ścięty bieżnik |
Autor |
Wiadomość |
Joe Rocket
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 90 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2013-05-20, 08:54
|
|
|
Najgorsze z możliwych, to przekoszona rama. |
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-05-20, 09:23
|
|
|
fazzi napisał/a: | jesli jezdzisz na flaku bardziej zbiera boki | W teorii tak, a w praktyce potrafi też zbierać jedną stronę. Znajomy wybrał się skuterkiem do pracy 20 km gdzie w tylnym kole miał za mało powietrza i do kordu zdarł oponę tylko z prawej strony. Dlaczego? nie wiem Domyślam się tylko, że opona z małą ilością powietrza niema wystarczającej sztywności i się wychyla w któraś stronę. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-05-20, 09:31
|
|
|
chyba zbyt doslownie zrozumiales flak, mi chodzilo o nieodpowiednie cisnienie a nie o moment gdzie jedziemy na boku opony bo stracila swoja nosnosc |
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-05-20, 09:44
|
|
|
Ok. Rzeczywiście wyobraziłem sobie oponę gibająca się na lewo i prawo. |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-05-20, 11:41
|
|
|
RAF Kilka diagnoz w temacie prawdopodobnych wiele bzdur
Ja stawiam i to bym sprawdzil w pierwszym rzędzie na dwuśladowość moto. Prawdopodobnie "przekoszone" względem pionu motocykla są lagi (przednie koło stoi ukośnie). Może moto miało wypadek i lagi ma skrzywione, jeszcze gorzej jeśli ugięła się któraś rura ramy i główka ramy nie trzyma pionu. Prawdopodobne jest też, że długi czas moto jeżdziło z bardzo dużą róznicą w napełnieniu lag olejem
Jednotarczowość hamulca, pochylenie jezdni czy krzywe siedzenie na moto potraktuj jako dowcipy |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-20, 21:06
|
|
|
Nier wiem, czy zauważyliście, ale dyskusja jest sobie a muzom. RAF odezwał sie 4 lata temu i zapewne temat wyjaśnił, ale nie raczy sie podzielić z nami. teraz to sobie możemy reoretyzowac do woli i zapewne nigdy nie dowiemy się, czy miał za mało oleju w jednej, czy faktycznie nierówno osadzone lagi w pólkach, czy też strzelona rama była przyczyną. Żeby ten problem rozwiązać, trzeba by jednak choć w minimalnym stopniu komunikować się z zainteresowanym i na podstawie jego odpowiedzi wyciągać wnioski i szukać przyczyn.
[ Dodano: 2013-05-20, 21:07 ]
Ja na mój gust temat powinien wylądować w koszu, ponieważ nie został i nie zostanie prawdopodobnie wyjaśniony. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-05-20, 21:18
|
|
|
Czemu wszyscy odnoszą się do postu RAFa, przecież ten post umarł śmiercią naturalną 3 maja 2009r, a Marquis ponieważ ma ten sam problem i jak przystało na porządnego forumowicza podpiął się tylko pod ten temat żeby nie zakłada nowego . Może On bedzie bardziej dociekliwy i wyjaśni do końca tą zagadkę |
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-05-21, 08:10
|
|
|
Jacy wszyscy? Wszyscy odpisują na post z obawami Marquis (2013-05-17, 20:58). Chyba tylko Demolka niefortunnie odniósł się do autora tematu, ale pisze na temat. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-05-21, 09:11
|
|
|
Demolka napisał/a: | krzywe siedzenie na moto potraktuj jako dowcipy |
Ja w tym nie widze zadnego dowcipu masz prawo do swoich teorii ale to ze motocykl skreca po przeniesieniu ciezaru ciala na boki czyli balansowaniu jest oczywiste i przeladowanie motocykla z jednej strony dziala identycznie.
Piszac wyzej napisalem ze bez zadnych z wymienonych przez ciebie wad bedzie skrecal podobnie jak przy wymienionych przez ciebie usterkach.
Jechalem z kolega z Anglii do okola Hiszpanii i na bocznej sakwie dopinal duzy worek w ktorym mial namiot, materac i spiwory i tak wlasnie zalatwil opone po tych paru tys km.
Jesli cos sie dzieje warto zaczac od banalnie prostych rzeczy, koledze przerywalo swiatlo od tablicy rej. w samochodzie wiec sprawdzal kostki w slupkach i sledzil wiazke okazalo sie ze wystarczylo zmienic zarowke, inny odholowal auto na lawecie do mechanika bo nie dalo sie uruchomic okazalo sie ze ma odkrecone przewody od baku bo mu ktos spuscil rope. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-21, 18:34
|
|
|
Bakteria77 napisał/a: | a Marquis ponieważ ma ten sam problem | nie wiem czy ma, czy miał.
Marquis napisał/a: | Wymieniłem na nową i zapomniałem o sprawie.
Ale po Waszych postach zaczynam się nieco martwić, bo przestałem zwracać uwagę na bieżniki...i może ciśnienie to jeszcze nie wszystko |
Z jego całego postu wywnioskowałem, że kupił z taką zjechana oponą. Przyjął wyjaśnienie "gumiarza". Czy coś złego dzieje się teraz nie wiemy. Martwi się tylko wpisami, co mogło byc przyczyną i czy jego to nie dotyczy. Za kilka tysięcy kilometrów napisze nam, że wszystko jest OK i.........dalej będziemy mogli gdybać.
Taki temat powinien być wyjaśniany od początku - założyciel tematu zauważa niepokojący objaw sam w trakcie eksploatacji, a nie zastaje go wraz z zakupem motocykla. Jeżeli po przejechaniu kilku tysięcy km, nie będzie żadnych oznak dziwnego zużycia, to możemy sobie do woli wymieniać najróżniejsze warianty i nic nam to nie da.
Chyba, że chcemy opracować vademecum czego nie robić, żeby nie zniszczyć opony |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Marquis
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-05-21, 20:01
|
|
|
Otóż to moi drodzy
Kupiłem motór z taką właśnie zjechaną gumą i wysłuchałem opinii majstra od opon.
Na razie nie dzieje się nic niepokojącego z bieżnikiem i oby tak zostało ;P
Nadal nie znam przyczyny zdarcia opony z jednej strony i mam nadzieję, że nie dowiem się już tego za sprawą mojego motocykla
Równie dobrze mogło być tak, że zanim mi przywieźli moją obecną Gwiazdkę, ktoś podmienił oponkę... |
_________________ Marquis |
|
|
|
|
BenWito
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 145 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-10-17, 12:59
|
|
|
Odświeżam temat i mam pytanie do szanownego grona, czy ktoś przerobił praktycznie temat ścinania bieżnika tylnej opony z jednej strony, czy przyczyną jest technika jazdy, czy wada motocykla? |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-10-17, 23:11
|
|
|
Jeżeli ścina Ci oponę z lewej strony , to mam swoją teorię . Bawię się trochę w "grzebaniu" przy maszynach znajomych(oleje,uszczelniacze lag,klocki,sprzęgło,opony i takie tam..) i oczywiście swoim . Od kilku lat 3 może 5 latek zauważyłem , że bardzo często opony moje i znajomków są dziwnie ścięte z lewej strony i w szczególności przy motocyklach z małym przebiegiem gdzie ci ludzie dla lansu pomykają sobie w niedzielne popołudnia po mieście . To co teraz napiszę , pewnikiem sprowokuje niejednego do popukania się z politowaniem w czoło , otóż śmiem twierdzić , że przyczyną są ronda których w ostatnich latach namnożyło się setki w naszych miastach , miasteczkach , wioskach , obwodnicach , dojazdach , objazdach itd. Jest to do zobaczenia gołym okiem na motocyklu w którym opona ma przebieg około 8-10 tyś , a w ekstremalnych przypadkach (tylko jazda miejska) już przy przejechanych 3-4 tyś. To tyle moich osobistych obserwacji w tym temacie , a w garażu mam kilka dowodów (opony zdjęte z fajnym bieżnikiem , ale ścięta lewa strona) . Ciekawią mnie Wasze reakcje i obserwacje w tym temacie , bo jestem pewny tego co napisałem - ciśnienie w oponach przed zdjęciem z felgi było w większości przypadków "książkowe" . |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2017-10-18, 08:15
|
|
|
Ciekawa teoria, może coś w tym jest ?, jest tylko jedno ale. Wjeżdżając i zjeżdżając z ronda zawsze w prawo więc powinno się to równoważyć, myślę że statystycznie wychodzi tyle samo w lewo co w prawo. Ja osobiście nie stwierdziłem faktu zdzierania opony bardziej z lewej strony. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
BenWito
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 145 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-10-18, 13:25
|
|
|
Dziękuję za zainteresowanie tematem. W moim moto bieżnik zużywa się równo. Kupiłem go gdy miał przejechane ok. 1300 mil. Od tego czasu przejechałem ponad 12000 km i jest wszystko ok. Natomiast znajomy zauważył w trakcie jazdy poprzednim moto że mu właśnie ścina lewą stronę tylnej opony. Teraz kupił yamahę rider już ze ściętą oponą właśnie w ten sam sposób. Moja pierwsza reakcja to że kupił bity, ale po wgłębieniu się w problem m.in. u nas na forum, nabrałem wątpliwości. On twierdzi że to technika jazdy czyli w trakcie jazdy bardziej siedzi na lewej stronie. Wyżej już padła taka teoria, ale dla mnie jest nie do przyjęcia. Gdyby np. olbrzymiej postury facet jeździł na lekkim moto, siedząc „krzywo” to i może coś takiego się by działo, ale nie przy takim moto jak jego poprzedni czyli triumph czy obecnie rider. |
|
|
|
|
Romuald
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 132 Skąd: Bestwina
|
Wysłany: 2017-10-18, 13:30
|
|
|
jaro napisał/a: | Ciekawa teoria, może coś w tym jest ?, jest tylko jedno ale. Wjeżdżając i zjeżdżając z ronda zawsze w prawo więc powinno się to równoważyć, myślę że statystycznie wychodzi tyle samo w lewo co w prawo. Ja osobiście nie stwierdziłem faktu zdzierania opony bardziej z lewej strony. |
Też mi się podoba ta teoria. Dodam że na rondzie skręcając w prawo w ogóle nie zużywa się lewej strony. No chyba że na dużym rondzie.
Wieczorem zajrzę do garażu jak to u mnie wygląda. Opony montowalem rok temu ale za dużo nie jeżdżę. |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-10-18, 19:52
|
|
|
A ja myślę ,że ktoś odważniej używa przeciwskrętu w lewo bo jest łatwiejszy. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2017-10-18, 20:06
|
|
|
to ile trzeba zrobić rund po tym rondzie i z jaką prędkością ?! (jak robię trasę dajmy 100km to ile przejadę po rondach 500 m - toż to 0,5%) no bez jaj, wg tej teorii, jak skręcę po wyjeździe z domu w prawo, to wykonam więcej skrętów w prawo, aby do domu wrócić - wtedy zużyję bardziej oponę z prawej strony a może skręcam w lewo
Prędzej uwierzę że wpływ ma napęd, lub tarcza hamulcowa, bo te występują z tyłu niesymetrycznie |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-10-19, 07:56
|
|
|
pyra napisał/a: | Prędzej uwierzę że wpływ ma napęd, lub tarcza hamulcowa, bo te występują z tyłu niesymetrycznie |
A wahacz jest z gumy i przy każdym przyspieszaniu i hamowaniu wygina sie w prawo i lewo.
Tak przy okazji - na Wyspach motocyklisci też zauważyli ten "problem", tylko u nich dotyczy drugiej strony opony niż na kontynencie. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 975 Skąd: FNW/CBY
|
Wysłany: 2017-10-19, 10:00
|
|
|
wemar napisał/a: | Tak przy okazji - na Wyspach motocyklisci też zauważyli ten "problem", tylko u nich dotyczy drugiej strony opony niż na kontynencie. |
Trzeba dogadać się z Wyspiarzami i w połowie eksploatacji opon wymieniać się nimi |
_________________ - XV 1900 '14 SCL
- R 1250R '22
- CB 650R '23
- FZ8 '16
- XJ6 '14 |
|
|
|
|
|