jeszcze jedno pytanko mam - czy dętkę dostaje razem z oponą ?
_________________
3 MIASTO
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 48
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-02-25, 16:42   

Simonides napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko mam - czy dętkę dostaje razem z oponą

Oczywiscie tylko musisz zapłacić ;D
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-25, 19:20   

Simonides napisał/a:
A co czyni je mniej przydatnymi do cruisera ?
trzeba by zagłębić się w temat. Nośność opony może być mniejsza ze względu na wagę tych motocykli. Nie podają w tabeli. Podają tylko indeks prędkości oraz rozmiar.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
etma102 



Rocznik: 2003
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-02, 19:44   

Szukam opon dunlop słabo brigstone, z białym paskiem do V stara 650. Może znacie sklepy w USA, bo w Polsce nikt ( naprwdę nikt ) nie ma kompletu opon. Dowiedziałem się że Dunlop 404 ww na tył już nie produkują a Brigstony z białym paskiem są tylko na rynku amerykańskim.
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-02, 20:24   

Możesz spróbować tutaj
 
 
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
Wysłany: 2013-03-04, 15:35   

No więc, po poszukiwaniach w internecie zaproponowano mi zestaw składający się z:

Przód:
CONTINENTAL Milestone CM1 Front 100/90-19 57H M/C TL

Tył:
CONTINENTAL Milestone CM2 170/80-15 77S M/C TL

Obie opony są TL, ale szefostwo przekonywało, że to normalna praktyka jeźdzenie z dętką na TL. Czy ktokolwiek miał styczność z tym modelem, czy będę króliiem doświadczalnym ?
_________________
3 MIASTO
 
 
benan 


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 164
Skąd: DSW

Wysłany: 2013-03-04, 19:27   

Ja zakładałem rok temu opony TL do dętek ,co prawda innej marki ,ale problemów nie było żadnych , ale gość przy odbiorze stwierdził że tak ciasno było to włozyć że przy kapciu w trasie nie ma szans naprawy -tylko warsztat :ryczy: ogólnie mało jest na rynku opon typowych do założenia dętek
_________________
Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner
 
 
Simonides 



Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 79
Skąd: 3 miasto
Wysłany: 2013-03-04, 21:21   

No to chyba zaryzykuje to Continentale, ktoś musi być pierwszy.


Ostatnie pytanko - czy przy okazji zdejmowania tylnego koła warto zrobić jakieś przeglądy podzespołów ( inspekcja bębna, kardana, itp ) ?
_________________
3 MIASTO
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-04, 21:23   

warto np. sprawdzić to http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=450
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2013-03-27, 11:11   

etma102 napisał/a:
Szukam opon dunlop słabo brigstone, z białym paskiem do V stara 650. Może znacie sklepy w USA, bo w Polsce nikt ( naprwdę nikt ) nie ma kompletu opon. Dowiedziałem się że Dunlop 404 ww na tył już nie produkują a Brigstony z białym paskiem są tylko na rynku amerykańskim.


Jeżeli nie znajdziesz fabrycznych opon z białym pasami to polecam Ci firmę z Węgier - WhiteWallTyres .

Do VT750C2 na przód też nikt nie produkuje opon WW więc zdecydowałem się na zrobienie tego na zamówienie. Nie jest tanio ale uważam, że warto. Facet pisze po polsku więc można się dogadać. Niestety trzeba się uzbroić w cierpliwość bo zamówienie trochę trwa. W moim przypadku było to coś ponad 3 tygodnie od dokonania wpłaty.

dodatkowe info znajdziesz TU


Oto efekty.




(na tylnym kole oryginalny ME880 WW 170/80-15)
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1996
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2013-06-10, 22:01   

Muszę wymienić przednią oponę a tylną to mam SHINKO. Czy radzicie przód wymienić na taką samą czy może być inna ?
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1996
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2013-06-10, 22:01   

Muszę wymienić przednią oponę a tylną to mam SHINKO. Czy radzicie przód wymienić na taką samą czy może być inna ?
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-06-10, 22:20   

Miron, Nie ma reguły, ja osobiście zakładam takie same na oba koła. Mam przynajmniej pewność że jest ten sam wzór bieżnika i skład mieszanki gumy, co oznacza identyczną przyczepność i prowadzenie na drodze.
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1996
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2013-06-10, 22:59   

johnypl, dlatego myślę o kupieniu opony tej samej firmy. Chyba, nie przeszkadza mi, że z Korei i tak technologicznie wyprzedzają nas o całe lata.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2013-06-11, 08:58   

johnypl napisał/a:
co oznacza identyczną przyczepność i prowadzenie na drodze.

Co przy różnych rozmiarach i obciążeniach nie koniecznie musi być prawdą.
Ale fakt, na jednej osi powinny być te same gumy... :hehe: ;D
A poważnie, też bym zakładał na przód i tył ten sam typ i model...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
jacek34 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 742
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-06-11, 09:22   

na pewno na mokrej nawieszchni ma duże znaczenie, co mamy na kołach.
 
 
Raider 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 119
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 10:06   

Którego wulkanizatora w Wwie polecacie, gdzie mógłbym od ręki wymienić oponę ?
_________________
www.cppro.pl
 
 
kolinek 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 322
Skąd: WE / PWA
Wysłany: 2013-06-11, 11:09   

Raider napisał/a:
Którego wulkanizatora w Wwie polecacie, gdzie mógłbym od ręki wymienić oponę ?

Raider może tu Cię będzie pasowało?
_________________
Pozdrawiam
KOLiNEK
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-06-11, 11:45   

jacek34 napisał/a:
na pewno na mokrej nawieszchni ma duże znaczenie, co mamy na kołach.

Dwa różne profile, dwa różne obciążenia między tyłem a przodem i uważasz, że ten sam typ bieżnika ma znaczenie? Bierzesz pod uwagę, że opona na tył i na przód jest wykonana w innej technologii i najczęściej tył zużywa się 2x szybciej niż przód, co powoduje, że w pewnym momencie z tyłu mamy slicka, a przód prawie nowy?
 
 
Raider 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 119
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 19:01   

kolinek napisał/a:
Raider napisał/a:
Którego wulkanizatora w Wwie polecacie, gdzie mógłbym od ręki wymienić oponę ?

Raider może tu Cię będzie pasowało?


Dzięki za info. Parę adresów odnotowałem.

Ten na Puławskiej znam, z Virago sobie radzili, ale w Raiderze trzeba zrzucać wydechy i tu niekoniecznie chętnie chyba powierzyłbym im takie zadanie.

Zobaczymy. Dzięki wielkie za odpowiedź.
_________________
www.cppro.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group