|
Zamknięty przez: 1janbo 2020-08-09, 14:46 |
Jaki kask kupić? |
Autor |
Wiadomość |
grabi
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1397 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2013-05-19, 19:54
|
|
|
U-BOOT, szukam raczej szczęki, pełny mi nie pasuje za bardzo,
oldnita, masz rację N-43 jest dobry na krótkie przeloty, przy długich głowę rozsadza |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-19, 19:57
|
|
|
grabi napisał/a: | oldnita, też jeżdżę w N-43 i mam już trochę dość |
Ja w tamtym roku,tak na wiosnę przysiągłem sobie że już nigdy w N 43. Wystarczyło jak raz przejechałem się w shoeiu.
1.cichy
2.super aerodynamika
3.super wentylacja
[ Dodano: 2013-05-19, 20:04 ]
grabi napisał/a: | U-BOOT, szukam raczej szczęki, pełny mi nie pasuje za bardzo,
oldnita, masz rację N-43 jest dobry na krótkie przeloty, przy długich głowę rozsadza |
Też myślałem o szczękowcu,ale wybrałem integrala. Otwierana szczena tylko czasem się przydaje,a integral zawsze jest lżejszy (co robi różnicę przy długich trasach) i jest bezpieczniejszy. |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
Rici
Model: MS1300
Rocznik: 2011
Wiek: 79 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 784 Skąd: Niemcy - Jankes
|
Wysłany: 2013-05-19, 20:35
|
|
|
Jak zawsze... ilu uzytkownikow, tyle opini...
Wybiez ten, ktory najbardziej pasuje do twej glowa, te marki , ktore wymieniles sa wszystkie ok jesli chodzi o jakosc wykonania jak i funkcjonalnosc... pozostaje tylko kwestia ceny.
Ja jezdze na krotkie trasy Schuberth J1 ( z wyjmowanem bieglem),
na dlugie mam Nolan N91 (szczekowy).
Z obu jestem zadowolony. |
_________________ Byla DS 650 Classic jest Midnight Star XVS1300
Jezdze dla duszy i ciala... nie dla kilometrow... |
|
|
|
|
helmii
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-05-19, 22:53
|
|
|
Ja polecem Shoei Neoteca, jezdziłem w Cabergu integralnym, kilku orzeszkach, jednak teraz mam od sezonu Neoteca i poleam w ciemno .... jeżeli tylko pasuje
dobra wentylacja, wreszcie w wysokich temperaturach wiatr we wlosach
szczeka otwiera sie lekko i bezproblemowo
polecam |
_________________ ... dyskutuję tylko na argumenty.... |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-05-20, 00:04
|
|
|
oldnita napisał/a: | grabi, na forum V-storma , gdzie prawie wszyscy jeżdżą w szczękowcach polecają shoei neoteck ale cena ok 2300 . Sam zaczynam myśleć nad takim , bo N-43 jaki mam nie nadaje się do szybkich przejazdów autostradą . |
Shoei Neotec cena 2000+ zł
Shuberth c3pro cena 2000+ zł
HJC R-Pha Max też koło 2k ... oczywiście czasami można zdobyć w promocji taniej lub zagranicą gdzieś dorwać w normalnych cenach 2000-
odnośnie wagi schuberth c3 1.570 g (nie mylić z pro może być inna waga)
schuberth s2 1450g
porównanie wagowe do np KASK NAXA F10B INTEGRALNY SZYBA ANTIFOG ROZM XL waga 1500g integral nie wiem czy naprawdę po 1000km poczujesz różnice 70g:) |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-05-20, 08:44
|
|
|
Dag napisał/a: | Schuberth C3
Zalety:
-opływowy w porównaniu do tańszych kasków nie ma problemów z obracaniem głowy przy większych prędkościach
-duże pole widzenia
-cichy ... choć i tak niektórzy ze swoimi wydechami i tak denerwują
- w upalne dni dobrze się jeździ dopóki nie stanie się na światłach
Wady:
-mnie czasami ciśnie w szyje jak bym chciał się powiesić .... podobno rozwiązane w c3pro (wiem, że nie wszyscy takie odczucia mają)... |
To samo mogę powiedzieć o Probiker KX4 i o jego młodszym bracie KX5, z tym, że żaden z nich nie cisnął w szyję. Mimo tego, że są 3x tańsze od Szubiego, to też nie ma problemów z kręceniem głową. W temacie parowania nie wypowiem się, jeżdżę z otwartą szybą, tylko blendę przymykam jak jest słońce. Zwykle jeżdżę w orzeszku (też na długich trasach) i jak zakładam szczękowca to dziwnie się czuję, jest mi duszno (niezależnie od producenta i ceny kasku), więc szczękowiec jest tylko na specjalne okazje - np. wyjazdy zagraniczne, by nie martwić się, że ktoś się przyczepi do braku atestu w orzeszku. |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-05-20, 10:43
|
|
|
wemar napisał/a: | Dag napisał/a: | Schuberth C3
Zalety:
-opływowy w porównaniu do tańszych kasków nie ma problemów z obracaniem głowy przy większych prędkościach
-duże pole widzenia
-cichy ... choć i tak niektórzy ze swoimi wydechami i tak denerwują
- w upalne dni dobrze się jeździ dopóki nie stanie się na światłach
Wady:
-mnie czasami ciśnie w szyje jak bym chciał się powiesić .... podobno rozwiązane w c3pro (wiem, że nie wszyscy takie odczucia mają)... |
To samo mogę powiedzieć o Probiker KX4 i o jego młodszym bracie KX5, z tym, że żaden z nich nie cisnął w szyję. Mimo tego, że są 3x tańsze od Szubiego, to też nie ma problemów z kręceniem głową. W temacie parowania nie wypowiem się, jeżdżę z otwartą szybą, tylko blendę przymykam jak jest słońce. Zwykle jeżdżę w orzeszku (też na długich trasach) i jak zakładam szczękowca to dziwnie się czuję, jest mi duszno (niezależnie od producenta i ceny kasku), więc szczękowiec jest tylko na specjalne okazje - np. wyjazdy zagraniczne, by nie martwić się, że ktoś się przyczepi do braku atestu w orzeszku. |
Czyli w swoim gniazdku warto mieć w pupie przepisy i normy bezpieczeństwa
Tak na poważne jazda bez kasku oczywiście wygodniej dla głowy, ale czy będzie lepiej w czasie uderzenia zapewne nie
Możliwe, że ten kask probike jest taki jak shoei i schuberth tylko jest pytanie czy jeździłeś w kaskach jeszcze innych testowanych w komorach dynamicznych?? |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-20, 10:47
|
|
|
Dag napisał/a: | oldnita napisał/a: | grabi, na forum V-storma , gdzie prawie wszyscy jeżdżą w szczękowcach polecają shoei neoteck ale cena ok 2300 . Sam zaczynam myśleć nad takim , bo N-43 jaki mam nie nadaje się do szybkich przejazdów autostradą . |
Shoei Neotec cena 2000+ zł
Shuberth c3pro cena 2000+ zł
HJC R-Pha Max też koło 2k ... oczywiście czasami można zdobyć w promocji taniej lub zagranicą gdzieś dorwać w normalnych cenach 2000-
odnośnie wagi schuberth c3 1.570 g (nie mylić z pro może być inna waga)
schuberth s2 1450g
porównanie wagowe do np KASK NAXA F10B INTEGRALNY SZYBA ANTIFOG ROZM XL waga 1500g integral nie wiem czy naprawdę po 1000km poczujesz różnice 70g:) |
A prucz ceny,Naxa ma jeszcze jakieś zalety? I jak wypada w testach? |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-05-20, 11:06
|
|
|
U-boot wziąłem pierwszy z wierzchu tańszy kask aby pokazać, że naprawdę wagi tych szczękowców co są w pierwszym poście wymienione, a wagi integralnych z niższej półki nie różnią się. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-05-20, 11:09
|
|
|
Sorry ale pisanie w jednym kontekscie o kasku Shoei i Naxa to jak napisac ze mercedes i moskwicz to auta podobnej klasy, obydwa modele maja dopuszczenie do ruchu drogowego i kazdym mozna gdzies dojechac ale to inna bajka. |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-05-20, 11:16
|
|
|
fazzi napisał/a: | Sorry ale pisanie w jednym kontekscie o kasku Shoei i Naxa to jak napisac ze mercedes i moskwicz to auta podobnej klasy, obydwa modele maja dopuszczenie do ruchu drogowego i kazdym mozna gdzies dojechac ale to inna bajka. |
Fazzi ja pisze o wagach .... przeważnie ludzie przesiadają się z kasków niskiej , średniej pułki na wysoką i chciałem pokazać, że naprawdę kaski szczękowe wysokiej pułki nie odbiegają wagowo od kasków integralnych niskiej pułki.
Nie porównuje bezpieczeństwa , wygody kasku , opływowości, konta widzenia tylko wagę |
|
|
|
|
Joe Rocket
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 90 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2013-05-20, 11:34
|
|
|
Dag napisał/a: | Nie porównuje [...] opływowości [...] tylko wagę |
I błąd. Odpowiednia aerodynamika kasku może nie dać odczuć wyższej wagi i nie będzie ona odczuwalna podczas jazdy. Porównaj sobie np. Neoteca, który jest świetny z kaskiem N104, który jest tragiczny. Neotec jest niby cięższy, ale to Nolan nie nadaje się do jazdy i jest uciążliwy. |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-05-20, 11:37
|
|
|
Dag napisał/a: | Czyli w swoim gniazdku warto mieć w pupie przepisy i normy bezpieczeństwa |
Moja bańka i mój wybór. Nikogo nie namawiam i nikogo nie przekonuję, że tak jest OK. Każdy martwi się o swoją głowę we własnym zakresie - nie mówię nikomu, że nie jest potrzeby i nie śmiję się, gdy ktos ma kask wart połowę sprzętu, na którym przyjechał.
Osobiście nie widzę potrzeby posiadania kasku wytrzymującego udar 40g bo wiem, że skoro głowa będzie sietak poruszała, to i reszta ciała też, a takich przeciażeń nie wytrzymają narządy wewnętrzne. Druga sprawa - kask jest tak wytrzymały jak jego najsłabszy element, a 1/3 powierzchni czołowej zajmuje ... szybka z pleksy.
To moje zdanie - nie należy się z nim absolutnie zgadzać, czy utożsamiać.
Czy normy mam tam gdzie sugerujesz, to inna kwestia. Używam kasków, które nie mogą otrzymać atestu, bo nie zakrywają uszu - norma ECE22-05 dokładnie określa współrzędne punktów pomiaru wytrzymałości. Nie są to jednak orzeszki za 50zł, w których warstwa amortyzująca ma 5 mm miękkiej pianki. Miałem okazję osobiście sprawdzić wytrzymalość swojego kasku na drodze. Dziś wisi na gwoździu w garażu i przypomina mi to i owo, a używam nowego ze sklepu.
Probikery, o których piszę, spełniają normę ECE22-05. |
|
|
|
|
Apple Mike
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 300 Skąd: Bobrowniki
|
Wysłany: 2013-05-20, 14:54
|
|
|
nie wypowiem się, który wybrać bo nie używam szczękowego - mam Schuberth'a J1 - ale chciałem zwrócić uwagę na jedną dość istotną kwestię dla każdego, kto miałby sie na markę Schuberth zdecydować.
Dowiedziałem się nie dawno całkiem przypadkiem, ze po zakupie kasku tej firmy należy go zarejestrować on line celem potwierdzenia gwarancji, oraz, że nie każdy sprzedawca jest uprawniony do ich sprzedaży, a tym samym zakup u nieatoryzowanego sprzedawcy pozbawia Nas gwarancji. Taka ich polityka. |
_________________ Byle do piątku...
Były:
Gwiazda 650
Dzikus 1600
Goldas 1800
Jest:
Tygrysek |
|
|
|
|
Beny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 542 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-05-20, 15:07
|
|
|
Mam c3 i jestem zadowolony. Zwłaszcza z tego że zakładam i zdejmuje kask bez zdejmowania okularów. Kask jest cichy, czasami faktycznie kuje w gardło. W porównaniu do innych jakie przymierzałem (Nolan, Shoei) ten mi najbardziej pasował na mój łeb |
_________________ GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳 |
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2013-05-20, 16:04
|
|
|
Apple Mike napisał/a: | nie wypowiem się, który wybrać bo nie używam szczękowego - mam Schuberth'a J1 - ale chciałem zwrócić uwagę na jedną dość istotną kwestię dla każdego, kto miałby sie na markę Schuberth zdecydować.
Dowiedziałem się nie dawno całkiem przypadkiem, ze po zakupie kasku tej firmy należy go zarejestrować on line celem potwierdzenia gwarancji, oraz, że nie każdy sprzedawca jest uprawniony do ich sprzedaży, a tym samym zakup u nieatoryzowanego sprzedawcy pozbawia Nas gwarancji. Taka ich polityka. |
Pewny jesteś:>
Z rejestrowaniem chodzi raczej o to, że po wypadku możesz kupić schubertha o wiele taniej
Proszę
http://www.motocykl-onlin...obility-program |
|
|
|
|
grabi
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 49 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1397 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2013-05-20, 16:47
|
|
|
Używa ktoś może HJC R-Pha max? mogę go mieć w fajnych pieniądzach ale mam wątpliwości co do producenta, niby największa firma itp, ale zawsze |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
|
Mane
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 60 Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-20, 20:35
|
|
|
Dag ma rację. Ja mam C3 PRO i po rejestracji, jeśli w wypadku zostałby uszkodzony kask, to można drugi zakupić za 1/3 ceny. O kwestii autoryzowanego sprzedawcy nie słyszałem, ale to możliwe. |
_________________ Mane |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-20, 21:20
|
|
|
Dag napisał/a: | Nie porównuje bezpieczeństwa | Bezpieczeństwo niekoniecznie ma związek z ceną, a co za tym idzie w wysoką półką kasku
Dag napisał/a: | wygody kasku | oraz inne parametry już tak. Porównanie kasków można znaleźć tu : http://sharp.direct.gov.u...&discontinued=1
I tak na przykład Shubert C3 wypada słabiej od 3 krotnie tańszego AGV Logway, czy równie drogiego Shoei.
grabi, Musisz dokonać wyboru sam, najlepiej zakładając na głowę w sklepie każdy z proponowanych o podjąć decyzję, który najbardziej ci odpowiada.
P.S. Cytaty nie maja charakteru polemiki. Akurat napisał je Dag. Ja tylko nawiązałem do sformowań bezpieczeństwo, wygoda, cena. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6510 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2013-05-20, 21:20
|
|
|
Mane, przed napisaniem kolejnego posta proszę spełnić 1 Pkt regulaminu |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|