| ścięty bieżnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Joe Rocket   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 09 Sty 2013
 Posty: 90
 Skąd: Centrum
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-20, 07:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najgorsze z możliwych, to przekoszona rama. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gordo   
  
  
 Rocznik: 2001
 Wiek: 41
 Dołączył: 06 Lip 2011
 Posty: 31
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-20, 08:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | W teorii tak, a w praktyce potrafi też zbierać jedną stronę. Znajomy wybrał się skuterkiem do pracy 20 km gdzie w tylnym kole miał za mało powietrza i do kordu zdarł oponę tylko z prawej strony. Dlaczego? nie wiem 	  | fazzi napisał/a: |  	  | jesli jezdzisz na flaku bardziej zbiera boki | 
  Domyślam się tylko, że opona z małą ilością powietrza niema wystarczającej sztywności i się  wychyla w któraś stronę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-20, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba zbyt doslownie zrozumiales flak, mi chodzilo o nieodpowiednie cisnienie a nie o moment gdzie jedziemy  na boku opony bo stracila swoja nosnosc |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gordo   
  
  
 Rocznik: 2001
 Wiek: 41
 Dołączył: 06 Lip 2011
 Posty: 31
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-20, 08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok. Rzeczywiście wyobraziłem sobie oponę gibająca się na lewo i prawo. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-20, 10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | RAF  Kilka diagnoz w temacie prawdopodobnych  wiele bzdur   Ja stawiam i to bym sprawdzil w pierwszym rzędzie na dwuśladowość moto. Prawdopodobnie "przekoszone" względem pionu motocykla są lagi (przednie koło stoi ukośnie). Może moto miało wypadek i lagi ma skrzywione, jeszcze gorzej jeśli ugięła się któraś rura ramy i główka ramy nie trzyma pionu. Prawdopodobne jest też, że długi czas moto jeżdziło z bardzo dużą róznicą w napełnieniu lag olejem
   Jednotarczowość hamulca, pochylenie jezdni czy krzywe siedzenie na moto potraktuj jako dowcipy
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-20, 20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nier wiem, czy zauważyliście, ale dyskusja jest sobie a muzom. RAF odezwał sie 4 lata temu i zapewne temat wyjaśnił, ale nie raczy sie podzielić z nami. teraz to sobie możemy reoretyzowac do woli i zapewne nigdy nie dowiemy się, czy miał za mało oleju w jednej, czy faktycznie nierówno osadzone lagi w pólkach, czy też strzelona rama była przyczyną. Żeby ten problem rozwiązać, trzeba by jednak choć w minimalnym stopniu komunikować się z zainteresowanym i na podstawie jego odpowiedzi wyciągać wnioski i szukać przyczyn. 
 [ Dodano: 2013-05-20, 21:07 ]
 Ja na mój gust temat powinien wylądować w koszu, ponieważ nie został i nie zostanie prawdopodobnie wyjaśniony.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bakteria77   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2004
 Wiek: 26
 Dołączył: 24 Kwi 2010
 Posty: 1551
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-20, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czemu wszyscy odnoszą się do postu RAFa, przecież ten post umarł śmiercią naturalną 3 maja 2009r, a Marquis ponieważ ma ten sam problem i jak przystało na porządnego forumowicza podpiął się tylko pod ten temat żeby nie zakłada nowego  . Może On bedzie bardziej dociekliwy i wyjaśni do końca tą zagadkę   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gordo   
  
  
 Rocznik: 2001
 Wiek: 41
 Dołączył: 06 Lip 2011
 Posty: 31
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-21, 07:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jacy wszyscy? Wszyscy odpisują na post z obawami Marquis (2013-05-17, 20:58). Chyba tylko Demolka niefortunnie odniósł się do autora tematu, ale pisze na temat.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-21, 08:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Demolka napisał/a: |  	  | krzywe siedzenie na moto potraktuj jako dowcipy | 
 Ja w tym nie widze zadnego dowcipu masz prawo do swoich teorii ale to ze motocykl skreca po przeniesieniu ciezaru ciala na boki czyli balansowaniu jest oczywiste i przeladowanie motocykla z jednej strony dziala identycznie.
 Piszac wyzej napisalem ze bez zadnych z wymienonych przez ciebie wad bedzie skrecal podobnie jak przy wymienionych przez ciebie usterkach.
 Jechalem z kolega z Anglii do okola Hiszpanii i na bocznej sakwie dopinal duzy worek w ktorym mial namiot, materac i spiwory i tak wlasnie zalatwil opone po tych paru tys km.
 Jesli cos sie dzieje warto zaczac od banalnie prostych rzeczy, koledze przerywalo swiatlo od tablicy rej. w samochodzie wiec sprawdzal kostki w slupkach i sledzil wiazke okazalo sie ze wystarczylo zmienic zarowke, inny odholowal auto na lawecie do mechanika bo nie dalo sie uruchomic okazalo sie ze ma odkrecone przewody od baku bo mu ktos spuscil rope.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-21, 17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem czy ma, czy miał. 	  | Bakteria77 napisał/a: |  	  | a Marquis ponieważ ma ten sam problem | 
 
 
  	  | Marquis napisał/a: |  	  | Wymieniłem na nową i zapomniałem o sprawie. Ale po Waszych postach zaczynam się nieco martwić, bo przestałem zwracać uwagę na bieżniki...i może ciśnienie to jeszcze nie wszystko
   | 
 
 Z jego całego postu wywnioskowałem, że kupił z taką zjechana oponą. Przyjął wyjaśnienie "gumiarza". Czy coś złego dzieje się teraz nie wiemy. Martwi się tylko wpisami, co mogło byc przyczyną i czy jego to nie dotyczy. Za kilka tysięcy kilometrów napisze nam, że wszystko jest OK i.........dalej będziemy mogli gdybać.
 Taki temat powinien być wyjaśniany od początku - założyciel tematu zauważa niepokojący objaw sam w trakcie eksploatacji, a nie zastaje go wraz z zakupem motocykla. Jeżeli po przejechaniu kilku tysięcy km, nie będzie żadnych oznak dziwnego zużycia, to możemy sobie do woli wymieniać najróżniejsze warianty i nic nam to nie da.
 Chyba, że chcemy opracować vademecum  czego nie robić, żeby nie zniszczyć opony
   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marquis   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2007
 Wiek: 50
 Dołączył: 25 Mar 2013
 Posty: 21
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-05-21, 19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Otóż to moi drodzy   Kupiłem motór z taką właśnie zjechaną gumą i wysłuchałem opinii majstra od opon.
 Na razie nie dzieje się nic niepokojącego z bieżnikiem i oby tak zostało ;P
 Nadal nie znam przyczyny zdarcia opony z jednej strony i mam nadzieję, że nie dowiem się już tego za sprawą mojego motocykla
   Równie dobrze mogło być tak, że zanim mi przywieźli moją obecną Gwiazdkę, ktoś podmienił oponkę...
 |  
				| _________________ Marquis
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BenWito   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 55
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 146
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-17, 11:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odświeżam temat i mam pytanie do szanownego grona, czy ktoś przerobił praktycznie temat ścinania bieżnika tylnej opony z jednej strony, czy przyczyną jest technika jazdy, czy wada motocykla? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tygrys   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2006
 Wiek: 69
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 1621
 Skąd: warmia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-17, 22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli ścina Ci oponę z lewej strony , to mam swoją teorię . Bawię się trochę w "grzebaniu" przy maszynach znajomych(oleje,uszczelniacze lag,klocki,sprzęgło,opony i takie tam..) i oczywiście swoim . Od kilku lat 3 może 5 latek zauważyłem , że bardzo często opony moje i znajomków są dziwnie ścięte z lewej strony i w szczególności przy motocyklach z małym przebiegiem gdzie ci ludzie dla lansu pomykają sobie w niedzielne popołudnia po mieście . To co teraz napiszę , pewnikiem sprowokuje niejednego do popukania się z politowaniem w czoło , otóż śmiem twierdzić , że przyczyną są ronda których w ostatnich latach namnożyło się setki w naszych miastach , miasteczkach , wioskach , obwodnicach , dojazdach , objazdach itd. Jest to do zobaczenia gołym okiem na motocyklu w którym opona ma przebieg około 8-10 tyś , a w ekstremalnych przypadkach (tylko jazda miejska) już przy przejechanych 3-4 tyś. To tyle moich osobistych obserwacji w tym temacie , a w garażu mam kilka dowodów (opony zdjęte z fajnym bieżnikiem , ale ścięta lewa strona) . Ciekawią mnie Wasze reakcje i obserwacje w tym temacie , bo jestem pewny tego co napisałem - ciśnienie w oponach przed zdjęciem z felgi było w większości przypadków "książkowe" . |  
				| _________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-18, 07:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciekawa teoria, może coś w tym jest ?, jest tylko jedno ale. Wjeżdżając i zjeżdżając z ronda zawsze w prawo więc powinno się to równoważyć, myślę że statystycznie wychodzi tyle samo w lewo co w prawo. Ja osobiście nie stwierdziłem faktu zdzierania opony bardziej z lewej strony. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BenWito   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 55
 Dołączył: 30 Lis 2014
 Posty: 146
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-18, 12:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za zainteresowanie tematem. W moim moto bieżnik zużywa się równo. Kupiłem go gdy miał przejechane ok. 1300 mil. Od tego czasu przejechałem ponad 12000 km i jest wszystko ok. Natomiast znajomy zauważył w trakcie jazdy poprzednim moto że mu właśnie ścina lewą stronę tylnej opony. Teraz kupił yamahę rider już ze ściętą oponą właśnie w ten sam sposób. Moja pierwsza reakcja to że kupił bity, ale po wgłębieniu się w problem m.in. u nas na forum, nabrałem wątpliwości. On twierdzi że to technika jazdy czyli w trakcie jazdy bardziej siedzi na lewej stronie. Wyżej już padła taka teoria, ale dla mnie jest nie do przyjęcia. Gdyby np. olbrzymiej postury facet jeździł na lekkim moto, siedząc „krzywo” to i może coś takiego się by działo, ale nie przy takim moto jak jego poprzedni czyli  triumph czy obecnie rider. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Romuald   
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2000
 Dołączył: 26 Lip 2015
 Posty: 132
 Skąd: Bestwina
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-18, 12:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jaro napisał/a: |  	  | Ciekawa teoria, może coś w tym jest ?, jest tylko jedno ale. Wjeżdżając i zjeżdżając z ronda zawsze w prawo więc powinno się to równoważyć, myślę że statystycznie wychodzi tyle samo w lewo co w prawo. Ja osobiście nie stwierdziłem faktu zdzierania opony bardziej z lewej strony. | 
 
 Też mi się podoba ta teoria. Dodam że na rondzie skręcając w prawo w ogóle nie zużywa się lewej strony. No chyba że na dużym rondzie.
 
 Wieczorem zajrzę do garażu jak to u mnie wygląda. Opony montowalem rok temu ale za dużo nie jeżdżę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kusy   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2010
 Dołączył: 17 Sie 2016
 Posty: 237
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-18, 18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja myślę ,że ktoś odważniej używa przeciwskrętu w lewo bo jest łatwiejszy. |  
				| _________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pyra   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Gru 2011
 Posty: 5396
 Skąd: pyrlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-18, 19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | to ile trzeba zrobić rund po tym rondzie i z jaką prędkością ?! (jak robię trasę dajmy 100km to ile przejadę po rondach 500 m - toż to 0,5%) no bez jaj, wg tej teorii, jak skręcę po wyjeździe z domu w prawo, to wykonam więcej skrętów w prawo, aby do domu wrócić - wtedy zużyję bardziej oponę z prawej strony  a może skręcam w lewo   Prędzej uwierzę że wpływ ma napęd, lub tarcza hamulcowa, bo te występują z tyłu niesymetrycznie
 |  
				| _________________ Bo droga jest celem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wemar   
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 16 Sty 2013
 Posty: 1134
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-19, 06:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pyra napisał/a: |  	  | Prędzej uwierzę że wpływ ma napęd, lub tarcza hamulcowa, bo te występują z tyłu niesymetrycznie | 
 A wahacz jest z gumy i przy każdym przyspieszaniu i hamowaniu wygina sie w prawo i lewo.
   Tak przy okazji - na Wyspach motocyklisci też zauważyli ten "problem", tylko u nich dotyczy drugiej strony opony niż na kontynencie.
 |  
				| _________________ Jeżdżę, ... bo lubię.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ADi   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 60
 Dołączył: 20 Mar 2013
 Posty: 990
 Skąd: FNW/CBY
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2017-10-19, 09:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wemar napisał/a: |  	  | Tak przy okazji - na Wyspach motocyklisci też zauważyli ten "problem", tylko u nich dotyczy drugiej strony opony niż na kontynencie. | 
 
 Trzeba dogadać się z Wyspiarzami i w połowie eksploatacji opon wymieniać się nimi
   |  
				| _________________ - R 1250R  '22
 - CB 650R '23
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |